TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 21 Nov 2017 00:07

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 221 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 13:44 
Acela a fost unul din multele variante de design pentru Bucur LF. Dar s-a ajuns la forma actuala din lipsa de echipamente si fonduri (cu cat vrei ceva mai aerodinamic cu atat costa mai mult)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 14:24 
Offline

Joined: Tue 21 Jul 2009 22:30
Posts: 11
Nu prea pricep eu treaba asta cu lipsa fondurilor. Nici o regie nu mai este saraca ca acum 10-15 ani. Cu atat mai putin RATB. Bani vin din incasari, vin si de la primarie, vin si din alte surse de finantare externe, cum ar fi programe UE. Bani pentru Citaro 1+2 si Citelis au fost destui de exemplu. Daca tot este perioada asta destul de dificila, care perioada nu va trece cu una cu doua ci va mai dura cativa ani, si daca tot se pune amprenta pe productia interna de catre toata tarile, de ce nu se finanteaza o linie de productie moderna care sa produca astfel de vehicule cu niste costuri reduse fata de cele de import. Castigurile ar fi si pe alte planuri: noi locuri de munca inclusiv destui ingineri, designeri si asa mai departe; nenumaratele posibilitati de dezvoltare ulterioara a produselor fabricate; dobandirea (sau chiar si importul in prima faza) de know-how de viitor; asigurarea cu, costuri mult mai reduse a post-garantiei fata de cele de import; ne mai creste si noua inima ca suntem romani si ca avem ceva istorie pe partea de productie electrica iar asa am putea sa asiguram si viitorul infrastructurii ferate usoare interne (pentru ca nu cred ca exportul unor asemena vehicule s-ar putea realiza mai ales acum, in aceasta perioada dificila din punct de vedere economic). In schimb aici ar fi putut fi implementate de indata, cel putin macar in viitorul imediat urmator. Pentru cel mai indepartat, da, sa zicem ca poate fi luata in calcul probabilitatea realizarii unor proiecte pentru piata externa, cum ar fi pentru economii "si mai emergente" ca a noastra. Pot sa pun pariu ca nici macar nu s-a luat in calcul si nu s-a intocmit nici un raport de costuri si castiguri privind crearea unei asemenea linii de productie moderne. Eu zic ca si implicit TOC-ul ar fi mai mic decat la realizarea de importuri, chiar si pe perioade mari de timp. Si chiar daca nu ar fi, tot ar trebui sa fie prioritar acest program, pentru binele acestei tari. Banuiesc ca nici germanii nu ar mai fi construit nimic daca ar fi mers pe principiul asta si ar fi luat si ei echipamente de prin orientul indepartat, ca doar sunt fiabile si echipamentele asiaticilor, nu? Este o problema de concept in primul rand, dupa parerea mea. Abia apoi este o problema de cost. Si mai dezamagitor este faptul ca exista atatea creiere si talent in tara asta incat sunt absolut convins ca ar fi iesit ceva ce ar fi rupt gura targului. Daca niste oameni ce detin mai mult entuziasm decat fonduri si echipamente au reusit sa scoata ceva de genul Bucur LF, nici macar nu ma indoiesc ce ar putea face cu o amarata de linie de productie ca lumea. Tragic.

Cat despre design-ul aplicat Bucur de dl. Ghildus, pot spune ca este destul de discret dupa parerea mea personala. Nu iese absolut deloc din liniile deja clasificate la noi in tara. Cu siguranta ca design-ul gandit initial, cel de pe site-ul d-lui este mai avansat. Dar nu imi dau seama unde se regaseste in cel produs in final, cu exceptia parbrizului si acelei inscriptii uriase de pe foaia de tabla. Ca idee, am rugat un amic, designer si arhitect de profesie, sa imi schiteze si mie un tramvai modern, asa dupa mintea lui. Doar o schita, nimic detaliat, fiindca sunt convins ca va ramane la acest stadiu pana cand ceva de sus nu va urni treaba in directia asta. Asa, de curiozitate. Pacat de oamenii cu cap din tara asta.

Poate cineva are posibilitatea de a atrage atentia conducerii(lor) asupra acestor puncte. Mai usor cu, comisioanele. Hai sa facem ceva din tara asta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 14:33 
Offline

Joined: Tue 21 Jul 2009 22:30
Posts: 11
Se tot vorbea pe forum cum ca Skoda nu are vagoane 100% LF si de-asta nu a putut participa la acea 'licitatie'. Urmand un link postat tot aici in forum, iata-l pe 15T in anul 2008:

http://translate.google.com/translate?p ... ry_state0=


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 15:38 
De-abia anul acesta Skoda incepe livrarea lui 15T. Anul trecut a fost prezentat prototipul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Aug 2009 15:51 
3002 este inca la RK, urmeaza sa fie pus pe boghiuri si sa fie asamblat.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Sep 2009 14:25 
3002, inca asteapta finalizarea chopperelor.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Sep 2009 18:07 
Offline

Joined: Mon 24 Aug 2009 13:15
Posts: 40
Location: BucureÅŸti
Doua intrebari:
Cand il vedem in traseu pe #3002?
Se vor monta instalatii de A/C si pe aceste tramvaie, in cabina vatmanului?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Sep 2009 18:12 
3002 este gata dpdv al vagonului si boghiurilor motoare. Dar mai sunt probleme cu un chopper la care nu ies testele si ramane sa se monteze solenoid pe purtator (era cu pompa, dar nu se putea defrana). Dupa ce se vor depasi aceste probleme in maxim 2 saptamani va fi legat si va incepe probele. Dupa RK au fost rezolvate problemele care l-au tinut pe dreapta (in general tiristorii de pe choppere) si va fi la fel de fiabil ca restul seriei (exceptie 3001). Oricum stand de vorba cu vatmanii de la Militari cele mai fiabile si bune din serie sunt 3003, 3004, 3006.

Pe aceste vagoane nu se monteaza AC in cabina, a existat initiativa, dar era necesara montarea unei surse secundare speciale pentru AC, vagoanele de acest tip sunt dotate cu sursa trifazata nu monofazica.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Sep 2009 16:35 
3001, aceasta a avut capace la boghiuri diferite fata de restul seriei cu capace de URAC, o prindere mai slaba iar forma era dupa forma clasica a decupajului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Sep 2009 13:31 
3007 si 3010 in zona Cotroceni Park, de vreo luna vad destul de des Bucur pe 25.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Sep 2009 14:19 
Cam toate vagoanele din serie circula, azi 3007, 3008, 3009 le-am vazut in cateva minute.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 221 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group