TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 17 Nov 2018 07:11

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Aug 2008 13:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Quote:
2. Transportul public local de persoane prin curse regulate speciale

Iata ce inventie a fost scornita pentru a se acoperi cursele gratuite facute in favoarea anumitor magazine ale anumitor persoane.

Pai transportul public ori este prin curse regulate, ori prin curse speciale. Nu poate fi de doua feluri contradictorii in acelasi timp! Ce-i regulat nu-i special si ce-i special nu-i regulat... Asta ar fi trebuit sa observe juristii cand au scos legea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Oct 2008 20:59 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 130
Location: Brasov/Varsovia
SPA29 wrote:
Eu ma intreb daca si in alte judete exista asemenea sisteme? Stiu ceva de Constanta cand au fost aduse MAZ-urile; exista un semnal sonor si unul vizual prin care se informau calatorii de statiile ce urmeaza.


Da exista in Bucuresti. Cand a circulat tramvaiul in Brasov s-a incercat reluarea acestui proiect dar cetatenii nu au privit-o cu ochi buni. Au ras la vatmani si vatmanite si faceau glume cu ei. S-ar putea implementa daca cineva ar vrea ca solutii tehnice exista...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Oct 2008 15:34 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2055
Location: Brasov
Transilvania Express wrote:
Activitatea RAT Brasov a fost analizata ieri de membrii asociatiilor de pensionari, care au participat la sedinta Comitetului consultativ de dialog civic pentru problemele persoanelor varstnice, convocata de prefectul Emil Nita.
Pensionarii au solicitat din partea RAT luarea unor masuri privind asigurarea gratuitatii fara aplicarea unor intervale orare. O alta solicitare avansata a vizat intensificarea actiunilor de combatere a furturilor din buzunare si a cersetoriei pe mijloacele de transport, trecerea pe un sistem ecologic si instruirea soferilor si a controlorilor, astfel incat sa aiba un comportament civilizat cu calatorii.
Prefectul Emil Nita a propus ca pentru securizarea transportului, pe langa sistemul de camere de luat vederi instalat pe 36 de autobuze, sa se treaca la comunicarea prin statie, iar soferii si fortele de ordine sa fie avertizati de producerea unor incidente neplacute. Directorul tehnic al RAT Brasov, Marin Costel, care a participat la dezbateri, a explicat ca un astfel de sistem se afla in programul de investitii al societatii, care va viza si monitorizarea prin GPS a tuturor vehiculelor. De asemenea, oficialul RAT a anuntat ca un alt proiect pentru perioada 2010-2012 va include si inlocuirea masinilor pe benzina si motorina cu autovehicule cu combustibil bio si achizitionarea a 45 de troleibuze noi. Referitor la comportamentul angajatilor RAT, Marin Costel a explicat ca in unele cazuri reclamate de cetateni s-a ajuns pana la desfacerea contractului de munca a celor vinovati.
Subprefectul Adriana Dontu a sustinut ca toate aceste aspecte, precum si alte sugestii pe care le au pensionarii, vor face subiectul unui memoriu mai amplu care va fi transmis atat catre conducerea RAT Brasov, cat si catre Consiliul Local.


Iata si link-ul: http://transilvaniaexpres.ro/index.php? ... col=101110 . Intrebarea, insa, este daca mai apuca RAT-ul anul 2010? Iar daca chiar au de gand sa aduca 45 de troleibuze, ma bucur sa aud acest lucru. Dar ramane necunoscuta: unde sunt celalalte troleibuze din Biel ce trebuiau sa ajunga in Brasov de ceva vreme? Dar daca au ajuns unde sunt atunci?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Oct 2008 17:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Quote:
Activitatea RAT Brasov a fost analizata... bla-bla-bla

Ziarele din ziua de azi din Brasov seamana tot mai mult cu vechiul "Drum Nou" (organ al CJ Brasov al PCR), din care de altfel si provin. Stiri fantasmagorice despre metrou si tramvai usor, autobuze ecologice etc. Desigur, ziarele nu fac decat sa reproduca vorbele fara continut ale minunatilor nostri politicieni si directorasi numiti de politicieni. Iar pe acestia, nu-i doara gura sa promita orice, atat timp cat oamenii sunt asa de inapoiati, incat cred orice bazaconie li se flutura pe la nas. Realitatea...? Realitatea se poate vedea cu ochiul liber, nu e nevoie sa ne-o explice respectivii: autobuze de proasta calitate, retele electrice macelarite, adio tramvai, linii de troleibuz cu trasee si frecvente in bataie de joc, ochii "imobiliarilor" atintiti pe garajele si sediile RAT, distrugerea colectivelor de oameni calificati din RAT, conditii mizerabile de lucru si salarizare pentru soferi si personalul tehnic etc.

Ma mir ca nu li s-a spus pensionarilor ca se vor introduce navete spatiale prin oras, ca sigur acestia ar fi luat-o de buna, la cat de indoctrinati au fost acesti oameni cu minciuni, intr-o viata intreaga.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Oct 2008 20:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46534
Marin Costel ("Costinel") director tehnic RAT?!

NU UITATI: acest personaj sinistru a desfiintat troleibuzul din Brasov. Alaturi de Radnoti, Hathazi, Gontea, Pulpea si altii ca ei. Cu voia dumneavoastra, ultimul pe lista, Scripcaru.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Jul 2010 21:52 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Desfiintarea RAT (sau a unei parti din aceasta) pare a reveni in actualitate. La fel ca in toate orasele MAZ-ificate, si la Brasov lucrurile merg spre faliment.

Brasovul si Clujul sunt doua orase similare ca marime. Sigur, fiecare a avut alta istorie si Brasovul, chiar daca a fost de-a lungul vremii mai rasfatat de investitori sau de turisti, a ramas un oras lipsit de viata culturala sau universitara de un nivel mai elevat. Dar, populatiile celor doua orase sunt asemanatoare ca marime si stare materiala, iar necesitatile de deplasare ar trebui in principiu sa nu difere prea mult. Primariile celor doua orase au aceeasi culoare, iar primarii provin din aceeasi provincie, alta decat Ardealul.

Totusi, RAT Brasov a facut incasari in anul 2007 doar in echivalent de 15 milioane euro, fata de 21 milioane la Cluj, iar in 2008, mai rau, doar de 17 milioane, fata de circa 28 milioane la Cluj. Acestea sunt aspectele sesizate deunazi de organizatia PSD din Brasov (amintindu-ne astfel ca inca nu s-a dizolvat), care se intreaba de ce oare apar pe hartie incasari atat de mici la Brasov. Probabil ca uita ca publicitatea la RAT e capusata de ani buni, iar biletele (oare cate se vor fi tiparit in realitate, nu pe acte?), se vand preponderent prin intermediari bine alesi, pe care nu-i poate verifica nimeni. Uita si ca practic s-au tolerat cu buna stiinta calatoriile frauduloase, din motive populiste.

Raspunsul nu le va parveni probabil niciodata, dar unul corect nu ar trebui sa omita nici activitatea dumnealor din perioada 2001-2004, cand facusera majoritate in CL cu pedeul si au sabotat RAT-ul - in ideea de a-l lovi pe primarul de atunci. Si, dupa cum se stie, cand doi se cearta, al treilea castiga. Iar castigatorul uita, de regula, dupa victorie, sa mai fie recunoscator celor care l-au ajutat.

Marele perdant nu este insa PSD de Brasov, ce n-a mirosit nimic la dezafectarea transportului electric si nici nu a acceptat sa ia atunci pozitie, desi i-a fost ceruta, ci intreaga comunitate locala, pentru care transportul public nu mai constituie o alternativa atractiva. Iar strazile centrale ale orasului sunt sufocate de vehicule individuale in miscare sau parcate, din acelasi motiv.

Nu mai intrebati de banii din bilete, intrebati mai bine de ce la Cluj troleibuzele circula in numar mare pe linii importante, cu frecvente la 5-10 minute (nu la 30-60 minute, ca la Brasov), si sunt excelent intretinute, chiar si cele vechi, de fabricatie romaneasca (ce la Brasov au fost decimate acum patru ani). Intrebati si unde este reteaua de contact fir aerian demontata de la troleibuze si tramvai, precum si calea de rulare a tramvaiului (in adevarata cantitate masurata in metri liniari si kg/ml), daca tot vreti sa pontati cu vreun pont la Ponta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Jul 2010 10:34 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 130
Location: Brasov/Varsovia
Nu stiu, ce solutie ar fi buna, nici privatizare nici desfiintare.
La privatizare apare problema ca odata pus mana pe tot ce e al RAT poate sa faca orice vrea cu el. Desfiintarea e o solutie si mai rea avand in vedere ca atunci Brasovul va fi plin de particulari cu dube. Solutia ar fi undeva la mijloc.

Propuneri:

1. Asa zisul privatizare, transformare in SRL cu un consiliu de administrare, si care se ocupa doar de administrarea liniilor si a statiilor, propunere: Societatea de Transport Public Brasov SRL STP.

2. Infiintarea unei societati publice, cu un consiliu de administrare, SRL, care sa detina tot parcul de autobuze si troleibuze si care sa se ocupe de mentenanta si eventual de achizitii noi si casari

3. In conditii bine stabilite subinchirierea liniilor de transport catre operatori privati sub supravegherea stricta a STP Brasov.

4. Tarife unice de transport care sunt colectate de STP.

5. Dreptul la modificari, infintari de linii, de statii si curse speciale apartine in exclusivitate STP

Am vazut aceasta metoda in functiune, si e foarte buna. Poate ar merge si in Brasov.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Jul 2010 07:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46534
SRL? Pai la ora actuala RATBv este Pulpea SRL (angajatii famigliei, decizii controversate, agresivitate). Va trebui sa se ajunga la societate comerciala (de tip SA, societate pe actiuni) daca se va dori transport metropolitan. Dar pana cand la sectia "troleibuze" dicteaza Ciurea (securist cu acte in regula, doar cu scoala de partid, zero calificare profesionala) nu vad o schimbare in bine la Brasov.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Jul 2010 14:43 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
O societate pe actiuni, cu participarea Municipiului Brasov si a localitatilor din zona metropolitana este singura alternativa decenta, care ar putea beneficia si de diverse finantari avantajoase. Totusi nu e o varianta lipsita de riscuri, daca in cadrul sistemului vor fi pastrati banditii obisnuiti cu ciordeala pana la os. Poate n-ar fi rau daca in aceasta societate ar fi atras un actionar privat strategic cu capital strain, cu posibilitati de finantare si experienta europeana in domeniu. In nici un caz rubedeniile "actualilor", vreun codrelean sau carabulian, ori vreun neica-nimeni ajuns miliardar in Brasov din afaceri cu primaria. Aceasta societate, daca va fi bine conceputa, ar putea prelua transportul in toata zona si ar avea forta suficienta pentru a presta un serviciu de calitate.

La polul opus ar fi impartirea traseelor pe la diversi concesionari privati. Asta ar fi un dezastru ce ne-ar arunca inapoi in timp cu 85 de ani si ar insemna ingroparea definitiva a oricarei speranta de mai bine.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Aug 2012 20:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
In urma unei "lovituri de stat" oleaca mai mititele, la nivelul CL Brasov, Dansului i s-au luat jucariile din subordine, inclusiv RAT-ul. Viceprimarii au folosit aceeasi tehnica precum cea din 2001, de care chiar Dansul profitase atunci. Iata ca ironia sortii face sa se bucure de acelasi tratament precum Ghise.

Asadar, asteptam mari schimbari prin RAT. Nu neaparat in bine, avand in vedere unde s-a ajuns cu dezmatul si cat de putin interesati de transportul public sunt politicienii locali. Ar fi fost momentul ca ONG-urile sa-si spuna opinia, dar, dupa cum stim, societatea civila din Romania si mai ales din Brasov este sublima, dar lipseste cu desavarsire.

Inceputul s-a facut cu stangul: promisiuni de gratuitati electorale, in loc de audit, demiteri si dosare penale pentru firul de troleu si sina de tramvai.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Aug 2012 15:02 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2055
Location: Brasov
Directorii RAT Braşov, în frunte cu Augustin Pulpea, au fost trimişi în judecată!

Procurori din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Brasov au dispus, prin rechizitoriu, trimiterea în judecată a inculpatilor PULPEA AUGUSTIN, FLOREA CRISTINEL, SPINEAN NICOLAE, VOICU LIVIU si COMĂNESCU CORINA SIMONA pentru săvârsirea infractiunii de abuz în serviciu contra intereselor publice prevăzută de legea pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie.

Potrivit procuroprilor anticorupţie, în cursul anului 2010, inculpatul Pulpea Augustin, în calitate de director general al RAT Brasov si inculpatii Florea Cristinel (director economic la RAT Brasov), Spinean Nicolae (director exploatare la RAT Brasov), Voicu Liviu (sef Compartiment Achizitii din cadrul RAT Brasov) si Comănescu Corina Simona (sef Oficiu Juridic din cadrul RAT Brasov), în cadrul procedurii de atribuire a activitătii de ridicare, transport si depozitare a vehiculelor stationate neregulamentar, au eludat dispozitiile OUG nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii si au încheiat un protocol si două „contractele de asociere” cu doi operatori economici la un pret mai mare fată de oferta făcută de acestia, creându-se o pagubă în patrimoniul RAT Brasov în valoare de 279 441 lei.

Cercetările au fost efectuate cu sprijinul lucrătorilor de politie judiciară din cadrul DNA Brasov. Cauza a fost trimisă, spre competentă solutionare, Judecătoriei Brasov.

http://newsbv.ro/2012/directorii-rat-br ... -judecata/

CoincidenÅ£ă sau nu, la cele scrise de Brassovia?


Attachments:
pulp.jpg
pulp.jpg [ 23.05 KiB | Viewed 3208 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Aug 2012 18:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Formatia muzicala nu este inca completa. Lipseste violonistul care lua frisca de pe tort. Chiar daca toata viata a avut grija sa nu-si puna semnatura pe absolut nimic compromitator, bagand pe altii la inaintare si apoi prefacandu-se ca nici nu-i cunoaste, justitia stie sa administreze si alte probe decat cele constand in inscrisuri. Daca chiar vrea.
Incepand cu achizitia de autobuze italiene second-hand din 1991, sunt sute de cazuri in RAT mult mai grave decat chestia invocata acum. Dar suntem obisnuiti cu condamnari cu suspendare pentru fapte minore, cele mari nefiind in interesul nimanui sa fie expuse.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Jan 2013 23:00 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
In cateva zile, localitatile din zona metropolitana vor aproba (sau nu) prin hotarari de consiliu local asocierea in vederea exploatarii in asociere a transportului metropolitan. Partea curioasa este ca vor fi probabil mai multi operatori, evident cu "noul RAT" in pozitie de lider. Iar lucrurile vor avansa lent, deci probabil anul acesta e dus deja...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Feb 2013 23:08 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
S-a dat pe goarna oficial: "Transportul metropolitan va fi gestionat de RAT Brasov". Nimic neasteptat. Posibil in prima faza sa fie si subcontracte incheiate de RAT cu alti detinatori de parc circulant, dar nu se vorbeste nimic despre asta. Asteptam "unu mai muncitoresc" sa vedem minunea...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Feb 2013 07:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46534
Brassovia wrote:
S-a dat pe goarna oficial: "Transportul metropolitan va fi gestionat de RAT Brasov". Nimic neasteptat. Posibil in prima faza sa fie si subcontracte incheiate de RAT cu alti detinatori de parc circulant, dar nu se vorbeste nimic despre asta. Asteptam "unu mai muncitoresc" sa vedem minunea...


Mai vedem ce inseamna transport metropolitan. Insa nu cred ca exista naivi ce au impresia ca nenea Codreanu va pierde.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 22 Aug 2016 20:50 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2055
Location: Brasov
Randuri preluate de pe facebook-ul primariei:
Quote:
Anul acesta, RAT Braşov se reorganizează
Primăria Braşov a demarat procedura de reorganizare a Regiei Autonome de Transport (RAT) Brașov în Societate Comercială. Reorganizarea vine ca urmare a obligativităţii transformării Regiilor Autonome în Societăţi Comerciale, până la sfârşitul anului 2016, prevăzute de Legea 92/2007 privind transportul public de persoane şi Regulamentul european 1370/2007.
Până în acest moment, municipalitatea a stabilit un grup de lucru format din reprezentanţi ai Primăriei, RAT şi ai Agenţiei Metropolitane Braşov care au participat la elaborarea studiului de oportunitate şi a planului de reorganizare. Documentele au fost definitivate astăzi şi au fost aprobate de către Consiliul de Administraţie al Regiei.
„Până acum au fost trei întâlniri de lucru. Astăzi, a fost finalizat studiul de oportunitate care a fost aprobat de către membrii Consiliului de Administrație al RAT și urmează să fie prezentat spre aprobare Consiliului Local, care va stabili forma finală de organizare, cel mai probabil luna aceasta. Studiul va conţine obligativitatea autorităţii locale de a transforma regia într-o societate pe acţiuni (SA) sau într-o societate cu răspundere limitată (SRL), precum şi aspecte privind patrimoniul pe care RAT îl deţine şi pe care îl administrează, acesta fiind al municipiului”, a declarat viceprimarul Brașovului, Mihai Costel.
Noua structură juridică va prelua toate rapoartele juridice, începând cu cele de natură comercială şi contractele de muncă, precum şi patrimoniul deţinut în prezent de RAT Braşov. Totodată, noua societate va obţine o nouă licenţă de transportator, de la Autoritatea Rutieră Română, dar şi o nouă licenţă pentru trasee.
Potrivit viceprimarului, unul dintre avantajele transformării RAT într-o societate comercială îl reprezintă faptul că nouă structură juridică își va putea organiza activitatea mai bine, întrucât se va supune cadrului legal pentru societăți. Un alt avantaj este că, având în vedere dorinţa RAT de a-şi extinde activitatea pe zona metropolitană, va fi mai ușor să opereze în calitate de societate, decât în calitate de regie autonomă.
Reprezentantul municipalităţii a mai precizat că s-a făcut rezervarea denumirii RAT, ţinând cont că braşovenii sunt obişnuiţi cu această denumire. Astfel, noua societate se va numi fie SC RAT SRL, fie SC RAT SA, în funcţie de decizia luată de autorităţi.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 23 Dec 2016 19:36 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Regia Autonoma de Transport Brasov isi inceteaza activitatea pe 31 decembrie 2016. Incepand de la 1 ianuarie 2017, transportul public este incredintat noii societati comerciale RATBV S.A. (remarcati cata inspiratie si cata logica se regaseste in noua denumire). Singura grija a "edililor" a fost aceea de a pastra cele n-sprezece categorii de privilegii si gratuitati. In rest, nimic de bine, poate doar faptul ca aparent s-ar fi renuntat la prostia cu "programul de vacanta".


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group