TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 25 Sep 2017 16:25

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 237 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:06 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
Marian Andrei wrote:
Lumea se grabeste sa faca licitatia deoarece daca nu se liciteaza pana in septembrie se pierde bugetul pentru aceasta actiune.


Deci chiar vor sa faca licitatie pana in septembrie? Ramane planul initial, de 100 de vagoane de 36 m? Stie cineva care sunt fondurile alocate pentru aceasta achizitie (banuiesc ca peste 250 de mil. euro)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:28 
Sa vedem ce spune consultantul care va face caietul de sarcini. Daca va fi unul cu pretentii nu m-ar mira sa ceara vagoane cat cele din Budapesta, asta ca sa se mearga pe linia 41 cu 4 cal/m2 :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 08:14 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
...care consultant va fi sigur unul total pe dinafara la capitolul tramvaie, asta daca se va gasi vreunul. La Oradea n-au mai avut nevoie de consultanti, zeci de caiete de sarcini, de repetari la infinit de licitatii. Doar au ales un model standard in productie si-acum se plimba in tramvaie noi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 11:04 
Offline
User avatar

Joined: Mon 24 Oct 2005 15:32
Posts: 47
Location: Bucuresti 3
Ramane de vazut cu ce randament merg tramvaiele alese de Oradea.
Tramvaiele noi trebuiesc alese in functie de linia si de depourile existente in Bucuresti. Trebuie verificata planeitatea liniei, raze de curbura, zone de virare, etc. Si in proiect, si pe teren.
Statiile din Bucuresti sunt de 55 m, pentru 2 x V3A. Un tramvai de 36 de metri ramane singur in statie, lucru nasol pe 41.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 12:34 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
TsE wrote:
Trebuie verificata planeitatea liniei, raze de curbura, zone de virare, etc. Si in proiect, si pe teren.


Cred ca acest lucru poate fi facut intr-o saptamana - doua, nu e nevoie de ani de zile. In plus nu pot sa cred ca un tramvai cum este ULF-ul de 36m nu poate circula pe linii noi, abia date in folosinta, de ex. cea de pe Militari, Progresului, Giurgiului. Altfel ma intreb ce s-a modernizat la ele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 13:43 
TsE wrote:
Statiile din Bucuresti sunt de 55 m, pentru 2 x V3A. Un tramvai de 36 de metri ramane singur in statie, lucru nasol pe 41.


Pe 41 lungirea statiilor la ~70m este aprobata, probabil asteapta sa faca licitatie.
Nici pe liniile recent modernizate nu incap 2xV3A in statii. Azi am coborat din 21 la Eminescu pe strada, si primul vagon era cu totul in statie, al doilea era doar pana la a 2a articulatie.

ULF este mai scurt decat V3A deci intra in statii, dar nu avem nevoie de ceva asa mic.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 14:54 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
Marian Andrei wrote:
ULF este mai scurt decat V3A deci intra in statii, dar nu avem nevoie de ceva asa mic.


ULF are 2 variante, de 24 m si de 36 m. Cel de 36 m este cel mai potrivit pentru Bucuresti. Iata site-ul SIEMENS:
http://www.transportation.siemens.com/t ... am/ulf.htm


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 15:58 
ULF-ul fie el si versiunea lunga nu mi se pare potrivit pentru aglomeratia din Bucuresti:
- spatiul este ingrozitor de mic la articulatii
- modelul de aranjare a scaunelor (Viena sau Oradea) nu face fata aglomeratiei
In Bucuresti, cel putin pe linia 41 singura solutie ar fi tramvaie lungi ca cele din Budapesta (nu ma refer neaparat la acel model). Cand am fost acolo am vazut ca mergeau foarte bine desi erau foarte aglomerate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 May 2008 07:55 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
Siemens Combino Supra cum sunt cele din Budapesta au boghiuri, iar acest lucru duce la gatuirea spatiului interior si in dreptul pasajelor acestora (ceva gen Citaro sau Irisbus la pasajul rotilor din spate), nu doar la articulatii cum e in cazul ULF. Mie personal ULF mi se par cele mai moderne tramvaie la ora actuala.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 May 2008 10:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Insa ULF-ul, avand boghiuri cu 1 singura osie (vorba vine, ca de fapt sunt semi-osii), are o sarcina pe osie de vreo 12 t (vagon gol), fata de 6,8 t cat are un V3A plin pana la refuz.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 May 2008 20:33 
Offline

Joined: Wed 24 Oct 2007 21:27
Posts: 36
Quote:
fata de 6,8 t cat are un V3A plin pana la refuz.

Dupa stiinta mea si avand in vedere ca am participat la determinarea si echilibrarea sarcinilor pe rotile a zeci de vagoane V3A, valoarea e cam mica!
Poate ne spui si noua de unde ai luat valoarea asta!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 May 2008 20:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
55 tone are un vagon plin. Avand in vedere ca are 8 osii, 55/8=6,875.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 May 2008 21:04 
Un V3A gol parca avea 35 tone. La 300 de calatori, a cate 70/80 kg fiecare (nu stiu care e standardul), ar trebui sa avem cam 35 + 21 = 56 tone! E incrdibil cum calatorii fac cat 3/4 din tramvai :shock: . Puteam sa jur ca sunt mai usori de atat :lol: :lol: .


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 May 2008 21:13 
Offline

Joined: Wed 24 Oct 2007 21:27
Posts: 36
Vagoanele modernizate de EP(Electroputere) pe solutia clasica au 38 spre 39 de tone vagonul gol iar sarcina maxima calculata la 8 calatori pe m.p. este de 20 tone!
Deci masa totala este aproape 60 de tone, dar nu asa se calculeaza sarcina maxima pe osie sau nu asa ar trebui calculata, din determinarile efectuate dupa modernizare sau reparatie cea mai incarcata osie este prima cu 6 t la vag gol daca mai aduni si sarcina maxima adica 20/8 cca 2,5 t rezultatul e 8,5 t iar sarcina de calcul (utilizata la proiectare) este 10 t deci acoperitoare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 May 2008 21:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Bun. Dar, oricum, un ULF 4 osii si cu aceeasi masa ca un V3A are o sarcina pe osie mai mare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 May 2008 08:53 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
Dr2005 wrote:
Bun. Dar, oricum, un ULF 4 osii si cu aceeasi masa ca un V3A are o sarcina pe osie mai mare.


Si unde ar fi problema daca ele asa au fost concepute, sa suporte sarcini mult mai mari? Sunt sigur ca SIEMENS a ales cea mai buna solutie, fiind o firma de top in domeniul transportului feroviar. Sa nu uitam ca SIEMENS este cel care a realizat primul tramvai electric din Europa, iar primele tramvaie si substatii SIEMENS au fost livrate si in Romania acum mai bine de 100 de ani. Cine suntem noi sa comentam si sa punem la indoiala experienta lor de peste 100 de ani in domeniu? Cu ce am contribuit noi la dezvoltarea transportului electric, cu flexul si autogenul?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 May 2008 13:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Nu am contestat calitatea Siemensului... ca noi in afara de Festival (si apoi Ep) nu prea am produs nimic original in materie de tramvaie... V58/56 cu piese de Thomson, V3A copiat dupa LHB...
Apropo de Siemens, oare sinele noastre suporta o asemenea sarcina pe osie?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 May 2008 08:08 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
Pe liniile reconstruite avem sina tip CF care nu trebuie sa ridice probleme in cazul tramvaielor, indiferent de tip si sarcina pe osie, daca este corespunzator intretinuta (polizata periodic, reprofilata, piatra burata). De asemenea si bandajele rotilor trebuie mentinute in bune conditii.
In caz contrar se ajunge la aparitia uzurii ondulatorii si laterale care duce la scaderea confortului si in timp la fisuri si distrugeri ale sinelor, ele trebuind inlocuite.
Ca si concluzie, pe langa achizitia de tramvaie noi trebuie achizitionate si utilaje speciale pentru intretinerea corespunzatoare a liniei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Aug 2008 13:43 
Orice licitatie de tramvaie este sistata definitiv si nu se are in vedere o licitatie curand. Constructorul viitoarelor tramvaie din Bucuresti va fi URAC cu modelele CH PPC si Bucur LF. De asemenea se are in vedere asamblarea de tramvaie Bombardier in URAC dar asta nu in viitorul apropiat. De asemenea proiectul Bucur 1 va fi contunuat cu inca 20 tramvaie.

Deja noile tramvaie produse de URAC sunt in curs de introducere pe linia 41, urmeaza liniile 34 si 35.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Feb 2009 19:58 
Ca tot a venit vorba de viitorul tramvai din Bucuresti, sa il si vedem... :)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Mar 2009 23:07 
Dupa ceva saptamani de probe s-a vazut cat de bine sunt modernizate liniile si chiar depourile din Bucuresti pentru tramvaie noi, modele diferite de V3A cu alte dimensiuni, puncte de ridicare pe rampa etc. Concluzia - daca se vor aduce tramvaie mai mari decat Bucur LF va trebui refacuta mare parte din retea.

Dupa probele de acum...
- linia 34 - abia s-a facut loc in capete pentru a intra cu tramvaiul
- linia 21 - la Sf. Gheorghe si Sf. Vineri cand a intrat vagonul au fost demolate borduri la capete
- linia 32 - in 2007 cand am fost abia am trecut de capatul de la Unirii cat si de cel de la Alexandria
- linia 41 - borduri turnate, acestea trebuiesc sparte ca vagonul sa poata intra acolo
- depouri - rampele de ridicare sunt cu platforma fixa si doar pt vxa/t4r
- curbe in general - foarte stranse si apropiate...chiar si v3a-urile se asteapta in unele zone ca sa nu se atinga


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 May 2009 15:55 
Totusi anul acesta primaria doreste sa faca mult amanata si tergiversata licitatie pentru 100 vagoane care sa echipeze depourile Alexandria si Militari. Oricum daca se va face anul acesta primul vagon din serie ar veni pe la sfarsitul lui 2010.

URACul continua cu productia de Bucur LF, deocamdata 401 asteapta finalizarea documentelor de omologare pentru a intra in traseu.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 May 2009 10:01 
Ai mai multe informatii despre ce tipuri de vagoane s-ar lua in calcul si daca ar fi vorba (poate) de vagoane facute special pentru Bucuresti?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Jul 2009 19:47 
Marian Andrei wrote:
Ca tot a venit vorba de viitorul tramvai din Bucuresti, sa il si vedem... :)


Imi pare rau ca trebuie sa spun, dar ce facem noi in Bucuresti ? In loc sa evoluam, mergem inapoi ? Dupa ce ca si asa s-au imputinat numarul de linii, de vagoane si in timp ce populatia a crescut foarte mult si vehiculele sunt supra-aglomerate, noi scurtam tramvaiele ? Se vede si din poza ca burduful de la mijloc este mai scurt si pe ce linie le punem ? 41 este si asa un cuptor pe roti. Nu reusesc sa vad logica in hotararile mai marilor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Jul 2009 20:16 
Intr-adevar Bucur LF este mai scurt, dar capacitatea lui este undeva la 270 calatori (la incarcarea de 41). Avantajul este ca pe 4 usi urcarea si coborarea sa fac fara a se mai utiliza scarile. Lucru care imbunatateste viteza calatorilor.
Pe linia 41 deja dam il alte discutii, dar o parte din vina pentru aglomeratie o poarta si calatorii. La Crangasi in functie de sens juma de tramvai urca si coboara pe la prima/ultima usa pentru ca este mai aproape de metrou, lucru valabil pentru toate statiile liniei, calatorii merg sa urce si sa coboare pe la usile cele mai apropiate de intersectie/trecere de pietoni. Astfel se creeaza fenomenul de inghesuiala la o singura usa.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 14:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Acelasi lucru se intampla, in linii mari si la metrou, indiferent de statie. Oamenii, in general au o anumita lene in a se distribui uniform pe lungimea peronului (nu vorbim de situatiile cand peronul este complet plin). Nu degeaba se spune: "folositi toate usile de acces ale trenului".

Oricum, solutia pe termen lung este: pasaje pietonale subterane plasate in capatul opus intersectiei sau trecerii de pietoni ale fiecarei statii cu flux ridicat de calatori. Asa se va echilibra natural situatia. Daca este bine proiectat, nu se va obtine frumosul rezultat de la Pasajul Grant unde te poti intalni cu specii acvatice la o traversare la pasajul pietonal din capatul pasajului spre Crangasi (daca mai este si azi asa avand in vedere ca nu am mai trecut de mult timp prin zona).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 22:40 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 327
Location: Bucuresti, s. 1
Da, iar la Crangasi, unde au pasaj in celalalt capat, ori sar gardul, ori nu-l folosesc.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 237 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group