TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 21 Nov 2017 00:08

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 117 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Apr 2009 15:22 
Primele 2 poze - intrerupatorul automat de la tramvaiele V2A si ultimele 2 poze - contactorii si legaturile din spatele cabinei.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Apr 2009 15:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8035
#4035 cel original e casat din 2006. Ce a fost dus acum e fostul V3A #131, scurtat si reparat capital spre sfarsitul lui 2006. S-a muncit mult la el atunci, cu fonduri destul de grase din bani publici, probabil suficiente sa contruiasca un V2A nou de la zero. Dar nu stiu de ce ma mai mir... din '90 incoace RATB doar a casat V3A-uri s.a. si a construit ceva in locul lor... desigur ca vehiculele pentru casare se alegeau, intotdeauna, dintre cele trecute recent prin RK, ca apoi sa se argumenteze ca se ,,modernizeaza" ca urmare a starii precare a vehiculelor inca aflate la strada, vehicule care ajungeau asa din lipsa de intretinere.
Ca fapt divers, era ultimul tramvai din lume cu usi precum V3A-urile. Cele de pe seria 4045-4049 (ce a mai ramas din ea) sunt diferite dpdv tehnic, desi estetic arata la fel.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 May 2009 16:52 
Urmatorul V2A care pleaca de la Titan este 4046, se trimit cate unul de la fiecare depou (Giurgiu si Titan), cum Giurgiu l-a dat pe 4035, urmeaza CH PPCul 4046.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 May 2009 12:26 
bogdan71 wrote:
Inseamna ca #4049 (ex #249 zic unii) e ultima particica de clona LHB ramasa in traseu.


Deocamdata mai ramane 4046, el fiind urmatorul dupa 4049, a trimis intai Giurgiu deoarece 4049 a picat zilele trecute.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 May 2009 22:52 
4022 impreuna cu 4015 si 4019 ramase la Giurgiu au fost repartizate in general pe linia 4.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Jun 2009 16:17 
Azi toate V2Aurile de Titan - 4024, 4026, 4032, 4048 erau la lucru pe linia 27.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Jun 2009 22:08 
Si o plimbare cu 4026 cateva statii pana la RATB Titan



Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Jun 2009 19:56 
4022, de data asta in URAC sa duca piese la depou.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Aug 2009 16:04 
4015 tranzitand linia 41


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Sep 2009 13:32 
Giulesti il mai are doar pe 4042 in traseu, restul de 3 V2A-2S sunt in conservare, la nevoie 4038 mai poate fi pus in functiune. V2Auri incep sa fie luate din nou in vreo 2 saptamani, se estimeaza ca pana in luna ianuarie acest tip de tramvai dispare din circulatie, urmat pana in iunie si de versiunea 2S.

V2A-uri ramase
Titan - 4024, 4026, 4032, 4048
Giurgiu - 4015, 4019, 4022
Giulesti - 4038, 4039, 4040, 4042


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Oct 2009 19:08 
O poza mai deosebita, 4036 la Sf. Gheorghe in 2007 cand o perioada cand pe liniile 16/56 au circulat V2Auri.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Oct 2009 19:01 
V2A-uri ramase
Titan - 4024, 4026, 4032
Giurgiu - 4015, 4019

Ordinea in care dispar este cam urmatoarea (daca nu pica vreunul mai devreme decat este programat) - 4015 (noiembrie), 4026 (noiembrie), 4019 (decembrie), 4024 (ianuarie), 4032 (ianuarie).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Dec 2009 16:18 
Offline
User avatar

Joined: Sat 31 May 2008 16:27
Posts: 69
Location: Bucuresti, Sector 6 - Crangasi
Astazi se afla in curs de casare la URAC #4024. A fost trimis de Titan deoarece a suferit un mic accident. Probabil #4019 de la Giurgiu impreuna cu #4032 de la Titan sa prinda cateva zile in anul 2010 (azi #4019 circula pe linia 23).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Dec 2009 19:38 
Offline
User avatar

Joined: Sat 31 May 2008 16:27
Posts: 69
Location: Bucuresti, Sector 6 - Crangasi
#4032 si #4019 isi traiesc ultima lor iarna in aceste zile. Azi erau la datorie :D


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Feb 2010 20:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8035
#4019 este deja in curs de casare in URAC. #4032 a circulat azi-dimineata ca ranforsare pe linia 27, dar la schimbul doi nu a mai iesit.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Jul 2010 12:18 
Offline

Joined: Wed 29 Apr 2009 19:38
Posts: 34
Cele mai proaste tramvaie din istoria RATB, si lipsite de orice confort si fiabilitate, erau puse pe linii aglomerate pe care nu faceau deloc fata (11, 27...), si in plus, iarna, in ele era mai frig decat afara, majoritatea erau/sunt cu componente lipsa si cu usi prin care intra tot praful si frigul... Bine ca se caseaza toate, in sfarsit ...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Jul 2010 14:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Roberto wrote:
Bine ca se caseaza toate, in sfarsit ...
Ai uitat pesemne ca in locul lor nu se va pune NIMIC. Nici mai rau, nici mai bun. Aici este problema.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Aug 2010 02:40 
Online
User avatar

Joined: Wed 17 Jun 2009 00:21
Posts: 48
Dr2005 wrote:
...Urmeaza tot ce mai e prin parcurile reci (Ik4, Saviem etc.).


Cred ca au avut intentia de a-l pastra pt muzeu, insa s-a schimbat ceva. Sigur vreun "saracu" sef pe la RATB are 7 limuzine acasa si n-are cu ce sa le puna benzina; cred ca l-au ajutat banii de pe fier vechi...

Realizeaza cineva cat de HARD va fi sa refaca unu' pentru "muzeu"? Deoarece sigur va veni o zi in viitorul indepartat cand se va lua in considerare aceasta decizie. Cred ca vor folosi un V3A si se vor pune pe treaba: renuntarea la vagonul C (mijloc), zidirea usii 3, gasirea usilor specifice V2A-urilor prin URAC etc... Daca asa o sa fie, sper sa-l faca cu casuta sus. :roll:

Plus un offtopic - scuze! :) Chiar vor sa caseze si ultimele unicate uitate prin depouri/garaje?! Chiar mor astia dupa fier vechi? Dar cu istoria noastra cum ramane? :cry:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Aug 2010 13:13 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
ByOnu wrote:
Dar cu istoria noastra cum ramane? :cry:

"Ramane cum s-a stabilit". Romania n-are nevoie de muzee si filozofi, ci de chelneri si tinichigii care sa serveasca clasa noastra politica, ce are doar nevoia intelectuala de a se da cu SUV-ul si de a bea (ordinea poate fi si inversa, de aici necesitatea tinichigiilor).

Tezele de la Murfatlar, 2009 (actualizarea celor de la Mangalia, 1971)


Pai daca Muzeul Tehnic Dimitrie Leonida si Muzeul CFR au ajuns in ruina, chiar nu cred ca va exista vreodata un Muzeu al ITB (nu al RATB, ca asta nu are nici trecut si nici viitor).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Aug 2010 10:08 
Dupa cum spune "Dr2005" tabla tramvaiului urmeaza sa fie incarcata pe la Constanta pe barje si trimis spre o noua viata (dar nu pe post de tramvai).

Pe la RATB de ceva vreme s-a schimbat directorul, iar noul conducator nu cred ca stia de tramvaiul respectiv si despre proiectul demarat de ARON.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Aug 2010 16:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Quote:
Pe la RATB de ceva vreme s-a schimbat directorul, iar noul conducator nu cred ca stia de tramvaiul respectiv si despre proiectul demarat de ARON.

Dar vechiul conducator stia de ce se intampla in ograda sa?

"Proiectul" de care vorbesti, daca te referi la producerea mascata de tramvaie, de catre o regie subventionata din bani publici si care lucreaza constant pe pierdere, sub pretextul "modernizarilor", era o ilegalitate cu efecte penale, inclusiv raportat la legislatia europeana pe care am acceptat-o. Este obligatoriu ca si noul director sa fie partas la infractiuni? Presupune fisa postului de director sa incalci legea?

Ca de crearea unui muzeu RATB nu a fost vorba niciodata in mod real, ci doar de constituirea unei colectii neoficiale tolerate ad-hoc, accesibila doar pentru protocol si pentru cei cu pile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Aug 2010 20:13 
Brassovia wrote:
Quote:
Pe la RATB de ceva vreme s-a schimbat directorul, iar noul conducator nu cred ca stia de tramvaiul respectiv si despre proiectul demarat de ARON.

Dar vechiul conducator stia de ce se intampla in ograda sa?

"Proiectul" de care vorbesti, daca te referi la producerea mascata de tramvaie, de catre o regie subventionata din bani publici si care lucreaza constant pe pierdere, sub pretextul "modernizarilor", era o ilegalitate cu efecte penale, inclusiv raportat la legislatia europeana pe care am acceptat-o. Este obligatoriu ca si noul director sa fie partas la infractiuni? Presupune fisa postului de director sa incalci legea?

[...]


Proiectul de care vorbeam era de a pregati pentru muzeu vagonul V2A #4032 dupa ce era restaurat. Astfel spus, tramvaiul era trimis pentru conservare in Depoul Dudesti stand garat langa celelalte tramvaie.


Brassovia wrote:
[...]
Ca de crearea unui muzeu RATB nu a fost vorba niciodata in mod real, ci doar de constituirea unei colectii neoficiale tolerate ad-hoc, accesibila doar pentru protocol si pentru cei cu pile.

De circa doi ani de zile se incearca crearea unui muzeu al transportului in comun de suprafata. In cele din urme RATB-ul a decis "constructia" unui gigantic muzeu RATB situat in 5-6 camere ale caminiului de nefamilisti detinut in Baza Sportiva Trapezeului.
Zis si facut, un antrenor de la respectiva baza sportiva a devenit peste noapte fondatorul si directorul Muzeului RATB. Intre timp in muzeu au aparut multe chici-uri de machete + cateva obiecte din istoria ratb (bord V3A + Tatra, tablouri, imagini foto, taxatoare, etc). Pana la ora actuala asa zisul Muzeul RATB este inchis, momentan fiind inca in constructie.
Cat despre tramvaiele restaurate de RATB putem spune ca acestea nu vor fi expuse in fata muzeului...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Aug 2010 20:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Muzeu = institutie publica ce ilustreaza prin expozitii stabile un aspect al mediului natural sau al civilizatiei umane, in care accesul este permis tuturor celor interesati, in timpul unui program de functionare facut public, in general pe baza platii unui bilet de intrare.

Ce s-a facut la baza sportiva este o chestie facuta de RATB, strict pentru RATB si dupa criteriile de exigenta ale RATB. Piesele conservate de prin depouri nu sunt accesibile publicului. Daca trei oameni se dau bine pe langa politrucii din conducere sau pe langa portarii RATB si pot intra unde vor si cand vor, asta nu inseamna ca s-a facut vreun muzeu. Este o colectie privata si atata tot. Nici nu au cum sa faca un muzeu, daca ei nu-si asuma propria istorie, selectand doar ce le convine pentru moment (de ex. marile succesuri ale URAC). Am auzit ceva de cum au sarbatorit 60 de ani de troleibuz? Sau 50 de ani de troleibuz? Sau au pastrat macar un autobuz istoric, pe care sa nu-l fi mancat apoi rugina? Au fost in stare sa restaureze macar acel V-56 la modul stiintific, si nu improvizat?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Aug 2010 21:27 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8035
V56-le a iesit destul de bine, fata de V09 cu scaune si bare de IK4... oricum, arata mult mai ,,originale" decat V58-urile de la Timisoara si Iasi, de exemplu.

Pentru baza sportiva se pregateste Lohnerul #6502. Chiar nu inteleg de ce i se monteaza rezistente noi si se readuce in stare de functionare, cata vreme are o osie blocata (nu s-a prins nimeni ca la o cutie de osie cu cuzineti, dupa n ani de stat pe loc se duce uleiul si trebuie completat) si, oricum, va fi pus cu macaraua intr-o curte, nu va mai circula.

Calitatea pieselor expuse in muzeu nu o sa o comentez prea tare (nu am fost decat o data acolo)... unele sunt reusite, altele nu prea, farurile de Dac expuse sunt de Ikarus... dar sunt greseli mici, care se pot remedia. In schimb, oricat de complexa ar fi colectia din fostul camin de nefamilisti, nu valoreaza 2 bani (vechi) daca sta inchisa acolo, avand in vedere ca nici angajatii RATB nu pot intra cand vrea muschii lor.

N-am pretentia sa fie muzeu ca la Viena (un depou intreg, cu 3 hale), dar macar 2 linii in Dep. Titan sau Dudesti, ca tot e loc destul, sa fie alocate catorva vehicule de epoca, vehicule care sa fie accesibile publicului larg macar in week-end.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Aug 2010 22:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
De nimic nu se tem mai tare comunistii si post-comunistii decat de istorie. Asta le aduce aminte ca fara tancurile sovietice si fara intelegerea Bush-Gorbaciov, ei si toti ai lor ramaneau doar la stadiul de infractori marunti. Fara functii de director, fara lafaiala in palate, fara parada de vuitoane si gipane. Si noi vrem de la ei sa faca muzee? De la ei, care in viata lor n-au calcat pragul vreunui muzeu din dorinta de cunoastere?

Pacat de V2A, pacat de Dac-uri, de Roman-uri, de TV-uri, de Ikarusuri, Karose etc. Dar trebuie sa intelegem ca NU POT FI CTITORI DE MUZEE AFACERISTII DE FIER VECHI CANTARIT CU OCAUA MICA. Daca o entitate privata ar fi putut sa cumpere de la ei acele vehicule, atunci am fi avut sanse de muzeu. Altfel, doar de muieu.

Later edit.
PS. Ce reprezinta LOHNER-ul pentru istoria RATB? Poate doar dovada incapacitatii de a pastra un vehicul propriu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Nov 2010 15:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8035
Ultimele doua V2A-2S ramase, #4039 si #4042 au fost duse la Dep. Victoria. Sa speram ca va fi pastrat macar unul:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Nov 2010 16:51 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8035
#4042 va fi pastrat!
#4039 a ajuns azi la URAC in vederea casarii:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 117 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group