TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 25 Sep 2017 16:19

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 575 posts ]  Go to page Previous  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 May 2010 22:00 
Mie mi se pare mai util să facă linia 42 doar între P-ţa Presei şi Clăbucet. Aşa va veni o dată la 10-15 minute.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 May 2010 23:53 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
mrM wrote:
Mie mi se pare mai util să facă linia 42 doar între P-ţa Presei şi Clăbucet. Aşa va veni o dată la 10-15 minute.
Si ce rost ar avea un traseu de 3 statii care mai si dubleaza o linie de autobuz? Nu exista 105? Raman la parerea ca orice traseu dinspre 1 Mai/Victoriei va fi un fiasco, datorita ocolului, asa ca singurele trasee cu ceva potential sunt cele dinspre nord, adica dinspre Laromet sau Chitila. Probabil ca varianta dinspre Chitila este mai buna, daca se va dezvolta zona dpdv imobiliar si comercial.

Userul "linia 69" are dreptate, dar pot pune pariu cu oricine pe orice suma de bani ca 42, in ciuda inutilitatii evidente nu va fi desfiintat pana nu se va crea un traseu alternativ de acces/retragere la depoul Bucurestii Noi. Daca ar fi mai putina nesimtire in trafic si lipsa de respect pentru orice regula de circulatie, s-ar putea desfiinta 42-ul, dar in conditiile actuale, nu.

La intervalul de succedare actual si la bataia de joc cu 66 de minute cursa sigur ca nu are nici un rost, dar s-ar putea eficientiza daca s-ar dori, cum am scris cu cateva mesaje in urma. Vagoane disponibile ar fi. Sa scoata 3-4 vagoane din 41, fiindca oricum aproape in permanenta sunt prea multe vagoane la capete, care nu fac nimic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 May 2010 12:46 
105 vine uneori destul de greu :oops: Aşa că pe porţiunea aia ar fi uitil 42.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 May 2010 13:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Revnind la problema liniei 42, problema este cam in felul urmator: fara a se face nici un fel de alte amenajari, se poate prelungi traseul pana la CFR Progresul sau Romprim. Desigur, asta nu inseamna ca ar fi excelent, dar macar s-ar mai asigura trasee noi si macar pe traseul comun ar mai fi deservite zone destul de importante precum Piata Sudului sau Pieptanari.

Desigur, daca e sa o luam cat se poate de pragmatic, problema cu traseul liniei 42 si a lui 105 pe portiunea Clabucet - Presei Libere este cat se poate de evidenta. Indiferent cat de mult s-a dezvoltat zona in ultimii ani cererea de transport este aproape inexistenta pe acea portiune. Pe de alta parte, cerere insemnata de transport este dinspre Pajura spre Presei Libere dar pe acolo nu exista linie de tramvai si nici nu cred sa se discute despre asta in viitor.

O posibilitate de dezvoltare pentru ca linia de pe Bd. Expozitiei sa nu mai fie o fundatura ar fi:
- realizare legatura cu linie de tramvai pe traseul Bd. Expozitiei - Aero Baneasa

Explicatia ar fi ca Linia 5 intodeauna are cerere la capatul de la Aero Baneasa si intodeauna mijloacele de transport au cerere mare pe tronsonul Presei Libere - Pasajul Baneasa.

Daca este sa fim cat se poate de pragamatici, toate liniile din zona de Nord-Vest (Chitila, Bucurestii Noi si Pajura) reprezinta ciuntiri oribile si trasee inutile. Astfel:
- 65 si 86 se opresc inainte de a oferi trasee mai utile printr-un capat la Presei Libere
- 24 are capat la fundatura Damaroaia in loc sa ajuna la Presei Libere sau Baneasa
- 20 si 45 care au capatul dinspre centru plasat prost fundaturile Parvan si Gara de Nord

Aceste rezultate minunate isi au originea in "reorganizarile" cat se poate de imbecile propuse odata cu aparitia ideii de metrou prin anii '70, segregarea traseelor, si cu preferinta obsesiva pentru trasee de autobuz a tuturor administratiilor de dupa 1990.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 May 2010 15:38 
Chiar dacă s-ar vrea să se facă un asemenea traseu al liniei 42 (deşi nu îi văd rostul) nu sunt suficiente tramvaie!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 May 2010 16:58 
La ora actuala, la deficitul curent de tramvaie pe care il avem, cea mai buna solutie pentru 42 este traseul actual la Mezes. Intrucat durata unei curse cu tot cu o stationare la unul dintre capete nu poate fi mai mare de 40-45 minute, 3 tramvaie la orele de varf si 2 tramvaie in rest alocate liniei ar ajunge. Fireste, ideal ar fi tatre solo, dar RATB le strica daca le trimite la Bucurestii Noi (sau poate strica depoul... cine stie care e cauza :roll: ).

Totodata, vreau sa va mai lansez o provocare.
La un moment dat RATB va dori sa modernizeze linia din Damaroaia.
Considerati:
a) sa fie modernizata - chiar daca va implica niste bani deloc de neglijat, iar rezultatul va fi mentinerea liniei 24 care merge ca dracu' si care oricum nu genereaza o asa de mare cerere
b) sa fie inlocuita cu retea de troleibuz - stalpii exista, o parte din cablu se poate la o adica refolosi - in acest caz de exemplu linia 65 ar putea ajunge in Damaroaia in loc de Pajura
c) sa fie inlocuita cu o linie de autobuz de interes local care sa duca poporul la metrou/tramvai (ex. Clabucet).

Ce parere aveti?
Personal eu consider ca b ar fi cea mai buna solutie intrucat mentine transportul electric, dar si scade enorm costurile modernizarii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 May 2010 17:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Solutia clara ar fi modernizarea liniei si scoaterea lui 331 de pe Bd. Gloriei.
331 ar putea merge in ambele sensuri prin Str. Jiului si sa isi prelungeasca traseul pana la Laromet, iar Bd. Gloriei sa ramana cu 24. Daca 24 ar veni la 15 minute, s-ar rezolva problema transportului in zona.
Desigur, mai e si solutia mutarii lui 331 in ambele sensuir pe Gloriei, caz in care ar putea sa dispara toata linia, la fel cum ar putea sa dispara si linia spre Laromet, care oricum e acoperita de trolee. Daca nu se vor aduce cat mai repede tramvaie, s-ar putea ajunge si la situatia asta, la fel cum s-a intamplat cu linia de la G-ral. Berthlot, cu cea spre IMGB si cu traseele din perioada aia.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 May 2010 18:51 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
RobertC wrote:
La ora actuala, la deficitul curent de tramvaie pe care il avem, cea mai buna solutie pentru 42 este traseul actual la Mezes. Intrucat durata unei curse cu tot cu o stationare la unul dintre capete nu poate fi mai mare de 40-45 minute, 3 tramvaie la orele de varf si 2 tramvaie in rest alocate liniei ar ajunge.
Exact asta am spus si eu. Intrucat cartierul Chitila se va dezvolta dpdv imobiliar si comercial in anii urmatori - sau cel putin asa se zvoneste - ar trebui macar experimentata o linie directa spre Piata Presei, cu interval de 10-15 minute. Cum infrastructura de tramvai exista, de ce sa nu se numeasca 42?
RobertC wrote:
Totodata, vreau sa va mai lansez o provocare.
Solutia b) mi se pare cea mai buna dpdv financiar, dar se mentine o structura anormala a traseelor. Practic, toata zona aia va avea in continuare legaturi numai cu Gara de Nord, fiind nevoie de transbordare pentru alte directii. Daca baga troleibuz in Damaroaia, va rezulta cel mai probabil o linie de genul Damaroaia – Sf. Voievozi, ca mai departe nu cred ca o prelungesc si sincer nici nu cred ca ar fi cazul. Cine vrea sa ajunga in centru din Damaroaia va folosi in continuare pe 331, fiindca are un traseu mai scurt si e si mai rapid in majoritatea timpului.

Intrucat nu mai e mult pana la deschiderea Pasajului Basarab, eu as face un experiment cu 24, prelungindu-l de la Banu Manta pe Podul Basarab – Grozavesti si de acolo mai departe la Cet Vest sau Depoul Militari. Practic, l-as desfiinta pe 47 si as crea o linie directa Damaroaia – Militari, cu interval de 15 minute la ora de varf. Sa mearga asa 6 luni, sa zicem. Daca tot atat de putini calatori ar fi dupa 6 luni, as scoate de tot tramvaiul din Damaroaia si as baga troleibuz, adica solutia b)
Dr2005 wrote:
Daca 24 ar veni la 15 minute, s-ar rezolva problema transportului in zona.
Pai chiar asa venea 24 in anii '90 cand inca erau EP-uri. De exemplu, in 1997 erau 6 ture la ora de varf, si o semicursa Damaroaia – Berthelot dura cam 30 de minute. Sigur ca se mai schimba turatia din cand in cand, dar si atunci 24 circula aproape gol prin Damaroaia.
Dr2005 wrote:
Desigur, mai e si solutia mutarii lui 331 in ambele sensuir pe Gloriei, caz in care ar putea sa dispara toata linia, la fel cum ar putea sa dispara si linia spre Laromet, care oricum e acoperita de trolee. Daca nu se vor aduce cat mai repede tramvaie, s-ar putea ajunge si la situatia asta, la fel cum s-a intamplat cu linia de la G-ral. Berthlot, cu cea spre IMGB si cu traseele din perioada aia.
Tramvai la IMGB nu prea se mai justifica la traficul existent pe acolo in anii '90. Prin 1995, cand am fost ultima oara pe acolo, linia mi s-a parut a fi intr-o stare destul de proasta si tramvaiele de pe 9 mergeau mai mult goale pe acolo, chiar la orele de varf. 51 era chiar o fantoma, si nu cred ca era mai rentabil. Oricum, linia aia s-a scos in 1996 cand inca nu se punea problema de lipsa de tramvaie, ba din contra, erau prea multe pentru cate linii existau.
Linia de la Berthelot s-a desfiintat fiindca un mare pilos de la Ambasada Canadei statea pe Budisteanu si a facut reclamatie ca il deranjeaza tramvaiele. De aia au disparut de acolo. Nu prea a avut legatura cu lipsa de vehicule.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 May 2010 19:36 
Am vorbit eu cu o femeie care stătea prin zona aia şi mi-a spus că pe mulţi îi deranja tramvaiul din cauză că atunci când trecea un tramvai se zdruncinau casele.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 May 2010 20:20 
Offline

Joined: Sun 16 Jul 2006 22:41
Posts: 96
Location: Bucuresti
24 ar putea atrage călători suplimentari printr-o prelungire de mai puţin de 1 km până la Petrom City. Detalii.

Să nu uităm că (probabil) într-un an 24 va asigura legătura zonei cu metroul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 May 2010 00:40 
Offline

Joined: Wed 21 Oct 2009 15:16
Posts: 14
Location: Bucuresti
Ideea cu linia 65 e buna dar prlungit pana la P-ta Rosetti cu realizarea racordului la Gara de Nord insa eu il vad in locul liniei 24 pe B-dul Gloriei pe 300 prelungit iar 331 dus pana la Laromet, desigur in ambele sensuri pe B-dul Jiului.
Si dupa cum bine s-a mai propus aici linia 45 ar putea merge pe noul pasaj Basarab pana la Dep. Militari. Si daca RATB-ul se vede clar ca nu vrea 45+46, vin cu propunerea indrazneata ca linia 46 sa mearga tot pe pasaj pana la CET Vest. Linia 47 sa se desfiinteze iar in Ghencea in locul ei sa ajunga 27 (Ghencea-RATB Titan). Mai mult ca sigur ca odata cu deschiderea pasajului linia 11 isi va relua vechiul traseu in Giulesti.
Dar ce se va intampla cu linia 34? Va merge si ea pe pasaj? Va ramane la Banu Manta? Sau unde?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 May 2010 01:41 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
linia 69 wrote:
Ideea cu linia 65 e buna dar prlungit pana la P-ta Rosetti cu realizarea racordului la Gara de Nord insa eu il vad in locul liniei 24 pe B-dul Gloriei pe 300 prelungit iar 331 dus pana la Laromet, desigur in ambele sensuri pe B-dul Jiului.
Nu cred ca 300 nu va fi prelungit vreodata in Bucurestii Noi. RATB a considerat intotdeauna linia 300 o linie rapida pentru legatura cu centrul. Parca s-a mai discutat asta pe forum.
In ceea ce priveste liniile de tramvai care vor circula pe Pasajul Basarab, fiti siguri ca se va alege combinatia care va necesita un numar minim de vagoane, indiferent daca se asigura legaturi bune sau nu spre diferite directii.
De aceea solutia 24 + 47 mi se pare mai buna decat 45 in Militari, fiindca 24 si 47 au intervale de succedare asemanatoare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 May 2010 19:13 
Offline

Joined: Wed 21 Oct 2009 15:16
Posts: 14
Location: Bucuresti
Desi nu-i rea varianta 24+47 nu prea imi vine sa cred ca va fi si cea alesa de RATB pentru ca daca linia 11 isi va relua traseul iar conform propunerii lui "Octavian" 47 va disparea din Ghencea aceasta zona va ramane cu o linie de tramvai foarte buna dar fara tramvaie. Poate sa aduca vreo alta linie dinspre P-ta Unirii sau vreun 27, ceea ce n-ar fi rau.
Avand in vedere mai mult ca sigura disparitia lui 11 din Ghencea si uitandu-ma pe harta parca imi vine sa cred ca linia ce va traversa pasajul Basarab va ajunge aici (in Ghencea). Poate fi 24, 45 sau chiar 42 desi nu cred ca ar fi cea mai buna "alegere". Asa cum RobertC ne-a lansat provocarea cu linia 24 si eu va lansez provocarea urmatoare:
Care va fi linia sau liniile ce va/vor traversa pasajul Bsarab si ce traseu va/vor avea?
Ce pareri aveti? Acum sunt 2 provocari, ambele interesante zic eu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Aug 2010 23:30 
O harta a liniei 41 din vagonul #218 construita de colegul nostru "macheta218".
Totodata, deasupra usei 1 exista un afis informational educativ:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Sep 2010 00:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Amortizor hidraulic pentru boghiurile de V3A:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Sep 2010 13:33 
Dr2005 wrote:
Amortizor hidraulic pentru boghiurile de V3A:


Propus casarii!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Sep 2010 22:33 
linia 69 wrote:
Care va fi linia sau liniile ce va/vor traversa pasajul Bsarab si ce traseu va/vor avea?
Ce pareri aveti? Acum sunt 2 provocari, ambele interesante zic eu.

Eu ma inscriu cu (re)infiintarea liniei circulare 26. Evident ca liniile 34 si 46 vor dispare. Capatul acestei linii ar putea fi foarte bine in complexul de la Sura Mare - sau ( cu unele retineri ) unde intoarce acum 34 in Berceni


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Sep 2010 15:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
andrei_ciocan wrote:
linia 69 wrote:
Care va fi linia sau liniile ce va/vor traversa pasajul Bsarab si ce traseu va/vor avea?
Ce pareri aveti? Acum sunt 2 provocari, ambele interesante zic eu.

Eu ma inscriu cu (re)infiintarea liniei circulare 26. Evident ca liniile 34 si 46 vor dispare. Capatul acestei linii ar putea fi foarte bine in complexul de la Sura Mare - sau ( cu unele retineri ) unde intoarce acum 34 in Berceni
Linia 26 nu cred ca ar fi pe gustul actualilor sefi. Adica cum, sa circuli dintr-o parte in alta a Bucurestiului fara sa trebuiasca faci vreo doua-trei bilete si fara sa ai "placerea" unei transbordari?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Sep 2010 17:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Bilete se vor taxa, ca doua statii de pe traseu vor fi considerate cap de linie si se va schimba semicrusa in SAT. Deci exista sansa ca si pentru 2 statii sa fie necesare 2 calatorii. Asa e, de exemplu, daca vrei sa mergi din Bd.Mircea Voda la P-ta. Unirii... 2 statii, 2 calatorii, ca la P-ta. Sf. Vineri se schimba semicrusa, eventual dupa ce au urcat calatorii de acolo si au validat si ei, pentru a putea fi considerati contravenienti, ca altfel nu are cum sa isi faca RATBul planul de amenzi. Alta solutie era sa faca controale in Giulesti-Sarbi, Salaj sau Zabrauti, dar nu au tupeu controlorii sa mearga pe acolo.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Nov 2010 17:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Câteva tramvaie la RK:
- #188 (Dep. Colentina), abia adus
- #355 (Dep. Colentina), finalizat
- #3400 (Dep. Militari), în lucru


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Jan 2011 12:53 
Offline
User avatar

Joined: Wed 17 Jun 2009 00:21
Posts: 53
I-au schimbat cumva traseul lui 46 pe Mosilor? Poza am facut-o pe la 11:30 azi, la Hristo Botev.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Jan 2011 13:36 
Nu. Probabil e blocat afisajul pe 46.
Linia 46 e deservita (si) de Colentina, unde exista lin ia 21...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Feb 2011 10:09 
Quote:
RATB va fabrica tramvaie de 2 milioane de euro

Uzina RATB va produce tramvaie Imperio de două milioane de euro. Vehiculele vor fi produse în cadrul unui acord cu Astra Vagoane Arad și Siemens. Pentru a putea beneficia și bucureștenii de tramvaiele de ultimă generație, RATB va trebui să le cumpere după ce le-a produs în propria uzină. Prototipul noului tramvai va fi realizat până la sfârșitul anului.
Regia Autonomă de Transport BucureÈ™ti a încheiat un acord cadru cu Astra Vagoane Arad È™i Siemens pentru fabricarea de tramvaie Imperio cu podea joasă, complet coborâtă. Potrivit contractului, Astra Vagoane Arad vine cu banii, iar RATB cu spaÈ›iile de producÈ›ie È™i forÈ›a de muncă. Astfel, Astra se va ocupa de amenajarea spaÈ›iilor de la Uzina de ReparaÈ›ii Atelierele Centrale a RATB, de retehnologizarea liniei de producÈ›ie tramvaie, de proiectarea prototipului, de construcÈ›ia seriei 0, de producÈ›ia de serie È™i de asigurarea serviciilor de întreÈ›inere È™i mentenanÈ›ă.

“Investiția va fi din fonduri proprii și va fi amortizată din cota de profit. Unul din motivele pentru care am ales să investim la RATB este și personalul numeros de care dispune Regia”, a declarat Valer Blidar, directorul Grupului Astra.

Primele rezultate ale acordului sunt aÈ™teptate în acest an. “Până la sfârÈ™itul anului va fi retehnologizată hala È™i realizat prototipul. Anul viitor va fi gata seria 0, aproximativ 4-5 tramvaie. După modernizarea halei vom fabrica 30-40 de tramvaie pe an. Costul unui tramvai va fi două milioane de euro, faÅ£ă de 2,5 milioane, cât costă în general un astfel de vehicul de transport public”, a precizat directorul RATB, Adrian CriÈ›.

Directorul RATB estimează că în zece ani vor fi fabricate cel puțin 300 de unități. Nu se știe însă câte dintre aceste tramvaie vor ajunge efectiv să circule prin București. Asta pentru că, după ce vor fi fabricate în Uzina proprie, RATB va trebui să le cumpere. “RATB le va cumpăra la prețul stabilit, minus cota de profit ce revine Regiei din vânzarea acestora. Noi ne dorim să cumpărăm cât mai multe, dar asta depinde de bugetul local”, a explicat Adrian Criț.

Toate tramvaiele vor fi fabricate pentru a fi vândute atât pe piața din România, cât și pe cea din străinătate. La fabricarea tramvaielor vor fi utilizate materiale românești, dar și componente fabricate de Siemens.

Termenii financiari ai contractului sunt “confidențiali”

Cei trei parteneri au refuzat să divulge informații concrete privind termenii financiari ai acordului. “Sunt date confidențale”, a spus Valer Blidaru.

“Este vorba de o investiție de câteva milioane de euro. Fiecare partener va avea o cotă egală de profit, de câteva zeci de procente. Este un acord în favoarea RATB”, a spus Adrian Criț.

Halele de la Uzina RATB nu au mai fost reabilitate sau modernizate de cel puțin 20 de ani. În urma acordului cu Siemens și Astra Vagoane Arad, doar una din secțiile RATB va fi modernizată.


Sursa


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Mar 2011 14:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
O mică statistică cu tramvaiele de la Răzoare de azi, schimbul 1:

Concluzii:
- 8: 14 ture, din care 4 de Alexandria, timp de parcurs 2 ore / cursă
- 25: 27 ture, din care 4 de Giurgiului, timp de parcurs 2 ore şi 20 minute / cursă
- 47: 4 ture, timp de parcurs 1 oră şi 49 minute / cursă! Ruşine RATB!!!!! E psoibil ca 47 să aibă doar cu 10 minute mai puţin decât 8?! 35 de minute (hai 40 să nu alerge) pe semicursă erau suficienţi! La aproape 2 ore pe cursă, vă daţi seama cât stă fiecare 47 la capăt la CET Vest?

- număr de ture de Militari în traseu: 37 + 1 în probe
- număr de V2A-T (Bucur) în traseu: 3
- număr de Tatre în traseu: 34 cupluri (68 vagoane) + 1 vagon în probe = 69 vagoane
- CUP (fără a se include vagonul în probe): p/100*(55 cupluri de Tatra + 11 V2A/S-T)=37 => p = CUP = 56,06 % Din nou ruşinică, CUP de 56 % la Militari, 69% la Alexandria... şi noi mergem pe jos sau stăm prin staţii câte 15 - 20 de minute!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Jun 2011 10:29 
Tramvaiul Bucur, „cireaşa“ de pe Podul Basarab
www.adevarul.ro

Cel mai modern tramvai din Bucureşti cu podea coborâtă va circula pe lina 34, cea care va traversa Pasajul BasarabPatru garnituri nou-nouţe aşteaptă în uzinele vechi ale RATB-ului semnalul pentru a părăsi hala şi a intra pe traseu.

La 8 martie 2009, tramvaiul Bucur Low Floor (cu podea joasă) ieşea de pe poarta Uzinelor de Reparaţii Atelierele Centrale (URAC) din Capitală şi făcea senzaţie pe linia 21. Acesta a fost cadoul oferit de municipalitate domnelor şi domnişoarelor care se alegeau cu flori şi o plimbare gratuită.

Tramvaiul s-a întors mai apoi la uzină, iar la 5 august şi-a luat în serios menirea şi a ieşit „la treabă“, pe aceeaşi linie 21 până în urmă cu patru zile când a fost mutat pe linia 34.

Momentan, Bucur LF circulă între Calea Vitan şi Banu Manta, însă, potrivit unor surse din cadrul regiei, traseul urmează să fie prelungit către Ghencea via Pasajul Basarab.

250 de muncitori ÅŸi 60 de zile pentru un tramvai

După aproape doi ani de la lansarea pe şine şi aproximativ 70.000 de kilometri parcuşi, modernul tramvai Bucur LF 401 nu va mai fi singur. În curând, alte patru modele îl vor urma, 402, 403, 404 şi 405.

„Tramvaiele sunt aproape gata, aşteaptăm doar decizia Primăriei pentru a le scoate în trafic“, au declarat reprezentanţii biroului de presă al RATB.

Principalul avantaj al tramvaiului este podeaua joasă care ajunge până în dreptul refugiului, lucru benefic mai ales bătrânilor şi persoanelor cu handicap care nu vor mai face efortul să urce scările.

De asemenea, această îmbunătăţire micşorează semnificativ timpul de coborâre sau de urcare. Din cele şase intrări, patru, cele din mijloc, au podeaua joasă.

Vehiculul are 26 de metri lungime, 2,45 metri lăţime şi 43 de locuri pe scaune, iar alte 265 în picioare. Este produs 100% în uzinele româneşti, însă unele componente sunt importate.

„Din valoarea de 800.000 de euro, cam 200.000 de euro reprezintă componente pe care le-am comandat din afară. Articulaţiile sunt din Germania, frânele tot de acolo, geamurile din Turcia, iar uşile din Austria“, a explicat Mihai Scarlat, directorul URAC.

În momentul în care toate elementele sunt achiziţionate, montarea propriu-zisă a tramvaiului nu durează mai mult de 60 de zile.

„Cam 250 de muncitori lucrează la un tramvai, adică 30% din angajaţii uzinei“, a mai spus Scarlat, precizând că dacă ar fi fost să-l cumpere din afară, „Bucurul“ ar fi ajuns să coste 2,5 milioane de euro.

Viteza maximă - 50 km/h

Tramvaiul are o structură din Å£evi de oÅ£el-carbon, înveliÅŸul, precum ÅŸi părÅ£ile din faÅ£ă ÅŸi din spate sunt din tablă de aluminiu, iar acoperiÅŸul din fibră de sticlă. Are trei corpuri de caroserie ÅŸi poate atinge o viteză de 60 km/h, însă a fost programat să nu depăşească 50 km/h ÅŸi este un model foarte silenÅ£ios. Directorul Scarlat preconizează că, timp de 14 ani, tramvaiul nu se va mai întoarce în uzine pentru reparaÅ£ii. ReprezentanÅ£ii RATB au declarat că, în acest an, Primăria Capitalei a mai comandat fabricarea a cinci astfel de modele.

"Cam 250 de muncitori lucrează la un tramvai, adică 30% din angajaţii uzinei"
Mihai Scarlat, director Uzinele de Reparaţii Atelierele Centrale (URAC)

Imperio, Loganul tramvaielor, produs de RATB

Regia Autonomă de Transport Bucureşti împreună cu Asta Vagoane Arad şi Siemens vor produce tramvaiul „Imperio“ ce se doreşte a fi cel mai ieftin din Europa, costul nedepăşind două milioane de euro. În luna octombrie, prototipul celui mai ieftin tramvai va circula pe linia lui 41, va avea o capacitatea de 300 de locuri, aer condiţionat şi podea joasă, potrivit unui contract încheiat de către părţi în luna februarie a acestui an. „Noi vom pune la dispoziţie uzina care va fi modernizată cu bani de la Siemens şi forţa de muncă, iar Astra vine cu tehnologia şi know how-ul. În felul acesta, cei 150 de lucrători implicaţi în proiect îşi vor păstra locurile de muncă iar Regia va rămâne cu investiţia“, a declarat la acea vreme, Adrian Criţ, directorul RATB.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Jun 2011 10:42 
Cateva observatii

Quote:
Patru garnituri nou-nouţe aşteaptă în uzinele vechi ale RATB-ului semnalul pentru a părăsi hala şi a intra pe traseu.


De fapt, mai asteapta piese!

Quote:
Momentan, Bucur LF circulă între Calea Vitan şi Banu Manta, însă, potrivit unor surse din cadrul regiei, traseul urmează să fie prelungit către Ghencea via Pasajul Basarab.


Aha! Pasarica asta de unde a iesit? De la Brandusa, de la Crit sau ziaristul s-o fi inspirat de pe forumuri?

Quote:
După aproape doi ani de la lansarea pe şine şi aproximativ 70.000 de kilometri parcuşi, modernul tramvai Bucur LF 401 nu va mai fi singur. În curând, alte patru modele îl vor urma, 402, 403, 404 şi 405.


Alte 4 modele sau alte 4 tramvaie din acelasi model?!?

Quote:
„Tramvaiele sunt aproape gata, aşteaptăm doar decizia Primăriei pentru a le scoate în trafic“, au declarat reprezentanţii biroului de presă al RATB.


Da, sigur! Exact asta asteapta!

Quote:
Principalul avantaj al tramvaiului este podeaua joasă care ajunge până în dreptul refugiului, lucru benefic mai ales bătrânilor şi persoanelor cu handicap care nu vor mai face efortul să urce scările.


In unele cazuri...

Quote:
Vehiculul are 26 de metri lungime, 2,45 metri lăţime şi 43 de locuri pe scaune, iar alte 265 în picioare.


265 in viziunea lui Crit si a Brandusei!
Abia incap 265 intr-un V3A care e mai mare! Sunt curios cati or crede ca incap in sectiunea din mijloc? :twisted:

Quote:
geamurile din Turcia

Noi nu stim sa fabricam geamuri?

Quote:
În momentul în care toate elementele sunt achiziţionate, montarea propriu-zisă a tramvaiului nu durează mai mult de 60 de zile.


D-aia se cacaie la ele de mai bine de un an?

Quote:
Are trei corpuri de caroserie şi poate atinge o viteză de 60 km/h, însă a fost programat să nu depăşească 50 km/h şi este un model foarte silenţios.


Pai de ce ar merge cu mai mult de 50? Ca doar nu are unde, nu-i asa?
Foarte silentios? :lol: :oops: :twisted: Crit o fi stat vreodata in sectiunea din mijloc?!?

Quote:
Directorul Scarlat preconizează că, timp de 14 ani, tramvaiul nu se va mai întoarce în uzine pentru reparaţii.


Sa moara el! Are curaj sa dea cate o bere pentru fiecare zi in minus fata de cei 14 ani? :twisted:

Quote:
Regia Autonomă de Transport Bucureşti împreună cu Asta Vagoane Arad şi Siemens vor produce tramvaiul „Imperio“ ce se doreşte a fi cel mai ieftin din Europa, costul nedepăşind două milioane de euro.


Pai stai putin, Bucur LF costa 800K... Nu cumva e mai ieftin?
Sau recunosc si ei ca Bucur LF nu e tramvai, ci un rahat carpit pe boghiuri!


Quote:
ÃŽn luna octombrie, prototipul celui mai ieftin tramvai va circula pe linia lui 41.


S-o vedem si p-asta!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Jun 2011 23:51 
Offline

Joined: Tue 01 Nov 2005 12:41
Posts: 192
Location: Bucuresti
Cred ca nimeni nu ia in serios aberatiile legate de capacitatea mijloacelor de transport la noi.....stim doar ca acea capacitatea se calculeaza dupa normative comuniste, si nu europene; un Citaro care la noi are capacitate de cca 110 calatori in tarile civilizate are doar cca 75, un vagon de tramvai de circa 50 m la atlii are capacitate de 400 de calatori (cca 80 pe scaune), la noi unul pe jumatate ca lungime are 3/4 din capacitate....insa toti sefii acestor regii de transport sunt niste incompetenti carora le pasa doar de ce zice primarul, nu de calatorii pe care chipurile ii deservesc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Jun 2011 08:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44618
Tramvaiul cu... remorcuta!

[youtube]mXKHSgOpYSk[/youtube]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Jun 2011 17:41 
urmeaza in curand ca 46 sa ajunga la C.E.T. Vest ceea va conduce automat la disparitia lui 47. Moartea Tatrelor se apropie. :evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Jun 2011 18:07 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 673
Location: Bucuresti, Militari
Pentru ca plangea lumea dupa 27 in Ghencea, poate vor pune de vreo inginerie dupa aparitia lui 46 la CET Vest, sa-l duca pe 47 de la Ghencea la Piata Unirii.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 575 posts ]  Go to page Previous  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group