TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 06:57

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 366 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Next
Author Message
PostPosted: Tue 13 Mar 2007 18:03 
Sa discutam aici ce probleme apar la tramvaie , care necesita RK , ce mai sta defect prin depouri , ce piese necesita etc.

La depoul Bucurestii Noi 207 , 054 si inca unul sunt dezmembrate si nu mai pot fi reparate. 068 era in aceeasi situatie dar a fost reparat.

Ieri Bucur 3005 a avut un accident si va sta 1-2 saptamani la reparat.
Bucur 3001 circula , 3003 asteapta o piesa , 3002 face probe de noapte pentru a fi omologat iar 3004 are o problema la motorul 2 care se rezolva la URAC in 2 ore dar nu are cum sa ajunga la URAC.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Mar 2007 16:23 
205 pleaca la URAC la RK pana la 1 Aprilie , 358 de asemenea va pleca in curand. 192 este la URAC de cateva zile.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 12:00 
Pe 192 il fac repede , azi era deja pe sectiuni la reparat caroseria.
De asemenea azi a fost dus la URAC si 361 pentru RK.

Un alt lucru bun - am scapat de ultimul V3A nemodernizat dupa cum spun de cateva zile si unii nu ma credeau iata dovada...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 14:54 
Teoretic el se modernizeaza... :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 14:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Teretic sau nu, in lume nu mai exista nici macar un singur tramvai V3A :!: Mai exista, ce-i drept, o varianta numita V3A-C la Constanta, dar are ceva diferente fata de V3A, dar pe care le voi aminti la topicul potrivit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Apr 2007 23:44 
Offline
User avatar

Joined: Fri 26 May 2006 20:56
Posts: 71
Location: Bucuresti,Sector2,D-na Ghica
Asta seara am vazut ceva,cel putin ciudat pt mine.Vagonul #242 se deplasa spre Dep Colentina cu boghiul 4 ridicat pe un soi de carut insotit de o masina de interventii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Apr 2007 00:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Inseamna ca au rams blocate rotile si nu au putut fi deblocate la fata locului.


------
Iata un incident din vara:
Pe 24.06.2006, ora 5:30 am cuplul #3350+#3349 ce servea linia 35 a avut un mic incident... la plecarea din statia ,,Cal. Giulesti" pe sensul spre Vasile Parvan, la al 2lea vagon s-a auzit un bubuit, urmat de ceva fum si o imensa flama verde la pantograf. Vatmanul a oprit tramvaiul in mijlocul intersectiei, a mers in al 2lea vagon si a decuplat pantograful, decuplare ce a produs deja celebra flama verzuie. Avand parte de calatori disperati (o baba tot urla ca a plecat la 5:15 de la Autogara Militari si nu a ajuns inca la Gara de Nord, desi portiunea respectiva se parcurge, conform programului in 35-40 de minute...nicidecum 15 in vreme ce un badaran de 2m mai avea putin si-l lua la bataie), vatmanul s-a urcat din nou in primul vagon, cui gandul de a duce tramvaiul la bucla de la Gara Basrab. Oricum, babele disperate au primit ce meritau...lucru care, din pacate, era sa ma faca sa merg in picioare pana la Brasov sau, si mai nasol, sa iau duba. La pornirea de la semafor a cedat si primul vagon, rezultatul fiind o mica flacara rosie la motoare si mult fum...

Inainte de decuplarea pantografului...se observa ca tramvaiul este oprit intr-o pozitie neregulamentara... bineinteles, in afara de un trabant condut de un barbat de vreo 70 de ani care mergea ca melcul si cu claxonul apasat, ceilalti participanti la trafic nu au avut nici de obiectat, tramvaiul fiind ocolit de cele cateva autobuze si masini aflate in trafic la acea ora.
Image

La cateva secunde de la prima poza, tramvaiul a fost decuplat de la retea:
Image

Vatmanul V3A-A3-ului #268 a venit si el la vagon pentru a vedea ce se intampla...
Image

,,Remorca" #3349, bubuita 5 minute mai devreme:
Image

In final, cuplul defect a fost impins de V3A-93M-Faur #268... asta numai dupa ce a fost oprit un V3A-93M-Faur din contrasens pentru ca nu se gasea un... cui pentru a lega tampoanele!
Image

Lasand in urma un puternic miros de cauciuc ars, tramvaiul a fost usor tmpins pre bucla de la Gara Basarab... vatmanul Tatrelor alerga pe langa tramvai, facand semn celui de pe #268.
Image
Image

Dupa incident, #268 si-a continuat traseul (cu o intarziere de vreo 15 minute). La ora 6:14 (ora plecarii P3001 spre Brasov), tramvaiul defect era inca pe linia a 2a a buclei de la Gara Basarab.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 May 2007 12:38 
#218 de la B Noi este mort, probleme cu motorul 2, cel mai probabil ars ieri.
#054 de la B Noi - retras de ceva timp si dezmembrat in depou
#129 de la B Noi - boghiurile motoare la URAC pentru RK
#094 de la B Noi - bandaje tocite + probleme reductoare
#047 de la B Noi - probleme la reductoare, cel mai probabil boghiurile vor pleca la URAC cand vin cele pentru #129.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 May 2007 22:06 
Offline

Joined: Sat 14 Apr 2007 00:01
Posts: 16
Curios ce se intampla cu V3A-urile de pe 41. Desi toate au avut RK in 2002 unele au probleme mai mari decat cele care nu au pupat nici macar o revopsire de la transformarea in V3A-93.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 May 2007 22:28 
Pentru linia 41 a fost facut un studiu la toate vagoanele V3A-93 si au fost luate si pregatite pentru linia asta. Pentru ca nu era timp sa faca RK la foarte multe in 6 luni. Asa ca unele au mai multi ani decat linia 41 de la RK.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 04 Jun 2007 16:29 
Bucur 3005 a fost tamponat si va sta un timp pentru reparatii. Nu reparatia dureaza cat dureaza procedurile pentru CASCO.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Jun 2007 16:30 
#160 din linia 41 a primit boghiuri noi. :)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Jun 2007 17:12 
#358 este la URAC la RK de o saptamana.

Tatra #3314 este in dep Militari cu pantograful facut praf, in aceeasi situatie este si #3315 care nu mai are pantograf. Ambele erau cam donatoare de piese din ce am vazut. Oricum nici ultima data cand le-am vazut nu aratau prea bine :roll: Probabil vor fi bucurate cat de curand :P

http://ratb.metrouusor.com/liste/t4r/1/3314-DEP-01.JPG
http://ratb.metrouusor.com/liste/t4r/1/3315-DEP-01.JPG


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Jun 2007 15:01 
#3314 si #3315 sunt la URAC, nu stiu daca vor avea RK sau vor fi reconstruite in varianta Bucur.

Intre timp - boghiuri noi pentru V3A-93 #278


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Jun 2007 15:05 
V3A-H #192 este in curs de asamblare si in cel mult 3 saptamani ar trebui sa apara la traseu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jun 2007 13:15 
PMB a aprobat inceperea reconditionarilor masive pentru parcul liniei 41, cand linia 41 va avea numai CH PPC cel mai probabil V3Aurile acestea vor fi trimise pe 21.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jun 2007 19:01 
Azi a venit randul lui 3419+3410 sa moara, la fata locului era si un reprezentant al firmei care a facut reteaua si a spus ca RATB a cerut retea moderna cu elemente si puls de tensiune pentru vagoane V3A si in general vagoane cu chopper.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jun 2007 22:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Marian Andrei wrote:
RATB a cerut retea moderna cu elemente si puls de tensiune pentru vagoane V3A si in general vagoane cu chopper.

Pe scurt, V3A-ul (ca si Timisul si orice are motoare romanesti) daca-l folosesti la tensiunea care e scrisa pe motor, mori cu el de gat, ca de-abia trage. Pe cand daca ii dai tensiune mai mare, poti sa te mai misti cu el. (asa era la Craiova cu Timisurile...erau de 750V, dar li se dadea 825V ca sa poata alerga). Pe cand Tatra... sunt vagoane de 750V, merg foarte bine la 750V, dar la supratensiuni mari se poate intampla ca in poze.

Marian Andrei wrote:
Tatrele sunt in plus acolo, sper sa ia foc toate sa scapam de ele...


Si sa ramanem cu V3A-urile care in 4-5 ani ajung ca naiba (vezi #055, #068 etc.) si care inghit bani din RK-uri peste RK-uri si tot se strica. Si ramanem si cu caroseriile alea de PPC din URAC care or fi gata cand or fi gata si cu BucurLF in probe noapte de noapte. Pe cand circula bine-mersi Tatre cu RK acum 10-15 ani si in afara de putina vopsea sarita, nu se vede acest lucru.

A... apropo... un motor (sau ma multe) si un accelerator de Tatra e usor de schimbat... probabil in cateva zile vagonul o sa revina la traseu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jun 2007 22:09 
Dr2005 wrote:
A... apropo... un motor (sau ma miulte) si un accelerator de Tatra e usor de schimbat... probabil in cateva zile vagonul o sa revina la traseu.


Si asta nu costa ? Si la cateva incidente de genul asta pe zi iti zic eu ca se cam apropie de costurile de RK de la V3Auri....si Tatra au RKuri.
055 si 068 au ajuns asa din cauza celor de la B Noi.
Nu cred ca la Alexandria exista tramvai care sta mort...au fost cele cu chopper care au toate RK anul acesta, in acest moment in dep Alexandria nu este nici un vagon mort, cred ca nici in Giurgiu.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jun 2007 22:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Motorul si acceleratorul sunt luate de la casari. Deci nu costa mare lucru.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jun 2007 22:26 
Dr2005 wrote:
Motorul si acceleratorul sunt luate de la casari. Deci nu costa mare lucru.


Nu, pentru ca vagonul luat se modernizeaza, ce ramane se arunca. Pentru ca vagonul este luat la modernizare dupa starea tehnica, deci cel putin teoretic nu mai are mai nimic bun pe el si la depou probabil se pun pe el piese proaste, dar trebuie sa vina complet la modernizare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jun 2007 23:33 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
Iarasi incepem cu aceleasi polemici? Cine e mai tare: V3A sau Tatra? Fiecare are avantajele si dezavantajele lui. Haideti sa terminam cu lucrurile astea, nu de alta, dar pune forumul intr-o lumina proasta...

Oricum, pana acum T4R s-a dovedit a fi mai rezistent si fiabil decat orice VxA. Ramane de vazut cum se vor descurca VxA-urile mai noi.

Iar daca Tatrele nu sunt compatibile cu infrastructura RATB-ului de pe Sos. Regresului, este vina celor care le mentin in circulatie pe acolo, nu a tramvaielor :!: :!:

Oricum, asa bune sau proaste cum sunt, sa speram ca macar Tatrele vor fi mentinute in circulatie pana la venirea tramvaielor noi, si nu se vor taia ca si EP-urile si Rathgeber fara sa le inlocuiasca cu nimic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 12:43 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 188
Sincer, ma uit la poza frontala cu #055 si - gindind ca este un tramvai complet reconstruit de 5(?) ani (va rog sa ma corectati daca gresesc) - este infricosatoare calitatea materialelor si lucrarilor... Indiferent cita lipsa de grija ar avea cei dintr-un depou, este incredibil ca un tramvai se poate degrada atit de repede intr-un timp atit de scurt... Ma tem ca - din punctul de vedere al rezistentei - tot ceea ce inseamna V3A reconstruit in ultimii 10 ani va aduce costuri de intretinere mult mai mari decit Tatra pe termen mediu si lung (asta daca nu se va decide casarea).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 15:13 
055 este reconstruit in 1996, in 2002 a avut doar o revopsire si reamprospatare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 15:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Marian Andrei wrote:
055 este reconstruit in 1996, in 2002 a avut doar o revopsire si reimprospatare.


In 2002 a avut RK ... deci demontat, revopsit si montat la loc. E reparat capital la URAC :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Jul 2007 21:42 
Vagonul 164 de la B Noi a ramas in depou si va sta pana se reface accesul pe linia 41. Are motorul 1 ars si nu a putut fi reparat pana sa se faca izolarea.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 23:46 
Tatra 3419+3410 a reintrat de azi in circulatie dupa ce acum o saptamana a fost ars motorul boghiului 2 a lui 3410.
Din ce am inteles de la vatmanul lui boghiul a fost schimbat dar va fi greu de reparat din cauza ca este ars motorul. Situatia este destul de nasoala ca de la deschiderea Sos. Progresului sunt deja 7 boghiuri in aceasta situatie. Pantografe rupte sunt in total 14. :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jul 2007 01:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Duminica, 8.07.2006, pe la ora 14:00, vagonul #338 murise pe la Granitul... asa ca a fost dus (nu stiu unde) de #013 (impins). Cateva ore mai tarziu, #013 era la traseu ca si cand nimic nu se intamplase.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jul 2007 01:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Pe la ora 20, #073 statea la terminalul de la Sfantu Gheorghe...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jul 2007 01:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Asa ca a apelat la #057...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 366 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group