TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 13:04

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 697 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Oct 2007 21:44 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 255
Location: Drumul Taberei
Lucrarile s-au terminat,iar incepand de duminica liniile de tramvai 20 si 42 si-au reluat traseele vechi.De asemenea,vad ca la Berzei mai este inca acel DAc lung de la Autobaza ferentari(apare intr-o poza mai sus).
Ma gandeam daca tot au reparat linia de tramvai de pe Strada Cobalcescu sa fi inlocuit linia si pe sensul spre capatul vasile parvan de la berzei/dinicu golescu pana unde se separa liniile pt a termina odata cu modernizarea liniei din acea zona 8)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Oct 2007 21:58 
Pai noaptea inca se mai lucreaza, vad ca schimba dalele si in intersectie pana la macaze.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Oct 2007 18:27 
Nu este nici o diferenta intre linia veche si ce este acum. Iar sina este prinsa la misto in dalele de beton...


Attachments:
DSC02748.JPG
DSC02748.JPG [ 221.93 KiB | Viewed 4576 times ]
DSC02749.JPG
DSC02749.JPG [ 88.8 KiB | Viewed 4573 times ]
DSC02750.JPG
DSC02750.JPG [ 80.72 KiB | Viewed 4573 times ]
DSC02751.JPG
DSC02751.JPG [ 91.83 KiB | Viewed 4573 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Oct 2007 19:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Acest mod de asezare a liniilor presupune (teoretic) ca linia sa fie izolata cu garnituri de cauciuc astfel incat, la fenomenele de dilatare si contractie, linia sa nu isi schimbe ecartamentul pentru ca... nu are unde (este beton). Insa aceasta a dat nastere altei probleme: neavand loc sa se serpuiasca, sina se ridica sau coboara... de aceea apar, mai ales vara, echipe de ,,taietori" de sine dotati cu autogen. Prin urmare, sistemul de sina cu dale inglobate in beton, fara suficient loc pentru ca sinele sa se serpuiasca este un sistem extrem de prost din toate punctele de vedere. RATB a recurs la diverse improvizatii, gen garnituri mai mici sau chiar lipsa pe alocuri, asa cum se vede in poze. Insa efectul sonor produs de un vagon care trece peste punctele de ,,prindere" a sinei este destul de neplacut, ca sa nu mai vorbim de vibratii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Oct 2007 19:15 
P.S. Sina folosita din ce am vazut este cea veche sau sina refolosita de pe alte tronsoane intrate in modernizare. :roll:


Top
  
 
PostPosted: Thu 29 Nov 2007 22:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Am remarcat ca mai multi vatmani de pe linia 41 si (de pe altele), nu folosesc acea frana de stationare ci opresc vagonul in statie din frana obisnuita sau il tin franat din patine. Probabil acesta este unul din motivele care creste uzura franelor. La fel ar fi si obisnuinta de a nu frana complet ci de a lasa cuplate motoarele pentru o viteza de 3 km/h si a opri din cand aplicand patinele, lucru care se simte neplacut in salon (smucitura), care uzeaza linia si care este extrem de ineficient energetic (aproape toata energia este irosita in rezistentele de pe acoperis). Singurul beneficiu al vatmanilor ar fi ca in acest caz pot pleca mai repede de pe loc nemaitrecand prin defrinare sau punct mort.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jan 2008 20:19 
Iata in 2002 cum era propusa calea separata de tramvai, cele cu rosu gros sunt cele separate deja de trafic iar cele cu galben gros sunt propuse pentru realizarea in sistem 41.


Attachments:
Image (8)m.jpg
Image (8)m.jpg [ 84.43 KiB | Viewed 7965 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008 00:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Interesanta configuratia prezentata spre aprobare in harta de mai sus. Mi se par totusi cateva lucruri destul de ciudate:
1) ce inseamna in fapt cale proprie? Pe harta este considerata cale proprie linia lui 41 intre Bd. Mihalache si Piata Presei ceea ce clar nu este cale proprie, cel mult delimitata prin diferenta de nivel.
2) se punea sub aprobare linia lui 34 fara tronsonul Obor - Ferdinand (ex Dimitrov). Ciudat de ce tocmai acel segment nu era trecut in conditiile in care latimea bulevardului este aceeasi cu cea de dinainte si dupa acest segment iar aglomeratia este importanta pe acel tronson.
3) linia lui 21 era propusa sub aprobare doar intre Doamna Ghica si Helitube cu cale proprie nu insa si cea cel putin lafel de dificila (Obor - Intersectia cu Carol 1) in conditiile in care Calea Mosilor si Sos Colentina au aproape aceeasi latime.
4) propunerea franta pentru traseul lui 5 cand cele mai mari probleme imi amintesc (se poate sa gresesc) erau in dreptul RomAero Baneasa. Intregul tronson RomAero - Stefan cel Mare ar fi trebuit sa fie propus.

In rest propunerile imi par bune si in acord cu ideile de fluidizare si optimizare a transportului public. Multumiri lui Marian Andrei pentru publicarea unor asemenea materiale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008 18:00 
Marian Andrei wrote:
Asta nu stiam, puteam sa jur ca este modernizare. Dar vad ca se tine bine, e comparabila cu 41 la planeitate :)

Era... De 2 luni, e linia rupta chiar in intersectia de la Zizin, si absolut nimeni nu a venit s-o repare. Or fi de parere ca e linia prea buna 8-| . Dar se simte bine de tot ruptura aia :|

Legat de harta postata, imi vine de mor de ras, si apoi de plans cand compar harta de atunci, cu ce exista in 2008. Adica nimic!! Corecte si observatiile lui Fider. Si mai subliniez si eu, faptul ca nu inteleg unde cale proprie pana la CET VEST!?! Sau pana la Laromet, tocmai pe ultimele 2 statii?? Sau pe Marasesti. Sau intre Tei si Reinvierii :shock: . In schimb sunt sectiuni in plus :shock: . Cam inutila harta, nu?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008 18:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 220
Harta aia este de pe vremea lui Basescu la primarie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008 19:53 
Pe CET Vest se va face cale proprie deoarece este linia de teste a RATB, singura aprobata din Bucuresti. Acolo se fac probele de franare/demaraj la toate tramvaiele din Bucuresti.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Jan 2008 02:12 
Linia va fi mutata pe mijloc pe acea portiune.
Nu intrebati cand incep lucrarile, avand in vedere importanta acelei linii :lol:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Jan 2008 02:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Pai... daca va fi mutata pe mijloc si va fi separata de trafic nu vor mai avea loc TIRurile sa iasa din vama... oricum, am vaga senzatie ca ,,separare" in opinia RATB inseamna ceva cam cum e acum Sos. Giurgiului, adica doar de forma.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Jan 2008 02:14 
Macar o bordura cat de mica sa fie ca sa se vada o delimitare. Pe margine este pericol la teste cand se prinde 50 la ora, ca daca iese unu pe portile alea e terminat :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Jan 2008 02:16 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Iese fara sa se asigure, deci o face pe barba lui :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Jan 2008 21:34 
Iata si confirmarea ca terminalul de la Sf. Gheorghe NU dispare.

http://www.tvr.ro/articol.php?id=27198&c=360


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2008 23:22 
Totusi, nu se specifica foarte clar... se spune doar "modernizarea statiei de la biserica Sf. Gheorghe". Si asa cum arata schema buclei (care vad ca difera de ce a mai aparut pe net - nu mai exista racordul intre Sf. Vineri (spre Mosilor) si bd. C. Coposu, iar statiile de coborare sunt mai generoase) nu ar mai avea nici un rost bucla de la Sf. Gheorghe.

In fine, om vedea :wink:


Attachments:
trasa sf. vineri.jpg
trasa sf. vineri.jpg [ 20.69 KiB | Viewed 6247 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 15:07 
Mie terminalul acesta mi se pare prea mic sa faca fata la 7 linii, mai ales ca se pare ca liniile 5 si 16 se vor rupe in doua definitiv. Si daca in schita prezentata la TVR spatiul alocat pt bucla pare generos, in realitate nu vad sa intre acolo decat cel mult 4 V3A-uri. In concluzie Sf. Gheorghe este necesa ca sa preia 4 linii, iar Sf. Vineri restul de 3, altfel nu vad nici o solutie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 15:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 146
Location: Bucuresti, sector 3
Exista o solutie si se numeste reluarea circulatiei tramvaielor prin Piata Unirii . Iar Sf. Gheorghe sa ramina capat de rezerva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 16:19 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
bogdan71 wrote:
Exista o solutie si se numeste reluarea circulatiei tramvaielor prin Piata Unirii . Iar Sf. Gheorghe sa ramina capat de rezerva.

Amplasarea terminalului nou la Sf. Vineri este absolut ilogica in zilele noastre, cand ponderea metroului este foarte mare. Era nevoie de un nod intermodal tramvai-autobuz-metrou. Realizand acest terminal obligi calatorii la o transbordare neplacut de lunga, pe jos, in orice conditii meteorologice...
Solutia corecta era intr-adevar readucerea liniei de tramvai in Piata Unirii. Avand in vedere diferentele de nivel, linia putea fi ridicata peste nivelul circulatiei auto, deci nu incurca cu nimic traficul. Cu escalatoare s-ar fi putut face legatura cu metroul. In plus, se putea face jonctiunea cu linia de pe Regina Maria, tot peste nivelul auto. Piata Unirii ar fi fost traversata de o estacada a liniei de tramvai de la nivelul superior. Dar probabil era deranjata imaginea fantanilor kitsch stil Ceausescu si continuitatea celor 3 km de prost gust ai Magistralei Victoria Socialismului (pardon, Bd. Unirii...!).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 16:35 
Se poate face printre fantani.
Nu trebuie distruse, sunt fantani facute din marmura si din munca. Si de ce kitsch? Ca le-a facut Ceausescu? Bulevardul Unirii are chiar vedere foarte frumoasa si apreciata chiar si de straini. Fara acele fantani, zona ar arata prea rece.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 17:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Cu sau fara fantani, socialismul a iesit vistorios (nu numai pe magistrala victoriei sale). Acest lucru se poate vedea in mentalitatea oamenilor. Avem acum peste tot "omul nou" despre care se vorbea la invatamantul politico-ideologic. Cum se poate recunoste omul nou? Foarte usor, dar nu mai continui ca sa nu dau prilej de chat si off-topic.

Omul e deci problema, nu banii, nu tramvaiele cu sau fara LF, nu fantanile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 21:38 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 136
Location: Toronto, Canada
Intr-adevar reluarea circulatiei tramvaielor prin Piata Unirii ar fi fost mai indicat decat construirea unui terminal la Sfanta Vineri. Sunt sigur ca cineva a publicat si schema proiectului - ori aici, ori pe celalalat forum , deci se pare ca totusi exista macar proiectul. Din ce imi amintesc din schita, nu trebuia demolata nici o fantana, fiindca linia ocolea pe langa blocul in care era fosta Banca a Religiilor (nu mai stiu ce e acum acolo) si trebuia sacrificat numai o parte din spatiul verde din mijlocul pietii.
Daca se va realiza vreodata, ramane de vazut, mai ales ca mai sunt unii care vor sa scoata tramvaiele sa faca loc mariei sale automobilul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 23:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 129
Location: Bucuresti/Arad
E deja in constructie.
Inca din decembrie se lucra acolo. Am si poze, o sa le pun maine.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Jan 2008 13:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Din ce observ de fiecare data se pune problema in stilul: sa aducem statiile transportului de suprafata cat mai aproape de cele din subteran. Ideea este foarte buna. Dar in lipsa de asa ceva nu vad o problema in a se realiza pasaje subterane de legatura. Nu cred ca deranjeaza pe cineva ca merge 100 de m in pasaj intre Piata Unirii 1 si 2 (cand nu e atat de aglomerat ca in intervalul 16-18 ). Lucruri de genul acesta s-ar putea face si la Sf. Vineri, si la Sf. Gheorghe, si la Lujerului.

O alta problema care mi se pare aiurea este ca spatii mari cum sunt Piata Eroilor, Lujerului, Obor, Piata Presei (partial), Victoriei, au acces total insuficient pentru traversarea intersectiei, plus ca e destul de periculos sa te aventurezi sa traversezi cand traficul este aglomerat. Spatiu ar exista cat cuprinde pentru puncte de acces subteran. Din pacate pana acum nu stiu sa fie vreun proiect de a interconecta accesele in statii cu trotuarele strazilor din intersectiile mari sau fluidizarea circulatiei pietonale (cu avantaj al reducerii accidentelor si al eliminarii unor treceri de pietoni prost plasate.

La sectiunea pasaje pietonale in raport cu intensitatea traficului, Bucuresti sta foarte prost. In afara de cateva pasaje mici, nu prea s-a miscat nimic din 1990 incoace. Si clar nu e vorba de buget, e cat cuprinde. Nu e vointa, nu e interes, nu se preconizeaza ocazii de a iesi in fata presei cu ceva care se vede bine de oriunde, nu se misca nimic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Jan 2008 02:52 
exista totusi un pasaj de interconectare metrou-tramvai, in constructie la Eroii Revolutiei


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Jan 2008 10:35 
Offline

Joined: Sun 22 Apr 2007 13:14
Posts: 197
Location: Bucuresti, Baneasa, Linii: 112,148,149,261,205
Brassovia wrote:
Amplasarea terminalului nou la Sf. Vineri este absolut ilogica in zilele noastre, cand ponderea metroului este foarte mare. Era nevoie de un nod intermodal tramvai-autobuz-metrou. Realizand acest terminal obligi calatorii la o transbordare neplacut de lunga, pe jos, in orice conditii meteorologice...
Solutia corecta era intr-adevar readucerea liniei de tramvai in Piata Unirii.

Capatul de linie de la Sf.Vineri permite o conexiune doar pe la Timpuri Noi.
Orice propunere prin Piata Unirii este fantezista in conditiile de trafic actuale. Din 89 incoace nu s-a construit decat linia pe bd.1 dec 1918-asa ca sa nu ne facem iluzii


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Jan 2008 15:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
fantt wrote:
exista totusi un pasaj de interconectare metrou-tramvai, in constructie la Eroii Revolutiei


E ridicol de putin si aproape irelevant. Sunt multe linii de tramvai care au nevoie de pasaje subterane fie pentru traversarea zonelor aglomerate fie pentru transbordare metrou - transport de suprafata: 41, 21, 32, 34, 11 (sa zicem ca o sa fie unul dar piata Sudului tot nu e in plan), fiecare dintre linii avand macar vreo 3-4 pasaje care se cer a fi construite pentru traversarea intersectiilor aglomerate. Asa ce ce s-a facut pana acum e insesizabil. Si asa, pasajul de la Eroii Revolutiei are peste un an de cand il construiesc. Oare ce e atat de greu? Inainte de 1989 se faceau pasaje pietonale si chiar tuneluri de metrou in mult mai putin timp. Un alt exemplu lamentabil e pasajul subteran al Metrorex care traverseaza liniile CFR la Basarab. Oare ce mare lucrare a fost de le-au trebuit peste 2 ani si jumatate pentru nici 100 de metri! Deci nu e vorba ca nu se poate. E vorba ca nu se vrea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Jan 2008 16:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
ANTENA wrote:
Din 89 incoace nu s-a construit decat linia pe bd.1 dec 1918-asa ca sa nu ne facem iluzii


Si cea de pe Cal. Vitan...

fider wrote:
Un alt exemplu lamentabil e pasajul subteran al Metrorex care traverseaza liniile CFR la Basarab. Oare ce mare lucrare a fost de le-au trebuit peste 2 ani si jumatate pentru nici 100 de metri! Deci nu e vorba ca nu se poate.

Cu acel pasaj a fost mai greu... in primul rand pentru ca deasupra lui sunt cai ferate. In al 2lea rand pentru ca dedesubt e metrou. In al 3lea si al 4lea rand... undeva intre cele 2 amintite mai sus ai si magistrala de agent termic, apa rece si cabluri de electricitate si telefon.

Insa pentru pasajul de la Eroii Revolutiei nu au nicio scuza :!:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jan 2008 22:05 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 86
Ma scuzi, dar daca...
Marian Andrei wrote:
Pe linia 41 se merge oricum din ce in ce mai incet din cauza uzurii liniei care distruge suspensiile vagoanelor

atunci pe sinele "scufundate" cu dale cu tot de pe Liviu Rebreanu, ce se mai distruge (in afara de stomacele calatorilor)? :evil:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 697 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group