TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 06:57

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 221 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next
Author Message
PostPosted: Sun 11 Mar 2007 12:43 
In anul 1998 RATB a inceput punerea bazelor unui sistem modern pentru modernizarea retelei de tramvai. Cu aceasta ocazie a aparut si termenul de �Metrou Usor� care se traduce prin realizarea unei cai de rulare pentru tramvaie tip CF , separata de partea carosabila pentru a permite tramvaielor sa prinda viteze superioare si sa faca opriri doar in statii. Pentru realizarea unui asemenea sistem nu era de ajuns doar partea de cale de rulare deoarece sunt necesare si vagoane de tramvai de calitate care sa poate prinde viteze superioare si in acelasi timp sa nu puna in pericol siguranta si comfortul calatorilor. Deoarece nu existau fondurile necesare pentru achizitionarea de vagoane noi a fost pus in practica un proiect de modernizare a vagoanelor Tatra T4R � vagoane importate din Cehia in anul 1975. Astfel in anul 1998 a aparut primul prototip al acestui tramvai � V2S-T. Acesta este un tramvai bidirectional format din doua tronsoane articulate, obtinute prin transformarea si legarea a doua caroserii T4R. Tractiunea acestui vagon este asigurata de 2 boghiuri motor ( 1 si 3 ) de tip Tatra, cu rama si suspensie iar sub articulatie a fost montat un boghiu purtator tip V3A ( 2 ) . Prototipul a realizat in exploatare peste 200.000 km fara defectiuni majore.Dupa primul prototip ( numar de parc 3001 ) a fost executat si al doilea prototip care este asemanator la partea tehnica dar are un design schimbat.
Caracteristicile primelor 2 vagoane (#3001,#3002) sunt :
 Actionarea cu chopper comandat prin microprocesor, comenzile de tractiune si franare facandu-se prin controller actionat manual
 Frana electrica recuperative si reostatica. Ansamblul chopper a fost importat de la CKD � TRANKCE Praga.
 Franele de pe boghiurile motoare si boghiul purtator sunt electrohidraulice de tip Hanning & Kahl in doua trepte, derivate din frana vagoanelor V3A modernizate.Boghiul motor a ramas in esenta acelasi , suspensia a fost imbunatatita prin adaugarea suspensiei primare alcatuite din resorturi de metal-cauciuc tip Contitech.
 Serviciile auxiliare utilizeaza o sursa static , vagonul este prevazut cu intrerupator ultrarapid tip Secheron.Contactorii sunt de tip Microelectrica Scientifica de mare fiabilitate.
 Tramvaiul este dotat cu o instalatie computerizata de inregistrare so redare a vitezei. Aceasta instalatie are si rolul de �cutie neagra� in caz de accident.
 Imbracamintea exterioara este realizata din table de aluminiu lipita pe structura de rezistenta a vagonului iar acoperisul este de tip PAFS, asamblat in aceeasi solutie iar geamurile sunt lipite direct pe caroserie printr-o tehnologie moderna.

Ulterior s-a realizat proiectarea si construirea celui de-al treilea prototip cu noi solutii imbunatatite utilizand si experienta unor colaboratori din exterior, cum ar fi Ganzansaldo, Kieppe, Holec etc. Noutatea acestui prototip este introducerea unui nou sistem de bord electronic care permite vizualizarea in timp real a vitezei , voltajului care intra in sistem precum si alte informatii utile.
Fata de primele 2 modele , al treilea a fost construit in varianta simpla fara a mai fi bidirectional , deoarece nu sunt necesare asemenea vagoane iar constructia lor ar fi implicat costuri suplimentare.

Dupa al doilea prototip a urmat versiunea finala care a constat in schimbarea designului cu unul mai nou,mai aerodinamic si o noua schema de vopsire cu albastru si rosu , schema care a reprezentat o diferenta majora fata de restul parcului. Versiunea finala (#3004) reprezinta vagonul de baza pentru viitoare proiecte de constructie a unor vagoane mai mari cu podea semi-coborata. Din cauza unor probleme de ordin financiar in anul 2005 nu s-a realizat nici un vagon de acest tip. In anul 2006 proiectul a fost continuat prin continuarea seriei cu #3005 si urmeaza #3006 pana la sfarsitul anului. Se preconizeaza ca anul 2007 va aduce 10 astfel de vagoane , apoi se va trece la modificarea modelului de baza astfel incat sa fie dublu articulat si cu 30-40% podea joasa.
Date tehnice ale vagoanelor Bucur (seria de baza 3004+)
 Tip Constructiv � Tramvai articulat cu doua corpuri
 Aranjamentul rotilor � BM1-BP-BM2
 Ecartament � 1435 mm
 Latimea caroseriei � 2200 mm
 Lungime Totala � 20730 mm
 Inaltimea caroseriei � 3142 mm
 Tensiunea retelei � 750 Vcc (525-900 Vcc)
 Numarul motoarelor de tractiune � 4 (CC cu ventilatie fortata)
 Puterea maxima continua � 188kW
 Forta maxima de tractiune � 47kN
 Viteza maxima limitata 52 Km/H
 Masa vagonului gol - ~25,5 t
 Masa cu incarcarea maxima - ~40 t
 Numar de locuri pe scaun � 28
 Numar de locuri total � 188
 Inaltimea podelei � 930 mm
 Numar de usi � 4
 Diametrul rotii noi / uzate � 700/636 mm
 Sistem de tractiune � DC Chopper � tehnologie IGBT
 Sistem de franare � Frana electrodinamica combinata recuperativa si reostatica ; Frana cu resort de acumulare hidraulica ; Frana cu patina la sina

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

--------
V2S-T: #3001, #3002
V2A-T: #3003, #3004, #3005...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Mar 2007 13:03 
Dpdv tehnic nu sunt foarte fiabile , sistemul de franare Hanning & Kahl nu prea se intelege cu boghiul tatra si apar probleme destul de des , exclusiv de la boghiuri.

3003 are 4 ani , 3004 are 3 ani si arata perfect. Caroseria este din tabla de aluminiu si fibra de sticla mult mai durabile decat tabla clasica.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Mar 2007 17:24 
Tramvaiele Tatra T4R din care provin tramvaiele Bucur:

3001 - 3331+3394
3002 - 3342+3414
3003 - 3346+3347
3004 - 3336
3005 - 3318
3006 - 3396
3007 - 3424+3345
3008 - 3418+3360

Sursa: URAC

Si cate o poza cu fiecare Bucur


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Mar 2007 18:27 
Pentru fiecare Bucur se taie 1-2 Tatra T4R. De la acestea se pastreaza boghiul si sistemul de prindere de caroserie.
Din cate spun cei care se ocupa de ele boghiul Tatra nu este fiabil , deoarece acestea au probleme exclusiv din cauza boghiului cu sistem hanning& kahl pe ele. Fata de boghiul V3A care are cam aceeasi varsta si se descurca pe peste 200 tramvaie cu sistem hanning & kahl pe el.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Mar 2007 18:30 
metrouusor wrote:
3006 - 3396 :?:
Proiectul pe baza caruia s'au luat fondurile prevede ca un Bucur se face din 2 Tatre. Asa ca s'ar putea ca 3006 sa fie 3396+inca ceva. Iar in finalul finalului 3004 sa ajung a fi ex 3336+3339 :twisted: ca sa se respecte regula.
Pe baza principiului ca un Bucur nu poate fi mai lung decat 2 Tatre, iar dintr'o Tatra nu poti face un tramvai mai lung, se pare ca variantele LF prezentate pe aici de aceea sunt mai scurte, pentru ca echivalentul lui KTNF6/8 dela nemti e ceva mai lung decat 2 Tatre.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Mar 2007 18:43 
Cei de la URAC se lauda ca anul acesta fac 10. 3006 este vopsit la echipare , la ora asta probabil si 3007 iese din vopsitorie , 3008,3009 sunt la sudura caroserie.

Cei de la Alexandria spun ca desi se aude ca la ei ajunge Bucur LF acesta va merge la Militari pentru a se pastra traditia cu Bucur la Militari.
Acum personal nu stiu...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Mar 2007 18:58 
Pantografele tip nou (cele de pe Bucur 3003+ si V3A de pe linia 41 , CH-PPC , Bucur LF) sunt de tip Schunk , asigura o forta de apasare si inaltime optima pentru a trece cu viteza mare peste elementele de retea pe care pantografele clasice se pot bloca. Patina este din grafit in invelis din tabla de cupru , tip Kasparowsky.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Mar 2007 12:46 
Bucur 3002 a ajuns deocamdata donator de piese pentru 3001 :lol:
Ieri am avut o surpriza - 3006 are pantograf portocaliu , deci in continuare nu vom avea 2 Bucur identice :lol:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Mar 2007 16:02 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 11:25
Posts: 74
Location: Sector 1 Bucuresti
3002 si 3003 au stopuri si semnalizatoare de ARO 10 8)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Mar 2007 22:49 
Offline
User avatar

Joined: Fri 26 May 2006 20:56
Posts: 71
Location: Bucuresti,Sector2,D-na Ghica
Si faruri de tractor..................


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Apr 2007 11:12 
UPDATE.
Tramvaiele Tatra T4R din care provin tramvaiele Bucur:

3001 - 3331+3394
3002 - 3342+3414
3003 - 3346+3347
3004 - 3336
3005 - 3318
3006 - 3396
3007 - 3424+3345
3008 - 3418+3360

Sursa: URAC


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Apr 2007 13:51 
Intr-adevar mai este o Tatra. Cum stiam de mai mult timp incepand cu 3007 se vor taia din nou cate 2 Tatre pentru fiecare Bucur, de asemenea inca 2 sunt candidate in dep Militari pentru completari la 3004,3005.

3007= 3424+3345


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 09:48 
A fost reparat si Bucur #3002 lucru care face sa le avem pe toate 5 in traseu :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 May 2007 12:49 
Se pare ca in curand nu se va mai astepta o luna dupa o piesa care se schimba in cateva ore. RATB cumpara piese pentru tramvaie Bucur 1.

Quote:
piese schimb tramvai Bucur - 1
Organizator: R.A.T.B. – Serviciul Contracte cu sediul in Bd Dinicu Golescu 1, tel:3074120, fax:3074555; 3147136
Procedura aplicata: licitatie deschisa
Natura si cantitatea produselor: piese schimb tramvai Bucur - 1
Cod CPSA: 25122000-2
Data limita depunere ofertelor: 28.05.2007, ora 12 / RATB
Data si ora deschiderii ofertelor: 28.05.2007, ora 12,30 / RATB
Criteriul aplicat pentru atribuirea contractului: pretul cel mai mic


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 May 2007 14:33 
Incepand cu 3006 pe Bucur avem geamuri culisante mai mari, foarte asemenatoare cu cele de pe cele mai noi CH PPCuri si Bucur LF.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 May 2007 11:39 
Au inceput sa vina componentele electronice, pana la sfarsitul lui septembrie la URAC sosesc componentele pentru 10 bucati Bucur 1, dar in traseu pana la sfarsitul anului o sa avem vreo 5 Bucur, deoarece deocamdata se trage tare pe CH PPCuri.
Azi a fost pregatit materialul pentru Bucur #3008.

Bucur #3008 = 3418+3360


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 May 2007 13:59 
Azi am inteles si sistemul de luare componente de pe Tatra pentru modernizare. Casarile nu se fac cu o anumita legatura cum credeam noi, practic Tatrele se dezmembreaza si pe Bucur ajung componentele fara o legatura stricta intre ce e taiat si data cand se face modelul. De precizat ca din cele taiate nu este regula ca dintr-un cuplu sa se faca neaparat un tramvai, ci acesta este dezmembrat pentru a se respecta regula 1 Bucur = 2 Tatra T4R.

Astfel incat componentele folosite pe cele mai recente Bucur sunt luate astfel:

- 3006 = 3408
- 3007 = 3396
- 3008 = 3418
- 3009 = 3360

Iar cand a fost facuta caroseria lui 3006 au fost luate 3396+3408.
Iar 3424+3345 face parte din cele pentru regula, practic nu au fost folosite la nimic.

Sa va arat si geamul culisant de Bucur.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 21:02 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
Asa cum am spus intr-un mesaj anterior - care dintr-un motiv sau altul a disparut - Bucur 3001 a avut initial probleme mari mai ales cu componentele electronice si sistemul bidirectional.
Mai circula acum, si daca da, tot la fel de defectuos este?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 21:07 
3001 si 3002 au avut probleme din nastere, fiind primele tramvaie cu chopper si sisteme mai moderne facute la URAC. De asemenea sistemele de comanda si chopperele pe aceste modele sunt aduse de la CKD/Skoda, din aceasta cauza RATB si PMB nu vor lua in nici un caz tramvaie de la acest producator.
Ele circula frecvent, dar la fel de frecvente sunt si problemele, ambele au stat cateva luni pe bara dar acum mai circula.
De la 3003 in sus la partea electronica si de control nu mai exista probleme, singura problema care le face sa stea pe bara este ca sistemul de franare de la Hanning & Kahl nu se intelege deloc cu boghiul Tatra. Practic boghiul tatra nu suporta modernizari, chiar se luase in calcul la un moment dat sa fie facut Bucur pe boghiu V3A dar nu stiu daca se mai face.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Jun 2007 01:46 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
Multumesc de raspuns, Marian! :)
Cu riscul de a starni polemici pe forum, vin cu urmatoarea intrebare: daca boghiul de T4R nu se impaca cu frana Hanning & Kahl, atunci de ce se mai continua cu acest proiect de modernizare?
Pana la urma, RK/modernizare s-a facut la boghiuri de tatra si in tara lor de bastina... De ce nu s-a "inspirat" URAC-ul din modernizarile facute Tatrelor de cehi sau de ce nu au colaborat mai mult cu ei, asa cum era vorba prin '97-'98?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Jun 2007 09:36 
Proiectul de continua pana vor fi 15 vagoane, pentru ca fondurile sunt luate si trebuie facut proiectul. Initial era proiect pentru 63 vagoane dar au renuntat din 2 motive - nu sunt LF si au o capacitate prea mica.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Jun 2007 10:46 
Marian Andrei wrote:
De asemenea sistemele de comanda si chopperele pe aceste modele sunt aduse de la CKD/Skoda, din aceasta cauza RATB si PMB nu vor lua in nici un caz tramvaie de la acest producator.
Care este legatura intre faptul ca sistemele de comanda sunt CKD/Skoda si faptul ca RATB/PMB nu vor lua tramvaie dela acest producator ?
Par'ca criteriul, exceptand blabla-low-floor, era pretul cel mai mic.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Jun 2007 10:53 
Offline

Joined: Tue 01 Nov 2005 12:41
Posts: 192
Location: Bucuresti
Marian Andrei wrote:
Proiectul de continua pana vor fi 15 vagoane, pentru ca fondurile sunt luate si trebuie facut proiectul. Initial era proiect pentru 63 vagoane dar au renuntat din 2 motive - nu sunt LF si au o capacitate prea mica.


inca un proiect esuat la RATB/PMB

Poate sin de capacitate mai mica, dar sint linii pe acre este nevoie de astfel de vagoane; si oricum decit scaderea capacitatii de transport, mai bine transformarea Tatrelor in Bucur, in loc sa fie taiate pur si simplu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Jun 2007 11:16 
Nu stiu de ce RATB nu doreste sa modernizeze vreo 50 tatre, daca nu 100, dupa modelul T3RN al cehilor. Ar fi si LF si ar avea si capacitate mai mare decat au acum.
In afara de asta, nu stiu daca trebuie facuta licitatie pentru modernizare, daca aceasta se face de catre producatorul vehiculului.
Si poate ar lua si niste remorci din acelea LF de Tatra, ca bonus :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Jun 2007 18:11 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
Quote:
Nu stiu de ce RATB nu doreste sa modernizeze vreo 50 tatre, daca nu 100, dupa modelul T3RN al cehilor.


Intr-adevar, de mult vroiam sa ridic acesta problema. Poate ne lamureste cineva de ce RATB si PMB doresc semnarea unui contract urias, de vreo 250 mil. euro, pentru a cumpara niste tramvaie cu care RATB-URAC au experienta zero in exploatare, in loc sa modernizeze macar o parte din vagoanele T4R, dupa modelul cehesc. Plus ca la T4R si ultimul mecanic din URAC stie ce sa le faca, pe cand la Bombardier se vor uita ca la urs daca se strica dupa expirarea garantiei...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Jun 2007 23:32 
Poate ca bombardierii vor vrea si hale in URAC sau eventual un BOMBARDURAC nou pentru reparatia si intretinerea lor = posibilitate de dezafectare a URAC.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Sep 2007 13:28 
3006 si 3007.
3008,3009 sunt in hala in curs de constructie.
Pe moment la URAC se construiesc doar Bucur, la CH PPC este pauza deocamdata.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Sep 2007 14:43 
Azi am observat pe #3003 un lucru pe care nu l-am mai vazut pe nici un mijloc de transport - pe afisaj apare numele firmei producatoare, nu stiu daca este sigurul care poate dar pana acum nu am mai vazut.

Un lucru imbucurator este ca toate 3 tramvaiele Bucur (primele 2 nu sunt considerate Bucur ci V2S-T iar de la 3003 in sus sunt Bucur 1 V2A-T) circula fara probleme de ceva timp. 3005 care a fost o pacoste nu a mai avut probleme grave din luna februarie :) . De regul problemele care le pot tine maxim 2 zile pe bara sunt - flec la bandaje, siguranta, sigurante bord si tot felul de maruntisuri, dar care nu se schimba atat de repede si usor ca la V3A si Tatra.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007 16:46 
Interioarele seriei Bucur #3006>#3015 sunt identice cu cel a lui #3005.
Cele 6 Bucur programate pentru anul acesta vor fi terminate doar dupa ce sunt gata 6 CH PPC.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Oct 2007 14:42 
Din cauza unei erori pe Bucur #3008 a fost scris din gresala numarul vechiului vagon modernizat - 3418 :lol:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 221 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group