TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Wed 13 Dec 2017 17:52

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 366 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Oct 2009 20:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Articulatia a ramas acolo...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Oct 2009 20:36 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Vagonul a fost dus la Republica pe diagonala si lasat acolo pana la o ora la care va putea fi tras spre Depoul Titan, urmand a ingrosa randurile vagoanelor precum #066.

Poze de la deraiere sunt sigur ca va va arata Alex cad ajunge acasa, el fiind cel care m-a anuntat si pe mine (telefonic).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Oct 2009 20:41 
Dr2005 wrote:
#4033 are mari probleme cu solenoidul... astfel, acesta strange discurile, iar rotile raman blocate... asta in timp ce vagonul mai merge vreo 5-10 metri pana se opreste (va dati seama ce confortabil e pentru calatori). Rezultatul: suprafete plane pe rotile boghiului 3.


Este o problema generala la toate tramvaiele VxA de la 93 pana la CH PPC si Bucur, vagoane la care nu a fost implementat ABS pe solenoid care strage prea tare si osiile patineaza si cate 20m. La momentul de fata asta este, face flecuri, se baga pe strung, iar face flecuri. In functie de buget anul viitor se va realiza ABS si pe solenoid, probabil tot de catre ICPE-SAERP.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Oct 2009 21:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 238
Cauzele accidentului au fost urmatoarele: limba macazului era putin cracanata si macazul a fost facut la dreapta de catre boghiul 4 care avea badejele foarte tocite.
Vagonul #292 a stat la Republica pana dupa ora 23. Tramvaiul a fost dus la Dudesti pentru ca de la Republica nu se putea ajunge la Titan si a avut urmatorul traseu Bd.Basarabia,Bd.Chisinau,Sos.pantelimon,Sos.Iancului,Sos.Mihai bravu,Cal Dudesti. La ora 01:15 era abia la Baba Novac. Pe tot drumul el a fost inpins de un camion de interventi si asistat pe ambele parti de o duba Iveco si de o Dacie papuc. In spate a mers si utilitarul S 02.

Sa vedem tramvaiul. Sectiunea B era deraiata cu ambele boghiuri,iar restul tramvaiului era tras pe linia spre Republica.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Oct 2009 19:54 
Azi la ora 17.00 tramvaiul #328 pe linia 23 a ramas blocat pe macazul de la Parcul Carol. A fost impins cu mare greutate de #185 pana in depoul Dudesti, drumul durand mai bine de o ora.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Oct 2009 18:24 
3301 la RK, anul acesta s-a facut RK doar la vreo 6 vagoane Tatra, fata de anii trecuti cand se faceau si 15 vagoane pe an.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Oct 2009 18:25 
316 a ajuns in URAC pentru reparatii.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Oct 2009 21:55 
Offline
User avatar

Joined: Sat 31 May 2008 16:27
Posts: 69
Location: Bucuresti, Sector 6 - Crangasi
Ce bine ca a ajuns si #316 la revopsire macar :twisted:. Am insa trei intrebari:
1. Este ajunsa si Tatra #3302 care era perechea lui #3301?
2. Legat de vagoanele de la Bucurestii Noi, care mai este stadiul lor? (#154, #129).
3. Ce vagoane mai sunt la RK in URAC?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Oct 2009 22:03 
Gabi23 wrote:
Ce bine ca a ajuns si #316 la revopsire macar :twisted:. Am insa trei intrebari:
1. Este ajunsa si Tatra #3302 care era perechea lui #3301?
2. Legat de vagoanele de la Bucurestii Noi, care mai este stadiul lor? (#154, #129).
3. Ce vagoane mai sunt la RK in URAC?


Nu m-am uitat dar daca era sigur il vedeam pe 3302, mai sunt la Tatra 3364 pentru reparatie iar la RK le-am zarit si pe 3419+3410, o sa fac o lista cu ele cand mai ajung pentru ca de regula nu prea ma intereseaza decat cele electronice :twisted: .
129 a fost vopsit si este in curs de echipare, 154 este unul din putinele vagoane care a fost complet recarosat, s-a schimbat pe el toata tabla :P , urmeaza sa intre in vopsitorie. Tot in vopsitorie mai este un vagon de 41, nu am putut sa il identific.
Mai este 3002 care dupa ceva timp de pauza a revenit la lucru, chopperele sunt reparate si este in curs de punere in functiune.
Astazi l-am vazut pe 120 adus in hala, la RK sau revopsire.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Nov 2009 15:32 
Offline
User avatar

Joined: Sat 31 May 2008 16:27
Posts: 69
Location: Bucuresti, Sector 6 - Crangasi
La revopsire se pare ca era "celebrul" #068 :evil: care stiu ca a mai fost prin URAC in vara lui 2007, cand tot nu inteleg daca avut RK sau revopsire exterior si barele din interior din alb in portocaliu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Nov 2009 17:26 
068 nu a mai avut RK din 2002 de cand a intrat pe 41, a stat ceva timp pe dreapta, a fost revopsit in 2007 si acum o saptamana. A avut RK la boghiuri in vara dar fara inlocuirea bandajelor.

Intre timp 336 abia venit la RK, 145 aproape gata.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Nov 2009 23:54 
#066 al depoului Titan a fost dus la RK.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Nov 2009 23:58 
In sfarsit! Mult le-a mai luat...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Nov 2009 00:32 
Dr2005 wrote:
Tot apropo de boghiuri: #292 a devenit V2A + V1A :lol: Deja nu mai mira pe nimeni incidentele de genul asta.

Vagonul #292, linia 36, s-a rupt in intersectia Bd. Basarabia cu Bd. 1 Decembrie 1918, dupa ce boghiul 4 a luat-o spre Bd. 1 Decembrie 1918.

Ca rezultat, articulatia a doua s-a rupt complet si traficul a fost dat serios peste cap. La dispozita calatorilor s-au pus la dispozitie autobuze scoase de pe 102, 103 si unicul (!) autobuz de pe linia 400, autobuze care opreau unde aveau chef soferii, deci dinspre Morarilor spre Republica mergeau goale (ca opreau dupa intersectie la ,,locul faptei", ci nu inainte unde e statia de tramvai).
Multi muncitori lucrau o ora mai tarziu la macaz (spiritele erau cam incinse, se contraziceau pe tema schimbarii macazului):


Si cateva fotografii gasite pe siteul www.realitatea.net cu privire la deraiarea tramvaiului 292 din urma cu o luna de zile.

http://www.realitatea.net/accident-in-capitala---un-tramvai-a-deraiat_649082.html wrote:
Domnul Vatman nu a ştiut pe unde să se ducă...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Dec 2009 16:57 
Au mai ramas doar doua tramvaie V3A-93M Faur vopsite in Roz, 285 si 299. 240 a venind in URAC la RK:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Dec 2009 20:25 
Offline
User avatar

Joined: Sat 31 May 2008 16:27
Posts: 69
Location: Bucuresti, Sector 6 - Crangasi
Dupa ce lipsise din peisajul liniei 41 in ultima vreme l-am redescoperit azi pe #201 proaspat vopsit si reparat la tabla exterioara :shock: . Incredibil, vagonul arata deplorabil si in interior si ar fi meritat un RK. Nu stiu cine decide trimiterea la RK/Revopsiri la Bucurestii Noi dar nu ia cele mai bune decizii in aceasta privinta. Cred ca #201 ar fi meritat un RK mai ales ca este titular in 41 si are un grad de uzura. Altele cu Rk-uri circula titulare pe liniile 20 si 45 ultimul exemplu este #129 :roll:.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 04 Jan 2010 10:05 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 165
Location: Bucuresti, sector 3
Dupa doi ani si jumatate in parcul rece al depoului Titan, vagonul #331 a revenit in traseu. De dimineata am avut sansa sa-l prind pe linia 27.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Feb 2010 16:35 
015 a iesit de la RK. Au vopsit si pantograful (clasic) in portocaliu :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Feb 2010 01:41 
RobertC wrote:
015 a iesit de la RK. Au vopsit si pantograful (clasic) in portocaliu :)


A fost doar o iluzie optica. 015 a avut pantograful maron, urmand ca dupa probe sa fie vopsit in argintiu. A fost predat pe 16 Februarie 2010 catre Depoul Colentina.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
301 a ramas in schema originala in interior, barele si scaunele ramanand albastre. A primit in salon aplicele de iluminat montate pe tramvaiele CH-PPC (modelul ICPE-Saerp). Fotografii nu am reusit sa realizez pentru ca la ora 9:00 se lucra cu sport.
2010 catre Depoul Colentina.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Din pacate, Dep. Victoria a trimis tramvaiul 159 la RK, urmand ca in viitor sa ajunga si 165. V-am atasat o galerie foto cu vagonul 159. Mentionez ca pe parcursul anului 2009 nu a fost defect si nu a avut parte de RK la boghiuri.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
066 va fi primul vagon din seria V3A cu aplice la lumina identice cu cele montate pe CH-PPC (seria > 4020).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
336 va fi livrat saptamana viitoare catre Depoul Alexandria.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
170 in prima zi de circulatie dupa RK (12 Februarie 2010), plecand din Urac pe 9 Februarie 2010.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
008 dupa vopsitorie. Va pleca 164 la vopsit.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Mar 2010 00:16 
3002 in sfarsit a iesit de la RK si a inceput probele. In curand sper sa-l vedem si la traseu.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Mar 2010 00:24 
RobertC wrote:
3002 in sfarsit a iesit de la RK si a inceput probele. In curand sper sa-l vedem si la traseu.


A iesit de la RK de circa o saptamana, pe 24 Februarie efectuand primele serii de probe. Astazi a iesit din nou in ultimele probe... Imi poti spune pe unde l-ai vazut?

Primele 4 poze - 24 Februarie 2010.
Ultima - 01 Martie 2010, la intoarcerea in Uzina URAC!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Mar 2010 15:34 
freyutz wrote:
#066 al depoului Titan a fost dus la RK.


Vagonul 066 a fost finalizat si dupa ani buni de stat pe drepta poate circula fara probleme. Va atasez o galerie foto variata cu respectivul tramvai (foto ieri, 10 Martie 2010).
Astazi a fost livrat catre Depoul Titan. Deasemenea din pricina unui macaz cu probleme vagonul nu a putut virat stranga de pe Lizeanu spre Bucur Obor, conductaorul tramvaiului fiind obligat sa circule pe linia tramvaiului 16 pana la Sf. Gheorghe de unde a ajungans pana la Sf. Vineri ruland alaturi de linia 40 pana la RATB Titan, respectiv Depoul Titan.

Vagoanele 166 (Depoul Titan) si 318 (Depoul Bucuresti Noi) au sosit ieri la RK. De remarcat este faptul ca vagonul 318 avusese revopsirea exterioara a caroseriei in luna Mai 2009.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Mar 2010 00:56 
16-03-2010
Vagonul V2T-2S 3002 a fost livrat catre Depoul Militari.
In schimbul vagonului 3002, 3003 a ajuns la RK.
296 a efectua astazi probe. Prin inchiderea circulatiei tramvaielor in zona Calea Plevnei - Vasile Parvan, probele de panta/rampa se vor efectua pe Calea Serban Voda, la Sincai.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Mar 2010 13:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 268
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Voi face o remarca legata de probele in panta a vagoanelor. Nu ma voi referi la V2A, Bucur si altele ci chiar la V3A-93-CH-PPC. Sunt curios cum s-au facut determinarile franei de stationare, in panta si la incarcarea maxima pentru ca, cel putin pentru un vagon au gresit grav calculele.

Voi da si exemplul propriu-zis: acum aproximativ 3 saptamani, spre sfarsit de Februarie 2010, din cauza semaforului prost reprogramat de la Bd. Timisoara intersectie cu Str. Brasov o coloana mai mare de vagoane de pe linia 41 se forma, in seara unei zile de lucru, spre ora 18, pe sensul catre Ghencea. Acum vine si partea vesela: un vagon V3A-93-CH-PPC, pare-se din seria produsa in 2008 (afisaj mare cu cristale lichide pe bord), nu putea sa se mentina franat la baza pantei dinspre iesirea din pasajul Lujerului sens spre Ghencea. Vagonul, cat se poate de plin de calatori, aluneca usor-usor inapoi catre pasaj. Se aplicau din cand in cand franele electro-hidraulice si cele cu patina apoi, iarasi, mai aluneca putin. Curios este ca sinele nu erau umede deci toata vina este in proiectarea deficitara a franelor.

Exemplul dat pune serioase intrebari despre cum se fac acele teste pentru situatii limita: mentinere infranare in panta, capacitate de franare eficienta si altele. Mi se pare ridicol ca si dupa mai bine de 35 de ani de fabricatie, toate modernizarile facute, aparaturi importate (vezi H&L), design-ul propriu-zis, proiectatea deficitara a vagonului conduce la rezultate jalnice la capitolul franare. Cati ani mai trebuiesc sa treaca ca sa isi dea seama cei de la URAC ca au nevoie de frane eficiente pe toate boghiurile? In asemenea situatii, pentru vicii de proiectare ar fi trebuit sa se concedieze inginerul proiectantul si sa i se dea o amenda corespunzatoare. Aici nu esti responsabil de viata a 3-4 amarati care se afla intr-o masina ci de sute de oameni. Din fericire, in Romania: "Las' ca merge si asa"!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Mar 2010 13:06 
fider wrote:
Voi face o remarca legata de probele in panta a vagoanelor. Nu ma voi referi la V2A, Bucur si altele ci chiar la V3A-93-CH-PPC. Sunt curios cum s-au facut determinarile franei de stationare, in panta si la incarcarea maxima pentru ca, cel putin pentru un vagon au gresit grav calculele.

Voi da si exemplul propriu-zis: acum aproximativ 3 saptamani, spre sfarsit de Februarie 2010, din cauza semaforului prost reprogramat de la Bd. Timisoara intersectie cu Str. Brasov o coloana mai mare de vagoane de pe linia 41 se forma, in seara unei zile de lucru, spre ora 18, pe sensul catre Ghencea. Acum vine si partea vesela: un vagon V3A-93-CH-PPC, pare-se din seria produsa in 2008 (afisaj mare cu cristale lichide pe bord), nu putea sa se mentina franat la baza pantei dinspre iesirea din pasajul Lujerului sens spre Ghencea. Vagonul, cat se poate de plin de calatori, aluneca usor-usor inapoi catre pasaj. Se aplicau din cand in cand franele electro-hidraulice si cele cu patina apoi, iarasi, mai aluneca putin. Curios este ca sinele nu erau umede deci toata vina este in proiectarea deficitara a franelor.

Exemplul dat pune serioase intrebari despre cum se fac acele teste pentru situatii limita: mentinere infranare in panta, capacitate de franare eficienta si altele. Mi se pare ridicol ca si dupa mai bine de 35 de ani de fabricatie, toate modernizarile facute, aparaturi importate (vezi H&L), design-ul propriu-zis, proiectatea deficitara a vagonului conduce la rezultate jalnice la capitolul franare. Cati ani mai trebuiesc sa treaca ca sa isi dea seama cei de la URAC ca au nevoie de frane eficiente pe toate boghiurile? In asemenea situatii, pentru vicii de proiectare ar fi trebuit sa se concedieze inginerul proiectantul si sa i se dea o amenda corespunzatoare. Aici nu esti responsabil de viata a 3-4 amarati care se afla intr-o masina ci de sute de oameni. Din fericire, in Romania: "Las' ca merge si asa"!


Tramvaiele cand sunt fabricate de URAC au franele si patinele reglate. Cand ajung in depou din cand in cand mecanismele de franare se deregleaza sau se tocesc. Sunt reglate de diferiti Dorei si Vasile.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Mar 2010 17:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
E cam greu sa tocesti mecanismul de frana. Insa e adevarat ca multe vagoane au solenoidul deconectat pentru ca strange prea tare si duce la formarea de locuri plane pe roti. De fapt, acel solenoid a fost, probabil, o copie nereusita a celui de pe LHB... si in 35 de ani nu au fost in stare sa il faca k lumea. La vagoanele cu computer de bord intervine si computerul... normal ca daca simte tendinta de patinare (si alunecare inapoi in panta) nu va permite o franare reostatica prea puternica (ca e risc mare de curtcircuit la motoare) si va incerca sa stranga discurile osiilor boghiului cu solenoid. Cum solenoidul are siguranta scoasa...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Mar 2010 00:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 268
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Sa trecem direct la detalii:

Iasmin wrote:
Tramvaiele cand sunt fabricate de URAC au franele si patinele reglate. Cand ajung in depou din cand in cand mecanismele de franare se deregleaza sau se tocesc. Sunt reglate de diferiti Dorei si Vasile.


Daca nu am sti ca in urma cu 3-4 ani cand se experimentau primele vagoane V3A-93-CH-PPC cei de la proiectare se tot chinuiau sa regleze frana reostatica cred ca eram de acord. Tot asa, hai sa avem curajul sa admitem ca nici la vagoanele noi franele nu sunt suficiente.

Dr2005 wrote:
... normal ca daca simte tendinta de patinare (si alunecare inapoi in panta) nu va permite o franare reostatica prea puternica (ca e risc mare de curtcircuit la motoare) si va incerca sa stranga discurile osiilor boghiului cu solenoid. Cum solenoidul are siguranta scoasa ...


Daca ce era valabil la batranul V3A-93 mai este valabil si astazi, si cred ca e posibil, frana de stationare era doar pe boghiurile motoare si nu aplicand frana cu solenoid.

Legat de frana cu solenoid, aici sunt intru totul de acord: de obicei, ca si antipatinarea, si la frana cu solenoid e mai bine sa se renunte deoarece la ambele dispozitive de asistare proiectarea a fost proasta. Daca proiectarea era buna, lucrurile stateau altfel.

Referitor la reglarea franelor, ar trebui sa recunoastem, macar neoficial, ca testele nu se fac pe o distanta de 100m cu cativa saci in vagon. Testele serioase de franare se fac la incarcare de cam 150% din cea proiectata. In plus, orice vagon sau vehicul nu trebuie niciodata ca, in conditii de regim, sa nu aiba o rezerva de franare disponibila. La V3A, ca intodeauna, ceea ce ai la dispozitie pentru franare nu e niciodata suficient si, partea cea mai vesela, chiar si cu o intretinere buna, curba reducerii performantelor este cam abrupta in timp.

Ma intreb de ce oare este asa de greu sa fim sinceri cu noi si sa recunoastem ca la capitolul franare V3A-ul este rudimentar cu toate modificarile ("modernizarile") de pana acum.

Daca mai doriti detalii despre proiectarea deficitara a V3A-ului, va reamintesc si ca boghiurile lui nu sunt facute pentru viteze de 50 km/h. Desi cam la orice vagon de tramvai te astepti la asa ceva, V3A-ul se depreciaza rapid cand circula constant in acest regim. Atat franele cat si reductoarele boghiurilor se fac praf. Da, e adevarat: V3A-ul (si cel clasic) poate atinge prin forte proprii, fara panta, si viteza de 70 km/h, dar nu rezista la acest regim prea mult timp.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Mar 2010 14:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
fider wrote:
Referitor la reglarea franelor, ar trebui sa recunoastem, macar neoficial, ca testele nu se fac pe o distanta de 100m cu cativa saci in vagon.

Nici atat... cand se termina franarea, coboara cei din vagon si se targuiesc ca la piata : ,,Cati metri au fost ma? 100... hai sa zicem 110".

Vorebam de utilizarea solenoidului in cazul in care farana de stationare nu tine. De altfel, daca cumva vagonul ramane cu un feder / o pompa blocata si il / o deblocheaza cu cheia, el / ea ramane anulat/a... si la cat de des raman franate V3A-urile, daca vagonul care o lua la vale avea vreun feder deblocat cu cheia, vatmanul ar fi trebuit sa utilizeze alt sistem de franare ca sa mentina vagonul. Cum reostatica / recuperativa nu e eficienta la viteze mici (desi un vatman bun iti poate opri un V3A doar cu frana electrica), mai raman la dispozitie solenoidul (care, in general, e dezactivat) si patinele. Si ne miram dupa aia de sine proaste si roti ovale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Mar 2010 17:31 
Offline

Joined: Wed 24 Oct 2007 21:27
Posts: 33
Quote:
(desi un vatman bun iti poate opri un V3A doar cu frana electrica),

Desi intamplator îi cunosc pe toti sau aproape toti manipulanții din Bucuresti încă nu exista unul sa facă asta!
Poate doar la vagoanele cu motoare asincrone sau mai bine zis vagonul! :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Mar 2010 20:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 268
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Dr2005 wrote:
Nici atat... cand se termina franarea, coboara cei din vagon si se targuiesc ca la piata : ,,Cati metri au fost ma? 100... hai sa zicem 110".


Apreciem umorul. :)


Dr2005 wrote:

Vorbeam de utilizarea solenoidului in cazul in care farana de stationare nu tine. De altfel, daca cumva vagonul ramane cu un feder / o pompa blocata si il / o deblocheaza cu cheia, el / ea ramane anulat/a... si la cat de des raman franate V3A-urile, daca vagonul care o lua la vale avea vreun feder deblocat cu cheia, vatmanul ar fi trebuit sa utilizeze alt sistem de franare ca sa mentina vagonul.


In cazul de fata mergeau fara probleme ambele pompe de la frana hidraulica, fapt observat atat acustic cat si prin indicatiile necesare pe afisaj. Sunt de parere ca putem elimina ipoteza cu vreuna dintre frane decuplate. Legat de mentinerea infranarii la inceput se incerca defranarea si reinfranarea iar apoi s-a recurs la aplicarea din cand in cand a franei cu patina.

Dr2005 wrote:

Cum reostatica / recuperativa nu e eficienta la viteze mici (desi un vatman bun iti poate opri un V3A doar cu frana electrica), mai raman la dispozitie solenoidul (care, in general, e dezactivat) si patinele. Si ne miram dupa aia de sine proaste si roti ovale.


In ordinea eficientei, de jos in sus, la frana electrica am avea cam asa: frana dinamica (reostatica) fara asistare pe vagon V3A, frana dinamica (reostatica) cu asistarea solenoidului pe vagon V3A. Frana recuperativa nu schimba semnificativ situatia. Pe ultimele trepte de franare este imposibil de aplicat frana recuperativa si se trece la frana reostatica. Explicatia este simpla: curentul maxim ce poate parcurge motorul si franarea maxima se face cu bornele motorului puse (teoretic) in scurt-circuit.

Legat de caracteristica de franare a vagonului V3A, situatia este oricum proasta din proiectare pentru ca frana cu solenoid nu tine niciodata cont de incarcarea vagonului si de realitatea ca sarcina distribuita pe osie este foarte mica fata de boghiurile motoare. Astfel, la franare, osia intra in patinare si apoi in blocare fara sa contribuie la o franare eficace.

Sa mai clarificam inca un lucru: V3A-ul nu a fost un vagon atat de rau la data proiectarii lui, cu toate ca nici atunci nu excela pe ansamblu. Oricum, la stilul de mers din primii ani de exploatare inainte si dupa 1989 nu erau atat de evidente problemele cu franarea si puterea insuficienta din simplul motiv ca nu se circula cu mai mult de 40 km/h pe celebrele linii cu terasament prefabricat din placi de beton plasate pe pat de nisip.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 366 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group