TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 20 Sep 2019 01:51

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 691 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 24  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Jan 2008 00:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Marian Andrei wrote:
Sa luam exemplu panta dintre Tricodava si Brasov - acolo este urcare/coborare si in acelasi timp curba. In timp pe langa denivelari apare si tocirea liniei in curba cat si tendinta de deplasare a terasamentului.


Da, este panta pentru ca adormitii de la MariVila au sapat atat de mult, incat au picat cu utilajele in panza freatica. Dupa aia au facut ei ce au facut si au umplut groapa cu pietris, dar nu au mai stat sa-l taseze ca lumea, ca oricum erau intarziati cu o luna. Normal ca in timp s-a lasat (practic, intreaga portiune facuta de Mari Vila - de la Ghencea la Lujerului) trebuie inlocuita complet. Cealalta protiune a liniei 41 (Lujreului-Piata Presei, cu exceptia celor 2 poduri si a tunelului) este facauta de Centrala de Cosntructii Cai Ferate, o intreprindere cu o experienta vasta in spate, inclusiv in domeniul cailor ferate sudate (spre deosebire de MariVila care a sudat aiurea si s-a facut linia sharpe). Daca nu ma insel, si celelalte portiuni tot de CCCF au fost facute. Diferenta se vede si se simte intre cele 2 tronsoane.

Dar sa ne intoarcem putin in 2002 sa vedem cum a aparut in peisaj MariVila: traseul liniei 41 a fost impartit in cele 2 tronsoane amintite mai sus, dupa care s-a facut licitatia: tronsonul Piata Presei-Lujreului (inclusiv peroanele de la statia Bd. Timisoara) a fost adjudecat de CCCF, iar celalalt tronson de firma frantuzeasca Travaux de Sud-Ouest. Aceasta din urma a angajat ca sub-antreprenor firma MariVila. Lucrarile au inceput pe 15.03.2002, cand a inceput scoaterea garniturilor care fixau sinele in longrine... desigur, nu prea s-a anuntat nimic prin statii (sau daca s-a anuntat, au disparut respectivele fituici), ca pana s-au scos longrinele oamenii inca mai stateau prin statii. S-a lucrat ce s-a lucrat... inaugurarea trebuia sa fie pe 15.09.2002... insa la acel moment, era gata 100% sina CCCF si 85% reteaua, in vreme ce Mari Vila de-abia lucra la racordarea liniilor de la trecerile la nivel din intersectii cu restul retelei, dupa ce s-au prins si ei ca era cam mare diferenta de nivel si de pozitie. Pe la inceputul lui Nov. s-a facut o mica inaugurare cu vagonul #237 (retras din 47 la acel moment, 47 rebrusa in fata bisericii de langa terminalul Ghencea), in care s-a aflat si Basescu, vagon cu care a mers pe un singur fir de la Ghencea la Tricodava si retur (bine... a plecat de la ghencea cu intarziere cam o ora, pentru ca o substatie a luat foc la punerea sub tensiune). In ziua de luni 18 Nov. 2002, dupa amiaza (ca stiu ca dimineata acea am tras chiulul de la ora de muzica (nu ca ar fi venit profesoara...) si la 8:15 am faceam la picior linia in Pasajul Lujerului, desi avusem impresia ca in fata mea se vedeau niste stopuri de tramvai) s-a facut inaugurarea oficiala, la care vagonul in care se afla Super-Base + toata presa a lovit o bunica cu un copil pe Podul Grant, omorandu-i pe loc. Dupa acest incident. circulatia a intrat cat de cat in normal, desi in primele saptamani multi au sfarsit sub vagoane (au sarit gardul sau au virat stanga cu autoturismul fara sa se asigure), dar si cateva tramvaie au luat foc (nefiind insa incendii grave... au fost de ajuns extinctorele din dotare, apoi vagoanele mergeau la depou doar cu motorul neafectat). Deasemenea, in primele luni erau schimbate aproape noapte de noapte separatoarele tramvai-troleibuz de la P-ta. Sergiu Celibidache si Tricodava, apoi s-a revenit la modelul actual de separator (o periaoda au fost din cele vechi, grosolane), insa s-a marit distanta intre cele 2 fire ale retelei de troleibuz pentru a evita arcurile electrice. Cam asta ar fi o mica istorie a liniei 41.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Jan 2008 11:31 
nu cred ca poate fi acceptata alta explicatie decit incompetenta celor de la MariVila pentru starea deplorabila a liniei 41 (si linia 32, facuta de aceeasi nenorocire de firma e tot intr-o stare deplorabila, desi e mai noua); ar trebui ca cei care au acceptat ca MariVila sa mai lucreze la linii de tramvai dupa esecul de pe linia 41 sa plateasca toate pagubiar explicatia cu relieful si alte asemenea povesti seamana bine cu cele data de ceiele produse de incompetentii aia; iar explicatia cu relieful si alte asemenea povesti seamana cu aburelile celor de la PMB si RATB pentru a-si masca incompetenta sau mai grav comisionul luat; si in alte parti sint conditii chiar mai grele, dar se face totusi lucru de calitate, chiar daca se ia comision; ca pina la urma asta deramjeaza cel mai mult, ca se degeaba acel comision, lucrarile tot de mintuiala sint facute;


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Jan 2008 14:59 
Ce relief? Cine are tupeul sa vorbeasca de relief in Bucuresti? Avem vreo prapastie in Bucuresti?
Singurul "relief" de pe 41 e panta de la McDonalds Ciurel, mai sunt rampele de la podul Grand si pasajul Lujerului (care-s artificiale), in rest e drept ca-n palma!
(si asta v-o spun din postura de biciclist care a facut traseele astea, nu de pieton care-si da cu parerea c-o fi drept sau c-o fi inclinat)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Jan 2008 16:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Da, dar cand sapi ca disperatul si dupa aia te trezesti ca liniile pe care le-ai pus in intersectie sunt mai sus decat restul.... se cheama ca modifici relieful :P :twisted: :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Feb 2008 18:38 
S-au aprobat fondurile pentru refacerea tuturor statiilor liniei 41 (inclusiv mobilierul) si largirea/lungirea acestora pentru a intra 2x36m....adica 2 vagoane de 36m, probabil atat au vagoanele care se vor licita.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Mar 2008 21:11 
De cateva zile a inceput o lucrare de intretinere pe linia 41. Deja in zona Crangasi - Ciurel a aparut pietris nou si a fost burata linia.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Mar 2008 21:24 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
In vreme ce la Ghencea se sudeaza de zor (de fapt cred ca se incarca linia cu metal topit)... de vreo 2 zile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Mar 2008 21:38 
Dr2005 wrote:
In vreme ce la Ghencea se sudeaza de zor (de fapt cred ca se incarca linia cu metal topit)... de vreo 2 zile.


De fapt carpesc linia...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Mar 2008 22:21 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Chestia e ca fac asta pe la 4 dupa-amiaza... si se aduna si cate 2 tramvaie la intrarea in capat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Mar 2008 20:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Normal ar fi sa se treaca la reparatii mult mai ample pentru linia 41. Si asa, nici acum nu imi este clar de ce nu s-a achizitionat un sistem performant pentru sudat, burat si polizat linii si unul pentru lucrari la terasament in conditiile in care sistem de cale pe traverse avem in mai multe locuri din Bucuresti.

Un alt lucru care ramene vesnic slab exploatat este lucrul noaptea. Este adevarat, costa mai mult dar daca la Metrorex au timp intr-o noapte macar sa faca un minim de lucrari de intretinere la linie (cam 3 ore si jumatate) nu vad de ce la RATB nu s-ar putea. In plus am cam vazut ca putinele lucrari care se executa noaptea sunt foarte firave: polizare ici si colo, ungere linii in viraje si cel mult o sudare de linie. Verificari pentru geometria caii de rulare, curatarea peroanelor sau a spatiului dintre linii sunt lucruri care nu se prea fac noaptea. Si ne mai intrebam de ce ne trezim ca se rupe cu totul linia sau are valuri in loc sa intervenim din timp.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 22:41 
V3A-93M FAUR
#005


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 22:42 
V3A-93
#006


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 22:43 
V3A-93
#007


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 22:43 
V3A-93-PPC
#008


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 22:45 
V3A-93
#010


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 22:46 
V3A-93
#012

(Foto: Dr2005)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 22:46 
V3A-93
#013


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 22:46 
V3A-93M ELECTROPUTERE
#014


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:31 
V3A-93
#015

V3A-93
#016
FARA POZA MOMENTAN


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:32 
V3A-93
#017


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:32 
V3A-93
#021


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:33 
V3A-93
#023


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:33 
V3A-93
#025


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:34 
V3A-93
#026


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:34 
V3A-93
#027


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:34 
V3A-93
#029


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:34 
V3A-93
#030


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:36 
V3A-93
#039


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:36 
V3A-93
#044

(Foto: Dr2005)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:36 
V3A-93
#045


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 691 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 24  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group