TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 06:58

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 237 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Dec 2007 02:40 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
Marian Andrei wrote:
Din ce am aflat azi la probele liniei 21 oficialii au venit si cu un plan de bataie care nu stiu cat de mult va fi respectat, astfel se vor aduce prototipuri anul viitor de la 5 mari producatori care vor circula exclusiv pe liniile 21,41, care probabil vor fi singurele dotate cu tramvaie noi cand acestea vor fi aduse.


Se tot aude ca se aduc tramvaie noi ba pentru 41, ba pentru 32, ba pentru 35, acum si pentru 21... la cate promisiuni fara acoperire au facut, sa speram ca oficialilor nu li se va apleca de la cat cocoa mananca. Dupa mai bine de doi ani si jumatate de la aprobarea CGMB pentru cumpararea de tramvaie noi nu s-a facut nici macar o licitatie valida... asa ca va mai trece mult timp pana se va aduce ceva, timp in care (probabil) se vor mai inlocui liniile inca o data, bineinteles de catre Mari Vila & co. - pe banii si nervii platitorilor de taxe.

fider wrote:
La momentul prezent nu consider adecvat mai mult decat V3A-93 pe acolo.
Corect. Nici nu va fi altceva pentru multi ani de acum incolo.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007 01:46 
Bucuresti are nevoie de extinderea liniilor de tramvai, conform reprezentantilor Alstom

Traficul din Bucuresti are nevoie de construirea unor noi linii de tramvai si de extinderea capacitatii de transport pe cele existente, ?n conditiile ?n care numarul de pasageri pe ora transportat ?n Bucuresti depaseste capacitatea autobuzelor si a troleibuzelor, a declarat recent directorul general al Alstom Romania, Gabriel Stanciu.

"Potrivit unui studiu Alstom, atunci c?nd traficul pe mijloacele de transport ?n comun este ?ntre 3.000 si 7.000 de pasageri pe ora, atunci cel mai potrivit mijloc de transport este tramvaiul. ?n Bucuresti un astfel de trafic se ?nregistreaza pe majoritatea traseelor importante de transport ?n comun de suprafata", a spus Stanciu.

Acesta a spus ca Bucurestiul are nevoie de extinderea capacitatii pe anumite linii de tramvai si de construirea unor astfel de linii ?n zone aglomerate.

"In Europa, statele care au luat decizia desfiintarii liniilor de tramvai s-au razg?ndit, deoarece autobuzele si autoturismele nu sunt o solutie ?n cazul cresterii traficului", a spus Gabriel Stanciu.

La nivel european, desfiintarea tramvaiului ?n unele orase precum Paris, Londra, Stockholm, Strasbourg s-a dovedit neviabila, astfel ca, dupa un numar de ani, reintroducerea acestora a fost considerata solutia optima pentru nevoile actuale de trafic si mediu.

Autoritatile din domeniul transporturilor din lume au cheltuit anul trecut 3,8 miliarde euro pentru dezvoltari ?n transportul cu tramvaiul, potrivit datelor furnizate de Alstom Rom?nia. Mai mult de jumatate din cele 400 de tramvaie care circula prin Bucuresti au un grad de uzura de peste 75 la suta, desi acest mijloc de transport este folosit zilnic de nu mai putin de 1,45 milioane de calatori.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007 13:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Sugestiile acestui studiu nu sunt tocmai o noutate. Se stie ca avem nevoie de mai multe linii modernizate de tramvai pentru o capacitate de transport sporita. Partea proasta este ca si cele care se vor moderniza putin probabil sa fie bine gandite de la inceput (separare de trafic, semaforizare si sisteme de informare functionale aproape permanent <nu> ). Dar prevad ca pana atunci mai degraba se va mai restrange putin infrastructura in locuri in care ar fi o miscare inteligenta macar pentru viitor avand in vedere ca multe perimetre sunt deja prevazute pentru dezvoltare in anii urmatori.

Oricum, toata discutia este inutila cat timp lucrurile sunt vazute in acelasi mod prost si preferential al autoritatilor administratiei din Bucuresti pentru care civilizatia inseamna masini, borduri si asfaltari nu liniste, verdeata si transport public rapid.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Jan 2008 23:34 
Modelul Citadis propus de Alstom pentru linia 41, PMB ar vrea tramvaie personalizate pe fiecare linie unde vor circula (41,21,35,34 din ce este programat) :roll: . Da oricum vor mai trece ani buni pana le vedem pe strazi... :lol:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jan 2008 00:50 
Praf electoral in ochii cetatenilor :!:

Incape racheta asta la peronul de la Piata Crangasi? Merge pe linia lui 41 despre a carei stare se discuta pe alt topic? Cat va dura pana cand se va pupa cu vreo masina, pe liniile noastre foarte moderne si separate de trafic? Cine mai ia comision la modernizari daca Mari Vila lucreaza prost si incet?

De-asta are Marian Andrei dreptate, nu le vom vedea curand pe strada. Dar mai apare cate un ozn de-asta fix inaintea alegerilor. Eu zic sa fim seriosi, nu putem noi produce un V3A amarat...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jan 2008 01:55 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
Marian Andrei wrote:
Modelul Citadis propus de Alstom pentru linia 41, PMB ar vrea tramvaie personalizate pe fiecare linie unde vor circula (41,21,35,34 din ce este programat) :roll: . Da oricum vor mai trece ani buni pana le vedem pe strazi... :lol:


Traiasca Tatra! :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jan 2008 01:57 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
Aaa....si probail o sa avem si noi Citadis, dar cand or sa inceapa sa le arunce aia din Europa ca pe Rathgeberuri :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jan 2008 05:52 
Offline

Joined: Fri 20 Apr 2007 11:08
Posts: 10
Primaria Municipiului Bucuresti va organiza la sfarsitul lunii aprilie o noua licitatie pentru achizitia a 100 de tramvaie, dupa ce licitatia din toamna a fost anulata, pentru ca niciun participant nu a respectat conditiile impuse. "In februarie va trebui aprobat bugetul Primariei, iar la sfarsitul lunii aprilie vom putea organiza licitatia", a declarat Gheorghe Udriste, directorul directiei generale de infrastructura si de servicii publice din cadrul PMB. Primaria se afla acum in stadiul de contractare pentru un consultant care va trebui sa actualizeze caietul de sarcini al licitatiei anterioare. Pentru licitatia anterioara s-au inscris constructorii Bombardier, Alstom si Siemens. Reprezentantii Bombardier si-au anuntat disponibilitatea si pentru a doua licitatie la care vor participa cu un model bazat pe platforma Flexity si al carui pret de pornire este de 2,5 mil. euro si include si mentenanta.

zf.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jan 2008 09:21 
calatorul wrote:
Aaa....si probail o sa avem si noi Citadis, dar cand or sa inceapa sa le arunce aia din Europa ca pe Rathgeberuri :lol:


Foarte corect, la asta nu m-am gandit :lol:
Oare se va anula si a 3a oara ? :lol:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jan 2008 13:50 
Dr2005 wrote:
Ba da... V3A se produce din 1973...

Nu producem. Reparam, lungim, carpim... Cand produci, creste numarul de tramvaie din parc :P

Bucurestiul are nevoie de tramvaie noi si eu chiar sper sa le aiba, desi postarea de mai sus e cam carcotasa. Probabil se gasesc tramvaie noi care sa nu fie foarte pretentioase la calea de rulare, si probabil asa ceva va alege primaria. Sau comisionul mai mare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jan 2008 14:36 
Ma astept la niste tramvaie care se necesite schimbarea/introducerea de echipamente, linii etc. Astfel vor fi din nou necesare lucrari si licitatii. :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jan 2008 15:18 
Offline

Joined: Tue 01 Nov 2005 12:41
Posts: 192
Location: Bucuresti
pina la urma cred ca asa se va intimpla, vor fi alese niste tramvaie pentru care va fi nevoie de noi lucrari, implicit licitatii aducataore de comisioane; iar ideea cu tramvai personalizat pentru fiecare linie e de-a dreptul aberanta : ce se va intimpla cind vor fi tramvaie defecte si nu se va putea acoperi parcul unei linii cu modelul dedicat? se vor baga autobuze? oricum e clar vca la RATB si mai ales PMB e o gasca de cretini interesati de orice domeniu din subordine atita timp cit iese comisionu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jan 2008 18:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
cb wrote:
Bucurestiul are nevoie de tramvaie noi si eu chiar sper sa le aiba, desi postarea de mai sus e cam carcotasa. Probabil se gasesc tramvaie noi care sa nu fie foarte pretentioase la calea de rulare, si probabil asa ceva va alege primaria. Sau comisionul mai mare.

Skode eventual. Dar nimeni nu vrea sa auda de Skoda, dupa ce au refuzat sa plateasca comisioanele si s-au retras de la prima licitatie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jan 2008 19:16 
Skoda nu produce (inca) 100% LF, asta e problema lor.
Alstomul de sus arata binisor (se putea si mai bine). Personal imi pare o combinatie de Bucur 3001 + CH PPC la partea din fata :lol: . Dar daca va uitati mai atent veti vedea ceva la el...daca nu va spun eu. Are doar 3 boghiuri, corpurile B si D sunt practic in aer. Ma intreb in cate s-ar face pe Ciurel :lol:

P.S. Rog sa discutam aici despre invertoare&co, discutie inceputa la Constructia CH PPCurilor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jan 2008 19:24 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Sistemul fara boghiuri sub articulatie s-a mai folosit (si chiar din anii '50)... la vagoanele GT4 produse de MF Esslingen... dar 2 au fost lungite si denumite DoT4:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jan 2008 23:59 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
Ar merge si niste Rade Koncar, gen Zagreb. Sunt 100% LF si vor face si pe 1435mm. Din pacate insa, nici astia si nici Skoda nu umbla cu "stimulente"


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 Jan 2008 00:34 
DoT4 nu e provenit din GT4, ci din vagoane vechi pe 2 osii. Seamana cu vagoanele Gotha articulate.
Ceva asemanator au mai facut la M?nchen din vagoane Rathgeber sau la Budapesta din UV2.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Apr 2008 15:05 
Offline

Joined: Thu 27 Mar 2008 20:30
Posts: 7
Marian Andrei wrote:
Caietul de sarcini al licitatiei care urmeaza sa aiba loc in primavara include si lucrari de automatizari speciale si monitorizare pe linia 41 unde vor intra in prima faza tramvaiele noi. Se vor monta echipamente pentru acestea in 2 depouri, Alexandria, al doilea nu stiu care este. De asemenea caietul spune ca vagoanele au o lungime minima de 37m, deci probabil vom vedea ceva cu cel putin 4 tronsoane.

De asemenea in momentul in care se va vedea ceva concret, probabil dupa licitatie, vor incepe lucrari de reconstructie pentru statiile liniei 41.

Avand in vedere ca 2008 e an electoral ma astept sa se intample ceva...


Se mai aude ceva de licitatia asta? :roll: :roll: :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Apr 2008 11:30 
Pe moment nu.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 14:30 
Offline
User avatar

Joined: Sun 23 Oct 2005 15:00
Posts: 70
Location: Bucuresti, statia Petre Ispirescu
In cazul acesta, este foarte clar ca Oradea a luat-o inaintea Bucurestiului la categoria tramvaie noi aduse din afara, si am o presimtire ca nu o sa fie singurul oras. Oare ce mai urmeaza: Timisoara, Ploiesti?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 14:50 
Oricum anul asta daca se mai face ceva vom vedea cel mult un model de prezentare sau prototip, seria peste 1-2 ani. Desi nu cred ca mai fac ei ceva anul acesta. Singura salvare a liniilor 41,34,35 ramane URACul care in 2 ani are capacitatea sa umple aceste linii cu tramvaie PPC.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008 03:10 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
Desi mi-e foarte greu sa cred avand in vedere investitiile mari in infrastructura care s-au facut in ultimii ani, s-ar putea ca "teoria conspiratiei" a lui Brassovia sa aiba un sambure de adevar in ea. Am citit acum cateva saptamani un interviu cu Gh. Udriste (din pacate, nu mai gasesc articolul) in care se spunea ca licitatia s-ar putea sa fie reluata spre toamna, fiindca acum abia se cauta un consultant extern pentru refacerea caietului de sarcini. Oare de la licitatia din dec. 2006 pana acum ce-au facut? Ca proiectul a fost aprobat din mai 2005!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008 08:00 
Acum daca s-a aprobat master planul PMB ar trebui sa vedem in picioare proiectul Bucur LF, acolo scria ceva de genul "introducerea noului model Bucur LF in productie pentru inlocuirea parcului liniei 41".


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008 13:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Octavian wrote:
... "teoria conspiratiei"...

Eu nu as numi-o chiar conspiratie, desi e posibil chiar sa fie. M-as limita doar la termenul de "cardasie", sau in limbaj juridic "asociere in vederea savarsirii de infractiuni". Ce alte infractiuni ar putea fi in afara de luare / dare de mita, furt din avutul public si nedeclararea veniturilor realizate? Pai transportul public, si in special cel electric, este o veriga esentiala in functionarea societatii, si devine si mai important in situatii de criza; deci subminarea sa trebuie privita ca o lezare a sigurantei nationale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008 11:01 
In unele tari chiar este, de aceea drumurile sunt bune, iar primarii care fac magarii sunt atarnati sub un pod. Din pacate, pe acolo nu e la moda tramvaiul sau troleibuzul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008 11:52 
Offline
User avatar

Joined: Sun 23 Oct 2005 15:00
Posts: 70
Location: Bucuresti, statia Petre Ispirescu
In alte tari din Europa Centrala si de Est care au intrat in Uniunea Europeana in 2004 lucrurile s-au miscat mult in ultimii ani. In Cehia toate orasele mici si mari au incheiat contracte cu Skoda pentru modelul Astra in provincie si modelul T14 in Praga. In Polonia, toate orasele mai mari au achizitionat vehicule low floor produse autohton (Konstal si Pesa) sau peste hotare: Bombardier, Skoda, Siemens. Deja Cracovia si Varsovia au ajuns la a doua comanda de vehicule low-floor. In Ungaria, Budapesta este si ea cunoscuta pt cele 40 de tramvaie Combino Supra. La croati, desi nu sunt in Uniunea Europeana, deja au 70 de tramvaie TMK 2200 produse de Koncar si vor mai comanda inca 70.
Intrebarea e noi pana cand mai asteptam?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008 12:10 
Nu mai trebuie sa asteptam: la Oradea vor veni 10 tramvaie Siemens ULF. La un moment dat vor veni tramvaie noi la Timisoara si posibil Iasi.
La Bucuresti macar de ar face Bucur LF in serie, in prima faza.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 14:26 
Pe data de 5 iunie are loc licitatia pentru angajarea consultantului care se va ocupa de construirea caietului de sarcini pentru vagonul potrivit dupa ce va analiza linia 41. De la linia 41 se va porni cu gasirea vagonului potrivit deoarece este cea mai grea linie din Bucuresti.

Licitatia pentru serviceul vagoanelor va fi pentru 3 depouri - Alexandria (linia 41), Militari (linia 35), Dudesti (linia 34).

Lumea se grabeste sa faca licitatia deoarece daca nu se liciteaza pana in septembrie se pierde bugetul pentru aceasta actiune.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 22:05 
Offline

Joined: Tue 01 Nov 2005 12:41
Posts: 192
Location: Bucuresti
deci se reia totul de la inceput :) inca cel putin 2 ani va dua pina se va ajunge eventual la alegerea tramvaiului


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 22:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 153
Location: Bucuresti/Arad
Observand experienta unor orase din alte tari, am ajuns la concluzia ca noile tramvaie ar trebui sa aiba 2 caracteristici care sa permita o flexibiliatate mai mare a infrstructurii: usi pe ambele parti si 2 posturi de conducere.
Actuala configuratie a tramvaielor mi se pare depasita si impune multe limitari infrastructurii.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 237 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group