TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Fri 24 Nov 2017 21:43

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat 17 Jun 2006 22:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
Tramvaiele imbracate in rosul anului 1973.

Foto: Hans Oerlemans.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jun 2006 01:45 
si originalul: http://img374.imageshack.us/my.php?imag ... est2zf.jpg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 17:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
Vremuri grele...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 23:34 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 646
Location: Bucuresti, Militari
Variante de V3A pana la aparitia V3A-93:
- tren clasic dupa LHB (la inceput cu treapta in care intrau usile, dupa care s-a renuntat din motive tehnice, preferand sa aloce mai mult loc usii prin tesirea treptei)
- tren clasic dar cu usi Ep (de ce a existat in paralel aceasta varianta?)
- tren cu parbriz panoramic si 5 usi (sistem LHB)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 23:42 
V3A cu usi de EP/Tatra au aparut odata cu V2A'urile. Dupa unii angajati mai vechi din RATB, se pare ca primul V3A cu usi de Tatra a fost 300. Eu am vazut mai multe, printre care imi amintesc de 317. Totusi, seria 338-351 din 1981 nu cred ca avea usi de Tatra si nici V3A-2S nu aveau, desi sunt fabricate (modernizate??) undeva intre 1982 si 1985.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 23:52 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 646
Location: Bucuresti, Militari
V3A nu a avut usi de Tatra ci de EP, doar la V2x s-au folosit usi de Tatra - cred din motivul de a avea un model dupa Tatra, articulat, un fel de KT4D romanesc.
V3A nu am vazut decat cu usi de Ep - cand a fost perioada aia in care au circulat cate doua trenuri, primisera un fel de streasina deasupra fiecarei usi, o foaie de tabla curbata, inestetica si care a fost inlaturata ulterior.
Si am uitat, a mai fost varianta de V3A cu usi de DAC


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 23:56 
Usile de V2A sunt usi de EP, nu de Tatra. S'a incercat copierea, dar nu s'a reusit complet. Unele V3A au avut atunci usi de V2A. Sau toate cele mentionate au avut usi de EP. Pana la urma, in afara de reductoare si ce n'au mai putut sa copieze dela tatre, e vreo diferenta intre usile acestea ?

P.S. Cu usi de DAC au fost 026 (alb+albastru) si 027 (alb+verde), albastru sau verde in partea de jos, restul alb (crem).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Apr 2007 00:33 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 646
Location: Bucuresti, Militari
Exista diferente intre ele
Usa de Tatra (vezi si primele V2x) are geamurile mai drepte - arcuirea ferestrei sus si jos nu este asa de pronuntata ca la Ep si o nervura pe conturul foii. Cederul este rasfrant peste marginea golului de fereastra
Usa de Ep are geamurile mai arcuite sus si jos si foaia neteda pe margini, exceptand in unele cazuri urma ferestrei inferioare. Chederul se afla intr-un fel de adancitura.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 May 2007 23:08 
#264, ultimul V3A care a circulat in Bucuresti.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 May 2007 23:09 
...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 May 2007 23:46 
Si cu cateva ore inainte de intrarea la modernizare....


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 May 2007 23:46 
......


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 May 2007 23:47 
....


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Jun 2008 10:54 
Si #136, penultimul V3A clasic care a circulat in Bucuresti, in prima poza este in terminalul Ghencea unde il gasiti si acum, dar varianta noua :P
Acesta a circulat ultima data pe 27 Februarie 2007, iar pe 2 Martie 2007 a plecat la modernizare in URAC.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 May 2009 03:12 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
In 2005 a fost casat V3A #206, fiind inlocuit cu un V3A-93. #206 era ultimul V3A ramas cu 5 usi din constructie... cum a ajuns sa aiba numarul asta, nu stiu (ar fi trebuit sa fie #3xx), cel mai probabil a trecut printr-o renumerotare.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 May 2009 03:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
#264, ultimul V3A clasic casat... cand statea la Depoul Alexandria:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Jun 2009 20:15 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 120
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Iata 2 poze cu tramvaiul V3A clasic 123 care a ars aproape in intregime pe B-dul Lacul Tei pe linia 36. Pozele le-am facut duminica 21 iunie 1998


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Jun 2009 20:18 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 120
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Iata si o poza cu tramvaiul V3A clasic cu nr 159 de la Depoul Colentina cu schema de culori Golden. Poza am facut-o in vara anului 1994, pe str. Petricani, iar vagonul era in acel moment pe linia 36. Doar 2 sau 3 vagoane au fost vopsite in acesta schema de culori, si toate au fost la Depoul Colentina.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Sep 2009 15:04 
Primul tramvai V3A produs


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Sep 2009 22:59 
178


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 13:20 
Vad ca primul V3A avea microfon :shock: Cred ca daca s-ar fi implementat microfoane si difuzoare la toate tramvaiele V3A, ar fi fost mai usor pentru vatmani sa tipe la calatori in anii '80 :lol:
De ce s-a renuntat treptat la primul mod de inchidere a usilor - primul mod era ca la "L.H.B." - adica se bucata de usa dinspre margine intra cu partea dinauntru spre margine, apoi partea din centru se plia cu exteriorul peste exteriorul celelilate bucati; la sistemul ulterior bucata din margine intra cu interiorul spre margine, si bucata din margine se plia cu exteriorul spre interiorul celelilate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 14:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
mrM wrote:
De ce s-a renuntat treptat la primul mod de inchidere a usilor - primul mod era ca la "L.H.B." - adica se bucata de usa dinspre margine intra cu partea dinauntru spre margine, apoi partea din centru se plia cu exteriorul peste exteriorul celelilate bucati; la sitemul ulterior bucata din margine intra cu interiorul spre margine, si bucata din margine se plia cu exteriorul spre interiorul celelilate.


Sistemul de la LHB ,,freca" calatorii de pe scara... de fapt, nu se putea deschide cand erau calatori acolo. Si cum in vremea aia erau destul de multi agatati de tramvai...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 15:42 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 646
Location: Bucuresti, Militari
In sistemul LHB - dupa cum se vede - segmentele centrale aveau o identatie care le permitea sa alunece pe treapta, deoarece asa era modelul original, cu treapta de la un capat la altul. Din motivul prezentat mai sus, dar si din alte motive, cum ar fi deformarea panourilor(de la aglomeratie sau suprasolicitari diverse si imposibilitatea potrivirii orificiului cu treapta, s-a decis ca urmaotarele voariante de vagoane sa aibe treapta tesita la capete, creindu-se astfel un spatiu in care usa se putea plia liber. In paralel cu sistemul LHB au aparut si varianta de vagon cu mod de pliere clasic - primele cred ca au fost prototipurile de V2A din 1981 (usi pliante mod clasic, fata de V3A dar o singura articulatie, dupa aia a venit modelul 1982 de V2A pe care il stim cu toti), dupa care au realizat si varianta V3A. Dar peste toate cel mai reusti era varianta dupa LHB, motorul usii torcea imperceptibil, la modelul clasic pur si simplu iti zgaria urechea -probabil ca motoarele erau diferite: LHB avea caseta de mecanisme ingusta iar usa tip Ep avea caseta ceva mai mare.
Asta e povestea acelor orificii de la prima varianta de V3A/LHB - deformarea in timp a panoului usii si a treptei din mai multe cauze, principala fiind cea a aglomeratiei excesive si a exploatarii necorespunzatoare in astfel de conditii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Aug 2010 11:01 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 214
Location: Brasov
Sursa fotografiei: www.comunismulinromania.ro


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 20 Feb 2014 20:38 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 646
Location: Bucuresti, Militari
Tramvaiele V3A in diferite variante - ce au urmarit prin seria cu usi pliante, vreo individualizare a unei noi versiuni, aspecte legate de fabricarea anumitor repere copiate dupa LHB? A fost seria care nu a stat deloc bine dpdv estetic la capitolul usi - mai mereu nu se inchideau ca lumea sau aveau joc pronuntat, dupa o anumita perioada de functionare apareau punctele de sudura, vopseaua interioara zgariata plus motorul mai zgomotos decat la seria cu usa LHB (cutia mecanismului era mai mare la un tip decat la celalalt - era diferenta intre motoare sau vagonul era mai inalt.scund?) Si la interior erau tratate un fel diferit ca dispunerea barelor pe platforma de urcare - bara mediana era prinsa de treapta de mijloc si de fundul cutiei mecanismului.tavan pe cand celelalte aveau bara "mana curenta" arcuita frumos iar cea verticala era din podea pana i tavan si nu incomoda deloc circulatia, cum o facea bara din primul caz.

Mai multe aici
http://www.polier.ch/page/archiv/Villoz ... 75-000.htm (albumele 4-7)
http://www.polier.ch/page/archiv/Villoz ... 81-000.htm (albumele 81-86)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 16 Jun 2015 23:18 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 160
Imagine cu bordul primului V3A (din filmul "Autobiografia lui Nicolae Ceausescu")

Attachment:
ITB_V3A_prototip_ANC.JPG


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group