TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 06:58

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Jun 2009 20:15 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 121
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Iata 2 poze cu tramvaiul V3A clasic 123 care a ars aproape in intregime pe B-dul Lacul Tei pe linia 36. Pozele le-am facut duminica 21 iunie 1998


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Jun 2009 20:18 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 121
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Iata si o pza cu tramvaiul V3A clasic cu nr 159 de la Depoul Colentina cu schema de culori Golden. Poza am facut-o in vara anului 1994, pe str. Petricani, iar vagonul era in acel moment pe linia 36. Doar 2 sau 3 vagoane au fost vopsite in acesta schema de culori, si toate au fost la Depoul Colentina.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Jun 2009 23:27 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2105
Location: Brasov
Costache Mihail wrote:
Iata 2 poze cu tramvaiul V3A clasic 123 care a ars aproape in intregime pe B-dul Lacul Tei pe linia 36. Pozele le-am facut duminica 21 iunie 1998


Stii cumva si cauza care a dus la acel incediu? A fost repus in circulatie?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Jun 2009 20:42 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 121
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
SPA29 wrote:
Costache Mihail wrote:
Iata 2 poze cu tramvaiul V3A clasic 123 care a ars aproape in intregime pe B-dul Lacul Tei pe linia 36. Pozele le-am facut duminica 21 iunie 1998


Stii cumva si cauza care a dus la acel incediu? A fost repus in circulatie?
Nu stiu cauza incendiului ,de la un scurt s-a produs, flacara a fost atat de mare incat s-a topit si firul de curent. Vagonul nu a mai fost refacut , mai ales ca era deja propus spre casare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Sep 2009 15:04 
Primul tramvai V3A produs


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Sep 2009 21:57 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 20:21
Posts: 40
Location: Bucuresti(Sector6); Galati
Foarte interesanta poza. Multumim lui Marian Andrei pentru aceasta poza. Ce numar de parc a avut acest prim tramvai V3A? Este cumva #001 sau #005?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Sep 2009 22:59 
178


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 13:20 
Vad ca primul V3A avea microfon :shock: Cred ca daca s-ar fi implementat microfoane si difuzoare la toate tramvaiele V3A, ar fi fost mai usor pentru vatmani sa tipe la calatori in anii '80 :lol:
De ce s-a renuntat treptat la primul mod de inchidere a usilor - primul mod era ca la "L.H.B." - adica se bucata de usa dinspre margine intra cu partea dinauntru spre margine, apoi partea din centru se plia cu exteriorul peste exteriorul celelilate bucati; la sitemul ulterior bucata din margine intra cu interiorul spre margine, si bucata din margine se plia cu exteriorul spre interiorul celelilate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 14:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
mrM wrote:
De ce s-a renuntat treptat la primul mod de inchidere a usilor - primul mod era ca la "L.H.B." - adica se bucata de usa dinspre margine intra cu partea dinauntru spre margine, apoi partea din centru se plia cu exteriorul peste exteriorul celelilate bucati; la sitemul ulterior bucata din margine intra cu interiorul spre margine, si bucata din margine se plia cu exteriorul spre interiorul celelilate.


Sistemul de la LHB ,,freca" calatorii de pe scara... de fapt, nu se putea deschide cand erau calatori acolo. Si cum in vremea aia erau destul de multi agatati de tramvai...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 15:42 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 673
Location: Bucuresti, Militari
In sistemul LHB - dupa cum se vede - segmentele centrale aveau o identatie care le permitea sa alunece pe treapta, deoarece asa era modelul original, cu treapta de la un capat la altul. Din motivul prezentat mai sus, dar si din alte motive, cum ar fi deformarea panourilor(de la aglomeratie sau suprasolicitari diverse si imposibilitatea potrivirii orificiului cu treapta, s-a decis ca urmaotarele voariante de vagoane sa aibe treapta tesita la capete, creindu-se astfel un spatiu in care usa se putea plia liber. In paralel cu sistemul LHB au aparut si varianta de vagon cu mod de pliere clasic - primele cred ca au fost prototipurile de V2A din 1981 (usi pliante mod clasic, fata de V3A dar o singura articulatie, dupa aia a venit modelul 1982 de V2A pe care il stim cu toti), dupa care au realizat si varianta V3A. Dar peste toate cel mai reusti era varianta dupa LHB, motorul usii torcea imperceptibil, la modelul clasic pur si simplu iti zgaria urechea -probabil ca motoarele erau diferite: LHB avea caseta de mecanisme ingusta iar usa tip Ep avea caseta ceva mai mare.
Asta e povestea acelor orificii de la prima varianta de V3A/LHB - deformarea in timp a panoului usii si a treptei din mai multe cauze, principala fiind cea a aglomeratiei excesive si a exploatarii necorespunzatoare in astfel de conditii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Aug 2010 11:01 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 213
Location: Brasov
Sursa fotografiei: www.comunismulinromania.ro


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re:
PostPosted: Sat 15 Feb 2014 02:46 
Offline

Joined: Fri 03 Dec 2010 16:25
Posts: 45
Location: Constanta
Costache Mihail wrote:
SPA29 wrote:
Costache Mihail wrote:
Iata 2 poze cu tramvaiul V3A clasic 123 care a ars aproape in intregime pe B-dul Lacul Tei pe linia 36. Pozele le-am facut duminica 21 iunie 1998


Stii cumva si cauza care a dus la acel incediu? A fost repus in circulatie?
Nu stiu cauza incendiului ,de la un scurt s-a produs, flacara a fost atat de mare incat s-a topit si firul de curent. Vagonul nu a mai fost refacut , mai ales ca era deja propus spre casare.


Si acel V3A-93 #123 care circula acum pe 21...daca nu este vechiul V3A clasic #123...este vreo renumerotare a altui tramvai ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 17 Feb 2014 09:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Vagonul #123 e casat şi valorificat de mult, ca toate V3A-urile. N-a existat niciodată V3A clasic, la Costanţa circulau V3A-C (te las să ghiceşti de la ce vine C-ul).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 18 Feb 2014 17:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Dr2005 wrote:
Vagonul #123 e casat şi valorificat de mult, ca toate V3A-urile. N-a existat niciodată V3A clasic, la Costanţa circulau V3A-C (te las să ghiceşti de la ce vine C-ul).
Fii mai clar: de fapt s-au dat numere vechi unor vagoane complet noi, pentru a se ascunde faptul ca se face productie cu bani subventionati de la primarie si cu incalcarea liberei concurente si a legislatiei privind achizitiile publice (obligativitatea licitatiilor etc). Oficial, toate vagoanele noi produse dupa 1991 sunt pretinse a fi "reconstructii" sau "reparatii"...
Cred ca putem spune asta macar pe acest forum, chiar daca alte forumuri au ales sa propage minciuna oficiala, din motive de a se gudura pe langa RATB (pentru a nu-si pierde posibilitatea vizitarii depourilor sau accederii la functii salarizate in cadrul regiei).

Ma rog, pentru unii adevarul e mai putin important decat interesele personale.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 18 Feb 2014 18:22 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 48
Ce nu inteleg eu e de ce e grija cu licitatia?

Schimbari de numere de serie si VIN se fac peste tot. Unele masine nu rezista, au accidente grave etc. Asa ca una noua poate ajunge casata (sau vanduta) dar oficial inca apare pe hartie ca una vechie i-a luat locul.

Mai e alta chestie, cu licitatie. V3A-urile avea un avantaj clar. Toate echipajele, depouri, mecanici etc. Se poate justifica orice chiar si in licitatie.

Costul vehiculului e mica parte comparat cu scule, timpul in care trebuie invatati soferi vatman pe vehiculul nou, muncitor

Bine, problema cu RATB nu e de eficienta, e de spaga. Hai ca poate inteleg de ce s-a renuntat la autobuze cu cutie manuala, dar troleele si tramvaie?

Multe aveau multi ani de trai ramase in ele. Rocarurile de Simon, 317E, toate erau noi, dar trebuia loc pentru altele, asa ca se lasa sa se strice, sa arate ca naiba.

Gata cu off topicul. Ce putem face acum e sa discutam si sa ne amintim de vehiculele astea, ca nu mai sunt din pacate, dar suntem norocosi totusi ca mai sunt poze, video etc cu ele.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 19 Feb 2014 20:17 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
castrosua wrote:
Ce nu inteleg eu e de ce e grija cu licitatia?

RATB este regie subventionata de la bugetul local pentru scopuri de transport public si nu are ca obiect de activitate productia de vehicule feroviare etc. In UE nu se permite subventionarea unui producator in detrimentul altora. Legislatia romaneasca prevede obligativitatea unor anumite proceduri la achizitii publice, chiar daca asta pare in detrimentul productiei autohtone - fie ea mascata sau nu.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 20 Feb 2014 02:56 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 48
As intelege daca RATB are vinde produsele URAC. (Bine, ca s-a intamplat in trecut, e alta treaba), dar daca RATB vrea sa-si produca singur vehicule, nu vad de ce ar trebui licitatie. La o adica, unde se trage linia intre reparatie si reconstruire?

Ma gandesc la restaurare de masini, care sunt facute praf, mancate de rugina, la care practice totul e inlocuit minus poate ceva piese cromate etc. Practic e masina noua, dar legal e aceeasi.

La fel daca decid sa modernizez masina, (alt motor, alta cutie, alte rotie etc) tot aceeaisi masina ramana, cu aceasi serie de motor etc...

Stiu ca in EU parca inca au serii de motor si e o intreaga harababura cu asa ceva la RAR (daca mai exista asta ceva)

Daca intr-adevar asa e in EU cu reparatii capitale, atunci or e permis, or nu va mai dura asa ceva multa vreme pana se schimba legea? Mi se pare chiar curioasa treaba asta.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 20 Feb 2014 20:38 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 673
Location: Bucuresti, Militari
Tramvaiele V3A in diferite variante - ce au urmarit prin seria cu usi pliante, vreo individualizare a unei noi versiuni, aspecte legate de fabricarea anumitor repere copiate dupa LHB? A fost seria care nu a stat deloc bine dpdv estetic la capitolul usi - mai mereu nu se inchideau ca lumea sau aveau joc pronuntat, dupa o anumita perioada de functionare apareau punctele de sudura, vopseaua interioara zgariata plus motorul mai zgomotos decat la seria cu usa LHB (cutia mecanismului era mai mare la un tip decat la celalalt - era diferenta intre motoare sau vagonul era mai inalt.scund?) Si la interior erau tratate un fel diferit ca dispunerea barelor pe platforma de urcare - bara mediana era prinsa de treapta de mijloc si de fundul cutiei mecanismului.tavan pe cand celelalte aveau bara "mana curenta" arcuita frumos iar cea verticala era din podea pana i tavan si nu incomoda deloc circulatia, cum o facea bara din primul caz.

Mai multe aici
http://www.polier.ch/page/archiv/Villoz ... 75-000.htm (albumele 4-7)
http://www.polier.ch/page/archiv/Villoz ... 81-000.htm (albumele 81-86)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 16 Jun 2015 23:18 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 188
Imagine cu bordul primului V3A (din filmul "Autobiografia lui Nicolae Ceausescu")

Attachment:
ITB_V3A_prototip_ANC.JPG


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group