TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 25 Sep 2017 16:17

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 237 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Oct 2007 16:15 
Skoda vrea o "felie" din piata mijloacelor de transport in comun

INTENTIE - Cehii de la Skoda Transportation au planuri mari la noi in tara. Acestia doresc sa detina o cota de 30% pe piata mijloacelor de transport in comun, din 2008. Compania ceha a anuntat intentia de a participa la licitiatiile organizate de Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) pentru livrarea de mijloace de transport in comun. "Intentionam sa participam la licitatiile organizate in Romania pentru mijloacele de transport in comun, atat pentru tramvaie, pentru troleibuze, cat si pentru metrouri", a declarat Jaromir Jelinek, directorul de vanzari al Skoda Transportation. RATB va innoi parcul auto in totalitate, cu o mie de unitati noi, in trei etape de licitatii, pana la inceputul anului 2009. Un tramvai produs de Skoda Transportation costa aproximativ doua milioane de euro, iar un troleibuz, 300.000 de euro.



Personal Skoda mi se pare aratos, dar are o problema - nu produce vehicul 100% LF.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Oct 2007 20:32 
Din pacate, pentru alte orase da, dar pentru Bucuresti daca nu vor aduce un model 100% LF nici nu intra in discutie. Arata bine modelul oricum.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Oct 2007 20:37 
bogdan wrote:
Dra ce model doreste Bucurestiul?Din gama SKODA ma refer.


Bucurestiul nu doreste un model anume, are niste cereri de caracteristici, producatorul vine cu un vehicul dupa acele caracteristici (sunt scrise mai sus de mine). Skoda nu produce 100% LF.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Oct 2007 20:48 
bogdan wrote:
Pai de ce vrea Bucurestiul vehicule 100 # LF?Are linii pentru ele?In afara de 41, nu prea cred!


41,35,21,34. Asa suna programul de introducere in trasee la ora actuala.
- 41 modernizata total in 2002, necesita o revizie serioasa inainte de schimbarea parcului
- 35 modernizata in etape, va traversa pasajul Basarab
- 21 modernizata total, lucrarea se va finaliza in primavara 2008
- 34 in curs de modernizare pe tronsoane, se estimeaza ca va fi gata in 2010

Nu stiu la ce depou vor sta tramvaiele pentru ultimele 2 linii deoarece nu exista depouri modernizat pentru acestea. :roll:
Si ar mai fi linii destule peste cativa ani, ca vorbim de ani, nu de luni.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Oct 2007 21:02 
Offline

Joined: Sun 29 Jan 2006 23:36
Posts: 15
Location: BUCURESTI, GHENCEA
Tot nu inteleg de ce BUCUR LF nu poate fi o varianta de " tramvai nou". Are un aspect placut, merge bine, e 66% lf. Poate pentru 41 nu e potrivit sau pentru alte asemenea linii, dar pentru altele cred ca ar fi nemaipomenit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Oct 2007 22:00 
Bucur LF va face curand probe.
Inca nu s-a decis nimic clar in legatura cu acesta dar probabil curand vom avea vesti, poate voi putea pune si poze cu acesta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 09:45 
Sa vedem un eventual model ce ar putea fi achizitionat in Bucurest, Alstom Citadis.
http://transira.ro/viewtopic.php?p=47664#47664


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Nov 2007 23:40 
Un tramvai numit Citadis
30 Noiembrie 2007
Andrei Ciurcanu

Alstom Transport, producatorul trenului de mare viteza TGV, a prezentat ieri o macheta la scara reala a tramvaiului Citadis, folosit in prezent in Nisa.

Firma a participat anul trecut, alaturi de Siemens si Bombardier, la o licitatie de 100 de tramvaie, care a fost anulata, reprezentantii municipalitatii sustinand ca ofertele nu indeplineau cerintele cerute.

„Am pierdut licitatia, desi aveam cel mai bun pret. Cu un tramvai de acest tip vom participa si la a doua licitatie”, a declarat directorul general Alstom Romania, Gabriel Stanciu. Acesta a precizat ca infrastructura pe Bucuresti poate prelua fara probleme un astfel de tramvai si nu trebuie refacute lucrarile deja finalizate. El a spus ca, desi prima licitatia a fost anulata, Capitala ramane inca o piata tentanta.

„Romania este a 15-a tara din lume in ceea ce priveste dezvoltarea retelei de tramvai. Nu e numai Bucurestiul, sunt 15 orase din toata tara”, a spus acesta, care a mai adaugat ca, pana la dezvoltarea viitoarelor magistrale de metrou, tramvaiul ramane unul dintre principalele mijloace de transport in comun.


Cred ca nenea asta daca ar face o tura cu 41 sau 32 si-ar schimba parerea despre liniile modernizate :lol:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Nov 2007 09:14 
Tramvaiul care fuge cu 100 km/h :lol: :lol: :lol: :lol:

Gata cu aglomeratia, mizeria si timpul pierdut prin tramvaie. In scurt timp, bucurestenii vor circula in conditii de lux, cu vehicule care au afisaj electronic, podea joasa in loc de scari si care vor merge cu incredibila viteza de 100 km/ora.

Citadis, modelul prezentat ieri de firma Alstom, cea care a creat si trenurile de mare viteza din Franta, poate transporta peste 300 de persoane o data. Mai mult, in premiera in Romania, tramvaiul va merge pe baterii sau prin alimentare de la sol, iar scaunele vor absorbi mirosurile neplacute. Daca firma care aduce aceste mijloace de transport va castiga licitatia, locuitorii Capitalei se vor putea plimba de anul viitor cu un astfel de tramvai.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Nov 2007 11:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Marian Andrei wrote:
Citadis, modelul prezentat ieri de firma Alstom...

Unde mai exact a fost prezentat ieri Citadis? Si cine au fost participantii la prezentare?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Nov 2007 18:27 
:?: :?: :?: :?: Cei de prin RATB cu siguranta nu...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Dec 2007 00:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Marian Andrei wrote:
Mai mult, in premiera in Romania, tramvaiul va merge pe baterii sau prin alimentare de la sol, iar scaunele vor absorbi mirosurile neplacute. Daca firma care aduce aceste mijloace de transport va castiga licitatia, locuitorii Capitalei se vor putea plimba de anul viitor cu un astfel de tramvai.


Asta e chiar tare. Parca ar fi un dialog celebru de genul:
Oamenii o duc greu, nu au bani de paine
Sa manance cozonac!

Altfel spus, tramvai cu baterii, tichie de margaritar. Pe de alta parte, scaunele acelea miraculoase sunt o sabie cu doua taisuri. Daca absorb mirosuri neplacute, e bine ca nu mai sunt in aer. Pe de alta parte, ce se intampla cand se acumuleaza substanetele odorifice in ele, nu "radiaza" in jur? Oricum avem slava domnului destui cetateni certati cu sapunul asa ca daca sunt chiar dornici sa faca teste serioase pe viu, ii invitam la noi in tara. Avem si noi specialistii nostri care imediat isi lasa amprenta, scrijelitura, cojile de seminte si zeama de varza din sacosa de rafie prin vagoane. Daca chiar vor sa stie ca nu au vagoane bune pentru noi, ii invitam la o demonstratie practica si culmea, o oferim si ieftin!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 20:21 
Luna aceasta un tramvai nou, initial am crezut ca este vorba de modelul de prezentare care tot circula, dar nu este, va circula pe linia 41 din Bucuresti. Cel putin asa se stie pe la depoul care primeste vagoanele. De asemenea se stie ca se vor aduce vagoane exclusiv pentru linia 41 :shock:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 20:57 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 84
Quote:
Luna aceasta un tramvai nou.........va circula pe linia 41 din Bucuresti.

Bucur?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 20:59 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 84
Ma refer evident la LF.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 21:01 
Nu, ala imposibil deoarece nu are probe finalizate inca.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 21:06 
De notat este ca Alstomul (cel de prezentare dus si la ploiesti) se afla undeva prin depoul Militari (banuiesc ca cel de metrou).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 21:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Pai...Depoul Militari (de metrouri) gazduieste si sediul central al Alstom-ului :shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 21:20 
Ma intreb ce au patit de se agita acum inainte de sarbatori cu prezentari, licitatii etc :shock:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 22:35 
Offline

Joined: Sun 04 Nov 2007 14:38
Posts: 6
Ce au patit? :D

Blocaje in trafic, scandal si huiduieli de la bucuresteni si critici la TV, aia au patit :)

Uitam ca mai sunt cateva luni si se aleg primarii. Videanu trebuie cat mai urgent sa miste cat mai mult si nu as fi uimit daca:
- s-ar urgenta aducerea de autobuze
- TOATE lucrarile vor fi gata mai devreme de termen
- se vor aduce tramvaie (pe cat posibil) etc etc etc

Macar cat sa se pozeze langa niste realizari pentru afise in campanie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Dec 2007 00:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
E destul de suspecta actiunea. La urma urmei mai se stia ceva despre o licitatie, despre stadiul ei? In conditiile in care raspunsul este negativ, atunci toata treaba nu este altceva decat praf in ochi. Chiar si asa, daca intra in probe trebuie sa fie macar dupa prezentarea unui caiet de sarcini si o preselectie a ofertelor. Deci iarasi ajungem la concluzia ca daca toata treaba este adevarata atunci e un parfum de ilegalitate pe acolo.

Iar despre mass-media si alte lucruri: e destul de patetic. Lui Videanu si altora interesul este altceva decat realizarile practice. Cate lucruri a facut preamaretul primar (din initiativa proprie) pentru a imbunatati Bucurestiul? Cate lucruri a facut preamaretul primar doar pentru imagine (adica lucruri inutile gen marele brad), si o gramada de promisiuni fara acoperire sau chiar imbecile (scoaterea tramvaielor din centru, autobuze Citaro care vor avea intr-un an aer conditionat montat (au trecut 2), refacerea soselei de centura, penetratia Uranus - Berzei, linia de troleibuz pana la Baneasa). Asa ca domnul Videanu ne poate oferi oricate minciuni si gogosi, tot nu o sa il cred.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Dec 2007 09:31 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
Marian Andrei wrote:
Luna aceasta un tramvai nou, initial am crezut ca este vorba de modelul de prezentare care tot circula, dar nu este, va circula pe linia 41 din Bucuresti. Cel putin asa se stie pe la depoul care primeste vagoanele. De asemenea se stie ca se vor aduce vagoane exclusiv pentru linia 41 :shock:


Da, Rathgeber P3-16 de sarbatori, sau poate Lohner-ul din Colentina daca se ofera cineva sa-l care in spate pana la capat la 41 si pe urma sa-l impinga:D

Pentru moment, un subiect de genul "Viitorul metrou din Zimnicea" ar suna mai credibil decat asta cu "Viitoarele tramvaie din bucuresti". :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Dec 2007 19:03 
Caietul de sarcini al licitatiei care urmeaza sa aiba loc in primavara include si lucrari de automatizari speciale si monitorizare pe linia 41 unde vor intra in prima faza tramvaiele noi. Se vor monta echipamente pentru acestea in 2 depouri, Alexandria, al doilea nu stiu care este. De asemenea caietul spune ca vagoanele au o lungime minima de 37m, deci probabil vom vedea ceva cu cel putin 4 tronsoane.

De asemenea in momentul in care se va vedea ceva concret, probabil dupa licitatie, vor incepe lucrari de reconstructie pentru statiile liniei 41.

Avand in vedere ca 2008 e an electoral ma astept sa se intample ceva...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Dec 2007 19:28 
E o prostie sa asteptam mereu anii electorali ca sa se miste ceva....dar nici atunci macar nu se misca ceva concret si de durata....asa, cat sa-ti ia ochii si sa zica uite ce chestii bune am facut noi pentru oras....duca-se....de acum parca tot ceea ce o sa se intample incepand cu revelionul, o sa asociem cu alegerile, pentru ca totul o sa fie facut in acel scop. Se promit multe si nu se face nimic. In Iasi s-a promis cumpararea de noi trolee si apoi s-a desfiintat de tot troleul din oras....si exemplele sunt multe in tara.... :(


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Dec 2007 00:45 
Marian Andrei wrote:
...vor incepe lucrari de reconstructie pentru statiile liniei 41...

Mira-m-as ca doar pentru statii, la cum smuceste V3A-ul neaos pe bune parti din traseu. Linia nu are cum sa ramana asa daca intr-adevar se vrea aducerea tramvaielor noi. Si zic asta despre una din cele mai bune linii din Bucuresti acum... :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Dec 2007 01:00 
Probabil...cu siguranta vor lucra si la linie. Mai ales in Drumul Taberei unde din cauza solului mai moale s-a lasat linia trebuie facut ceva.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Dec 2007 11:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Si acum imi aduc aminte de cat de bine "pozau" linia cand se lucra la modernizarea infrastructurii prin 2002: nu le iesea deloc. Au inceput sa puna linia intre Bd Timisoara si Piata Dr. Taberei din capete ca se intalneasca la mijloc. Nu le-a iesit din prima, au trebuit sa reia operatiunea. Halal profesionalism. Si parca Mari Pila executa acea portiune.

Pe de alta parte, daca intr-adevar cand se pune linia pe un teren moale nu ar ramane stabila si ar trebui sa se mearga cu viteza mica inseamna ca de multi ani mergeam cu metroul intre Semanatoare si Timpuri Noi cu 15-20 km/h si clatinandu-ne foarte tare. Dar dupa cum stim, lucrurile nu stau asa. Daca se folosesc materiale bune si se executa corect, nu sunt probleme. Dar la noi si daca e portiunea dreapta, Dorel tot o mai valureste putin. Asta e, circ si pumni in piept pe banii nostri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Dec 2007 11:38 
Din pacate la noi se fac modernizari scumpe care sa tina putin pentru ca sa se faca des si sa fie toata lumea fericita...mai putin calatorul care nu are nici o vina in asta si doar ramane sa se calce in picioare in navete intermiabile pe durata lucrarilor...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Dec 2007 23:44 
Din ce am aflat azi la probele liniei 21 oficialii au venit si cu un plan de bataie care nu stiu cat de mult va fi respectat, astfel se vor aduce prototipuri anul viitor de la 5 mari producatori care vor circula exclusiv pe liniile 21,41, care probabil vor fi singurele dotate cu tramvaie noi cand acestea vor fi aduse. De asemenea dupa linia 41 se vor introduce CH PPC pe linia 21 (multumesc ca au scapat de nenorocirea de linie 32).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Dec 2007 21:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Imi exprim dezacordul fata de posibilitatea si gradul de adecvare al liniilor 21 si 41. Linia 21 nu e cu nimic speciala, ba chiar este printre cele mai slabe. Singurul argument este ca e foarte noua. Atat. Nu are separare de trafic, nu traverseaza zone prea igienizate, iar impresiile lasate de o calatorie prin Colentina pe langa Fundeni... Ma intreb daca 21 chiar este mai potrivit decat 32. La grad de aglomerare uniform distribuita, da, 21 bate clar 32.

Linia 41 intr-adevar este pe lista si isi merita locul, dar ar fi bine sa se mai vorbeasca si de linii precum 35 care va avea un potential deosebit dupa deschiderea pasajului Basarab pentru accesul facil si rapid la Piata Victoriei. Tot un potential deosebi are si linia ipotetica 33 (Ghencea - Unirii) avand in vedere cererea foarte mare pe acest tronson si infrastructura cu multe portiuni separate de trafic. Dar, adevarul este ca nu se vrea. 21 ajunge mai central, chit ca Obor inseamna pentru multi doar mizerie, dezordine, comert ilegal si multe altele, iar Sfantul Gheorghe-Mosilor (sau terminalul Sf. Vineri) inseamna decadere, parasire, mizerie de nedescris si afaceri ilegale.

Nu cred ca linia 21 ar putea deveni mai civilizata si cred ca s-ar irosi bani pentru ceva ce nu va rezista. Asta cel putin la momentul actual. Perimetrul Mosilor-Colentina-Sf. Vineri are potential dar va mai dura inca mult pana cand sa fie o investitie bine aleasa. Cel putin asta este parerea mea. La momentul prezent nu consider adecvat mai mult decat V3A-93 pe acolo. Modernizarea depoului Colentina este insa absolut necesara ca si modernizarea parcului, dar nu merita investit intr-o linie ca 21 prea mult inca.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 237 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group