TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 06:54

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 237 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next
Author Message
PostPosted: Wed 14 Mar 2007 20:50 
Offline

Joined: Sun 29 Jan 2006 23:36
Posts: 15
Location: BUCURESTI, GHENCEA
Din cate am inteles eu, se pare (sau asa va fi) ca primaria municipiului Bucuresti doreste sa achizitioneze tramvaie din strainatate. Totusi de ce ne trebuiesc tramvaie din afara daca in acest moment la URAC se fabrica un model nou. Sper sa ma lamuriti si pe mine.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Mar 2007 20:59 
Se vor aduce tramvaie noi. A fost o licitatie , iar acum este la faza de negociere cu Bombardier,Alstom,Siemens deoarece licitatia a fost cu probleme. Cel mai probabil se va alege bombardier.
Tramvaiele noi vor merge 70 la dep Alexandria si 30 la Militari pentru liniile 41,35,32.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Mar 2007 14:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 336
Location: Bucuresti 4, Berceni
"Licitatia organizata de Primaria Capitalei, in decembrie anul trecut, pentru cumpararea a 100 de tramvaie moderne s-a anulat."

Si iata si articolul: http://www.evz.ro/article.php?artid=298276


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Mar 2007 17:08 
De fapt nu se stie daca se va repeta licitatia , acum PMB din cate am inteles asteapta sa vada daca este permisa o negociere cu fiecare din cei 3 post licitatie.


Top
  
 
 Post subject: Modelele
PostPosted: Tue 10 Apr 2007 19:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 10 Apr 2007 13:25
Posts: 15
Location: Bucuresti
Eu totusi cred ca licitatia, desi anulata va avea un "castigator", respectiv Bombardier chiar daca prin presa se zvonea ca ar exista increngaturi intre statul roman si Alstom S.A. . De ce spun acest lucru? Pai sa vedem, metrourile din Bucuresti sunt Bombardier Movia 360, "Sageata Albastra", Siemens Desiro este tot in coproductie cu Bombardier, defapt, prin Germania chiar ruleaza astfel de automotoare sub marca Bombardier. Deci ultimele achizitii din licitatiile de stat in domeniul transportului "pe sine" au avut drept castigator pe Bombardier. Ma rog nu vreau sa spun ca tramvaiele lor ar avea ceva, arata chiar bine.
Iata si modelele pentru o comparatie scurta!!!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Apr 2007 12:45 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Desiro este Siemens, la concurenta cu Bombardier! Cel mai probabil noile tramvaie vor fi Bombardier...vezi si asemernarea izbitoare a BucurLF--ului cu Bombardier.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 21:46 
Azi am auzit ideea ca 21 ar fi mai eligibila pentru tramvaie noi decat 32 care merge in zone mai putin civilizate. Asa ca mai intra o posibilitate - 41,35,21.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 21:54 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Sincer, nu vad cum ar putea circula tramvaie noi pe 32. Linia este sub orice critica! In aceeasi situatie se afla si portiunea din 41 construita de MariVila.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 22:05 
Va fi aranjata, ca cele de pe 41 o sa se retraga pe acolo vor nu vor :lol: .

Pe linia lui 41 se va face o revizie serioasa cel mai probabil in toamna cu utilaje speciale inchiriate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Apr 2007 07:02 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 11:33
Posts: 38
Cum naiba sa bage tramvaiele alea pe 35? Portiunea de sina din jurul statiei de la Vasile Parvan este infioratoare :(.


Cat despre zonele...cu probleme ale Bucurestiului, Colentina e mult mai buna decat Rahova? Oare? :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Apr 2007 11:09 
Nu inteleg de ce se bate atat toba cu tramvaie de afara, LF &co. Sa ne gandim ca Praga de abia acum are sub 20 tramvaie LF, plus varianta lor de V3A-PPC: KT8D5N. Varsovia nu cred ca are decat niste vagoane produse de ei, nu conteaza in colaborare cu cine, Bratislava daca nu are KT8D5N nu are deloc, Sofia nu cred ca are, Belgrad nu avea, singurele capitale est-europene cu "combine" fiind Budapesta si Zagreb (+ Atena). Probabil ca si Sofia, ca si Bucuresti, au vagoane cu sectiune mediana LF, dar atat. Bulgarii, desi au mai luat niste Tatre noi si 2'nd hand, trag cat mai pot de tramvaiele lor vechi si le modernizeaza cat pot. Budapesta de abia de un an are tramvaie LF.
Cred ca URAC ar trebui sa-si schimbe statutul ca sa poata produce macar exclusiv pentru Bucuresti sau poate exclusiv pentru Romania vagoane moderne. Sincer, nu vad bombardiere pe strazile Bucurestiului, chiar daca poate minunea se va intampla. Ca orice minune, va tine insa 3 zile. Daca orase mari au probleme cu combinele, in mod sigur la Bucuresti va veni acel tip de tramvai cu cele mai multe probleme, pentru ca e mai ieftin, iar asamblat la URAC nu prea cred ca ar rezolva ceva. Mai bine sa faca Bucur LF si V3A-PPC, pana cand romanii vor merita vehicule mai moderne. Daca au vandalizat mercedesuri, sa vedeti cum vor arata bombardierele dupa un meci


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Apr 2007 14:17 
Va fi un prototip al firmei castigatoare care va circula o perioada, apoi pe baza rezultatelor probelor se vor configura vagoanele de serie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Apr 2007 16:16 
Grozav ! Vor veni cu un prototip si vor incepe sa schimbe, pardon, sa configureze: vor scoate aerul conditionat si vor introduce aerul conditionat de calator. Iar oamenii vor vedea prototipul si vor spune: bucura-te, viitoarele tramvaie vor arata mai rau :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 30 Apr 2007 17:49 
Tocmai a fost un reportaj pe TVR2 despre linia 41, un oficial RATB a spus ca pe aceasta linie vor circula la sfarsitul anului tramvaie de ultima generatie si ca se va anunta in maxim 2 luni ce marca sunt.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 30 Apr 2007 20:36 
Offline
User avatar

Joined: Sun 23 Oct 2005 15:00
Posts: 70
Location: Bucuresti, statia Petre Ispirescu
Am vazut si eu cate ceva din ce au alte tari in materie de tramvaie si am observat ca marea problema a Bucurestiului este calitatea sinelor. Noi in momentul de fata nu avem nici o linie pregatita sa primeasca tramvaie low-floor, nici macar cele modernizate recent. Ce anume or face nemtii sau polonezii de la ei toate liniile sunt impecabile, iar la noi incep sa prezinte denivelari imediat dupa darea in folosinta, este inca un mister pentru mine.
In rest, dupa ce am vazut ca in Berlin tramvaiele GT6N (banuiesc ca Bombardier) de pe liniile centrale sunt toate mazgalite cu grafitti si cu geamurile zgariate in urma unor acte de vandalism, consider ca am putea trimite LF si pe linia 8 in Ferentari, ca tot ar arata mai bine. Eu m-am cam saturat de politica "asta e o linie buna, asta e o linie proasta, ca trece printr-un cartier rau famat". Mi se pare mai normal sa se trimita vehicule low floor in toate cartierele, pentru ca peste tot exista oameni cu dizabilitati.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 30 Apr 2007 20:48 
Calitatea sinelor este impecabila la predarea lucrarii dar cauzele care duc la deteriorarea lor sunt urmatoarele:
- exploatare defectuasa - vezi linia 41 unde se merge cu viteza iar la intrarea in statie se pune direct patina lucru care toceste repede sina, de asemenea in curbe se intra cu viteze foarte mari cum este curba de la Ciurel unde unii intra cat pot de repede (#006 sch. 2 :twisted: )
- ingrijirea care lasa de dorit - linia nu este curatata de pamant,praf, lucru care duce la aparitia vegetatiei
- intretinerea care lasa de asemenea de dorit - nu se fac completari cu pietris, linia nu este calibrata la o anumita perioada de timp.

Legat de treaba cu zonele, nu este treaba de zone ci de linie. Exemplu linia 41 este cea mai speciala, singura pe care orice modificare este gandita si aprobata de cei din PMB.Din cate stiu cand s-a spus ca #306 nu va putea sa circule in prima faza pe 41 a fost un mic conflict intre PMB si RATB, PMB chiar amentand ca taie fondurile pentru modernizari daca nu se rezolva problema aceasta.Oricum se pare ca in scurt timp il vom avea pe 306 pe 41. De asemenea o alta politica (logica dupa parerea mea) este : dam vagoane noi/modernizate unde e nevoie si parcul este depasit. Cum este cazul depoului Militari unde sunt Tatrele de 100000ani si este nevoie de niste tramvaie moderne si noi. Politica cu linii bune si rele se pare ca este luata in calcul, exemplu linia 32 care se pare ca nu mai este pusa in programul pentru tramvaie noi, acestea cel mai probabil urmand sa ajunga pe 21.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 30 Apr 2007 21:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Avand in vedere starea foarte proasta a liniei lui 32... nici nu ma mira ca nu mai trimit nimic nou pe acolo....
Cat despre linia lui 41... tronsonul facut de MariVila este praf...
-linii serpuite la greu (primele serpuiri au aparut la 1 spt. de la darea in folosinta)
-curba spre Bd. Ghencea facuta total aiurea, fiind foarte greu de abordat de catre orice tip de tramvai
-intre statiile Brasov si Tricodava s-a sapat prea mult la construirea sinei...incat muncitorii au reuist performanta sa pice in panza freatica... apoi s-a astupat cat de cat, dar tot se va prabusi din nou odata si odata. Oricum, se poate observa ca tronsonul e facut de amntuiala... practiv... de la statia Brasov spre Tricodava, tramvaiul coboara un pic, apoi urca la Tricodava, unde urca prea mult, linia in intersectie fiind peste nivelul soselei.
-separatoarele: aduceti-va aminte ca in primele zile in fiecare zi erau probleme cu ele si erau schimbate!

Pe de alta parte, tronsonul facut de CCCF si celelalte tronsoane construite inainte de ,,marea modernizare" (Pasajul Lujerului, Ciurel, Pod Grant) nu au absolut nicio problema, nefiind serpuite si avand terasamentul intreg, in vreme ce curbele de la Ciurel si Crangasi pot fi abordate cu viteza foarte mare.
Totodata, CCCF a terminat lucrarile (inclusiv catenara) la timp, in vreme ce MariVila nici macar nu pusese toata linia! (a terminat cu 2 luni DUPA termen).

S-a mai vehiculat pe undeva ideea ca Tatrele ar distruge linia si catenara. V-ati pus totusi o intrebare: cum de pe celelelate tronsoane modernizate (linia 35, 32, Sos. Progresu, Viilor, Unirii) unde au circulat sau circula Tatre nu a fost niciun incident asemanator? Si nu puteti spune ca, de exemplu, linia 32 a fost facuta pentru Tatre! Elementele de retea de pe 32 sunt complet identice cu cele de pe 41! Deci o alta incercare de a discredita cele mai bune tramvai dein Romania si, poate, din lume.

Legat de #306 si absurda lui limitare de viteza. In Occidentul spre care vrem sa tindem, exista tronsoane de tramvai separate complet de traficul rutier.... tocmai pentru a se putea circula cu viteza sporita. De aceea noile tramvaie aduse pe acolo sunt limitate la 70-80 km/h. Iar in Cehia exista linii preorasenesti de tramvaie (gen Craiova-Isalnita sau fosta linie 29), cu infrastrucutra asemanatoare liniei 41, modernizate, pe care circula NUMAI vagoane T3 sau T4. Motivul este simplu: viteza lor


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 30 Apr 2007 21:43 
Parte delicata - vagoanele noi de 41 se vor retrage in Alexandria, deci trebuie sa se intervina cel putin si pe portiunea Rahova-Dep. Alexandria pe linia 32.

Linia 41 este unica linie din Bucuresti si poate si din tara unde reteaua de contact este aproape identica cu cea CF. Problema cu Tatrele este ca pe aceasta linie exista si fir secundar la reteaua de contact.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 May 2007 15:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 336
Location: Bucuresti 4, Berceni
si care este problema tatrelor cu al doilea fir?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 May 2007 18:26 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 11:33
Posts: 38
Referitor la calitatea lucrarilor:

Pe linia lui 12, inca de la finalizarea lucrarilor, exista o denivelare in calea de rulare. Intre Toporasi si piata, pe sensul spre centru, cam la jumatatea distantei (intr-un loc unde era mai demult o trecere de pietoni) tramvaiele se clatina (e un fel de "gaura" intr-una din sine). Deci e posibil sa fie de vina si calitatea lucrarilor...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 May 2007 19:24 
Dar cine este pana la urma firma asta MariPila ?
De golden-slitz stim deja.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 May 2007 12:38 
Offline

Joined: Tue 01 Nov 2005 12:41
Posts: 192
Location: Bucuresti
metrouusor wrote:
Calitatea sinelor este impecabila la predarea lucrarii dar cauzele care duc la deteriorarea lor sunt urmatoarele:
- exploatare defectuasa - vezi linia 41 unde se merge cu viteza iar la intrarea in statie se pune direct patina lucru care toceste repede sina, de asemenea in curbe se intra cu viteze foarte mari cum este curba de la Ciurel unde unii intra cat pot de repede (#006 sch. 2 :twisted: )
- ingrijirea care lasa de dorit - linia nu este curatata de pamant,praf, lucru care duce la aparitia vegetatiei
- intretinerea care lasa de asemenea de dorit - nu se fac completari cu pietris, linia nu este calibrata la o anumita perioada de timp.

.


Nu cred ca toate motivele astea sint valabile; in alte orase sina este ingropata in asfalt, deci nici vorba sa se completeze cu pietris; mai degraba cauza principala o vad in calitatea slaba a executiei, pentru ca firmele nu sint responsabilizate in nici un fel prin sanctiuni financiare *chai vorbeam cu cineva din vest de calitatea proasta si intirziata a lucrarilor de la noi si se mira ca firmele nu platesc penalizari daca nu respecta contractul, chiar daca e facut cu o autoritate publica); Daca firma care a facut lucrarile ar plati pentur calitatea proasta a lor (si aici de departe campioana as vedea Mari vila), sint sigur ca ar crset standardul de calitate; exploatarea defectuoasa nu cred ca e valabila decit pe Soseaua Giurgiului, unde tot traficul greu s-a desfasurat pe linia de tramvai. De asemenea cred ca solutiile constructive alese de RATB nu sint cele mai potrivite, in conditiile in care calitatea executiei este slaba, ma intreb ce vor face cu liniile ingropate in ciment peste 4-5 ani cind vor fideteriorate sau vor necesita reparatii, vor incepe iar santiere pe toate strazile?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 May 2007 18:07 
Am aflat si faza cu problemele retelei lui 41 cu Tatrele si alte tramvaie.
Reteaua are o parte unica in tara, este singura linie de tramvai care are fir de contact si materiale din care sunt construite elemeltele care sunt facute exclusiv pentru pantograf tip nou cu patina de grafit si sistem avansat de apasare pe fir. Prin urmare pe linia 41 pot circula doar tramvaie cu acest tip de pantograf. Continuarea in topicul aferent...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 May 2007 23:10 
Tatrele de 20 sunt garate in B Noi si se vor retrage definitiv la Militari cand vor fi destule V3A-93 pt 20. Dar deja dam in offtopic hai sa mutam discutia la discutii libere.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 May 2007 13:16 
Si noutati legate de noile tramvaie...pana in iulie-august se va semna contractul iar noile cerinte sunt ca un prototip sa vina in exploatare pana la sfarsitul anului. Cu noroc seria va incepe sa soseasca in martie 2008.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 May 2007 22:06 
Vom afla in vara aceasta.Deocamdata toata lumea e ocupata cu licitatia de autobuze. Au ramas in joc cum spuneam Bombardier,Alstom,Siemens. Initial toata lumea vorbea de Bombardier, dar acum din ce se aude si Siemens are o oferta calumea, cea mai buna in raport pret-capacitate de transport a unui vagon.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 May 2007 12:18 
Dupa ce mai multi oameni din RATB au fost prin alte tari sa vada cum se comporta tramvaiele si pareri despre cele 3 ramase in joc datele problemei s-au cam dat peste cap...

Bombardier - merge bine, se comporta destul de bine in traseu, viteza max 60kmh, dar distruge linia intr-un mod barbar iar bandajele trebuiesc schimbate des.
Alstom - merge bine, accelereaza mai greu, nu afecteaza linia anormal, viteza max 60kmh, dar la majoritatea vagoanelor exista probleme la caroserie.
Siemens - merge bine, cel mai bun dpdv al accelerarii-vitezei, max 65kmh, dar exista unele probleme la partea de comanda usi.

Acum nu se stie ce va fi, dar din ce am auzit Siemens pare cu sanse bune, la fel si Alstom daca nu ar avea problemele cu caroseria, pentru Bombardier ar trebui schimbata sina ca sa fie compatibila cu bandajele (aceeasi situatie prezenta la metrou, trenuri bune care se distrug pe linie veche).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 May 2007 14:37 
Cam da. Dar daca ar fi sa o luam logic si dupa ce este in teren ceea ce face URACul este ceva de o calitate extraordinara daca ne uitam la V3A-93urile care circula zilnic fara probleme pe linii ca 34,5,20 etc unde linia e vai de mama ei si tramvaiul este hartanit la maxim si totusi nu avem caroserii rupte, boghiuri rupte, nu curg componentele de pe tramvai. La fel si in 41 merg V3A-93urile chiar daca sunt fortate la maxim de 5 ani. Si mai ales V3A e un tramvai care poate fi "intinerit" usor...vezi V3A=V3A-93=V3A-93-CH-PPC etc...
La fel si la finisaje, compara finisajele de Bucur 1 sau CH PPC cu cele de Irisbus, mult mai bine facute si legate cele de URAC.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 May 2007 16:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 336
Location: Bucuresti 4, Berceni
la siemens, la ce vagoane s-au uitat? la vechile Combino (care au avut probleme grave la structura de rezistenta) sau la noile CombinoSupra (cum sunt in Budapesta si Lisabona)...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 May 2007 16:34 
La Combino ca cele din Budapesta, am inteles ca doar modelul asta se mai fabrica.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 237 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group