TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 06:55

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Tramvaie V3A-93
PostPosted: Sun 11 Mar 2007 12:53 
Date tehnice pentru vagoanle V3A-93

- Ecartament: 1435 mm
- Raport de transmitere redactor: 1: 5,66 mm
- Forumula osiilor: B?2?2?B?
- Lungimea vagonului: 27180 mm
- Latimea vagonului cu usile inchise: 2390 mm
- ?naltimea vagonului de la suprafata de rulare pana la suprafata de contact a pantografului retras: 4200 mm
- Distanta ?ntre osiile aceluiasi boghiu: 1800 mm
- Masa vagonului gol: 35 t + 5%
- Masa vagonului ?ncarcat: 55 t + 5%
- Numar de usi: 5
- Locuri pe scaune: 34
- Numar total de calatori la 6,5 cal/m2: 249
- Raza minima de ?nscriere ?n curba: 18 m
- Aliniament obligatoriu ?n curbe S cu raza de 18m (minim): 7 m
- Raza curbei S fara aliniament (minim): 30 m
- Raza minima la mersul pe cocoasa: 800 m
- Raza minima la mersul ?n covata: 800 m
- Tensiunea de alimentare: 750 V c.c.
- Tipul motorului: TE 022 H
- Putere unionara specifica: 0,87 kW/kN
- Puterea nominala pentru tractiune: 2 * 120 kW
- Consum specific fara ?ncalzire: 8 Wh/kN/km
- Viteza maxima: 55 km/h
- Acceleratie demaraj: 0,8 m/s2
- Rampa maxima: 60 %
- Actionare vagon: Controller fiabilizat
- Sisteme de fr?nare: - fr?na de serviciu: electrodinamica
- fr?na de urgenta: cu patina la sina
- fr?na de stationare: dispozitive actionare cu resort electric sau electrohidraulic
- usi tip I.F.E cu protejarea calatorilor la inchidere/deschidere si posibilitati de deschidere locala
- pantograf cu actionare comandata si patina de contact din grafit in invelis de tabla de cupru (prezent doar pe vagoanele liniai 41 + unele din alte depouri , pantografele portocalii)
- sistem electronic de afisaj si anuntare a statiilor de la diversi producatori - Ameli , Hannover Displays etc.

Alte tipuri de vagon V3A cu parte tehnica asemanatoare :
- V3A-93M produse la FAUR si EP Craiova
- V3A-93-PPC produs la URAC

Alte tipuri de vagon V3A:
- V3A-93-CH-PPC
- V3A-H


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 May 2007 22:42 
Boghiuri reconditionate de V3A-93


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Jul 2007 14:48 
Un vagon mai deosebit este #301 care are schema interioara albastra.
De asemenea vagonul 047 din linia 41 are scaunele maroniu colorate.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Oct 2007 15:46 
Primul tramvai V3A-93 (354) si altul dintre primele realizate (149).
Capturi dintr'un material video.

Un alt tramvai in schema de culoare a lui 354 a fost 235. Din pacate poza nu am dreptul de a o publica aici.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Mar 2008 15:35 
#202 pictat destul de urat :evil:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Mar 2008 19:55 
Offline

Joined: Thu 14 Feb 2008 00:25
Posts: 115
Location: Bucuresti
In poza asta nu e la Dep.Alexandria? :shock: Daca da,ce cauta aici? :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Mar 2008 20:00 
3mil wrote:
In poza asta nu e la Dep.Alexandria? :shock: Daca da,ce cauta aici? :roll:


Toate tramvaiele din Bucuresti merg la strungurile pentru rectificat bandajele boghiurilor de la Dep. Alexandria sau Dep. Bucurestii Noi fiind singurele depouri care au asemenea instalatie noua.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 23:02 
Sa il vedem si pe #151, protiotipul de modernizare pentru linia 41, produs la inceputul lui 2002, abia dupa acesta s-a inceput seria pentru 41.
Vagoanele produse in 2002 pentru aceasta linie au stat in conservare in dep B Noi, cu 3 zile inainte de inaugurare, primarul de atunci Basescu a spus ca vrea sa se evidentieze cumva vagoanele chiar daca sunt o solutie temporara, astfel in 2 zile pana la inaugurare au fost colantate in rosu toate vagoanele.

Vagoanele in cauza sunt (in ordine): 226, 201, 006, 266, 195, 122, 196, 080, 300, 349, 339, 278, 129 si la sfarsitul anului cand deja s-a pus linia in functiune au aparut 311 si 316.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Aug 2008 11:20 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Marian Andrei wrote:
...primarul de atunci Basescu a spus ca vrea sa se evidentieze cumva vagoanele chiar daca sunt o solutie temporara, ...

Asta era problema lui vizavi de "metroul usor", ca om care se presupune ca stia ce inseamna activitatea de transporturi, fiind si fost ministru de resort. Lipsea un pic de rosu. Ulterior, s-a vazut (incepand chiar de la inaugurare) ca exista rosu din belsug pe aceasta linie: sangele numerosilor accidentati.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Aug 2008 11:22 
Brassovia wrote:
Lipsea un pic de rosu. Ulterior, s-a vazut (incepand chiar de la inaugurare) ca exista rosu din belsug pe aceasta linie: sangele numerosilor accidentati.


De fapt vroia sa mascheze sangele :twisted: Altfel trebuia sa faca vopsitorie la Bucurestii Noi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Aug 2008 11:40 
Offline

Joined: Thu 11 May 2006 00:34
Posts: 125
"Sangele" de pe linia 41 este sangele prostiei romanesti, care nu vrea sa inteleaga in nici un fel sa respecte regulile si sa traverseze NUMAI prin locurile special amenajate.

Occidentul este plin de linii de tip "metrou usor", unde trenurile circula cu 60-80 km/h, in oras. Cu toate astea, linia nu este izolata cu garduri, pentru ca acolo nimeni nu este suficient de prost, ca sa traverseze in diagonala, peste sina unui mijloc de transport de viteza. Asa ca, desi nu sunt garduri, nu sunt nici accidente, nici morti, iar garniturile circula mai repede decat cele din Bucuresti.

Metroul usor este unul din mult prea putine lucruri bune facute de Basescu in Bucuresti, alaturi de desfintarea chioscurilor si jumatatea de lupta dusa cu cainii maidanezi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Aug 2008 12:08 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Mihai wrote:
Metroul usor este unul din mult prea putine lucruri bune facute de Basescu in Bucuresti, alaturi de desfintarea chioscurilor si jumatatea de lupta dusa cu cainii maidanezi.

Nu contesta nimeni ca modernizarea liniei 41 nu a fost o fapta laudabila. Doar ca, la fel ca si in cazul cainilor, s-a mers cu jumatati de masura.
Daca suntem un popor de iresponsabili, pai trebuie tinut cont de asta si in exploatarea unei cai ferate (fie ea si de tip "light") in interiorul unui oras. In Berlin, nu ai practic cum sa ajungi sa traversezi sinele S-Bahn-ului, de exemplu. Totul e ingradit sau denivelat, si nemtii au ceva timp de cand s-au obisnuit taranii lor cu existenta tehnicii. Daca transportul este pentru om, si nu invers, atunci omul trebuie protejat - in limite rezonabile, desigur.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Aug 2008 12:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Iata o limitare a vitezei tramvaielor in Viena, in zona Garii de Sud (deci zona circulata intens, atat auto cat si pietonal). Din pacate, am observat indicatorul abia acasa, altfel l-asi fi pozat mai de aproape.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Aug 2008 12:52 
Offline

Joined: Thu 11 May 2006 00:34
Posts: 125
Conform implacabilelor legi ale lui Murphy, nu poti proteja omul de propria-i prostie. Daca tine mortis sa-si rupa gatul, si-l va rupe oricum.

Imi aduc aminte de acea declaratie sideranta a unui "cetatean", care suduia impotriva constructorilor liniei 41, pentru ca au pus gardurile prea apropiate si le este greu oamenilor sa se strecoare printre ele. Omul era atat de convins in idiotenia lui, incat era clar ca nici prin cap nu-i trece ca gardurile au fost puse apropiate, TOCMAI pentru ca oamenii sa NU se poata strecura printre ele. Ulterior, pentru ca imbecilitatea respectivului cetatean nu era singulara, s-au sudat intre garduri acele placute orizontale, care sa blocheze accesul "definitiv". Ei, as! Romanul "stie el mai bine", prin urmare a inceput sa treaca prin gard sau peste el.

Asa s-a si ajuns la aberatia de la Obor, unde a trebuit montat gard de sarma de 2m inaltime, pentru ca romanul prost sa nu mai poata trece pe unde n-are voie. Nu mai conteaza ca gardul respectiv arata mizerabil pentru un oras european. Romanul trebuie ingradit ca vita, cu gard de sarma, ca sa nu poata face tampenii, pentru ca altfel, de inteles nici nu are de gand sa inteleaga.

In atare situatie, singurul lucru "cu jumatate de masura" este viteza de numai 60 km/h cu care circula tramvaiele liniei 41, in loc de 80 km/h, asa cum ar fi trebuit. Dupa cum a fotografiat si Dr2005, "in tarile cu apa calda", acolo unde orasele sunt locuite de oameni, nu de babuini, 60 km/h este limitare a vitezei normale de circulatie, nu viteza maxima.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Aug 2008 13:01 
Dar in acele tari si linia permite aceasta viteza. Mergi pe 41 cu 80 si o sa vezi ca in cateva saptamani trenul de rulare al vagonului cu care ai facut asta e distrus (suspensii, reductoare, bandaje etc).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Aug 2008 13:22 
Offline

Joined: Thu 11 May 2006 00:34
Posts: 125
Marian Andrei wrote:
Dar in acele tari si linia permite aceasta viteza. Mergi pe 41 cu 80 si o sa vezi ca in cateva saptamani trenul de rulare al vagonului cu care ai facut asta e distrus (suspensii, reductoare, bandaje etc).


Sunt convins ca ai dreptate, respectiv ca este nevoie de boghiuri mai performante. Dar este putin de ras faptul ca niste tramvaie practic noi (Bucur), produse in 2007-2008, in vreme ce Rathgeber cu oarece upgrade-uri sau Tatra merg cu 80 fara probleme.

Pana la urma e si o problema de risipa la constructia catenarei. Firul dublu (purtatoare + contact) este necesar de la 50 km/h in sus. Sa pui catenara dubla doar pentru 10km/h in plus la viteza maxima, e exagerat de scump fata de castig. Deci pana si catenara merita pentru viteza maxima de 80, nu doar 60. Poate intr-o zi vor aparea niste tramvaie adevarate pe 41.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Aug 2008 13:34 
Si Bucur si CH PPC pot viteze de pana la 75kmh in linie dreapta (in pasaj lujerului regular se merge cu 70-80 cu vagoanele fara MCKV si implicit fara limitare de viteza si se simte destul de urat senzatia. Limitarea e pusa "din motive de siguranta".


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Aug 2008 18:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Consider ca problema principala a liniei 41 nu tine nicidecum de viteza. Cel putin nu direct. Asa cum a fost facut proiectul este relativ bine.

Problemele serioase sunt cam urmatoarele:
- lipsa separarii liniei intre Bd. Averescu si Presei Libere, produce perturbari serioase ale curselor in caz de zapada sau alte conditii de trafic rutier aglomerat
- lipsa sistemului de informare functional. Initiativa a fost buna desi implementarea...
- lipsa unui control real, al unei dispecerizari automatizate cu localizarea vagoanelor in timp real,
- facilitati adecvate pentru calatori si personalul de deservire al liniei la capete (lipsa indicatoare timp si dispecerizare, climatizare in dispeceratul de la capat de linie)
- intretinerea liniei, a materialului rulant si a statiilor


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Aug 2008 20:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Despre limitari pe 41... pai sina e praf si pulbere (la modul cel mai propriu), de aceea nu se poate merge in bune conditii cu viteza mare (linia chiar s-ar preta la asta, are garduri la linie, are catenara buna, are vatmani buni).
Sa va zic din ce an este tramvaiul din poza? Este un vagon E1 cu o remorca c1/c3. Vagonul motor are 2 motoare de 150 kW, fiind produs, tineti-va bine, intre 1966 si 1976, iar remorca c1 sau c3 e produsa intre 1959 si 1962! Si nu se vorbeste despe boghiuri proaste, motoare slabe etc..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Aug 2008 21:02 
Boghiurile sunt bune, vagoanele au chopper. Sistemul MCKV cat si noul microprocesor pot lucra cu viteze de pana la 80kmh. Probabil daca imi spunea cineva ca un CH PPC poate prinde si peste 70kmh nu credeam, dar le vad zilnic cat de repede merg si cat de frumos ar putea merge daca linia ar fi buna.
Iar liniile noi modernizate la peste 50kmh fac ca naiba din cauza sudurilor de o calitate indoielnica. :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Aug 2008 21:13 
MARIVILA :twisted: :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Aug 2008 01:01 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 327
Location: Bucuresti, s. 1
Care suduri? Ca pe Turda s-au facut suduri cu acel aparat automat, folosit si la cf.
M-am bucurat cand am auzit ca o sa se aduca balast proaspat, defapt s-a adus praf cu aschii de balast. Adica ce au scuipa afara masinile de separare a balastului pe post de rebut, s-a adus in zona Ciurel pe post de balast.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Aug 2008 13:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Marian Andrei wrote:
Boghiurile sunt bune, vagoanele au chopper. Sistemul MCKV cat si noul microprocesor pot lucra cu viteze de pana la 80kmh. Probabil daca imi spunea cineva ca un CH PPC poate prinde si peste 70kmh nu credeam, dar le vad zilnic cat de repede merg si cat de frumos ar putea merge daca linia ar fi buna.
Iar liniile noi modernizate la peste 50kmh fac ca naiba din cauza sudurilor de o calitate indoielnica. :roll:


Vagoanele V3A presupun ca pot prinde si 100km/h, nu asta e problema (depinde de tensiunea retelei si incarcare). Problema este ca NU sunt facute pentru viteze constant atinse de peste 50 Km/h. Incercati sa va aduceti aminte cum suna reductoarele boghiurilor motoare cand coboara in franare de la peste 60-65km/h de pe podul Grant. Nu suna deloc "sanatos" chiar si la vagoane relativ noi. In plus, sistemul acela cu "lant" al boghiurilor motoare V3A nu este iarasi recomandabil la vagoane de tramvai de mare viteza (60-70km/h).

Suspensia la V3A nu este nici pe departe suficienta pentru viteza asta de circulatie. Un simplu amortizor Bilstein nu ajunge pentru amortizarea balansului.

Un alt viciu mostenit de la proiectarea vagoanelor V3A este centrul de greutate plasat mult prea sus datorita economiei de materiale si dorintei de a realiza motoare usor de fabricat (a se citi mari si grele) pentru tehnologia timpului. Se stie ca un boghiu purtator este mai scund decat unul motor.

Prinderile (articulatia) vagonului V3A este si ea foarte simpla si relativ "moale" (a se citi fara compensatii ale pentru ruliu).

Toate lucrurile astea se traduc intr-o experienta nu tocmai placuta pentru vagon si calatori la viteze de 60km/h si peste, chiar pe o sina buna!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Oct 2008 22:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 295
162 inainte de RK cand avea capace la cuple.

Foto Andrei Cohn


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Nov 2008 23:49 
134 cu bandaje noi pe linia 4. Nu inteleg de ce depoul Giurgiu nu trimite V2Aurile pe linia 4 si prefera sa le trimita pe linii gen 7 si 25 unde nu fac decat sa incurce (federe mecanice, capacitate mica).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Nov 2008 10:28 
Sa vedem noul look al lui 256 dupa RK.
De asemenea 107 ex 41 pe linia 4. De mentionat ca 099 si-a pierdut pantograful cu patina de grafit, acum avand unul clasic, 007, 324 sunt si ele tot pe liniile dep Giurgiu iar 280 mai ramane la Alexandria ca rezerva in caz ca nu exista om cu specializare pentru 41.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Nov 2008 16:33 
Sa vedem din nou interiorul albastru al lui 301, azi am observat ca scaunele nu sunt din nastere albastre ci sunt portocalii vopsite :shock:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Dec 2008 14:49 
Un alt unicat #310 pe linia 19, singurul V3A-93 cu afisaj multicolor.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Dec 2008 22:56 
Offline

Joined: Mon 13 Oct 2008 15:06
Posts: 16
Location: Bucuresti
Poate cineva sa-mi spuna (imi cer scuze daca s-a mai discutat inainte problema) daca toate boghiurile unui V3A clasic sunt motoare?
Asta pentru ca am mers ieri cu #312 si avea un demaraj foarte lent, la fel si #261 (ambele pe linia 34). Primul cred ca avea si o problema cu patina de frânare, nu am vazut ca vatmanul s-o foloseasca, iar #261, dimpotriva, folosea patina la fiecare frânare, ceea ce m-a facut sa cred ca nu functiona frâna de serviciu, iar la fiecare plecare de pe loc rotile patinau puternic.
Problemele acestea se intalnesc frecvent? (pe linia 34 viteza medie de rulare este sub orice critica, pot spune ca este chiar cea mai mica din Bucuresti, iar demarajul tramvaielor este total nesatisfacator.)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Dec 2008 23:09 
La orice V3A - primul si ultimul boghiu sunt motoare, iar al doilea si al treilea sunt purtatoare


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group