TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Fri 16 Nov 2018 09:09

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Tue 10 Jun 2008 13:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
De ani de zile acest proiect face efecte doar pe hartie. Dincolo de exagerarea termenului de "metropola", folosit in cazul unui centru muncitoresc suprapopulat ca Brasovul, exista totusi necesitatea conlucrarii intre localitatile invecinate din Tara Barsei, teritoriu care a avut candva o unitate geo-istorica remarcabila.

Intre 1960-1968, a functionat chiar "Teritoriul direct subordonat Orasului Regional Brasov", care cuprindea orasele si comunele actuale Sacele, Predeal, Rasnov, Bran, Moeciu, Fundata, Poiana Marului, Zarnesti, Cristian, Vulcan, Codlea, Ghimbav si Sanpetru. Toata aceasta zona era servita de circa 30 de trasee de autobuze in regim (sub)urban, ale fostei I.T.Brasov.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jun 2008 14:02 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Si iata ca votantii din Sacele si Predeal sunt amenintati ca nu mai pupa avantajele zonei metropolitane, daca nu pun stampila unde trebuie.

In paranteza fie spus, absolut toate localitatile din jurul Brasovului, cu exceptia Predealului, au preferat de la primul tur alt partid decat cel din Brasov.

Vezi oficiosul local: http://www.monitorulexpres.ro/?mod=moni ... s_id=62709

Proiect de parteneriat
Primarul Brasovului are planuri mari pentru zona metropolitana

• „Sper ca sacelenii si predelenii sa voteze cu discernamant pentru ca proiectele noastre sa prinda viata ”, spune George Scripcaru


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jun 2008 17:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Sacele are propriul serviciu de transport... nici Predealului nu i-ar fi greu (vezi Sinaia, care e plina de BMC-uri) sa infiinteze un asemenea serviciu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Jul 2008 22:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Predealul si Sacelele au intrat dupa "turul 2" in subordinea politica de facto a municipalitatii brasovene.

Ar fi cazul sa asistam la unificarea serviciilor de transport public. RAT are un exces masiv de autobuze in dotare. Nu sunt de aruncat nici Volvo-urile SH din Sacele. Avem acum trei orase foarte bogate, conduse practic de un singur om. Aceste orase sunt pe deasupra si lipite fizic unul de altul, deci transport judetean intre ele nu isi are sensul. De altfel, RAGCPS Sacele intra cu traseul sau in Brasov, fara a fi considerat "judetean"...

Acum se va vedea daca exista intr-adevar dorinta reala pentru crearea "zonei metropolitane", sau daca toata zarva preelectorala nu a fost decat o fumigena.

Acum se va vedea daca Brasovul are puterea de a se ridica la nivelul Clujului, care deja face pasi hotarati in acest sens, sau daca va ramane doar la stadiul de vorbe si imitatii palide.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Jul 2008 22:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Reamintesc liniile "externe" care au circulat in zona Sacele/Brasov/Predeal, servite de I.T.Bv., IJTL Brasov si RAT Brasov.

IN PERIOADA ITBV:
21: (Brasov-)Uz. Steagul Rosu-Sacele garaj [1961-1974];
21N (de noapte): Brasov Bartolomeu-Hidromecanica-Uz. Steagul Rosu-Sacele garaj [1970-1974];
23: (Brasov-)Uz. Steagul Rosu-Dambu Morii(-Timisul de Jos) [1961-1974];
24: (Brasov-)Uz. Steagul Rosu-Predeal gara [1961-1974];
24 interior: (Predeal Cioplea-)Predeal gara-Predeal Malu Ursului [1968-1974];
25: (Uz. Steagul Rosu-)Predeal gara-Paraul Rece [1961-1974];
41: Sacele garaj-Santuri [1961-1974];
42 (sezonier): (Uz. Steagul Rosu-)Sacele garaj-Cabana Babarunca (1961-1974);
48: Sacele garaj-Tarlungeni [1969-1974];
50: Predeal gara-Cabana Trei Brazi [1969-1974].

IN PERIOADA IJTL:
26: Brasov I.A.Bv.-Darste-Telescaun Bunloc [1983-1984].

IN PERIOADA RATBV:
"Talcioc": Brasov autocamioane-Sacele centru-Talcioc Tarlungeni, cu intoarcere directa pe Str. Zizinului-Bd. Saturn [1990-1993];
26: Brasov autocamioane-Darste-Dambu Morii [aprobat prin 1994, au existat si tablele de linie din melamina inscriptionate, dar se pare ca nu a circulat efectiv niciodata].
40: Roman SA Brasov-Predeal gara-Predeal Malu Ursului [1999-2001];
41: Roman SA Brasov-Predeal gara-Paraul Rece [1999-2001];
42 (sezonier): Predeal Malu Ursului-Predeal gara-Cabana Trei Brazi [1999-2000];
43: Predeal gara-Predeal Malu Ursului [1999-2001];
44: Predeal gara-Paraul Rece [1999-2001];
45: Predeal Malu Ursului-Paraul Rece [2000-2001].


Attachments:
Brasov-Predeal-Sacele.jpg
Brasov-Predeal-Sacele.jpg [ 231.59 KiB | Viewed 13885 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jul 2008 07:55 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 241
Location: Brasov
Brassovia wrote:
Ar fi cazul sa asistam la unificarea serviciilor de transport public. RAT are un exces masiv de autobuze in dotare. Nu sunt de aruncat nici Volvo-urile SH din Sacele. Avem acum trei orase foarte bogate, conduse practic de un singur om. Aceste orase sunt pe deasupra si lipite fizic unul de altul, deci transport judetean intre ele nu isi are sensul. De altfel, RAGCPS Sacele intra cu traseul sau in Brasov, fara a fi considerat "judetean"...

Acum se va vedea daca exista intr-adevar dorinta reala pentru crearea "zonei metropolitane", sau daca toata zarva preelectorala nu a fost decat o fumigena.




Cam slabe sperante ca in viitori 3 ani sa se intample ceva.
codreanu a castigat licitatia pentru traseul de Predeal pana in 2011.
Si asta nu se da asa usor la o parte ca la 5.50 RON cat e biletul pana la Predeal e un os de ros foarte bun pe zona asta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jul 2008 12:58 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 684
Quote:
Codreanu a castigat licitatia pentru traseul de Predeal pana in 2011.
Si asta nu se da asa usor la o parte ca la 5.50 RON cat e biletul pana la Predeal e un os de ros foarte bun pe zona asta.


Cu ce tipuri de vehicule opereaza pe ruta respectiva? Dube, midibuze sau autobuze standard, de 12m? Ca articulate - desi are in dotare asa ceva - e greu de crezut ca le va trimite pe Predeal


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jul 2008 13:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
5,5 RON pentru 25 de kilometri?! Pentru o calatorie cu un ElCar Igero aglomerat sau un Steyr vechi de 30 de ani?? Si eu ziceam ca acum 2 ani am platit mult pentru o calatorie Predeal - Brasov cu o duba C&I (5 RON, am primit si bilet).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jul 2008 13:43 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 241
Location: Brasov
OAB wrote:
Cu ce tipuri de vehicule opereaza pe ruta respectiva? Dube, midibuze sau autobuze standard, de 12m? Ca articulate - desi are in dotare asa ceva - e greu de crezut ca le va trimite pe Predeal


Articulate nu am vazut niciodata pe Predeal.
Cand avea RAT traseul, autobuzele folosite erau ROCAR 112 UDM, cele mai noi din parc la vremea respectiva(cele cu numerele 5xx).
codreanu foloseste turcismele care le are in dotare, Mercedes, Iveco, Elcar (mai putin in ultima vreme, ca isi cam dadeau duhul pe traseu) si seara dubele (la ultima cursa de 20.30).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jul 2008 13:52 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 241
Location: Brasov
Dr2005 wrote:
5,5 RON pentru 25 de kilometri?! Pentru o calatorie cu un ElCar Igero aglomerat sau un Steyr vechi de 30 de ani?? Si eu ziceam ca acum 2 ani am platit mult pentru o calatorie Predeal - Brasov cu o duba C&I (5 RON, am primit si bilet).


Asa zic si eu ca e o mare bataie de joc.
Stai sa iti povestesc alte parti interesanate din calatoria pe acest traseu: afara sunt 35 C iar inauntru in aceste minunatii de masini este sauna, ca aerul conditionat nu functioneaza.
sau cand era -20C iarna si in autobuz era cam aproape aceeasi temperatura si pe langa asta cei care stateau la spatele masini inspirau si minunatul miros de gaze arse.
sau cand ploua in autobuz
sau cand am facut 50 minute de la Predeal la Dambu Morii (deci la vale) cu un Elcar care se stricase.
sau cand nu vin cursele la timp si tu stai ca prostul in statie.
sau cand...

De aia prefer trenul: personalul ma costa 3.20 RON iar la accelerat dau 9 RON dar stau comod si fac si cu 20 minute mai putin..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jul 2008 13:54 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
In ultima vreme, Codreanu a inceput sa introduca si midibuze sau autobuze noi pe Predeal. Nu inseamna ca gradul de civilizatie al servirii acestui traseu ar atinge macar pe departe nivelul ITBv sau ITA din anii 70:
- vehicule la care este folosita o singura usa (si aia ingusta);
- afisaj al traseului penibil, si doar in fata vehiculului, pe bord...;
- lipsa oricaror indicatoare de statie si programe de circulatie pe traseu;
- nerespectarea timpilor de parcurs prin depasirea vitezei legale de circulatie si prin scurtarea timpului de stationare prevazut la gara Predeal;
- neeliberarea de bilete in contravaloarea sumei platita de unii calatori (in special localnici), sau eliberarea de bilete cu alte valori mai mici;
- neadaptarea programului de circulatie in functie de fluxurile turistice de sezon etc.
Adica o interfata profund neprietenoasa, non-europeana.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jul 2008 13:58 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Articulate au fost folosite in zona Predeal doar ca suplimentare in ore de varf de trafic turistic, in zilele de odihna, pe traseul IABv-Timisu de Jos, la inceputurile serviciului Autobazei 2 ITA Brasov. Este vorba despre autobuze din lotul de 10 Ikarus 280.10 (albastre, cu doua usi), achizitionate in 1975.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jul 2008 14:56 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Ca o curiozitate legata de istoria traseului Brasov-Predeal, tariful pe acest traseu a avut pana in anii 80 doua variante:
- in zile de lucru se percepea tariful intreg, calculat dupa grila unica a Ministerului Transporturilor;
- in zile de odihna, se percepea tarif redus cu 50%, pentru a incuraja turismul fara masina personala.
Astfel, pe vremea cand transportul intern costa 1 leu (vechi!!!) la Brasov, o calatorie Brasov-Predeal costa 8 lei in zile de lucru si doar 4 lei duminica.
Intervalele de succedare erau de 30 minute in zile de odihna si 30-60 minute in rest (nu ca acum, cand sunt intre 60-240 min). Pe traseul IABv-Timisu de jos se ajungea si la intervale de 10 min duminicile...

Pe vremea aceea, calatoria Brasov-Predeal cu trenul personal era mai ieftina decat cu autobuzul, care autobuz avea un confort net superior si statii multe, apropiate de toate obiectivele de interes.

Asta insemna marketing in transporturi, pe vremea odiosului (pana cand a inceput criza motorinei).
No more comment.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jul 2008 15:48 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Seby wrote:
Cam slabe sperante ca in viitori 3 ani sa se intample ceva.
codreanu a castigat licitatia pentru traseul de Predeal pana in 2011.
Si asta nu se da asa usor la o parte ca la 5.50 RON cat e biletul pana la Predeal e un os de ros foarte bun pe zona asta.

Ar putea face Codreanu un gest de noblete sufleteasca in favoarea finului sau de cununie (si, desigur, al calatorilor!), renuntand de buna voie si nesilit de nimeni la traseul spre Predeal. Toata lumea l-ar iubi, si in mod sigur viata i-ar rezerva in alta parte surpriza unei rasplati pe masura marinimiei sale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jul 2008 17:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Brassovia wrote:
In ultima vreme, Codreanu a inceput sa introduca si midibuze sau autobuze noi pe Predeal.


Logic... cel mai mare punctaj la licitatiile de trasee s-au dat pentru vechimea parcului. Multe firme cu autobuze mari, confortabile, dar cam vechi, fie ca vorbim de Romanuri 111 incadrate in categoria I, fie ca e vorba de autocare Mercedes, dar mai vechi de 8 ani, au ramas fara obiectul muncii din cauza unora care au venit cu dube de 15 locuri, dar produse in 2007.


Top
 Profile  
 
 Post subject: BRASOV-CODLEA
PostPosted: Fri 18 Jul 2008 13:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
De curand am avut ocazia de a proba live functionarea unui traseu de interes preorasenesc: Brasov-Codlea - servit de SAN International Business SRL Brasov. De fapt, deservit, in adevaratul sens al acestui cuvant, nu in sensul sau utilizat impropriu de obicei.

Plecarea: peronul special construit pentru dube si pentru aceasta firma, in 2007, de catre Primaria Brasov & asociatii (parte dintr-un terminal care a costat 3.000.000 euro).

Duba era trasa deja la peron, dar nu inteleg daca abia a venit sau deja pleaca, caci din ea coboara 28 (!) de pasageri, care la coborare dau soferului bani, iar el le da... restul.

Urc si cer bilet, intinzand banii. "Platiti la coborare" - mi se reproseaza, ca si cum pe ce lume traiesc. Bine, dar legea cere sa platesc la urcare si sa-mi eliberati bilet - zic eu. Soferul ia brusc o mutra acrita si isi infige degetele prin multimea de bilete deja taiate care stateau teanc pe bord, aruncandu-mi unul dintre ele. Dupa acest mic incident, vad ca mai elibereaza bilet doar la 2-3, de ochii mei probabil. La coborare, cei fara bilet i-au pus "banu'n mana", iar cei cu bilet, iau pus inapoi biletul pe bord, ca un gest de solidaritate umana...

Depasirea constanta a vitezei legale.

Incarcarea uzuala a dubei: peste 150% din locurile pe scaune.

Imi vin in minte amintiri cand pe acest traseu circulau din 15 in 15 minute Ikarus 280. Acum circula la acelasi interval dube. Dar nu dubele sunt problema cea mai grava, ci chiar oamenii care se strivesc in ele, si care considera absolut normal sa nu primeasca bilet, si sa participe activ la Marea Evaziune Fiscala Nationala din Transporturi.

Acesta este principalul motiv pentru care Legea 92/2007 este constant incalcata de functionarii autoritatilor romane, atunci cand se prefac ca nu observa ca microbuzele nu sunt autobuze: protejarea M.E.F.N.T. E atat de simplu, chiar si un copil intelege imediat.


Attachments:
BiletSAN.jpg
BiletSAN.jpg [ 59.25 KiB | Viewed 13718 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Jul 2008 14:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Se poarta si la rute mai lungi si mai scumpe... nu va mai zic cate bilete am primit pentru ruta Onesti-Bucuresti: 9 (NOUA)... si niciunul nu era pentru suma pe care o platisem.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Aug 2008 19:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Poate multi s-au intrebat de ce atunci cand s-a facut giratoriul de la Bartolomeu, a aparut si o parcare ciudata langa linia ferata, care nu serveste aparent nimanui, dar din cauza ei a fost strambat cu doua curbe in plus drumul national/european.

Recent am gasit explicatia. Aici a fost stabilit locul AUTOGARII DUBARILOR ILEGALI care fac la negru trasee preorasenesti, si care erau nemultumiti ca nu li se creaza conditii sa-si practice in liniste evaziunea. Ii puteti vedea in imagine, cat de nestingheriti si siguri pe ei sunt.

Dupa ce ca oricum dubele sunt o ilegalitate, mai exista si o ilegalitate a ilegalitatii: dubarii neautorizati. Atu-ul lor: preturi mici, intervale reduse de succedare. Asteptam punctul oficial de vedere al Primariei, care nu demult nu a mai autorizat marea majoritate a statiilor de transport interurban din Brasov care erau folosite de operatorii autorizati, dar creaza facilitati pentru cei neautorizati.


Attachments:
Dube ilegale Bartolomeu.jpg
Dube ilegale Bartolomeu.jpg [ 57.65 KiB | Viewed 13607 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Nov 2008 23:47 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Caietul de sarcini pentru transportatorii judeteni Brasov intrece chiar pretentiile fata de transportul local din municipiu. Autoritatea judeteana a stabilit asemenea criterii, incat tot ea ar trebui practic sa interzica activitatea tuturor operatorilor. Nu ca acestea ar fi exagerate, dar operatorii care au prostul obicei de a castiga pe banda rulanta licitarea traseelor nu tradeaza nici cea mai mica intentie de a incerca sa li se conformeze.

Mostre:
[...]
1. - să asigure afişarea la părţile din faţa şi laterala dreaptă ale mijlocului de transport a indicativului şi capetelor traseului; la partea din spate a mijlocului de transport se va afişa cel puţin indicativul traseului. Elementele de informare menţionate anterior vor fi iluminate corespunzător pe timp de noapte sau în condiţii de vizibilitate scăzuta;
2. - în salonul mijlocului de transport se va asigura informarea publicului călător prin mijloace vizuale şi sonore cu privire la denumirea staţiei care urmeaza şi la legăturile cu alte mijloace de transport public judeţean de persoane;
3. - să asigure afişarea în salonul mijlocului de transport a numelui conducătorului acestuia, a hărţii schematice care să permită vizualizarea traseului şi a reţelei de trasee, a instrucţiunilor privind modul de desfăşurare a transportului, a obligaţiilor publicului călător şi a altor informaţii de utilitate publică privind transportul, stabilite prin reglementările în vigoare;
4. - să asigure vanzarea legitimaţiilor/abonamentelor de călătorie în mijlocul de transport şi în toate staţiile stabilite de comun acord cu autorităţile administratiei publice locale şi nominalizate printr-o anexă la hotărârea de dare în administrare, respectiv la contractul de delegare a gestiunii aprobat prin hotarâre de atribuire;
5. - în staţiile din programul de circulaţie, să asigure afişarea codului traseului, a intervalelor de succedare a curselor, precum şi a hărţilor simplificate cu indicarea traseelor şi staţiilor pentru informarea publicului călător;
[...]


Realitatea din teren, in opozitie comica fata de sarcinile "prea europene":
- Nici un traseu nu are indicativ.
- Pe nici un vehicul nu se afiseaza capetele de linie decat cel mult in fata.
- Vehiculele nu au in general din constructie casete de afisaj al traseului (nici nu mai vorbim de iluminare nocturna).
- Nu exista nici un fel de informatii grafice despre trasee, nici in vehicule, nici in statii si nici chiar in autogari.
- Cu cateva exceptii (le numeri pe degete), nici macar nu exista semnalizare a statiilor; nu numai panourile de statie cu denumire, trasee, orare lipsesc, dar chiar si indicatoarele de circulatie de tip "statie de autobuz". Ca sa afli detalii despre transportul in judet, solutia ramane deocamdata sa-l intrebi pe Badea-Ion-care-paste-vacile unde opreste autobuzul in satul sau si cam pe la ce ora ar trebui sa treaca.

Pentru conformitate: http://www.judbrasov.ro/cjbv/page.php?c ... 138&sec=71


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 24 Nov 2008 17:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
la topicul stiri, OAB wrote:
Quote:
Cateva precizari referitoare la nou infiintata linie 17 barat.


Daca tot se doreste a fi o zona metropolitana, atunci 17 barat ar trebui sa primeasca unul din numerele pe care le-a avut in decursul istoriei. Sa fie 25? Sa fie 26? Care din ele ar fi mai potrivit?

Intre 1961-1974:
- linia 23: Brasov - Dambu Morii / Timisu de Jos
- linia 24: Brasov - Predeal Gara
- linia 25: Brasov / Predeal Gara - Paraul Rece

Intre 1983-1984:

- linia 26: Brasov - Popas Darste - Telescaun Bunloc

Intre 1999-2001:
- linia 40: Brasov - Predeal Malu Ursului
- linia 41: Brasov - Predeal - Paraul Rece

Din aceste indicative, in prezent sunt disponibile doar 25 si 26.
Intre 1978-1982, linia 25 a fost chiar aproape identica cu 17 barat Poienelor - Darste - Noua. Problema nu este numai a indicativului acestui traseu, ci daca va supravietui (si sub ce forma) acest traseu, daca va supravietui insasi RAT si daca se vor relua prin RAT si legaturile spre Predeal si Paraul Rece.

Daca ar exista seriozitate si consecventa in reluarea si extinderea traseelor preorasenesti prin RAT, atunci cred ca in final cea mai potrivita alegere pentru indicative ar fi solutia cu 3 cifre (ca in Germania, de ex), in care prima cifra ar putea indica terminusul din Brasov (de ex. 1 = Gara, 2 = Bartolomeu, 3 = Poienelor etc) iar urmatoarele 2 cifre ar putea fi vechiul indicativ al preorasenestilor dinainte de 1974. Atunci, traseul Brasov - Predeal ar putea deveni de ex. 324, subtraseul pana la Timis 323, traseul spre Sacele 321, traseul spre Ghimbav 223, traseul spre Codlea 226, traseul spre Sanpetru 132 etc. Ceilalti operatori judeteni ar putea primi tot indicative cu trei cifre, eventual cu a doua cifra mai mare (6, 7, 8), iar traseele interjudetene ar putea primi prima cifra total diferita de restul, sau ar putea avea chiar 4 cifre, intr-o numerotatie sistematizata la nivel national. Dar, tare ma tem ca Romania nu e Germania.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Nov 2008 18:29 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 241
Location: Brasov
Dr2005 wrote:
Asta inseama ca si abonamentele pe toate liniile sunt valabile, nu?


Asa ar trebui sa fie normal.
Si din cate stiam eu, pe vremuri daca aveai abonament pe 17 puteai sa il folosesti si pe linia 17 barat.
Acum ramane de vazut care este strategia RAT.
Banuiesc ca inca nici ei nu stiu cu exactitate.
Sambata erau destul de evazivi si nesiguri in raspunsuri la intrebarile mele referitor la noua linie 17 barat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Nov 2008 10:51 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 241
Location: Brasov
Revin cu cateva completari referitoare la linia 17 barat.
-Plecarile de la capatul de linie Poienelor se face la ora fixa mai putin prima cursa de dimineata care pleaca la 5.50.
Cursele de la orele 14-16-18 dubleaza cursa Brasov -Predeal efectuata de codreanu.
Ieri de exemplu codreanu care pleaca la 17.45 din Autogara nr 1, a ajuns la Poienelor la vreo 2 minute dupa ce a plecat 17 baratul, insa pe drum l-a depasit si astfel la statiile de la Dambul Morii si Timisul de Jos au ajuns unul dupa celalalt.
Ca fapt divers in autobuzul de obicei plin al celor de la codreanu, ieri erau in cursa de la ora 17.45 locuri berechet.
-ultima cursa din Brasov este la ora 22.00. :?: :?: :?:
-Statiile lui 17 barat sunt in Brasov urmatoarele: Poienelor-Praktiker/Carefour-Metro/Selgros comune cu ale lui 17,21 si 35.
In plus exista statii noi la Fabrica de bere Aurora (comune cu ale masinii de Sacele) si Pantex.
In afara orasului dupa cum am mai spus si ieri: Dambu Morii-Timisu de Jos (in parcarea din fata haltei CFR)-Timisu de Sus tabara-Timisu de Sus Posta (surprinzator este ca nu am vazut aceasta statie si pe sensul de mers spre Brasov. Dar conditiile de vizibilitate erau extrem de precare in Steyr-ul pus la dispozitie de codreanu, bruma avand cam 1 cm grosime pe geam. )-Cotul Donului.
-biletele se pot cumpara de la sofer
-autobuzele care circula sunt BMC Probus (ieri era pe traseu #686)
-autobuzele nu circula sambata si duminica (atunci cand lumea ar putea sa mearga la Dambu Morii/7 scari sau poate chiar Tamina)
-o mare problema este lipsa unei statii in fata haltei CFR Timisu de Sus. Cele aproape 30 de familii de acolo au doar alternativa trenului sau codreanului (nu uitati 5 RON biletul). Iar intre orele 14 si 20 nu exista personal de la Brasov.
-astazi (25.11) prima cursa cea de la 5.50 se pare ca nu a urcat la Cotul Donului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Nov 2008 14:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Seby wrote:
-biletele se pot cumpara de la sofer

NU sunt bilete obisnuite, care trebuie compostate?
Seby wrote:
-autobuzele care circula sunt BMC Probus (ieri era pe traseu #686)

Cred ca e foarte placuta calatoria in picioare, in curbe abordate in viteza, cu acest vehicul.
Seby wrote:
-autobuzele nu circula sambata si duminica (atunci cand lumea ar putea sa mearga la Dambu Morii/7 scari sau poate chiar Tamina)
-o mare problema este lipsa unei statii in fata haltei CFR Timisu de Sus. Cele aproape 30 de familii de acolo au doar alternativa trenului sau codreanului (nu uitati 5 RON biletul). Iar intre orele 14 si 20 nu exista personal de la Brasov.

Aici se vede lipsa oricarei orientari catre necesitatile reale ale calatorilor. Doar propaganda de partid nu ajunge ca sa ai un transport eficient, mai trebuie si putina gandire cu capul. In weekend ar putea circula majoritatea curselor pana la Timisu de Jos. Exista o mare afluenta de turisti inca spre aceasta zona. Ii vezi - vorba cuiva - mergand pe sosea si riscandu-si viata. Si acestia voteaza, si acestia platesc impozite si taxe.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Dec 2008 12:41 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 241
Location: Brasov
Brassovia wrote:
Seby wrote:
-biletele se pot cumpara de la sofer

NU sunt bilete obisnuite, care trebuie compostate?
Seby wrote:
-autobuzele care circula sunt BMC Probus (ieri era pe traseu #686)

Cred ca e foarte placuta calatoria in picioare, in curbe abordate in viteza, cu acest vehicul.




Ce am scris este totul din observatiile personale. Nu am vorbit cu nimeni de la RAT sau cu vreun calator.
Am vazut unii calatori ca au cumparat bilete de la sofer, dar la capatul de la Poienelor am vazut pe unii validandu-le (dar nu am certitudinea ca le cumperi de la sofer si apoi trebuie sa le validezi. Sau mai sti... Mi se pare logic daca le-ai luat de la sofer in momentul cand il primesti acesta sa il rupa sau sa il insemneze astfel sa nu poate fi refolosit.)
Trebuie tinut cont de faptul ca de pe tot traseul singura statie de unde poti cumpara bilet este capatul de la Poienelor.
Referitor la faptul ca ruta este deservita de BMC-uri sa sti ca o calatorie nu e cu mult mai rea decat una cu un Elcar al lui codreanu.
De fapt cred ca e mai linistita, cel putin inca nu trebuie sa iti pastrezi echilibrul pe curbele spre Predeal daca stai in picioare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Dec 2008 12:44 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 241
Location: Brasov
Am postat aici:

http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=2859&start=60

toate statiile lui 17 barat din afara orasului + orarul curselor.
Sper ca in curand sa postez si statiile din Brasov ale acestei linii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Dec 2008 20:53 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Seby wrote:
Am postat [...] orarul curselor.

Dar vad ca deja au redus numarul curselor la 50% din cate au fost la inceput!!! La ore de varf 60 min in loc de 30, in rest 120 min in loc de 60... Sa fi facut scandal Codreanu, sau au trecut alegerile si nu mai e nevoie de atatea curse? Pai la frecventa asta, l-ar putea transforma in linie de troleibuz... :lol:
In privinta comportamentului BMC-ului nu am nemultumiri grave (nici nu se compara cu Elcar), insa are din conceptie o suspensie mai rigida, probabil pentru a nu pierde stabilitatea, fiind mic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Dec 2008 01:02 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Consiliul Local Brasov a fost amendat cu 2 amenzi a cate 30.000 RON pentru incalcari ale legilor, in decizia sa de a pune in circulatie un traseu de autobuz judetean (noul 17 barat), fara a avea aceasta abilitare. Primarul Brasovului sustine insa ca, faptul ca terenurile (de fapt doar padurile) din Timisu de Jos si Timisu de Sus au revenit in patrimoniul privat al municipiului, justifica existenta unui astfel de traseu. De asemenea, se invoca faptul ca exista brasoveni care lucreaza la firme de pe teritoriul de azi al Predealului (?!?). Din pacate, e vorba doar de o proprietate a orasului, nu si de extinderea limitei sale administrative la dimensiunile pe care le-a avut pana in anii 50. De aceasta din urma necesara corectie nu s-a preocupat nimeni, interesul fiind doar pentru exploatarea lemnului din padure. Daca municipiul dobandeste un imobil in Bucuresti, sau daca prin Bucuresti sunt niste salariati brasoveni care lucreaza acolo la vreo firma, inseamna ca RAT Brasov poate sa infiinteze o linie de autobuz "locala" pana in Bucuresti??? :twisted: (...eventual servind si celebrul judet Ilfov...)

Solutia normala ar fi fost ca Brasovul sa revendice in acesti din urma 18 ani fostele sale granite administrative, valabile sute de ani, pana cand comunistii le-au schimbat (1950-52). Prin infiintarea orasului Predeal (rezultat din comasarea mai multor asezari care initial erau in judete diferite), orasul Brasov a pierdut o importanta zona care era in administrarea sa directa: localitatile suburbane Timisu de Jos si Timisu de Sus. Fosta comuna saceleana Baciu a pierdut si ea atunci catunul Dambu Morii si zona Izvor din Timisul de Jos. De asemenea, in context asemanator, Brasovul a mai pierdut terenuri din Stupini, care au trecut la Sanpetru. In schimb, atat Brasovul cat si nou creatul oras Sacele s-au infruptat copios, in anii 60-80, din teritoriul comunei Sanpetru, aceasta piezand zona pe care se afla azi cartierul Timis-Triaj si triajul CFR, CET-ul si terenurile pana la soseaua spre Zizin.

Strategia comunista a fost aceea de a modifica in asa fel limitele administrative, incat sa fie anihilate legaturile istorice dintre localitati. In special, s-a urmarit sa dispara unitatea comunitatilor germane. De asemenea, s-a dorit mai intai segregarea fortata, iar mai apoi amestecarea arbitrara, tot atat de fortata, a comunitatilor romane si maghiare din Ardeal. Se poate spune ca s-a reusit. Si astazi, aceste aberatii administrative persista. Din pacate, cei care ar fi trebuit sa actioneze statul in justitie pentru inlaturarea lor (primarii localitatilor), sunt mai degraba interesati de aspectele economice cu aceste terenuri (taierea padurilor, tunuri imobiliare, impozite culese etc), neglijand total aspectul revenirii limitelor administrative la configuratia normala. :(

Pana la a avea trasee RAT care sa lege foste trupuri ale orasului, era de dorit ca acestea sa fie revendicate administrativ. Zona metropolitana ar fi si ea necesara ca instrument juridic, dar nu suplineste lipsa unor delimitari corecte intre localitati. Oricum, suntem departe, tare departe, de asa ceva. Totul e deocamdata doar la nivelul de improvizatie jalnica, cu parfum electoral.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Dec 2008 15:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Ce institutie a amendat Consiliul Local Brasov?

Exista Hotarire de Consiliu Local?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Dec 2008 23:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Silviu Sintea wrote:
Ce institutie a amendat Consiliul Local Brasov?

Exista Hotarire de Consiliu Local?

Din foarte putinele informatii care au scapat trunchiate prin presa, se pare ca este vorba de Consiliul Judetean (probabil prin Autoritatea de transport de persoane judetean, care are atributii in domeniu). Tot CJ a mai dat, imediat dupa terminarea alegerilor, si alte amenzi referitoare la publicitatea stradala neadecvata si chioscurile de prost gust ampasate in zona protejata istoric, care se pare ca nu aveau avizele necesare - dar asta n-are legatura cu transporturile.

Nu cred ca putea sa existe o HCL pe tema prelungirii lui 17 barat (caci primaria insista ca e vorba "doar de o prelungire pe terenurile localitatii a unui traseu existent"), din simplul motiv ca linia 17 barat nu mai functiona - nici in acte si nici in teren - inca din data de 15 septembrie 2008, cand a fost desfiintata. Dar dupa cum probabil stiti, in Romania nu a fost niciodata necesara o hotarare de consiliu pentru desfiintarea unei linii de transport in comun, legea pur si simplu a dat voie intotdeauna ca desfiintarile sa se faca tacit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Aug 2009 12:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Planul Integrat de Dezvoltare Urbana, in atasament (preluat de pe pagina Primariei Brasov www.brasovcity.ro).

La pag. 101: "Extinderea transportului cu troleibuze în Zona Metropolitană – 40 troleibuze cu acţionare electronică".

Tot la pag. 101:

o Înlocuirea vehiculelor cu uzură mare prin achiziţia a 45 vehicule care utilizează combustibili nepoluanţi
o Amenajarea staţiilor capete de linie: Saturn, Noua Triaj, Roman
o Amenajare piste de biciclete în Zona Metropolitană
o Sistem de monitorizare, dirijare a mijloacelor de TC
o Modernizare transport urban (achiziţionare 20 autobuze ecologice şi dezvoltarea reţelei/linei de transport) în municipiul Săcele
o Realizarea sistemelor de transport inter-modale urbane ÅŸi metropolitane
o Achiziţie echipamente pentru monitorizarea şi managementul traficului
o Extinderea transportului ecologic
o Cooperarea internaţională pentru dezvoltarea soluţiilor inovative/eficiente/ durabile pentru transport


Se aminteste si in alte pagini despre extinderea transportului cu troleibuze in Zona Metropolitana, fara a exista date concrete.


Attachments:
planul-integrat-de-dezvoltare-urbana BV.pdf [24.65 MiB]
Downloaded 496 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group