TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 06:55

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Tramvaie V3A-2S-93
PostPosted: Sun 18 Mar 2007 16:57 
Sunt in numar de 6 si stau la depoul Titan. Anul de fabricatie este 2006.
Numerele de parc sunt:028,034,036,037,237,245.

Cateva poze cu cele 6 vagoane:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Mar 2007 16:58 
Si un interior (#237)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 21:36 
In timpul constructiei acestora am tras cu ochiul si la unele componente ascunse de ochiul calatorului. Vedem contactorii de sub cele 3 scaune de langa cabina. Bordul si un detaliu al controlerului.
Un lucru pe care nu stiu cati din voi il stiti...
Cum ne dam seama daca un tramvai are sau nu sistem de franare Hanning & Kahl ? Simplu...Pe bord sub lampile de stare ale federelor exista 2 butoane - Pompa 1 si Pompa 2, vagoanele care au acele butoane AU sistem Hanning & Kahl. Cele pe care nu sunt acele butoane nu au sistem H&K.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 21:44 
Sa vedem mai in detaliu un controler cu contactorii si ce legaturi sunt.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 21:58 
Poze din lateral cu fiecare sectiune.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 22:03 
Sa vedem si mecanismele de inchis-deschis de la usi (valabile pentru toate V3A-93 asa ca nu le voi pune si in alte parti) si sistemul de afisaj interior - Hannover Displays.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Jun 2007 03:45 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
Merita mentionat ca in pana in 1991, au existat nu mai putin de 15 V3A-2s, si un total de 23 de vagoane siameze, daca socotim si cele 8 V2A-2s. Numerele vagoanelor V3A-2s erau 028-038, 236, 237, 245 si 247. Cineva "intelept" a luat decizia casarii/reconstruirii unui mare numar de astfel de vagoane, asa ca au ramas numai 14...
S-a luat/se ia macar in calcul construirea mai multor astfel de vagoane - macar 20-25, eventual din V2A- avand in vedere ca sunt foarte utile cand se fac diverse lucrari?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Jun 2007 10:48 
RATB ezita sa construiasca / modernizeze siameze din cauza usilor pe ambele parti, care reduc capacitatea vehiculului. Faptul ca s'au modernizat totusi niste V3A2S a fost doar pentru ca erau necesare. Cand erau in URAC toate siamezele modernizate, in diverse faze, cei de acolo spuneau ca: "se fac acestea si altele nu se mai fac". Poate ca urmatoarele vor fi cele modernizate (din) V2A2S.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Jun 2007 11:45 
Offline

Joined: Tue 01 Nov 2005 12:41
Posts: 192
Location: Bucuresti
sa fim seriosi, se gindeste RATB la capacitate, la cit isi bate joc de calatorii pe care ii obliga sa mearga in aglomeratie; mai degraba cred ca au ceva probleme tehnice in a exploata vagoane bidirectionale, de care se feresc cit pot


Top
 Profile  
 
 Post subject: tramvaiele v3a-2s-93
PostPosted: Thu 28 Jun 2007 20:00 
eu unul pe #247 nu l-am vazut niciodata sa fie vagon v3a-2s ,dar vagonul #029 sigur a fost siamez pana la modernizare si dupa acea fiind arondat depoului colentina.247 a fost vagon al depoului dudesti si mi-l aduc aminte ca vagon v3a nemodernizat si-l tin minte foarte sigur.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jun 2007 20:52 
028-038 erau toate siameze. 028, 030, 034-037 erau cele pe care le vedeam cel mai des. Pe 029, 031-033 si 038 le-am vazut de foarte putine ori, cred ca pe majoritatea o singura data. Cert este ca si ce urma dupa ele sau ce era intaintea lor (026,027/039 &c) le-am vazut si pe ele, asa ca stiu de unde incepea seria asta. Cel putin undeva prin 1990, 038 era siamez. Pe 237 si 245 le-am vazut. De 236 scrie S'B-Atlas, iar pe 247 cred ca l-am vazut nemodernizat si V3A normal pe undeva, poate pe linia 34. Cred ca majoritatea lor erau pe liniile 53/54 rezultate din modernizarea baseasca a Podului Grant si ulterior a intregii linii, inainte de transformarea ei in ce este acum. Imi amintesc ca in perioada 1990-93 linia era cumplit de proasta mai ales pe str. Turda si mai erau si resturi de macazuri S pe acolo.
Din cand in cand, mai scapau siameze pe 41 si dupa modernizare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jun 2007 02:38 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
OK, mi-am scos de la naftalina caietul cu insemnari. 247 era siamez si apartinea depoului Dudesti. Ultima oara l-am vazut prin '90 in schema veche de culoare a ITB. Circula in special pe linia 50, cu inca cateva siameze (036, 4038, 4044).
Daca ati vazut un 247 ca V3A nemodernizat, mai tineti minte daca era inainte sau dupa '91? Este posibil sa fie vorba de o renumerotare, iar originalul 247 sa fi fost taiat impreuna cu alte V3A la inceputul anilor '90.
Si inca ceva: deja incepand de prin 1993, in afara de siamezele care circula si azi, nu mai exista decat 029. Sunt sigur de asta, pt. ca pe atunci mergeam des in zona Uranus si vedeam frecvent linia 32, care folosea numai siameze. 029 a disparut prin 1995.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jun 2007 11:12 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 198
Location: Bucuresti, sector 3
Octavian wrote:
Merita mentionat ca in pana in 1991, au existat nu mai putin de 15 V3A-2s, si un total de 23 de vagoane siameze, daca socotim si cele 8 V2A-2s. Numerele vagoanelor V3A-2s erau 028-038, 236, 237, 245 si 247. Cineva "intelept" a luat decizia casarii/reconstruirii unui mare numar de astfel de vagoane, asa ca au ramas numai 14...


#037 original NU era V3A-2S, deci a fost transformat ulterior ?n aşa ceva. Ştie cineva c?nd a avut loc transformarea ?
Se pare că ?n anii '80 un număr de vagoane V3A au suferit tuning-uri interesante faţă de variantele originale. Mă g?ndesc la #026 şi #027, dar şi la #206, care este puţin probabil să fi avut 5 uşi din construcţie(1976). Un alt vagon este #074, care a reapărut ?n 1986 cu un look similar vagoanelor V3A mai noi #353 şi #360.
La finele anilor '80, am văzut la TIB un vagon V3A av?nd ?nscris numărul de parc #119. Ştiut fiind că: 1) ITB păstrase un V54 cu acest număr de parc şi 2) Din plaja depoului Colentina #108 - #180 lipsea #119, e interesant de aflat:
a) A existat un vagon V3A #119 ?n anii '70, sau numărul a fost sărit cu bună ştiinţă ?
b) Dacă totuşi exista V3A #119 anterior celui de la TIB, pe la ce depou ?şi făcea veacul ?


Top
 Profile  
 
 Post subject: v3a-2s-93
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 20:24 
236 nu a fost niciodata vagon bidirectional asta o stiu sigur doar era la depoul alexandria si a stat acolo pana la modernizare cand a fost arondat depoului victoria,iar 247 l-am vazut la inceputul anului91 pe liniile dudestului in culoarea galbena proaspat iesit de la urac.deci sigur nici acesta nu a fost siamez.si cand toate siamezele au venit la depoul alexandria erau unele chiar cu ,culoarea rosie a itbului #4040,#4042.poate #247 a fost incurcat cu#237.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 20:45 
017-037 originale: 1974
090-143 originale: 1976
202-253 originale: 1978
V3A2S au aparut undeva intre 1983 si 1985, dar e posibil sa se fi continuat constructia (adica modernizarea) lor si dupa aceea.
Eu imi amintesc de 037 si 038 siameze in 1988.
Pe 236 si 247 nu imi amintesc sa le fi vazut siameze, dar un 247 ne-siamez, da.
E posibil sa mai fi fost multa vreme si 029, dar eu l-am vazut si pe 030 si pe 035.
074 si 075 au fost probabil primele tramvaie cu ecran panoramic, iar 206 a fost probabil unul dintre primele cu 5 usi. 075 mergea prin anii '90 pe linia 21.
119 V3A n'avea nicio treaba cu 119 V56. Mai erau asa dublate si: 151, 152, 154 &c. 154 si 154' erau cred ca la acelasi depou sau oricum se plimbau prin aceeasi zona. 154 V56 era la Victoria.
026 si 027 erau tramvaiele cu usi de autobuz.
In orice caz, ganditi-va ca URAC lucra cam pe acelasi principiu de acum, adica intra un tramvai intreg si iesea altul intreg, cu acelasi numar, dar nu neaparat acelasi.
Asa arata 206 in anii '80 si asa l-am vazut odata remorcat spre urac. Culoarea inchisa e rosu. Linia pare a fi 9, dar vagonul l-am vazut dus (de?) la depoul Victoria.
Fotografia nu stiu cui apartine.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Jul 2007 15:05 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 673
Location: Bucuresti, Militari
De unde ai luat poza mai sunt si altele?
Primele bidirectionale au fost V2B odata cu infiintarea liniei 41, dupa care, la scurt timp au urmat V3A-2S. Parbrizul panoramic a aparut mult mai tarziu la bidirectionale


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: v3a-2s-93
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 04:02 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
rocar_ud117 wrote:
247 l-am vazut la inceputul anului91 pe liniile dudestului in culoarea galbena proaspat iesit de la urac.deci sigur nici acesta nu a fost siamez.si cand toate siamezele au venit la depoul alexandria erau unele chiar cu ,culoarea rosie a itbului #4040,#4042.poate #247 a fost incurcat cu#237.

Interesanta polemica despre "siameze"... :)
Despre 247 sunt sigur ca a fost bidirectional cel putin in 1990-1991. Locuiam in cartierul Dristor pe atunci si chiar am circulat cu el pe linia 50. Daca in 1991 a aparut un vagon V3A normal proaspat vopsit in schema noua RATB, este posibil ca siamezul 247 sa fi fost casat, iar din el sa se fi pastrat doar numarul...
rocar_ud117 wrote:
236 nu a fost niciodata vagon bidirectional asta o stiu sigur doar era la depoul alexandria si a stat acolo pana la modernizare cand a fost arondat depoului victoria

Da, pe 236 V3A clasic nemodernizat il stiu si eu... Totusi, imi amintesc - destul de vag, e adevarat - de un vagon bidirectional cu numarul 236 circuland pe linia-naveta 55 pe traseul Piata Galati - Baneasa (am amintit de ea la topicul "Istorie"). Vagonul nu l-am vazut decat de vreo 2 ori - nu prea aveam treaba cu zona respectiva - dar cred ca apartinea, macar temporar, de depoul Victoria.
Totusi, nu sunt singurul care sustine ca 236 a fost V3A-2s. Ia uite ce scrie Tom:
Tom wrote:
De 236 scrie S'B-Atlas
.


Poate cineva care are acces la "inside information" din RATB ne lamureste si pe noi cate vagoane bidirectionale s-au fabricat, ce numere au avut, daca au avut loc renumerotari etc. , ca asa nu ajungem la nici o concluzie...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 12:49 
Faptul ca au numere mici sau oricum ale unor serii dinainte de 1979 dovedeste faptul ca siamezele V3A sunt reconstructii, spre deosebire de V2A2S.
La vremea aceea (ca.1983), ultimul tramvai V3A fabricat era 351 sau 352 (in S'B-Atlas 352 (cu 5 usi) apare fabricat in 1986!!). Probabil ca si atunci se faceau modernizari/reparatii capitale, iar siamezele s'au realizat pentru ca incepuse sa se prefigureze isteria demolarilor.
In acest an s'au retras din circulatie toate tramvaiele vechi pe 2 osii si EP original, desi in 1984 inca mai existau peste 200 remorci V56/58 si V12 nefolosite !
La sfarsitul lui 1983 existau 776 vagoane motor:
  • V58=78
  • LHB=1
  • V3A=352(?)
  • EP/V3A=172
  • V2A=44
si 442 remorci:
  • V56/58=93
  • V12=177
  • EP/V3A=92
  • V12/V3A=80
720 troleibuze:
  • TV20E=76
  • DAC(Roman) 112E=320
  • DAC 117E=324
  • 5321 nu este mentionat !
1667 autobuze:
  • IK4=466
  • Roman 112UD=212
  • DAC 117UD=821
  • DAC 112=168

Nu este foarte clar insa de ce V2A2S s'au facut noi, iar V3A2S nu, desi practic tot noi au fost.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 19:54 
Sa le vedem si pe linii pe care au circulat mai rar 15 si 23 dar si pe linia 44 unde se pare ca vor ramane si dupa terminarea lucrarilor la pasaj.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 19:59 
245 cand era inca in lucru in URAC, in noiembrie-decembrie 2006.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Jan 2009 21:37 
Mai nou in vagoanele 2S de la Giulesti au aparut notate capetele vagonului, CAP1/CAP2, dar nu stiu daca sunt date aceste numere aleator sau intre cele 2 capete exista si diferente tehnice.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Jan 2009 21:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 295
Nu primesc niciun numar la capete. Acel "CAP 2" este scrisa de vatmani ca sa faca diferenta intre capatele tramvaiului. Alte vagoane au "CAP A/CAP B" sau pur si simplu "A/B"


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Jan 2009 22:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 336
Location: Bucuresti 4, Berceni
Articulatia la V3A nu este simetrica. Se poate deduce care dintre cabine ar fi "in plus" (care ar putea primi numele de cap B/cap 2) comparand orientarea articulatiei cu ce de la un V3A unidirectional.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Modernizare
PostPosted: Wed 28 Jan 2009 10:46 
Offline
User avatar

Joined: Mon 24 Oct 2005 15:32
Posts: 47
Location: Bucuresti 3
Acest tip de tramvai se poate moderniza cu chooper sau cu invertor mult mai eficient decat reconditionarea vechilor controlere mecanice. Practic unitatile chopper sau invertor sunt folosite pentru ambele sensuri, doar comenzile si calculatorul de bord de dubleaza fata de schema originala.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Jan 2009 16:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 153
Location: Bucuresti/Arad
Asta ar insemna si un singur pantograf, nu?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Jan 2009 21:04 
Offline
User avatar

Joined: Mon 24 Oct 2005 15:32
Posts: 47
Location: Bucuresti 3
Da, bidirectional si pus pe mijloc... ar avea probleme la comanda electromagnetilor de la macaze.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 31 Jan 2009 20:55 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 327
Location: Bucuresti, s. 1
Nu neaparat simetric, pantografele asimetrice merg foarte bine in ambele sensuri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Feb 2009 00:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 153
Location: Bucuresti/Arad
Exemplu: M8Surile din Arad, care au pantograf asimetric situat in unul din capete (deci nici macar pe mijloc).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Feb 2009 20:02 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 327
Location: Bucuresti, s. 1
Si mai e si acel prototip cu doua capete care circula pe 42, de multe ori condus din capatul fara pantograf.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Feb 2009 20:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
3001 si 3002 ... ambele prototipuri, dar zac in depou.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group