TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 25 Sep 2017 16:17

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat 17 Mar 2007 17:18 
Deschid acest topic pentru a pune poze si discuta despre tipurile de tramvaie utilizate la dezapezirea liniilor.
Pentru inceput cateva poze:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Mar 2007 16:51 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Sa patrundem putin in istoria unora dintre vagaoane....
Plugurile cu 2 osii si un singur post de conducere se numesc 1VU. Au fost construite in vremea cand Ep-urile clasice dispareau (unele se modernizau), de aceea toate aveau controller Ep in 12 trepte, o nenorocire dpdv tehnic. Odata cu casarea ITB V5x-urilor, s-au montat controllere provenite de pe acestea (controllere Thomson-Houston, Als-Thom sau AEG, cu 8 trepte), care erau mult mai fiabile si usor de intretinut.
Tot la inceput, existat un al 2lea controller (si el provoca scurta la mana precum cel de Ep...) pentru actionat peria, care a fost inlocuit cu alt mod de actionare (imi scapa... :( ). [Pe 1VU-ul #100 de la Constanta este inca prezent controller-ul pentru actionat peria]
Vagoane 1VU au ajuns si la Constanta (#100), Ploiesti (#5060), Galati (3 bucati) si Brasov (neoficial...eu nu am gasit nicio urma de asa ceva acolo, nici macar o roata sau o bucata de tabla).

In poza avem vagonul #3 asa cum arata cand era nou (din pacate alb-negru), avand atasata o ,,sararita" (remorca pentru imprastiat sare).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Mar 2007 16:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Urmatorul model de plug produs de ITB a fost 2VU. Au existat 2 asemenea vagoane, #22 si #23. Ulterior, la cererea echipajelor care lucrau pe ele s-a luat decizia transformarii lor in 3VU (mesajul urmator).
2VU aveau pereie doar intr-un capat, celalalt fiind prevazut cu tampon pentru a putea trage ,,sararite".


Iata cum arata un 2VU:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Mar 2007 17:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Al 3lea tip de plug produs de ITB este modelul 3VU. Ca si 2VU, el are controller V3A (bineinteles adaptat pentru motoarele si rotile lui). In plus, fata de 2VU, vagonul 3VU are perii la ambele capete, iar intre cele 2 cabine se gaseste o camera cu o masa si cateva paturi etajate (:!:) Probabil de aceea echipajele de pe 2VU au cerut si ele 3VU...
3VU au ajuns si la Craiova si Cluj (cate 1 bucata)... ca si la 1VU, asa se explica lipsa unor numere dintre plugurile RATB-ului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Mar 2007 17:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Ultimul (sper ca nu si cel din urma) vagon pentru deszapezire produs de ITB a fost UGZ.00 ,,Utilaj greu pentru deszapezire". Era un adevarat tanc pe roti CF cu diamentrul de 900mm, tot vagonul cantarind nu mai putin de 22 de tone. A fost casat acum aprox. 8 ani.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Mar 2007 19:20 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Situatia parcului de vagoane pentru deszăpezire este următorul:

Freze: #01, #02, #03 [numerele se suprapun cu cele ale 1VU]
1VU: #01, #02, #03, #06, #07, #09, #10, #11, #12, #13, #14, #16, #17, #18, #19, #20, #21
3VU: #22, #23, #24, #25, #26, #27, #28, #29, #30, #31, #32, #33, #34, #35.

Fiecare depou are cel putin cate un 1VU si un 3VU.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Mar 2007 16:00 
Unde e facuta poza alb-negru cu U.G.Z.-ul? De ce a fost casat acesta?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Mar 2007 18:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Motive pentru casarea UGZ-ului au fost mai multe..., cum ar fi:
-masa mare a vagonului (22t)
-faptul ca era unicat
s.a.m.d..
Nu stiu unde a fost pozat UGZ-ul.

Dupa cum v-am mai primis, revin acum cu informatii despre vagoanele freza.
Este vorba de Vagon Tramvai Turbofreza (VTT).

Din caracteristicile acestui tip de vagon:
-snecuri frontale (2 buc) L=2300; n~75 r/min; d~300; transmisie grup conic & lant dublu(triplu) pe laterala cadrului turbofrezei
-turbina (in spatele snecurilor) d~800 mm; n~300 r/min
-controler mers initial EP, acum inlocuit cu Thomson-Hosuton
-controler pornire turbofreza : initial 1CA5 si acum pornire automata temporizata pe 5 trepte. Decuplare turbofreza si repornire automata a ciclului dupa trecerea peste separatori, sesizor RTN (Releu Tensiune Nula)
-instalatie hidraulica pentru ridicare - coborare turbofreza si rabatere - pozitionare cos aruncare zapada, presiunea maxima =130....150 bar. Comanda prin electrodistribuitoare DN6, tensiune de 24V ; grup MCT3,5 & pompa PD10; Rezervor ulei 40 litri.
-frana serviciu aer si comanda prin "robinetul mecanicului", presiunea maxima =7,2 ....8 bar
-motor actionare .turbofreza TN59D (este subdimensionat si face fata doar pana la viteza maxima de 3Km/h si strat zapada 600....800 mm. ; la viteze mai mari "sare AV2-ul" (intr.automat pt. TN59D)
-grup auxiliar 24V; MCT3,5 & AE3000; grup auxiliar aer C350 & MCT3,5;
-au suferit unele modificari intre 1996 si 2000.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 18:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44618
Number one.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 18:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44618
4 ITB.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jul 2007 14:31 
Dr2005 wrote:
Motive pentru casarea UGZ-ului au fost mai multe..., cum ar fi:
-masa mare a vagonului (22t)
-faptul ca era unicat

- faptul ca unul din realizatori (si/sau proiectanti) a plecat in Canada :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jul 2007 22:36 
Poza cu vagonul de mai sus arata ca aceste vagoane, numite acum "turbofreze" au de fapt acea "turbofreza" detasabila. De aceea in poze mai vechi apar fara ea si cara boghiuri sau vagoane de marfa.
Este destul de probabil ca intial sa fi apartinut de sectia aceea de langa depoul Titan si de aceea sa aiba numere care se suprapun cu cele ale plugurilor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Feb 2009 17:52 
Astazi plugurile au stat pregatite in caz ca se depune zapada mai multa.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Sep 2009 15:07 
Desi in ultimul timp sunt folosite cateva zile pe an, vagoanele sunt intretinute si revopsite permanent.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Sep 2009 15:30 
022 la RK


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Nov 2009 21:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
RK-ul s-a facut pentru ca vagoanele trebuie sa fie apte de treaba in cazul unei ninsori precum cea din 2-3 ianuarie 2008. Astfel, toate vagoanele pentru deszapezire sunt functionale.

Sa ne concentram atentia putin asupra vagonului 1VU #16. Acesta (si cu inca unul, imi scapa numarul) are peria actionata hidraulic, in partea acoperita cu prelata fiind un rezervor de ulei. Modificarea s-a facut (mai demult) din cauza faptului ca motorul periei se defectase si nu se gasea altul. In ultima poza vedeti si pompa hidraulica.
Celelalte 1VU-uri au peria actionata cu un cardan de catre un motor electric ,,de pe troleibuzele vechi" (nu am intrebat ce troleibuze, probabil e vorba de TV-uri sau mai vechi). Motorul este actionat reostatic cu un controller modificat.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Nov 2010 17:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
#33 in URAC, probabil pentru RK:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Nov 2010 17:16 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Dr2005 wrote:
Sa ne concentram atentia putin asupra vagonului 1VU #16. Acesta (si cu inca unul, imi scapa numarul) are peria actionata hidraulic, in partea acoperita cu prelata fiind un rezervor de ulei. Modificarea s-a facut (mai demult) din cauza faptului ca motorul periei se defectase si nu se gasea altul. In ultima poza vedeti si pompa hidraulica.


Un alt vagon cu asemenea actionare este #03 de la Depoul Alexandria. In poza cu #16 nu este pompa hidraulica, ci doar actionarea pompei.
Sa vedem vagonul #03, cu motorul electric ce actioneaza pompa hidraulica si pompa, dar si legatura intre transmisie si perie:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group