TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 06:56

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: Mon 19 Mar 2007 15:52 
Sunt in numar de 3 , au echipamente Holec , sunt echipate cu cate 2 choppere. Au numerele de parc 192,205 si 361. Din cauza unor probleme la ora actuala doar 361 circula. 192 este in URAC si urmeaza sa soseasca in 2-3 luni iar 205 va pleca la RK pana la sfarsitul lui martie.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 23:20 
Da, si inca mai este pe pagina primara a RATB.
La vremea lor tramvaiele astea erau ceva deosebit. :)
Acum sunt...unul in conservare la B Noi, unul la RK de ceva timp si altul mort de cativa ani in depou. :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 23:25 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 323
Location: Drumul Taberei
Marian Andrei wrote:
Acum sunt...unul in conservare la B Noi, unul la RK de ceva timp si altul mort de cativa ani in depou. :roll:


Sunt impartite momentan astfel:
#192 la RK
#205 mort in dep.Alexandria
#361 dus in conservare la dep.Bucurestii-Noi


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 23:26 
192 este aproape gata, saptamana trecuta mai aveau sa ii monteze bordul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 23:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Au fost primele tramvaie cu chopper pe care le-a avut Bucurestiul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 23:34 
Apoi a urmat 246 care a fost echipat in dep Dudesti.


Top
  
 
PostPosted: Sat 07 Jul 2007 21:04 
cand au aparut aceste tramvaie eram fascinat de schema lor de culoare tip "papagal"dar nu stiu de ce s-a ales aceasta schema?aceste tramvaie de-a lungul timpului numai probleme au stat lunii bune in depou,iar #205 a fost implicat si intr-un incident care se putea termina tragic,un glont ajungand in firma acest incident s-a petrecut pe timpul cand circula pe 41 la casin.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Jul 2007 21:24 
Linia 41 urma sa devina metrou usor (tentativa din 2000) si s-a vrut ca toata sa fie doar cu asemenea tramvaie, nu se stie de ce au picat ambele proiecte in 2000.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Jul 2007 23:20 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Masa lor este 35t gol, 55 t plin. Daca are chopper si electronica, mai adaugi 100-200 kg.

Daca luam o acceleratie gravitationala (g) egala cu 9,8 , atunci greutatea unui V3A gol este 343 kN (kilo-Newtoni), iar plin are 539 kN.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Aug 2007 16:46 
Offline
User avatar

Joined: Mon 24 Oct 2005 15:32
Posts: 47
Location: Bucuresti 3
bogdan wrote:
Care este greutatea vagoanelor V3A indifernt de tip?


Aceste vagoane V3A au tabla mai groasa, ca la locomotive, deci au: 38...39t gol.
Celelate au 34 t.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Nov 2007 23:27 
Singurul V3A-H care circula fara probleme este 361 la ora actuala. Acesta a avut din 1997 doar un singur RG la bandajele boghiurilor (in 2002 au fost schimbate) fara nici un fel de RK, practic acesta circula cu aceleasi motoare si echipamente din 1997 fara probleme majore. A stat in conservare in vara lui 2006 si 2007.
192 a avut RK,dupa ce a stat ceva timp pe bara, din pacate si dupa RK are probleme, dar circula destul de des.
205 va fi reconstruit, nu se stie cand.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jan 2008 16:19 
Dupa o lunga absenta a intrat de azi in circulatie si #192, azi era pe linia 32.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Feb 2008 17:48 
Situatia lor la ora actuala. 205 este mort, asteapta sa intre in URAC pentru RK, nu stiu daca ajunge PPC cu invertor sau va ramane in forma actuala, tot cu invertor.

192 si 361 sunt titulare pe 27, azi erau unul dupa altul (ce bine ca nu le baga pe 32).
Mai demult va ziceam de 192 ca are pantograful original... :)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Apr 2008 20:51 
#205 va fi facut cu invertor si motoare asincrone (2x240kW). Modificari la caroserie nu stiu daca se vor face fiind un experiment pentru sistemul de tractiune. Daca sistemul va avea succes de anul viitor se va trece la montarea acestui sistem de tractiune pe V3A-93-(Invertor)-PPC pentru a inlocui parcul liniei 41 daca nu se aduc tramvaie de import pana atunci. (deci CH-PPC actuale nu vor sta mult pe linia 41)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Apr 2008 19:02 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
Marian Andrei wrote:
#205 va fi facut cu invertor si motoare asincrone (2x240kW). Modificari la caroserie nu stiu daca se vor face fiind un experiment pentru sistemul de tractiune. Daca sistemul va avea succes de anul viitor se va trece la montarea acestui sistem de tractiune pe V3A-93-(Invertor)-PPC pentru a inlocui parcul liniei 41 daca nu se aduc tramvaie de import pana atunci. (deci CH-PPC actuale nu vor sta mult pe linia 41)


ca de obicei, orice ciob scoate uracul e bagat imediat pe 41, marea linie de protocol ratb...
dar foarte probabil, aceasta linie nu va pupa tramvaie noi pentru ca pana la momentul livrarii (undeva in anul 201x) va ajunge (cu toata carpeala care se face) intr-o stare jalnica, asa cum era cea de pe Pallady acum cativa ani.
iar tramvaiele noi vor intra pe liniile nou refacute la momentul livrarii, cel mai probabil pe 34, pe pantelimon si prin titan :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Apr 2008 00:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Punctul delicat este ca liniile se deterioreaza chiar daca sunt folosite chiar daca nu. Oricum, legat de capacitatea liniei si necesarul de transport este clar ca linii ca 41, 32, 35 (25 actualmente) conduc detasat fata de 21, 34 sau altele in care de la ora 7-8 e foarte liber cam pe ambele sensuri in timp ce la celelalte linii cererea e inca ridicata. La sfarsit de saptamana balanta inca sta puternic inclinata spre gradul de utilizare ridicat al liniilor 41, 32, 35 (25 actualmente).

Revenind la motivatia pentru linia 41. Oare cat de mult conteaza daca ai un parc de aproape 40 de vehicule cu actionare reostatica (inainte) treci la chopper si cresti eficienta cu 25-35% si acceleratia cu cel putin 20% si apoi la invertoare unde se ajunge aproape de 50% crestere de eficienta fata de reostatica, peste 30% crestere la acceleratie si intervale de intretinere (inspectie la boghiurile motoare) mult mai mari pentru ca nu mai sunt perii care sa se consume.

Din moment ce linia 41 are cel mai mare parc, nu se mai pot face cresteri importante si nici alte vagoane nu vin orice imbunatatire cantareste greu. Linia poate fi oricum scoasa si schimbata mult mai usor decat la 21 sau 34 pentru ca nu este inglobata in beton decat pe mai putin de 25% din traseu. Din acest motiv nu vad de ce linia 41 nu ar fi cel mai veridic si real candidat pentru orice modernizare si eficientizare din moment ce tehnologiile sunt testate deja.

In plus, in incheiere trebuie spus ca de succesul sau esecul acestei linii atarna mai bine de 5% din prestigiul si imaginea RATB. E singura linie care conteaza atat de mult si mai ales linia de care depinde in buna masura ideea de succes si perspectiva a transportului rapid de suprafata pe infrastructura feroviara.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Apr 2008 03:27 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
fider wrote:
Punctul delicat este ca liniile se deterioreaza chiar daca sunt folosite chiar daca nu. Oricum, legat de capacitatea liniei si necesarul de transport este clar ca linii ca 41, 32, 35 (25 actualmente) conduc detasat fata de 21, 34 sau altele in care de la ora 7-8 e foarte liber cam pe ambele sensuri in timp ce la celelalte linii cererea e inca ridicata. La sfarsit de saptamana balanta inca sta puternic inclinata spre gradul de utilizare ridicat al liniilor 41, 32, 35 (25 actualmente).

Nu ar fi exclus ca liniile 25, 32 si 41 sa fie mai utilizate tocmai din cauza faptului ca au portiuni mari cu cale de rulare separata de restul traficului, iar viteza comerciala este mai mare. Deci normal ca sunt mai utilizate. 41 era foarte solicitata si inainte sa fie facuta "metrou usor" si acum de cand are cale proprie se dovedeste a fi un "sac fara fund". Probabil ca asa s-ar fi intamplat si cu linii ca 21 sau 34 daca ar fi fost facute cu cale de rulare separata, dar in viziunea PMB transportul in comun nu trebuie sa incomodeze pe cel individual cu automobilul, nu invers cum ar fi normal.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Apr 2008 12:33 
Offline

Joined: Fri 30 Jun 2006 09:53
Posts: 173
Un motiv pentru solicitarea mare ar mai fi si lipsa metroului in Drumul Taberei si Rahova (mai ales Dr. Taberei cu o concentratie enorma de populatie) si din zona Pietei Presei Libere.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Apr 2008 14:32 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
Indiferent daca are cale separata sau nu, tramvaiul este mijlocul de transport de suprafata cu cea mai buna viteza de deplasare in conditiile actuale. Chiar si pe portiunile cu dale se merge mult mai repede decat ar face-o un autobuz sau troleibuz in zona respectiva. De aceea ar trebui insistat pe dezvoltarea transportului cu tramvaie prin achizitia de noi vehicule care sa fie distribuite pe toate liniile (nu doar preferential) si extinderea retelei. Degeaba se cumpara mii de autobuze si troleibuze daca acestea nu au pe unde circula, iar viteze de deplasare mai mari se pot obtine chiar si prin mersul pe jos.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 21:44 
Offline
User avatar

Joined: Mon 07 Apr 2008 14:23
Posts: 20
Location: Bucuresti
bord V3A h, # 361


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008 20:01 
Am si eu o nedumerire la care sper sa gasesc raspuns :?

Acum tramvaiele sunt alimentate in CC monofazic iar motoarele de tractiune sunt tot in CC monofazic:
La noile tramvaie, alimentarea va ramane CC monofazic? Iar tractiunea cum s-ar desfasura? in CA monofazic sau trifazic?

Linia lui 41 nu este comuna cu alta linie. Daca tractiunea se va desfasura in CA monofazic nu este mai buna alimentarea direct in CA? tramvaiele ar putea avea si invertor pt a functiona atunci cand se duc la depou.
Eu zic ca este mai buna, deoarece curentul este generat alternativ. Nu vad de ce l-ar face CC iar apoi din nou CA...

Invertorul ce randament are?

In cazul in care tractiunea se va desfasura trifazic? Cum este mai bine?

Alimentare in CC si tractiune CA trifazic? Sau alimentare CA si tractiune CA monofazic?

La alimentare in CA monofazic probabil ar merge si tractiune CA trifazic, defazajul obtinandu-se prin electronica dedicata, dar avand in vedere ca nu s-a implementat la trenuri nu cred ca merge...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Apr 2008 22:20 
#361 pleaca la RK peste 2 luni cand va fi restabilit accesul dintre URAC si Dep. Alexandria. Nu va avea modificari la sistemul de actionare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Jun 2008 21:35 
#361 e tras pe dreapta, zilele astea pleaca la RK.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Jun 2008 23:52 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 327
Location: Bucuresti, s. 1
Highlander wrote:
Am si eu o nedumerire la care sper sa gasesc raspuns :?

Acum tramvaiele sunt alimentate in CC monofazic iar motoarele de tractiune sunt tot in CC monofazic:
La noile tramvaie, alimentarea va ramane CC monofazic? Iar tractiunea cum s-ar desfasura? in CA monofazic sau trifazic?

Linia lui 41 nu este comuna cu alta linie. Daca tractiunea se va desfasura in CA monofazic nu este mai buna alimentarea direct in CA? tramvaiele ar putea avea si invertor pt a functiona atunci cand se duc la depou.
Eu zic ca este mai buna, deoarece curentul este generat alternativ. Nu vad de ce l-ar face CC iar apoi din nou CA...

Invertorul ce randament are?

In cazul in care tractiunea se va desfasura trifazic? Cum este mai bine?

Alimentare in CC si tractiune CA trifazic? Sau alimentare CA si tractiune CA monofazic?

La alimentare in CA monofazic probabil ar merge si tractiune CA trifazic, defazajul obtinandu-se prin electronica dedicata, dar avand in vedere ca nu s-a implementat la trenuri nu cred ca merge...

In sectorul 1 e comuna cu 20, 24, 42, 45 la Miciurin si 42 la Casa Presei. In sectorul 6 e comuna la Plaza si Ghencea (cu ce o mai circula si pe acolo).
Industrial, curentul se obtine alternativ, deci e preferabil sa fie transportat tot alternativ, la o tensiune cat mai mare (pentru pierderi minime). Dar daca ai motoare de continu atunci nu are rost sa ingreunezi toate vehiculele cu convertor, distantele fiind si mici, alimentezi din capul locului cu ce te avantajeaza mai mult.
Motoarel trifazate de alternativ au randament sporit dar sunt mai pretentioase. Totusi, ultima varianta de ICE are motoare trifazate, deci se poate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Jun 2008 23:10 
Offline

Joined: Thu 14 Feb 2008 00:25
Posts: 115
Location: Bucuresti
Marian Andrei a scris:
Quote:
#361 e tras pe dreapta, zilele astea pleaca la RK.

E tras pe dreapta pentru ca s-a defectat,sau pentru ca nu se mai poate circula cu el in starea asta?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Jun 2008 23:15 
E tras pe dreapta pentru ca este in ultimul hal, titularii de pe vagon isi vor lua concediu cat este vagonul la uzina.

Cele 3 vagoane Holec au avut din start o deficienta destul de mare la sistemul de racire al blocului electronic aflat in cutia din salon. Din pacate problema a fost rezolvata prin montarea unui sistem auxiliar de racire care isi face treaba destul de bine. Dar zic din pacate pentru ca acest sistem de racire elimina aerul cald exact in spatele vatmanului in cabina. La 192 a fost rezolvata problema, dar 361 este putin altfel si se spera sa se rezolve si la acesta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jun 2008 02:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 336
Location: Bucuresti 4, Berceni
Highlander wrote:
Am si eu o nedumerire la care sper sa gasesc raspuns :?

Acum tramvaiele sunt alimentate in CC monofazic

CC este doar CC, nu este monofazat sau polifazat
Highlander wrote:
iar motoarele de tractiune sunt tot in CC monofazic:
La noile tramvaie, alimentarea va ramane CC monofazic? Iar tractiunea cum s-ar desfasura? in CA monofazic sau trifazic?

Linia lui 41 nu este comuna cu alta linie. Daca tractiunea se va desfasura in CA monofazic nu este mai buna alimentarea direct in CA?

Nu neaparat. Locomotivele (actuale) alimentate in CA si cu motoare de CA intai rectifica curentul in CC dupa care este transformat in CA cu frecventa variabila. Primele locomotive actionate in CA foloseau motoare de CC care pot fi alimentate si cu CA de frecventa joasa (cum ar fi 16,6 Hz in Germania si imprejurimi, 25 Hz in SUA). Deci ar fi folosit direct CC daca nu ar fi fost problema cu coborarea tensiunii.

Highlander wrote:
tramvaiele ar putea avea si invertor pt a functiona atunci cand se duc la depou.
Eu zic ca este mai buna, deoarece curentul este generat alternativ. Nu vad de ce l-ar face CC iar apoi din nou CA...

pentru ca este nevoie de curent alternativ cu frecventa variabila, care se obtine prin diverse circuite electronice din CC.

Quote:
Invertorul ce randament are?

85-95%.
Quote:
In cazul in care tractiunea se va desfasura trifazic? Cum este mai bine?

Alimentare in CC si tractiune CA trifazic? Sau alimentare CA si tractiune CA monofazic?

La ora actuala este preferata tractiunea in CA trifazat.

Alimentarea ce este la indemana - este mai bine sa fie CC pentru tramvaie clasice - tensiune mai mica, pericol mai mic. Chiar daca ar fi CA la tensiune mica s-ar ingreuna tramvaiul cu circuite de rectificare + pierderi.
Quote:
La alimentare in CA monofazic probabil ar merge si tractiune CA trifazic, defazajul obtinandu-se prin electronica dedicata, dar avand in vedere ca nu s-a implementat la trenuri nu cred ca merge...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Jun 2008 14:58 
192 si 361 vor circula din august-septembrie pe linia 41 :!: .
192 avand pantograf original nu necesita decat o patina de grafit iar 361 la RK probabil primeste pantograf nou. Decizia a fost luata pentru a scade consumul de energie in reteaua liniei 41.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Jun 2008 15:00 
Offline

Joined: Fri 30 Jun 2006 09:53
Posts: 173
Un comeback interesant :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Jun 2008 15:01 
La fel si pentru #205...pacat ca nu in schema originala. :(


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group