TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Fri 20 Oct 2017 20:55

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Tramvaie Utilitare
PostPosted: Sat 17 Mar 2007 17:13 
Sa discutam si sa vedem poze cu utilitarele RATB care provin din transformarea tramvaielor EP/V3A , Rathgeber precum si alte vehicule pentru intretinerea liniilor de tramvai.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 12:37 
Sa vedem si cei 3 "magarusi" din URAC - 998 , 998A si 998B.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 15:51 
Primul EP/V3A "utilitar" a fost 6047 (actualul fost EP roz :)). Pe atunci era galben, mergea fara remorca 6247 si mai tragea cate un boghiu sau un vagon din acela mic. In alte zile il vedeam insa cu remorca si pe trasee.

Primul EP/V3A modificat pe care l-am vazut a fost S01, apoi S02 si mai tarziu S03. Pe S04 l-am vazut de abia acum in poze. Celelalte cu numere 6xxx au aparut dupa retragerea din circulatie a acestui tip de vagoane.

Magarusul 998 de acum nu e original. A mai fost un 998, care a fost taiat in depoul Giulesti prin anii '90.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 15:53 
S04 este EPul roz de la Giulesti care a avut RK si de vreo luna e gata.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 17:59 
Iata-l in prima poza inainte sa fie vopsit pe S04 (ex-#6047) , inca se vede BINE rozul. Pacat ca nu este poza buna... Si in a doua poza aproape finalizat...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 18:38 
Exist? vreo inten?ie de redenumire a tuturor Ep/V3A-urilor ?n Sxx?!?
S-au f?cut modific?ri structurale asupra epavei lui #6047, i-au montat echipamente noi, sau e vorba de o simpl? redenumire?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 18:59 
Incet incet se vor face mai multe utilitare tip Sxx. Mai pe scurt - utilitarele nu vor mai avea numar de parc ci indicativ Sxx. EP nu se stie daca se vor mai face pentru ca vremea lor a cam trecut , se vor face cateva din vagoane Tatra la venirea noilor tramvaie , dar asta e treaba de inca ceva luni bune.

Din cate vezi a fost un RK destul de serios , tabla schimbata etc si cam toate echipamentele de pe tramvai sunt noi...

Voi incerca sa aflu toate numerele utilitarelor S01+ si planuri mai exacte cu restul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 19:17 
Sa mai vedem cateva specialitati...
Polizor #001. Un Rathgeber M4.64+m4.64 folosit pe post de spalator pentru linii. Si in final o masina de burat/vibrat linia , de mici dimensiuni care a fost folosita la revizia liniei 41.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Mar 2007 11:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 294
Location: Bucuresti 4, Berceni
ca fapt divers, masina de burat/vibrat linia si-a facut veacul pe calea vitan ultimele saptamani...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Mar 2007 17:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8031
Apropo de polizorul #001... pare sa provina dintr-un Ep/V3A.
Totusi, pe vremea Ep-urilor clasice (nu Ep/V3A) existau vagoane tip 1VB, care probabil erau vagoane basculante. Interesant ca #001 are aceeasi strucutra, numai ca pare a proveni din Ep/V3A, ceea ce ma face sa cred ca este un fel de 1VB/V3A, rezultat din ,,modernizarea" unui 1VB cu elemente de V3A. Exista poze (din pacate eu nu le am) cu vagoane basculante identice cu #001 (ma rog...fara instalatia de polizare), care aveau si remorci basculnate (si 1VB aveau).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Mar 2007 22:27 
001 provine dintr'un EP de marfa, modernizat, din acelea din care s'a facut tramvaiul de vara dela Arad. Cred ca exista si poze cu el pe situl RATB. Nu este un EP/V3A in adevaratul sens al cuvantului.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Mar 2007 01:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8031
Adica din 1VB, nu?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Apr 2007 11:18 
Utilitarul EP/V3A 6001 era in URAC pregatit de casare sau in cel mai fericit caz RK.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Apr 2007 12:33 
6001 nu e utilitar, e vagonul care se va restaura ca EP original. Au mai facut o strutocamila de EP/EP-V3A mai demult tot 6001, dar a disparut. Mai exista si doua remorci: 6334 (ex 6201) si 6270 (ex 6340 ex ?). Deocamdata se face vagonul motor EP.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Apr 2007 12:40 
Iata-l , poza este mica , doar pt documentare.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Apr 2007 12:42 
Da, este cel care a stat in depoul Giulesti si mai tarziu la Victoria impreuna cu cele doua remorci. Dela Victoria am aflat ca va fi luat si dus la URAC pentru restaurare ca EP original. Asta inseamna oricum ca se taie toata structura actuala din el.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 May 2007 21:24 
Sa mai vedem cateva din cele omise sau cu poze mai putin detaliate.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 May 2007 21:25 
Cel mai nou utilitar si ultimul pe suport EP/V3A este Utilitar S04.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 21:24 
Unul din boghiuri si cutia cu bateriile lui Utilitar S04.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jul 2007 21:52 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 145
Location: Toronto, Canada
Stie cineva daca mai exista tramvaiul utilitar unicat UGZ? Vagonul era bidirectional si putea fi folosit ca polizor, plug si freza! In 1998 era tinut la Giulesti, si desi in stare de functionare, nu prea era folosit deoarece uza sina destul de rau - cel putin asa mi s-a spus- din cauza greutatii mari (22 de tone)! In oct 2001, inca mai era acolo. Cred ca pe atunci era singurul vehicul inca vopsit in schema caramizie de culoare a ITB.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Feb 2008 19:00 
#6050 din lateral


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Mar 2008 23:41 
#6094 care a zacut ceva timp in depoul Bucurestii Noi a fost casat zilele trecute.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Mar 2008 11:20 
6094 apartinea depoului Giulesti, ca si actualul S04 si peria 034, despre care cei dela depou spun ca e cea mai buna a RATB.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Apr 2008 17:54 
Vad ca au inceput sa inmatriculeze si utilitarele EP.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Jun 2008 16:52 
#6079 ex Victoria a fost casat azi.
Din utilitarele EP vor fi casate toate anul acesta cu exceptia S01-S04. Restul vor fi inlocuite de Rathgeber si T4R.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Jun 2008 18:17 
Un vagon utilitar mai deosebit, dar din pacate retras din circulatie, este vagonul VU93 cu numarul S21. El provine dintr'un V56, la care s'a inlocuit truckul cu un boghiu, probabil de V3A. El are usa pentru materiale pe ambele parti. In fata, cucuveaua este de forma EP/V3A, nu cea clasica de V56.
Dupa denumire, VU93 este anterior VU95 (S01-S04), deci este posibil ca initial sa fi avut numarul vechi, probabil 253, acesta fiind singurul V56 cu boghiu in loc de truck.
Ultima data cand l-am vazut, se afla in depoul Militari, iar cei de acolo spuneau ca n'ar fi mers niciodata. Interesant este ca pe vagon se afla niste cutii care ar parea sa contina ceva electronica.
Nu am momentan la indemana fotografii, dar puteti gasi si lua cu incredere de pe situl stiti voi care punct net.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Jun 2008 20:39 
Ultima data l-am vazut in 2007 dar si acum este acolo.
Explicatia primita de mine este ca vagonul a circulat doar odata si a fost retras din cauza balansului fata-spate cauzat de existenta unui singur boghiu central, din acest balans existand riscul agatarii retelei cu pantograful si chiar riscuri mai mari.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Jun 2008 20:50 
Vagonul avea boghiu dinainte de transformarea in VU93 si tragea boghiuri prin depoul Dudesti. Nu cred ca l-am vazut mai mult de o data prin oras in forma asta, dar exista un film facut de cei dela BS in depou si apare si intr'o poza de pe CD'ul BS.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Jun 2008 21:52 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8031
Va pot asigura ca, prin 1996-1997, cand era inca vopsit in galben, facea treaba prin Dep. Dudesti, iar la manevre chiar iesea cativa metri din depou si intra cu spatele. Cand veneam la unchiul meu (statea pe Bd. Octavian Goga) mereu ma rugam de mamaie (care venea sa stea cu var'meu, nascut in 1994) sa ma duca in fata depoului... si tot stateam eu si ma uitam la Rathgeberuri si la Duewaguri. Destul de des vedeam si acest S21 (nu se numea S21 atunci) manipuland boghiuri... viteza lui de deplasare era foarte mica, iar balansul fata-spate era, intr-adevar, foarte mare.
Tot in acea perioada am vazut, o singura data, un V56 pe Bd. Ghencea. Nu am vazut (de fapt nu am dat atentie) daca avea truc sau boghiu, dar era clar un V56 galben (nu as uita design-ul afisajului frontal de la un asemenea vagon).

Revenind la S21... au fost aduse multe modificari la el, dintre care as enumera:
-prezenta boghiului cu patina pentru franarea electromagnetica (desi am observat si robinetul pentru franrea hidraulica, insa nu am observat saboti... ar putea fi discuri de frana pe interior, ceea ce ar insemna ca nu are federe)
-sursa statica ICPE-SAERP. Pe ITBul din Iasi u am observat sursa statica. Insa in pozele vechi din Bucuresti se vede clar ca pana si Thomsonurile aveau sursa. Insa, avand in vedere ca pe ea scrie ICPE-SAER, cred ca este o sursa destul de noua, montata la ultimul RK.
-controller V3A (desi pe pluguri nu au pus, ba chiar sunt 2 vagoane cu controller Ep cu 12 contacte ,,de fac vatmanii scurta la mana de la el")
-usa 1 pare de aluminiu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jul 2008 22:58 
Sa vedem mai multe poze cu Rathgeber M4.64+m4.64 folosit pentru spalarea liniilor.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group