TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 06:57

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Tramvaie V2A
PostPosted: Sun 11 Mar 2007 12:51 
Versiunea de tramvai cu 2 sectiuni , 2 boghiuri motoare si un boghiu purtator sub articulatie. Au fost construite in anii '80 pentru linii cu cerere mica de transport. Acestea sunt in numar de 40 de bucati cu numere de parc de la 4001,4002,4004>4012 , 4014>4036 , 4045>4049. Acestea au fost construite initial pentru linii cu cerere mica de transport. Are o capacitate totala de aproximativ 200 persoane cu 26 locuri pe scaun.
Mai exista si varianta bidirectionala a vagonului V2A numita V2A-2S. Acestea au numere 4037>4044.
V2A este in 2 tipuri de design - cu o cutie speciala pentru placa de afisaj si o versiune mai noua fara acea cutie.

A inceput modernizarea V2A in varianta V3A-93-CH-PPC.
Au mai ramas 12 de vagoane V2A nemoderinzate si 8 V2A-2S (26 Ianuarie 2009)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Apr 2007 00:09 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 673
Location: Bucuresti, Militari
Versiunea V2A a aparut ulterior V3A, in 1981-1982 pentru linii cu trafic redus (cu varianta V2A-2S pentru linii temporare sau linii fara posibilitate de intoarcere in bucla).
Acesta era aspectul original al tramvaiului (la fel cu versiunea V2B)
cu caseta de numar (traseul era afisat pe lateral in caseta cu rulou) si usi tip Tatra cu 2 randuri de geamuri -aici poate fi vazut mai in detaliu: http://photos1.blogger.com/x/blogger/20 ... harest.jpg
cu timpul s-a renuntat la geamurile de jos ale usii, ramanand doar urma ferestrei. apoi nici aceasta, intr-un final usile tip Tatra fiind inlocuite cu cele de tip EP de la V3A intrate in modernizare (au existat in paralele V3A cu usi LHB si EP - care sa fi fost motivul?)
La un moment dat a existat unul sau mai multe? V2A cu caseta de afisare tip V3A - cu locas de numar si traseu - si usi EP.
La un nou RK au aparut V2X cu parbriz panoramic si usi LHB si Ep. Acelasi tratament l-au suferit si V2B-urile (ca si V3A-2S).
Preponderente acum sunt V2A/B cu parbriz panoramic, in defavoarea celor clasice.
ca o concluzie, versiunile existente de v2X:
-V2X clasic
-V2X cu parbriz panoramic
-V2A-ST, V2A-2ST
-Bucur 1.
Vom vedea la traseu versiuni V2X-93, in afara de Bucur (V3B-93 vad ca deja este)?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 23:48 
Cateva completari in galeria foto de V2A.

Interiorul unui V2A cu RK la URAC, se vede schema clasica portocalie.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 23:49 
Postul de comanda de tramvai V2A, foarte asemanator cu cel de V3A Clasic.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 23:50 
Interiorul V2A-ului in schema veche de culoare...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 23:52 
Interiorul....


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 23:55 
Inca ceva detalii din exterior...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Sep 2007 20:14 
Azi am dezlegat misterul lui V2A 4013.
Acesta a fost dus in anii 90' la Craiova pentru a fi modificat in tramvai V2A cu motoare asincrone. Din cauza perioadei destul de instabile proiectul a cazut iar vagonul a ramas acolo fiind casat prin 1992.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Sep 2007 22:13 
Pai asta s'a mai spus aici si am specificat si sursa informatiei.
Oficial 4013 a fost casat in 1999, dar in realitate RATB isi recuperase demult echipamentele si boghiurile de pe vagon, care a fost taiat la Craiova prin 1993.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Oct 2007 14:25 
V2A 4035= V3A 131 scurtat si cu RK.
URAC


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Nov 2007 14:46 
Am o nedumerire legata de V2A-2S, dar cum n-are topic separat, postez aici: in mod normal, postul de comanda "din spate" (in sensul de mers) nu este decuplat total de la retea? De asemenea, neoanele din salon sunt impartite intre cele doua posturi de comanda, nu? Pentru ca am mers cu un V2A-2S aseara (parca 4043... nu mai stiu sigur) si neoanele aferente postului "din spate" (banuiesc) clipeau slab si cu o frecventa mare, asa cum face orice lampa fluorescenta cand primeste ceva curent, dar nu destul cat sa functioneze. In schimb, celelalte neoane functionau normal (cu cateva exceptii, banuiesc ca arse). De ce?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Nov 2007 15:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Posturile de comanda sunt izolate unul de altul.... fiecare poate comanda doar usile de pe partea lui si 1/2 din neoane... Totusi, neoanele sunt alimentate la 24V... daca cumva manipulantul nu a decuplat bateria si sursa postului 2 (interesant... nu cunosc daca exista 2 baterii de acumulatori intr-un V2A-2S sau doar una) si a lasat neoanele aprinse... si cum bateria probabil ca era destul de goala... a iesit ce a iesit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 16:12 
Zilele trecute a murit si legenda liniei 42, V2A #4007, acesta apare in cateva luni ca V3A-93-CH-PPC.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 16:16 
#4002, luat de ceva timp, apare in a doua jumatate a lui Ianuarie 2008.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 16:18 
#4031, apare si el ca CH PPC in Februarie 2008.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Dec 2007 00:13 
Si 4049 prin 2002 inainte de RK.
Nu mai stiu de unde am poza...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 18:44 
O raritate...V2A tranzitand linia 41.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Jan 2008 18:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 198
Location: Bucuresti, sector 3
Marian Andrei wrote:
Posibil sa fie un V3A scurtat cum au procedat cu 4035...


Atit #4046, cit si #4049, care "au pierdut" usa a treia sunt foarte probabil V3A-uri scurtate. Indraznesc sa avansez teoria ca noul #4049 e fostul #249. Pentru #4046 nu am nici cea mai mica idee.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Jan 2008 20:11 
Zilele astea dispare din Bucuresti inca un tip de vehicul - V2A cu fata veche, cu acea cutie pentru afisat linia. Ultimul ramas, #4029 pleaca la URAC foarte curand.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jan 2008 19:42 
Se mai adauga la familia CH PPC #4030 si #4009.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jan 2008 13:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 198
Location: Bucuresti, sector 3
Nu inteleg motivul ascuns pentru care #4009 si #4030 sunt retrase la URAC, in vreme ce #4011 (si probabil #4033, singurul V2A cu aer conditionat :) ) sunt inca pastrate in parcul activ. Poate fi vorba de o rotatie a depourilor: dupa ce s-au luat de la Bucurestii Noi si Titan, acum se iau de la Giurgiului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Feb 2008 00:32 
Observ aceeasi politica la tramvaie ca si la autobuze, cand a trebuit sa le taie. De exemplu, ieri #4033 oprea numai cu patina si era sa se propteasca in cupla unui V3A in statie la Averescu... ca in rest il stiti si voi cum e. De ce il mai tine? De ce se taie cele cu RK mai recent?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Feb 2008 19:58 
Zilele trecute m-am dat si eu cu #4033, unul din V2Aurile care urmeaza la CH PPCizare. Desi exteriorul este jalnic si suspensiile sunt praf si pulbere (se poate vedea imaginea generala deselata a vagonului) interiorul arata ceva mai bine decat ma asteptam.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Feb 2008 20:56 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
Legat de discutia de mai sus despre vagoanele V2A-2s: avand in vedere ca vor fi izolate mult timp, au fost cumva reparate capital inainte de trimiterea la Giulesti? Intreb asta fiindca acum cativa ani erau in ultimul hal de uzura, iar depoul Giulesti nu avea cine stie ce dotari pentru intretinerea lor. Si inca ceva: se pot asigura in continuare 11 ture la ora de varf (cum scria cineva pe aici)?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 19:00 
Azi la #4023 am observat niste lampi de semnalizare ciudate, nu stiu de la ce sunt luate, dar nu sunt de VxA, nu mai au nici ornamenul de inox dintre ele...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 19:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Lampi originale. Poza e din Craiova, dar mai erau si in Bucuresti cateva vagoane care mai aveau asemenea lampi.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 22:09 
Dr2005 wrote:
Lampi originale. Poza e din Craiova, dar mai erau si in Bucuresti cateva vagoane care mai aveau asemenea lampi.

Aia e lampa de VxA toata ziua, cu sau fara ornament, in Craiova sau nu :P

In poza lui Marian Andrei sunt lampi de interior de Tatra (cele de la usi), cate doua pentru fiecare semnalizator...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 22:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Am regasit poza cu semnlizatorul de Rathgeber fara ornament.

Craiova nu a avut V3A... de unde naibii sa ia lampi de V3A?

Ca veni vorba... acest model de lampa era un standard in Germania prin anii '60-'70 (la fel ca farurile de Dac la noi)... si LHB avea acest model de lampa, prin urmare si V3A-ul (copiat dupa LHB a avut acelasi tip de lampa, ocazie cu care ELBA (probabil) a produs (si cred ca inca mai produce) acest model de lampa). Lampile nemtesti sunt un pic mai bombate.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 22:49 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
Marian Andrei wrote:
Azi la #4023 am observat niste lampi de semnalizare ciudate, nu stiu de la ce sunt luate, dar nu sunt de VxA, nu mai au nici ornamenul de inox dintre ele...


Sunt doua lampi de semnalizare de tractor, puse una sub alta. Din astea se gasesc la semnalizare si pe Tatra, dar cate una singura. Mai pot fi observate si la interior deasupra usii, pentru iluminat pe scara (alea la care daca nu le pica dispersorul, ori se topeste de la bec, ori se umple cu apa sau ulei :lol: )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 23:02 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
Dr2005 wrote:
Am regasit poza cu semnlizatorul de Rathgeber fara ornament.
Craiova nu a avut V3A... de unde naibii sa ia lampi de V3A?


Lampa aia este standard.
La Rathgeberul ala a picat ornamentul, s-a rupt probabil sau a fost luat de vreun manipulant pentru a fi pus la alt vagon. Dar toate Rathgeber au avut acelasi model de lampa cu V3A, cu ornamentul metalic. La fel si Duewag, Lohner, etc.
Iata in poza Mai multe Lohnere, cu ornament original, cu el picat si al treilea cu lampa inlocuita cu una monobloc.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group