TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 25 Sep 2017 16:22

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Jul 2010 17:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Roberto wrote:
prefer un Citaro care polueaza decat un tramvai care se descompune.


Asta se numeste ,,fitza romaneasca" si se aplica peste tot prin aceasta republica baniera. Altii nu sunt asa ,,pretentiosi". Vienezii merg cu SGP-uri din 1959 (remorci), la Muenchen inca mai circula Rathgeber P3.16 ... numai noi nu suntem in stare sa tinem cateva V2A-uri.
Apropo de starea lui #4032, avea RK facut in 2008, iar caldura, in caz ca nu stiai, mergea pe toate V2A-urile (cel putin in ultimele 3 ierni a mers), chiar si pe #4029 care arata cum arata. Asta in conditiile in care existau si exista in continuare vagoane V3A-93 cu incalzirea defecta, iar iarna trecuta au fost si cateva CH-PPC-uri in situatia asta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Jul 2010 18:54 
Offline

Joined: Wed 29 Apr 2009 19:38
Posts: 47
Nu, nu conteaza modelul, starea in care se prezentau 90 % din vagoanele de acest tip nu permitea introducerea lor pe traseu. Vienezii si nemtii stiu sa aiba grija de istorie si de transport, la noi totul se rezolva cu surubelnita, sarma si vopseaua ...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Jul 2010 21:12 
Nu se pune problema de fite... Nu compara jafurile de V2A-uri (pentru ca asta ajunsese dupa atatea carpeli de 2 bani marca URAC, facute totusi pe destui de multi bani) cu SGP-urile vieneze sau cu RG-urile bavareze. Austriecii si nemtii stiu sa le intretina si sa le faca totusi placute chiar daca sunt mai vechi decat defunctele V2A-uri.
Oricum, asa cum erau puteau inca sa mai fie tinute vreo 10-15 dintre ele pe linii de genul 4, 24, 42 sau 47, astfel salvand vreo 7-8 V3A-uri si vreo 3-4 cupluri de Tatre pentru alte linii care sufera.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Jul 2010 12:43 
Eu când am văzut că #4032 e dus la U.R.A.C. am presupus că îl casează, dar până la urmă îl casează sau îl restaurează?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Jul 2010 16:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
S-a casat deja. Urmeaza tot ce mai e prin parcurile reci (Ik4, Saviem etc.).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Aug 2010 02:40 
Offline
User avatar

Joined: Wed 17 Jun 2009 00:21
Posts: 53
Dr2005 wrote:
...Urmeaza tot ce mai e prin parcurile reci (Ik4, Saviem etc.).


Cred ca au avut intentia de a-l pastra pt muzeu, insa s-a schimbat ceva. Sigur vreun "saracu" sef pe la RATB are 7 limuzine acasa si n-are cu ce sa le puna benzina; cred ca l-au ajutat banii de pe fier vechi...

Realizeaza cineva cat de HARD va fi sa refaca unu' pentru "muzeu"? Deoarece sigur va veni o zi in viitorul indepartat cand se va lua in considerare aceasta decizie. Cred ca vor folosi un V3A si se vor pune pe treaba: renuntarea la vagonul C (mijloc), zidirea usii 3, gasirea usilor specifice V2A-urilor prin URAC etc... Daca asa o sa fie, sper sa-l faca cu casuta sus. :roll:

Plus un offtopic - scuze! :) Chiar vor sa caseze si ultimele unicate uitate prin depouri/garaje?! Chiar mor astia dupa fier vechi? Dar cu istoria noastra cum ramane? :cry:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Aug 2010 13:13 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
ByOnu wrote:
Dar cu istoria noastra cum ramane? :cry:

"Ramane cum s-a stabilit". Romania n-are nevoie de muzee si filozofi, ci de chelneri si tinichigii care sa serveasca clasa noastra politica, ce are doar nevoia intelectuala de a se da cu SUV-ul si de a bea (ordinea poate fi si inversa, de aici necesitatea tinichigiilor).

Tezele de la Murfatlar, 2009 (actualizarea celor de la Mangalia, 1971)


Pai daca Muzeul Tehnic Dimitrie Leonida si Muzeul CFR au ajuns in ruina, chiar nu cred ca va exista vreodata un Muzeu al ITB (nu al RATB, ca asta nu are nici trecut si nici viitor).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Aug 2010 10:08 
Dupa cum spune "Dr2005" tabla tramvaiului urmeaza sa fie incarcata pe la Constanta pe barje si trimis spre o noua viata (dar nu pe post de tramvai).

Pe la RATB de ceva vreme s-a schimbat directorul, iar noul conducator nu cred ca stia de tramvaiul respectiv si despre proiectul demarat de ARON.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Aug 2010 16:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Quote:
Pe la RATB de ceva vreme s-a schimbat directorul, iar noul conducator nu cred ca stia de tramvaiul respectiv si despre proiectul demarat de ARON.

Dar vechiul conducator stia de ce se intampla in ograda sa?

"Proiectul" de care vorbesti, daca te referi la producerea mascata de tramvaie, de catre o regie subventionata din bani publici si care lucreaza constant pe pierdere, sub pretextul "modernizarilor", era o ilegalitate cu efecte penale, inclusiv raportat la legislatia europeana pe care am acceptat-o. Este obligatoriu ca si noul director sa fie partas la infractiuni? Presupune fisa postului de director sa incalci legea?

Ca de crearea unui muzeu RATB nu a fost vorba niciodata in mod real, ci doar de constituirea unei colectii neoficiale tolerate ad-hoc, accesibila doar pentru protocol si pentru cei cu pile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Aug 2010 20:13 
Brassovia wrote:
Quote:
Pe la RATB de ceva vreme s-a schimbat directorul, iar noul conducator nu cred ca stia de tramvaiul respectiv si despre proiectul demarat de ARON.

Dar vechiul conducator stia de ce se intampla in ograda sa?

"Proiectul" de care vorbesti, daca te referi la producerea mascata de tramvaie, de catre o regie subventionata din bani publici si care lucreaza constant pe pierdere, sub pretextul "modernizarilor", era o ilegalitate cu efecte penale, inclusiv raportat la legislatia europeana pe care am acceptat-o. Este obligatoriu ca si noul director sa fie partas la infractiuni? Presupune fisa postului de director sa incalci legea?

[...]


Proiectul de care vorbeam era de a pregati pentru muzeu vagonul V2A #4032 dupa ce era restaurat. Astfel spus, tramvaiul era trimis pentru conservare in Depoul Dudesti stand garat langa celelalte tramvaie.


Brassovia wrote:
[...]
Ca de crearea unui muzeu RATB nu a fost vorba niciodata in mod real, ci doar de constituirea unei colectii neoficiale tolerate ad-hoc, accesibila doar pentru protocol si pentru cei cu pile.

De circa doi ani de zile se incearca crearea unui muzeu al transportului in comun de suprafata. In cele din urme RATB-ul a decis "constructia" unui gigantic muzeu RATB situat in 5-6 camere ale caminiului de nefamilisti detinut in Baza Sportiva Trapezeului.
Zis si facut, un antrenor de la respectiva baza sportiva a devenit peste noapte fondatorul si directorul Muzeului RATB. Intre timp in muzeu au aparut multe chici-uri de machete + cateva obiecte din istoria ratb (bord V3A + Tatra, tablouri, imagini foto, taxatoare, etc). Pana la ora actuala asa zisul Muzeul RATB este inchis, momentan fiind inca in constructie.
Cat despre tramvaiele restaurate de RATB putem spune ca acestea nu vor fi expuse in fata muzeului...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Aug 2010 20:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Muzeu = institutie publica ce ilustreaza prin expozitii stabile un aspect al mediului natural sau al civilizatiei umane, in care accesul este permis tuturor celor interesati, in timpul unui program de functionare facut public, in general pe baza platii unui bilet de intrare.

Ce s-a facut la baza sportiva este o chestie facuta de RATB, strict pentru RATB si dupa criteriile de exigenta ale RATB. Piesele conservate de prin depouri nu sunt accesibile publicului. Daca trei oameni se dau bine pe langa politrucii din conducere sau pe langa portarii RATB si pot intra unde vor si cand vor, asta nu inseamna ca s-a facut vreun muzeu. Este o colectie privata si atata tot. Nici nu au cum sa faca un muzeu, daca ei nu-si asuma propria istorie, selectand doar ce le convine pentru moment (de ex. marile succesuri ale URAC). Am auzit ceva de cum au sarbatorit 60 de ani de troleibuz? Sau 50 de ani de troleibuz? Sau au pastrat macar un autobuz istoric, pe care sa nu-l fi mancat apoi rugina? Au fost in stare sa restaureze macar acel V-56 la modul stiintific, si nu improvizat?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Aug 2010 21:27 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
V56-le a iesit destul de bine, fata de V09 cu scaune si bare de IK4... oricum, arata mult mai ,,originale" decat V58-urile de la Timisoara si Iasi, de exemplu.

Pentru baza sportiva se pregateste Lohnerul #6502. Chiar nu inteleg de ce i se monteaza rezistente noi si se readuce in stare de functionare, cata vreme are o osie blocata (nu s-a prins nimeni ca la o cutie de osie cu cuzineti, dupa n ani de stat pe loc se duce uleiul si trebuie completat) si, oricum, va fi pus cu macaraua intr-o curte, nu va mai circula.

Calitatea pieselor expuse in muzeu nu o sa o comentez prea tare (nu am fost decat o data acolo)... unele sunt reusite, altele nu prea, farurile de Dac expuse sunt de Ikarus... dar sunt greseli mici, care se pot remedia. In schimb, oricat de complexa ar fi colectia din fostul camin de nefamilisti, nu valoreaza 2 bani (vechi) daca sta inchisa acolo, avand in vedere ca nici angajatii RATB nu pot intra cand vrea muschii lor.

N-am pretentia sa fie muzeu ca la Viena (un depou intreg, cu 3 hale), dar macar 2 linii in Dep. Titan sau Dudesti, ca tot e loc destul, sa fie alocate catorva vehicule de epoca, vehicule care sa fie accesibile publicului larg macar in week-end.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Aug 2010 22:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
De nimic nu se tem mai tare comunistii si post-comunistii decat de istorie. Asta le aduce aminte ca fara tancurile sovietice si fara intelegerea Bush-Gorbaciov, ei si toti ai lor ramaneau doar la stadiul de infractori marunti. Fara functii de director, fara lafaiala in palate, fara parada de vuitoane si gipane. Si noi vrem de la ei sa faca muzee? De la ei, care in viata lor n-au calcat pragul vreunui muzeu din dorinta de cunoastere?

Pacat de V2A, pacat de Dac-uri, de Roman-uri, de TV-uri, de Ikarusuri, Karose etc. Dar trebuie sa intelegem ca NU POT FI CTITORI DE MUZEE AFACERISTII DE FIER VECHI CANTARIT CU OCAUA MICA. Daca o entitate privata ar fi putut sa cumpere de la ei acele vehicule, atunci am fi avut sanse de muzeu. Altfel, doar de muieu.

Later edit.
PS. Ce reprezinta LOHNER-ul pentru istoria RATB? Poate doar dovada incapacitatii de a pastra un vehicul propriu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Aug 2010 01:28 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 749
Brassovia wrote:
Quote:
Pe la RATB de ceva vreme s-a schimbat directorul, iar noul conducator nu cred ca stia de tramvaiul respectiv si despre proiectul demarat de ARON.

Dar vechiul conducator stia de ce se intampla in ograda sa?

"Proiectul" de care vorbesti, daca te referi la producerea mascata de tramvaie, de catre o regie subventionata din bani publici si care lucreaza constant pe pierdere, sub pretextul "modernizarilor", era o ilegalitate cu efecte penale, inclusiv raportat la legislatia europeana pe care am acceptat-o. Este obligatoriu ca si noul director sa fie partas la infractiuni? Presupune fisa postului de director sa incalci legea?

Ca de crearea unui muzeu RATB nu a fost vorba niciodata in mod real, ci doar de constituirea unei colectii neoficiale tolerate ad-hoc, accesibila doar pentru protocol si pentru cei cu pile.


Te referi la asa-zisa modernizare facut la URAC? Ma intrebam de ce alte orase - care au avut in dotare V3A - nu au apelat la URAC. De ce URAC-ul lucra numai pentru Bucuresti? De asemenea, ma intrebam, de ce V2A-urile ieseau "modernizate" ca V3A...

Poate ca o colaborare URAC-RATC in perioada anterioara anului 2008 ar fi salvat macar o linie de tramvai din Constanta. Sa nu uitam ca lupta sistematica impotriva transportului electric constantean nu a inceput cu tramvaiele


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Aug 2010 06:52 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
OAB wrote:
Sa nu uitam ca lupta sistematica impotriva transportului electric constantean nu a inceput cu tramvaiele


Lupta impotriva transportului electric constantean a inceput cu un primar actionar la un importator de autobuze, pe care l-a durut in pantograf de tot.


Nu avea cum sa lucreze cineva cu URACul... chiar daca URAC ar fi recunoscut public atunci (si nu anul trecut) ca toate tramvaiele asa-zis modernizate sunt noi (in ciuda faptului ca unii pupincuristi sustin contrariul chiar si acum), se pune (foarte serios) problema transportului pana la Bucuresti si inapoi. Cu banii cheltuiti pe o asemenea operatiune + banii pentru modernizare se pot aduce vagoane second hand deja modernizate de prin Germania, Austria si Elevetia, eventual cu RK facut de curand, ca sa mai poata circula cativa ani fara probleme.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Nov 2010 15:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Ultimele două V2A-2S rămase, #4039 şi #4042 au fost duse la Dep. Victoria. Să sperăm că va fi păstrat măcar unul (speranţa moare ultima, deşi deja e în comă):


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Nov 2010 16:51 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
#4042 va fi păstrat!
#4039 a ajuns azi la URAC în vederea casării:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group