TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 06:57

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Sat 17 Jun 2006 22:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44562
Va fac un cadou special, tramvaiele imbracate in rosul anilor 1973.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Jun 2006 23:27 
Offline

Joined: Thu 23 Mar 2006 21:32
Posts: 29
Fustele rotilor asa au fost ele "de noi"? Adica fara ridicare unde vine boghiul? Ca din boghiu nu se vede mai nimic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Jun 2006 23:49 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Da. Le-au decupat dupa aia.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jun 2006 01:17 
Offline

Joined: Thu 23 Mar 2006 21:32
Posts: 29
Exista vreo explicatie tehnica sa justifice asta? ceva gen "aerisire mai buna a boghiului" , "evacuare mai rapida a apei" sau ceva?
Pentru ca daca nu exista, atunci as fi zis sa le lase asa cum erau de la mamica lor .... aratau mai fain fara sa vezi toate firataniile de acolo.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jun 2006 01:45 
si originalul: http://img374.imageshack.us/my.php?imag ... est2zf.jpg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jun 2006 01:47 
ATM wrote:
Multumim frumos. Ce bine arata... :cry: acuma au fost modernizate, dar parca si-au pierdut farmecul.
O intrebare: fustele rotilor asa au fost ele "de noi"? Adica fara ridicare unde vine boghiul? Ca din boghiu nu se vede mai nimic.
Totusi, se observa ca boghiurile sunt diferite de cele de acum. Cred ca boghiurile actuale necesita reglaje sau ceva, sau cel putin interventii cam dese :(
Este mai probabil ca atunci curbele sa fi fost mai stramte la ce strazi erau, deci nu cred ca decupajele s'au facut pentru a elimina indoirea tablei in acea zona.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jun 2006 21:26 
Offline
User avatar

Joined: Sun 23 Oct 2005 15:00
Posts: 70
Location: Bucuresti, statia Petre Ispirescu
Multumim Dl. Sintea pentru poze. Acestea sunt cred ca printre primele poze cu V3A-uri care s-au facut. In 1973 nu existau decat 16 V3A-uri plus LHB-ul. Tot in 1973 apar si primele tatre. Poate aveti sa postati pe form si poze cu acestea sau cu alte tipuri de tramvaie din acel an.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jun 2006 22:51 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 188
Stie cineva daca exista vreo intentie de a se relua productia de V3/V2-A ? Observ ca se achizitioneaza troleibuze, autobuze - dar in afara recarosarii Tatrelor si modernizarii V3A existente, nu am auzit de nici un plan de extinere a parcului de tramvaie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Jul 2006 18:12 
La primele V3A usile se pliau una peste alta (are idee cum faceau asta?) - cred ca de asta aveau acele gauri in partea inferioara a usilor din mijloc.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Apr 2007 22:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 295
Nu mai exista V3A Clasic in Bucuresti.Ultimul a fost #264.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 17:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44562
Vremuri grele...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 23:34 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 673
Location: Bucuresti, Militari
Variante de V3A pana la aparitia V3A-93:
- tren clasic dupa LHB (la inceput cu treapta in care intrau usile, dupa care s-a renuntat din motive tehnice, preferand sa aloce mai mult loc usii prin tesirea treptei)
- tren clasic dar cu usi Ep (de ce a existat in paralel aceasta varianta?)
- tren cu parbriz panoramic si 5 usi (sistem LHB)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 23:42 
V3A cu usi de EP/Tatra au aparut odata cu V2A'urile. Dupa unii angajati mai vechi din RATB, se pare ca primul V3A cu usi de Tatra a fost 300. Eu am vazut mai multe, printre care imi amintesc de 317. Totusi, seria 338-351 din 1981 nu cred ca avea usi de Tatra si nici V3A-2S nu aveau, desi sunt fabricate (modernizate??) undeva intre 1982 si 1985.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 23:52 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 673
Location: Bucuresti, Militari
V3A nu a avut usi de Tatra ci de EP, doar la V2x s-au folosit usi de Tatra - cred din motivul de a avea un model dupa Tatra, articulat, un fel de KT4D romanesc.
V3A nu am vazut decat cu usi de Ep - cand a fost perioada aia in care au circulat cate doua trenuri, primisera un fel de streasina deasupra fiecarei usi, o foaie de tabla curbata, inestetica si care a fost inlaturata ulterior.
Si am uitat, a mai fost varianta de V3A cu usi de DAC


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 23:56 
Usile de V2A sunt usi de EP, nu de Tatra. S'a incercat copierea, dar nu s'a reusit complet. Unele V3A au avut atunci usi de V2A. Sau toate cele mentionate au avut usi de EP. Pana la urma, in afara de reductoare si ce n'au mai putut sa copieze dela tatre, e vreo diferenta intre usile acestea ?

P.S. Cu usi de DAC au fost 026 (alb+albastru) si 027 (alb+verde), albastru sau verde in partea de jos, restul alb (crem).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Apr 2007 00:33 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 673
Location: Bucuresti, Militari
Exista diferente intre ele
Usa de Tatra (vezi si primele V2x) are geamurile mai drepte - arcuirea ferestrei sus si jos nu este asa de pronuntata ca la Ep si o nervura pe conturul foii. Cederul este rasfrant peste marginea golului de fereastra
Usa de Ep are geamurile mai arcuite sus si jos si foaia neteda pe margini, exceptand in unele cazuri urma ferestrei inferioare. Chederul se afla intr-un fel de adancitura.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 May 2007 23:08 
#264, ultimul V3A care a circulat in Bucuresti.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 May 2007 23:09 
...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 May 2007 23:46 
Si cu cateva ore inainte de intrarea la modernizare....


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 May 2007 23:46 
......


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 May 2007 23:47 
....


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Jun 2008 10:54 
Si #136, penultimul V3A clasic care a circulat in Bucuresti, in prima poza este in terminalul Ghencea unde il gasiti si acum, dar varianta noua :P
Acesta a circulat ultima data pe 27 Februarie 2007, iar pe 2 Martie 2007 a plecat la modernizare in URAC.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Jun 2008 23:59 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 327
Location: Bucuresti, s. 1
Foarte interesant utilajul din a doua poza, si mai interesanta remorca, parca ii lipseste doar cabina si pantograful, avea si ea motoare?
Unde si de ce se cara nisip pe sina de tramvai?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Jun 2008 00:02 
shoppy wrote:
Unde si de ce se cara nisip pe sina de tramvai?

Atunci cand se creaza patinaj.La constanta se actioneaza din patina.Inainte este patina si inapoi sunt nisiparele.Cred ca asa a fost si la Bucuresti.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Jun 2008 00:36 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
shoppy wrote:
Foarte interesant utilajul din a doua poza, si mai interesanta remorca, parca ii lipseste doar cabina si pantograful, avea si ea motoare?

Utilajul din a 2a poza e un 1VB cu remorca pe 2 osii... s-a mai discutat despre ele in topicul despre utilitare.

shoppy wrote:
Unde si de ce se cara nisip pe sina de tramvai?

Dupa cum zicea si Alex, se foloseste atunci cand vagonul patineaza (bine, teoretic exista o siguranta care decupleaza alimentarea motoarelor atunci cand vagonul patineaza prea tare, desigur ea este manarita sa nu mai functioneze corespinzator, ca la cum patineaza V3A-urile noastre...). La V3A-93-CH-PPC exista un sistem antipatinaj (in general anulat de vatmani).
Aruncarea de nisip pe sina, la V3A-93 si tot ce s-a produs dupa 1993 se face dintr-un buton separat. La fel si la Tatre si Ep/V3A. In schimb, la V2A si la V3A-urile clasice (acum casate) nu am identificat niciun buton dedicat, deci e posibil sa fie folosita aceeasi maneta cu cea de la patine (din pacate, la V3A nu mai am cum sa verific, ultimul fiind taiat in 2007).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Aug 2008 22:09 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 188
Dr2005 wrote:
[...] decat V3A-ul. Avea [...] scaune mai confortabile (fata de lemnul folosit de ITB pentru scaunele de pe majoritatea V3A-urilor ,,exportate" spre alte orase, vezi Brasov).


Ai cumva poze cu V3A-uri cu scaune de lemn ? Intreb pentru ca toate imaginile si amintirile pe care le am despre V3/V2A 'clasic ' sint legate de faimoasele scaune asa zis 'ergonomice', inevitabil verzi, din fibra de sticla armata cu rasini epoxidice. Nici in Constanta, nici in Ploiesti n-am vazut alte scaune in afara celor standard (precum in imaginea preluata de pe acest topic)

Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Aug 2008 22:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
La Brasov s-au folosit scaune de lemn:
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Aug 2008 23:25 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 188
Ok, acum am inteles, este vorba de tabliile de melaminat. Intr-adevar, extrem de confortabile si aspectuase.

Montarea in consola imi aduce aminte de remorcile de EP, gresesc cumva ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 May 2009 03:12 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
In 2005 a fost casat V3A #206, fiind inlocuit cu un V3A-93. #206 era ultimul V3A ramas cu 5 usi din constructie... cum a ajuns sa aiba numarul asta, nu stiu (ar fi trebuit sa fie #3xx), cel mai probabil a trecut printr-o renumerotare.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 May 2009 03:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
#264, ultimul V3A clasic casat... cand statea la Depoul Alexandria:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group