TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 10 Dec 2019 20:17

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 368 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Jun 2008 20:57 
La depoul Bucurestii Noi exista multe vagoane trase de ceva timp pe dreapta cu diverse defecte mai grave. Sunt enumerate cele picate de mai mult timp...
288, 164, 068, 151, 049, 349.
Azi am aflat mai multe despre 068 care este un vagon cu probleme din nastere, de cand a venit la Colentina in 1996 cand un an a stat mai mult pe dreapta apoi a circulat ceva timp intrand destul de des in depou cu usile blocate, apoi cel mai grav au luat foc contactorii din salon si a fost tras pe dreapta pana in 2002 cand a fost luat la RK si trimis pe linia 41 unde dupa un an iar a inceput sa pice, a stat un an pe bara, apoi carpit si trimis in traseu, apoi trimis la RK, iar a circulat o perioada si acum este din nou tras pe dreapta.
La Colentina a fost pe el titularul de pe CH PPC #264 care fata de tot ce a avut pana acum pe 264 in considera perfect, nu a avut niciodata blocare cu el sau incidente.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Jun 2008 23:49 
Si iata cum arata un vagon ridicat pentru demontarea boghiurilor.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Jun 2008 11:57 
Marian Andrei wrote:
Si iata cum arata un vagon ridicat pentru demontarea boghiurilor.

Off-topic:Wow am ramas surprins cum sa face o decuplare (pentru ca asa se numeste) la Bucuresti.Uitati cum se face la Constanta.Si comparati cele 2 poze.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Jun 2008 20:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Daca n-au cu ce...ce sa le faci.
Oricum, arata interesant v3aul ridicat de spate. :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Jun 2008 20:50 
De aceea fiecare segment al tramvaielor din Constanta are alta inclinatie. Sunt curios cum or proceda pentru boghiul de sub articulatie :D.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Jun 2008 22:54 
Se anunta din nou un viitor stralucit pentru V3A-93 #054 care abia ajuns la B Noi dupa RK (dupa vreo 2 ani de stat tras pe dreapta) deja face belele urate - federe blocate, contactori etc :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Jun 2008 23:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7899
Pai ... vad ca s-a preferat repararea cu orice pret a unor vagoane cu probleme inca din constructie, gen #068, #054 sau accidentate grav (#266) ori defecte de mult timp (#205, #246). Altele, tot cu probleme aparute imediat dupa constructie (de exemplu #066, #3001, #3002 chiar si #3005 care nu prea mai serveste) zac de ani buni prin depouri. In schimb, s-au casat si se caseaza in prostie V2A-uri, Tatre, s-au casat V3A-urile clasice desi erau perfect functionale etc.. De ce nu se incepe casarea cu aceste jeguri defectuase sau chiar nefunctionale?

Sau, daca tot se incapataneaza sa le tina... de ce nu le repara ca lumea?? Calitatea lucrarilor facute de URAC, fie ca e vorba de RK-uri, recarosari, ,,modernizari", constructia de vagoane noi... totul e facut aiurea! Ma uit ca finisajele sunt de foarte proasta calitate, de pe V3A-93-uri cade deja vopseaua, vagoane noi stau pe bara mult timp din cauza unor defecte foarte mici (gen indoirea mastii de fibra de sticla... in loc sa puna tabla si pe extremitatile tramvaielor, sa poata fi reparata usor), de pe Tatrele reparate capital si recarosate deja a cazut vopseaua de pe trape si usi, iar tabla e deja mancata de rugina, desi e noua (deh... tabla de Sidex, scumpa si proasta). Cred ca daca in Germania, Austria, Elevetia etc. s-ar face lucrari de aceasta calitate la fel de scumpe ca cele de la URAC... ar fi pline puscariile lor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Jun 2008 23:17 
Offline

Joined: Thu 14 Feb 2008 00:25
Posts: 92
Location: Bucuresti
Era EP #6001 parca(nu mai stiu exact) prin URAC adus de la Dep.Victoria pentru restaurare...Mai au vre-un gand cu el,sau va ajunge la autogen? :?:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Jun 2008 23:22 
La vine si acestora randul. 266 s-a reparat dar circula, nu e vagon cu probleme. De asemenea 218 nu a picat cam deloc pana zilele trecute cand punea toata reteaua din 41 la masa si se infrana in mers din cauza unui motor, de azi vagonul e tras pe dreapta. Si imi amintesc de 277, un client vechi al URAC, pe care il vad destul de des in traseu. Pe 054 probabil l-au reparat ca sa refaca stocul de piese din depoul B Noi :twisted: . Mai e si 049 care tot client al depoului e de ceva timp.
164 a primit motorul de o saptamana dar cred ca a ajuns la alt vagon ca 164 nu a aparut, mi-e frica sa ma gandesc in ce stare e in deppou :?

P.S. 3005 de mai bine de un an nu a mai picat DELOC :!: . Cat a lipsit cateva luni a fost tamponat in URAC (in iarna) in rest merge. Cu 3001 3002 nu stiu ce decizie se va lua.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jun 2008 16:39 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 11:33
Posts: 29
Astazi un vagon de pe linia 19 (#102 daca tin minte bine) se tara pe Giurgiului catre depou, intr-un mic nor de fum.
Am o nelamurire:
Din ce iese fumul ala gros si inecacios (parea a veni din boghiurile motoare)? Am patit-o odata si intr-o tatra care, dupa ce s-a umplut de fum, a facut o pauza scurta si a continuat traseul.
:roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jun 2008 16:44 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7899
Blocarea franelor de stationare: federe la V3A-uri si discuri de frana la Tatre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jun 2008 16:44 
Probabil s-au blocat federele/pompa, practic vagonul a mers infranat. De regula se rezolva cu defranarea manuala cu cheia de federe sau in cazul noilor tramvaie cu procesor de franare cu un reset al calculatorului. La Tatra exista acel carlig pe boghiu care se trage cu ranga.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jun 2008 22:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Daca e sa fim obiectivi, mai multe vagoane alocate liniei 41 sunt in stare destul de proasta. Se obseva bine ce inseamna minimum de intretinere (sau lipsa ei) la vagonul cu nr. parc 008. Daca imi amintesc bine era unul dintre putinele vagoane (3 sau 4) PPC dar cu actionare clasica. A ajuns intr-o stare destul de avansata de uzura desi a avut un RK (reconstructie) acum 2 sau 3 ani cel mult.

Un detaliu suplimentar este ca vagonul nu mai are de ceva timp sistemul electric de actionare a pantografului si o sfoara indeplineste aceasta "functie". Toate aceste lucruri ridica destul de multe semne de intrebare legate de felul in care s-au facut reparatiile curente la vagon.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jun 2008 22:06 
fider wrote:
Daca e sa fim obiectivi, mai multe vagoane alocate liniei 41 sunt in stare destul de proasta. Se obseva bine ce inseamna minimum de intretinere (sau lipsa ei) la vagonul cu nr. parc 008. Daca imi amintesc bine era unul dintre putinele vagoane (3 sau 4) PPC dar cu actionare clasica. A ajuns intr-o stare destul de avansata de uzura desi a avut un RK (reconstructie) acum 2 sau 3 ani cel mult.


008 a ajuns in stare jalnica din cauza depoului, ambele motoare ale lui sunt arse, acum are motoarele lui 023 plecat la URAC. Si totusi acesta este unul din cele mai menajate vagoane de pe aceasta linie (daca te uiti in cabina arata de parca ar fi venit azi din URAC).

Vagonul a intrat in traseu in aprilie 2005, deci 3 ani.
Sunt cele 4 PPC cu actionare clasica - 008 si 164 pe 41 si 181 si 206 in general pe 25 le gasesti,


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jun 2008 12:28 
Azi 094 era pregatit sa plece la depou dupa RK.
Mai sunt la RK vagoanele de 41 023 si 025.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jun 2008 19:18 
Azi a aparut, dupa circa 2 ani, din nou pe traseu tramvaiul nr. 054 care a fost multa vreme defect. Cei de la Bucurestii Noi l-au introdus pe linia 45. Probabil va aparea si pe 41 zilele urmatoare. Sa speram ca acum nu va mai avea problemele din trecut.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jun 2008 21:28 
Pentru #054 prima zi de circulatie a fost ieri pe linia 24. :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jun 2008 23:10 
Desi se tot repara vagoane la B Noi situatia ramane tot speciala cu o gramada de vagoane trase pe dreapta cu diverse probleme, in general motoare arse si surse.
Vagoanele sunt - 151, 049, 218, 288, 278, 068, 273.

Dar situatia exista si la alte vagoane de la alte depouri care il contin pe celebrul 066 (Titan?) precum si 336 de la Alexandria. De asemenea mai sunt zeci de vagoane in Titan si Colentina trase pe dreapta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jun 2008 10:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 148
Location: Bucuresti, sector 3
Marian Andrei wrote:
Desi se tot repara vagoane la B Noi situatia ramane tot speciala cu o gramada de vagoane trase pe dreapta cu diverse probleme, in general motoare arse si surse.
Vagoanele sunt - 151, 049, 218, 288, 278, 068, 273.

Dar situatia exista si la alte vagoane de la alte depouri care il contin pe celebrul 066 (Titan?) precum si 336 de la Alexandria. De asemenea mai sunt zeci de vagoane in Titan si Colentina trase pe dreapta.


"Celebrul" #066 chiar apartine de Titan. Linga el mai zac probabil si #096(rupt in intersectia 11 Iunie-Regina Maria in februarie) si #331. Alte vagoane "bolnave" in Titan au fost #012, #117, #272, #277, #298. Acestea au stat o lunga perioada in depou pina sa fie reparate. Trist este ca toate acestea sunt vagoane noi, avind cel mult 5 ani de cind au iesit pe poarta URAC-ului.

Nu pot sa nu observ incidenta sporita a vagoanelor care stau luni sau ani de zile cu probleme nereparate in depourile Titan si Bucurestii Noi. In acelasi timp, depoul Alexandria pare sa fie mai ferit de astfel de probleme. Explicatiile sunt multiple:
1) vagoanele V3A-93M, atit cele de Faur, cit si cele produse la Craiova, par a fi mai fiabile in comparatie cu cele realizate de URAC. Abia peste 1-2 ani vom sti daca URAC-ul a facut pasul inainte spre realizarea unor vagoane mai fiabile(CH-PPC-urile). Performantele lui #306 sunt incurajatoare - conteaza insa ca si toate celelalte vagoane din serie sa se comporte similar;
2) depoul Alexandria este mult mai bine administrat, iar vagoanele defecte sunt reparate mai repede in comparatie cu celelalte depouri. E treaba RATB-ului sa vada de ce in Alexandria se poate, iar la celelalte depouri nu;
3) in ultimii ani, depoul Alexandria a dus greul(la un moment dat, tinea inclusiv linia 16), repararea vagoanelor de aici fiind prioritara.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jun 2008 14:44 
La depoul Alexandria sefii tin sa nu aiba incidente. Acolo daca un vagon are probleme cu motor/reductor etc este tras pe dreapta si reparat in cel mai scurt timp. De precizat ca Alexandria e depoul cu cele mai putine intrari de vagoane cuplate. Iar marea majoritate a vatmanilor tin la vagoanele lor si merg prudent. Probabil din aceasta cauza se doreste trecerea liniei 41 in totalitate la Alexandria si din aceeasi cauza se aduc aici cam toate vagoanele noi/prototip.
La ora actuala nu exista vagon tras pe dreapta la Alexandria care sa fie abandonat.
O sa revin cu cele mai dese defectiuni la tramvaie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jun 2008 15:59 
Ca tot vorbim de defecte. Dimineata 4047 il cara pe 064 spre depoul Titan.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jun 2008 19:20 
Azi am mers si eu cu #054, merge bine vagonul, franeaza frumos, nu se aud zgomote ciudate de la contactori, automatul cupleaza bine. Totul este ok. Bine ca i-am facut poze cat a fost netamponat, ca in intersectie la Gara de Nord coltul din spate a fost lovit ca a intrat in bara unei masini care a stat prea aproape de vagonul care lua curba. :roll:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jun 2008 19:41 
A fost descompus 218, componente din el au ajuns pe 021 si probabil si pe 288. :P

De asemenea a fost constituita o echipa URAC gata sa intervina in caz ca apar probleme la CH PPCuri din cauza caldurii. Asa ca daca vedeti vreodata vagon in Ghencea/Presei co oameni care mesteresc la el sa stiti ce e. Pana acum nu a fost cazul.

La PPCuri cele mai multe probleme pot sa apara din cauza surselor care sunt identice cu cele de V3A-93, surse care baga in depouri mai ales vara V3A-93 pe banda. 136 a avut o problema cu sursa acum 2 saptamani. Sursele se supraincalzesc si se opresc. La CH PPC este bine ca au baterii mult mai bune si tin vagonul in locul sursei pana la depou si chiar in traseu.
Si desi toata lumea se astepta ca sa apara probleme de la choppere se pare ca nu este asa, pana acum nu a avut nici un vagon probleme cu chopperul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jun 2008 23:13 
Ca tot ma laudasem ca vin cu enumerat problemele ce pot sa apara la tramvaie voi trece la treaba. Voi enumera in general problemele care pot tine ceva timp vagonul in depou si pot cauza blocari in traseu.

V3A-93 (PPC, M, 2S)
- surse, se pot arde, se pot opri din cauza supraincalzirilor
- automate (intrerupator automat) - se poate intampla sa nu mai cupleze din diverse cauze - rezistente, defectiuni la motoare etc si chiar sa nu mai cupleze din cauza aparatului in sine
- federe - indiferent daca vagonul este pe federe clasice sau hanning & kahl acestea pot ramane blocate, lucru care de obicei se rezolva prin defranarea din cheia de federe
- usi - pot exista probleme astfel incat cutia de comanda a unei usi sa se defecteze si sa nu mai comunice bine datele pentru a se face conditiile de plecare de pe loc, situatie destul de nasoala daca vatmanul nu stie sa o rezolve repede, vagonul nu mai pleaca, uneori nici cu butonul de mers pe proprie raspundere
- controler - acesta poate ramane blocat sau daca este tinut intre contacte poate sa bubuie
- ardere motoare - de regula un motor se arde daca depaseste temperatura de 90 grade. se intampla frecvent mai ales in sezonul cald dar si in sezonul rece daca intra umezeala sau apa prea multa in zona motorului
- impilare - vagonul poate ramane cu un boghiu blocat din cauza impilarii acestuia, singura cale de plecare din aceasta situatie este punerea pe role, este unul din defectele care provoaca cele mai mari blocari.

V3A-93-CH-PPC/Bucur
- surse, se pot arde, se pot opri din cauza supraincalzirilor, in cazul acestor vagoane se poate merge pe baterie pana la depou.
- ardere motoare - de regula un motor se arde daca depaseste temperatura de 90 grade. In cazul acestor vagoane posibilitatea scade deoarece motoarele sunt exploatate mult mai bine de catre choppere.
- impilare - vagonul poate ramane cu un boghiu blocat din cauza impilarii acestuia, singura cale de plecare din aceasta situatie este punerea pe role, este unul din defectele care provoaca cele mai mari blocari.
- frana reostatica blocata, nu mai defraneaza - problema care apare si in cazul acestor vagoane destul de des dar cam intodeauna se rezolva doar prin resetarea sistemului fara a mai fi nevoie de defranare cu cheia
- relee - in functie de calitatea releelor folosite se poate ca acestea sa se defecteze iar defectarea acestora sa duca la diverse reactii - daca se strica releul de la semnalizare nu e nimic grav, dar daca este un releu care activeaza o conditie de mers e mai nasol. Probleme au fost la primele vagoane in probe si mai ales la 306 cand a fost luat primul lot de relee de o calitate mai proasta.

Voi continua si cu restul modelelor in urmatoarele zile.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jun 2008 23:15 
Uite si poza facuta de mine :)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jun 2008 14:23 
Dupa ce acum cateva zile era in traseu pe linia 45 azi am dat de V3A-93 #256 la RK in URAC. Probabil au vrut sa ii dea jos autocolantul care era pus cand acesta a fost rezerva de 41.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jun 2008 19:03 
Parcul liniei 41 a inceput sa se intregeasca cu vagoane mai bune. 094 a venit ieri de la RK si de azi e in traseu. Bine ca l-am pozat pana nu se tamponeaza :twisted:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jun 2008 19:09 
Si o comparatie before-after. :)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Jun 2008 10:59 
Se cam uita de nr. de inmatriculare :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Jun 2008 11:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7899
Pai, ce daca legea spune ca un vehicul inmatriculat trebuie sa si aiba placute (deci nu autocolante sau numarul scris cu vopsea) de inmatriculare? Doar e RATB aici.

Sa ne bucuram ca, totusi, e doar atat. Intr-un alt oras s-a desfiintat tramvaiul fara HCL.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 368 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group