TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 06:55

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 391 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Next
Author Message
 Post subject: Tramvaie V3A-93-CH-PPC
PostPosted: Sun 11 Mar 2007 12:42 
V3A-93-CH-PPC (CH-chopper , PPC-podea partial coborata) reprezinta noul "trend" de modernizare a vagoanelor V3A. Prin aceasta inafara de design si adaugarea sistemului de tractiune cu chopper se mai modifica sectiunea mijlocie a vagonului , fiind transformata in sectiune PPC. Podeaua acestui vagon este 17% coborata in sectiunea C.
Primul din serie este #306 care deocamdata circula temporar pe linia 32 , initial trebuia sa circule pe 41 dar a fost o problema cu mastile de la boghiuri care nu se deschideau din cauza gardurilor si astfel nu putea fi defranat manual vagonul in caz de necesitate. Dupa ce se rezolva aceasta probleme vagoanele de acest tip vor circula pe linia 41.


Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Mar 2007 22:41 
In URAC a inceput asamblarea CH PPCurilor - 224,172,131,136,264,4014,4008 , urmand ca acestea sa fie finalizate in functie de sosirea chopperelor , lucru care dureaza 2 saptamani. 20 bucati sunt deja in lucru. Incepand cu luna mai-iunie ar trebui sa vedem CH PPCuri incepand sa iasa frecvent , licitatia care a fost facuta asigura o livrare buna de echipamente si nu vor mai exista asemenea intarzieri (224,172,131,136 trebuiau sa iasa in noiembrie-decembrie 2006).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Mar 2007 17:34 
Tensiunea pe care o primeste variaza intre 500-900V in functie de incarcarea retelei.

Imi pare rau ca nu se pastreaza schema galbena si pentru restul seriei , doar 306 si 224 sunt galbene , restul ies in schema clasica. Cele care vor circula pe linia 41 vor avea schema rosie de metrou usor. :)

In poza 3 este #4008 , numar de lucru in URAC 253.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 12:21 
Numere de lucru in URAC pentru V3A-93-CH-PPC
Sursa: URAC

Numar lucru - Numar parc
243 - 306
244 - 224
251 - 172
252 - 131
253 - 4008
254 - 4014
255 - 136
256 - 264
257 - 4003
258 - 4004
259 - 4025
260 - 4002

In alta ordine de idei 172 incepe sa prinda forma , zilele astea ii pun geamurile si sistemul de iluminat, ramanand sa i se monteze doar chopperle + electronica lucru care nu dureaza mai mult de 1-2 saptamani.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Mar 2007 12:50 
Cum ziceam 306 a fost dus azi la urac pentru modificari la releele usilor si pregatire proiect pentru modificarile la ergonomia bordului. De asemenea se va face si proiect pentru mastile de la boghiuri si instalarea sistemului de comanda a semafoarelor pentru linia 41. SAT nu se monteaza inca pe acesta , cred ca se pune cand intra pe 41. Acesta va lipsi cateva zile de la traseu. Ca un comentariu - am mers cu acesta de la Sudului pana la URAC si mi se pare ca pe linie veche nu se descurca prea bine, lucru confirmat si de cei care il insoteau.

In alta ordine de idei pe urmatoarele CH PPC (incepand cu #172) se monteaza un tip nou de geam care nu mai are cheder si este lipit direct de caroserie , de asemenea geamul nu se mai deschide prin glisare ci prin culisare.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Mar 2007 23:33 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
conceput pentru linii noi? ce linii noi...?
ca doar e un V3A ordinar! toata lumea a vazut din ce e facut, erau o gramada de poze cu toate stadiile lui pe undeva pe-aici.
ce, acum daca e galben nu-i mai plac sinele strambe de pe oltenitei?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Mar 2007 10:40 
calatorul wrote:
conceput pentru linii noi? ce linii noi...?
ca doar e un V3A ordinar! toata lumea a vazut din ce e facut, erau o gramada de poze cu toate stadiile lui pe undeva pe-aici.
ce, acum daca e galben nu-i mai plac sinele strambe de pe oltenitei?


Nu prea este un V3A ordinar , practic el nu mai are nici un echipament de V3A :!: Boghiurile sunt V3A dar cu sistem de franare reostatica recuperativa Hanning & Kahl si multe alte imbunatatiri. Pe V3A 93 boghiul are doar sistemul de franare Hanning & Kahl , nimic mai mult.
Cand zic linii modernizate nu ma refer neaparat la trasee , la infrastructura indiferent de traseu.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Mar 2007 21:07 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
metrouusor wrote:
Nu prea este un V3A ordinar , practic el nu mai are nici un echipament de V3A :!: Boghiurile sunt V3A dar cu sistem de franare reostatica recuperativa Hanning & Kahl si multe alte imbunatatiri. Pe V3A 93 boghiul are doar sistemul de franare Hanning & Kahl , nimic mai mult.Cand zic linii modernizate nu ma refer neaparat la trasee , la infrastructura indiferent de traseu.


Daca are trenul de rulare de la V3A e clar ca poate circula oriunde.
Franarea recuperativa se face la nivelul convertoarelor de tractiune, nu este ceva specific pentru boghiuri.

Apropo de franarea recuperativa si reostatica:
Aflat in miscare libera de rotatie, deci nealimentat, motorul genereaza curent similar unui dinam. Pentru a-i incetini miscarea pana aproape de oprire (adica in franare), in circuitul lui se introduce o sarcina. Aceasta poate fi o simpla rezistenta (franare reostatica) sau un convertor special care permite reinjectarea in retea a unei cantitati de curent recuperabil (franare recuperativa). In cazul in care in retea nu exista consum care sa preia acea energie recuperabila, ea este transformata in caldura pe o rezistenta anexa convertorului de franare (nu mai este recuperata).
Deoarece la viteze mici, campul magnetic in motor scade foarte mult, nu se poate opri complet un vehicol doar cu frana electrica, ea devenind ineficienta sub 10 km/h. Atunci intra in joc frana pneumatica / hidraulica / mecanica, etc.
Chiar prin anii '60 se utiliza franarea recuperativa, la troleibuze MTB82, dar nu prin convertor electronic ci printr-o constructie mai speciala a motorului de tractiune.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Apr 2007 16:39 
Acum cateva zile va spuneam de noile geamuri culisante si care se lipesc direct de caroserie...iata-le.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 May 2007 23:12 
Boghiu de V3A-93-CH-PPC


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 May 2007 11:33 
O veste buna, la URAC au inceput sa soseasca choppere, componente electronice si tot ce trebuie pentru inceperea masiva a seriei CH PPC. Se spera ca primele sa apara pana la sfarsitul lui Iunie (224,172,131). La ora actuala sunt 10 caroserii din care 5 asteapta doar componentele precizate mai sus. De asemenea inca 8 caroserii sunt date la lucru si in 2 luni sunt finalizate. Se va incepe retragerea din circulatie a V2Aurilor care intra in program anul acesta.

O alta veste buna este ca a aparut un nou model de caroserie, cu geamuri lipite dar patrate si montate identic cu cele de Bucur 1.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 May 2007 16:39 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 673
Location: Bucuresti, Militari
De ce in sectiunea de mijloc feretrele din dreptul usii nu pot fi panoramice si trebuie sa se recurga la "imparteala" aia"
Adica in loc de (1) sa fie dispunerea din (2):


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 May 2007 16:45 
Nu stiu, banuiesc ca este o treaba si de rezistenta. Voi intreba sa vad care este motivul pentru care se face asa.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Jun 2007 15:23 
224 a intrat pe linia de asamblare finala :D


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Jun 2007 17:37 
Offline

Joined: Tue 01 Nov 2005 12:41
Posts: 192
Location: Bucuresti
sa itelegem ca 306 e mai mult un tramvai nou decit un V3 (cel putin la partea de comanda/control si electronica); despre geamurile mai ciudate de la sectiunea cu podea joasa, poate sint facute asa din otive economice, ca sa foloseasca aceleasi ferestre in tot vagonul (mie mi se pare ca ferestrele alea sint identice cu ferestrele din celelalte sectiuni ale vagonului)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Jun 2007 17:48 
La CH PPC tot sistemul de comanda tractiune precum si servicii auxiliare sunt noi fata de V3A-93. Si acomodarea + comandarea de asemenea sisteme dureaza.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Jun 2007 19:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Pai normal ca V3A-93-CH-PPC e diferit de V3A si V3A-93... doar formula osiilor e identica.
V3A-93, V3A-93-CH-PPC, V3A-H, V3A-93M, V3A-93M (Faur) au fost tramvaie noi, reconstruite, in acest fel realizandu-se modernizarea parcului. Pe scurt... schitelor de V3A din 197x li s-au adus modificari si s-a construit ce s-a construit, de la V3A-93 la V3A-93-CH-PPC.

Daca sunt mai bune sau mai proaste decat V3A-urile clasice... o sa vedem peste 25 de ani.

Ca o parere personala a mea, V3A-ul clasic e mult mai aratos decat cele modernizate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Jun 2007 19:54 
Offline

Joined: Thu 27 Oct 2005 23:31
Posts: 7
Este evidenta imbunatatirea aspectului de la V3A la V3A-93 si, in special, la V3A-93-CH-PPC. Acestea din urma au un aspect placut, chiar modern intr-o oarecare masura. Tehnologiile folosite au avansat si ele, iar faptul ca #306 merge fara probleme e imbucurator. Problema este ritmul destul de lent in care se construiesc noile tramvaie (din diverse motive). Daca s-ar reusi sa se faca macar 50 de astfel de tramvaie pe an ar fi perfect.
Si acum o intrebare grea: cat ar costa fabricarea unui V3A-93-CH-PPC cu tot ce include ea? Pentru o comparatie cu tramvaiele din afara...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jun 2007 08:31 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
Marian Andrei wrote:
Astfel de schimbari de tehnologie dureaza pana la 2 ani.


Trebuie precizat ca astfel de schimbari de tehnologie dureaza atat in URAC, pentru ca alti producatori de echipamente electronice de tractiune, inclusiv autohtoni (vezi ICPE SAERP, INDA) si regii de transport s-au miscat mult mai repede. Sunt orase in provincie care au mai multe tramvaie cu chopper decat in Capitala. Si unde mai pui ca aia nici nu au URAC...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jun 2007 12:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Da, sunt: Ploiesti (13 vagoane), Cluj (cam tot pe acolo), Craiova (11 vagoane).
In marea majoritate a cazurilor e vorba exclusiv de Tatra KT4D. Mai sunt si 2 (in curand 3) Timisuri cu chopper la Cluj.
Bucurestiul are acum 11 tramvaie cu chopper, daca-l socotim si pe Bucur-LF. Deci cat Craiova, dar, sa fim seriosi, e de vreo 10 ori mai mare parcul de tramvaie al RATB decat cel din Craiova (noi avem vreo 400 de tramvaie, ei au 49).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Jun 2007 18:25 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
Exista un Timis si cu invertor si motoare de curent alternativ, asa ca Timisul este un campion al modernizarilor pe la noi. Pacat ca nu au circulat si in Bucuresti, probabil din cauza ca existau deja EP-urile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Jun 2007 14:57 
In prima poza sunt 224,172,131 80% finalizate, urmeaza sa fie montate pe ele componentele electronice in urmatoarele saptamani.

In total la ora actuala in curtea URAC sunt 10 vagoane CH PPC.

224,172,131,4008 - in stadiul celor din poza 1
4014,136,264 - in hala in curs de asamblare
40xx,40xx,40xx - in poza 2

Inca 8 caroserii in curs de constructie/vopsire.
Totul depinde de sosirea componentelor electronice


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Sep 2007 14:32 
Alexandria a receptionat primul lot de 7 CH PPC.
Acestea sunt: 224, 172, 131, 4008, 4014, 136, 264 si urmeaza sa soseasca la depou in Octombrie si Noiembrie.
Toate vor fi introduse in circulatie pe linia 41. Si se va intra cu ele fara a se mai modifica capacele de la boghiuri deoarece riscul unei blocari a franelor fara posibilitate de defranare este foarte scazut, aproape inexistent pentru aceste vagoane.
De asemenea inca nu se stie daca cele 2 galbene (306 si 224) vor merge in 41 definitiv din cauza problemelor de culoare :twisted: .
Dupa 41 urmatoarea linie echipata cu CH PPCuri este 32 deoarece vagoanele cu chopper vor merge exclusiv la depoul Alexandria.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007 12:45 
Avem un nou CH PPC - #4003 (numar de lucru 257)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Oct 2007 19:14 
Avem V3A-93-CH-PPC #4004 cu numar de lucru 258.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Oct 2007 19:57 
Incepand de maine #224 este tramvai de traseu.
Acesta a ajuns la Dep. Alexandria azi. Observati ca intruneste conditiile tehnice pentru a circula in linia 41 astfel incat incepand cu #172 toate CH PPC vor intra exclusiv in 41. Iar pe 1 Noiembrie sunt sanse ca sa intre si 224, iar 306 dupa ce se decupeaza capacele. Incepand cu 224 toate CH PPC au SAT.

172 urmeaza sa ajunga la depou joi sau vineri.
131 urmeaza sa ajunga la depou saptamana viitoare.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Nov 2007 22:17 
Ca o completare la ce a spus DanCld... in sectiunea de mijloc linoleumul da semne ca va ceda in curand (probabil din cauza de 32), pe la usi a inceput sa apara o foarte discreta rugina (la usa 4 am observat eu) iar siliconul de la geamurile prinse astfel parca nu e chiar frumos finisat. Oricum mi se pare mult mai durabil din toate punctele de vedere decat un V3A-93, dar tot poarta urmele de 'made in Romania'. Ca o parere personala, interiorul pe gri e mai elegant decat cel alb (cel mai elegant mi se pare cel pe negru, totusi), iar galbenul de la exterior e ok, dar.......:roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Nov 2007 22:38 
Sunt cele 3 bucati (4014,136,264) cu geamuri cu rama neagra si interior gri, oricum arata bine interiorul gri, e un trend si la Citaro.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Nov 2007 21:32 
#4008 a primit ieri si al doilea chopper si face probe, cei de la URAC sectia 4a lucreaza si sambata pentru a pune pe picioare 7-8 bucati pana de sarbatori. #4008 va fi in probe pe strada incepand de luni.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Nov 2007 20:14 
#172 este incepand de azi in traseu, fata de #224 la care au fost mici probleme acesta nu mai are nici un fel de problema astfel incat maine, cel tarziu poimaine este in linia 41.
Incepand cu #131 se va renunta la probarea acestora pe linia 32, acestea vor intra direct pe 41.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 391 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group