TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 07:00

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Jun 2008 13:15 
Offline

Joined: Wed 05 Mar 2008 16:08
Posts: 15
Sistemul de afisare din statii este cumva legat cu sistemul de afisare din vagoanele liniei 41? Intreb pentru ca am vazut mai multe tramvaie 41 care afisau tot felul de simboluri in loc de statia urmatoare, ora sau ce mai afisau ele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Jun 2008 13:52 
N-au nicio legatura intre ele. Singurul vector comun e indiferenta crunta a celor care se ocupa de ambele sisteme. In cazul anuntului din statii, oricum s-a folosit o infrastructura proasta de tot (UTP-uri, inspectia zero, etc... exact ca la semafoarele automate de altfel). La cele din tramvai, pur si simplu nu-i pasa nimanui, de la vatman la responsabilul cu softul, daca mai merg sau nu, ce date afiseaza, sau daca macar sunt pornite...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Jul 2008 22:10 
La ora actuala pe linia 41 sunt in exploatare 3 tipuri de vagoane de la depourile Alexandria si Bucurestii Noi.
- Alexandria - V3A-93-CH-PPC
- Bucurestii Noi - V3A-93, V3A-93-PPC
Urmeaza ca intr-o anumita perioada de timp tot parcul liniei 41 sa fie inlocuit cu tramvaie V3A-93-CH-PPC.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Oct 2008 11:46 
Ieri s-au facut 6 ani de metrou usor in Bucuresti. Din pacate in acesti 6 ani linia 41 a ramas singura linie de metrou usor din Bucuresti si din Romania.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Oct 2008 20:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Asa este. Din pacate nu mai avem alte trasee cu mai bine de 70% din parcurs separate de trafic. Totusi, avem cateva trasee foarte bune (Bd. Timisoara, Bd. Ghencea, Sos. Progresul, linia 32) si solutii ce ar fi putut sa se implementeze si pentru viitoare trasee prin bucuresti (green track). Totusi, ultimele modernizari (linia 21,34,si Bd. 1 Dec 1918) sunt foarte slabe din acest punct de vedere, neaducand timpi de parcurs mai mici.

Nici in viitor nu se preconizeaza macar revenirea la trasee cu cale de rulare proprie (linia 12 pe Sos. Progresu si Sos Viilor) desi asta ar insemna doar sa se ridice acele placi de beton dintre linii. Dar nu se vrea, nu se doreste ca tramvaiul sa fie un mijloc de transport real, rapid si eficient ci doar un prilej de conferinte de prese fotografii si stiri fara nici o valoare pentru o amarata de schimbare de linie si reconstructia catorva peroane.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Nov 2008 16:53 
Azi se implineste un an de cand primele 2 CH PPC, 306 si 224 au intrat in circulatie pe linia 41. Pana azi s-a ajuns la 60% din parcul liniei 41 format din tramvaie CH PPC. La ora actuala avem 28 de astfel de vagoane din care 26 fac parte din parcul liniei 41 iar 2 bucati si in viitor poate mai multe fac parte din parcul liniilor depoului Dudesti.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Jan 2009 15:50 
Un document interesant despre cum functioneaza sistemul SPOT-UTOPIA folosi in semaforizarea liniei 41, documentul face referire la tarile nordice.

http://www.movea.se/Sigk4/4-1%20%C3%98r ... Norden.pdf


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Feb 2009 14:01 
Astazi are loc o revizie generala a liniei 41. Pe langa verificarea si recalibrarea retelei de contact au fost spalate statiile, se curata praful si pamantul de pe linie si se reparau gardurile unde este nevoie.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Feb 2009 14:02 
A fost adus si aspiratorul pentru linii al RATB.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Feb 2009 14:04 
La coborarea de pe pasajul Grant a fost sparta zona asfaltata acum 2 ani cand s-a lucrat la pod si masinile traversau linia de tramvai.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Feb 2009 14:06 
Cea mai puternica lucrare are loc in zona Pasaj Lujerului unde a fost curatata toata linia si au fost schimbate din prinderile liniei.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Feb 2009 20:43 
Offline

Joined: Sat 03 Nov 2007 11:13
Posts: 23
Location: Bucuresti, S6, Militari
Salut,

Am si eu o nelamurire. De ce V3A-93-CH-PPC-urile incetinesc inainte de intrarea in pasaj? Vineri unul chiar a oprit in pasaj dupa ce a franat brusc. Celelalte V3A-uri nu fac asa.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Feb 2009 20:52 
Udar wrote:
De ce V3A-93-CH-PPC-urile incetinesc inainte de intrarea in pasaj? Vineri unul chiar a oprit in pasaj dupa ce a franat brusc. Celelalte V3A-uri nu fac asa.


Ele sunt limitate la 50kmh, iar in panta prind viteza destul de repede, oricum datorita schimbarii fortei de apasare din cauza retelei joase este recomandata in zona aceea viteza de 20kmh. Se intampla la CH PPC daca vatmanul nu este atent sa mai treaca de 50kmh si atunci intra frana de urgenta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 16:15 
Pe majoritatea zonelor CF ale liniei 41 au crescut flori de camp galbene si iarba care dau un aspect mai verde liniei 41 :)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 17:26 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 327
Location: Bucuresti, s. 1
Apropo de semnele de circulatie care pentru multi sunt doar "recomandari", la coborarea in Lujerului era de la construirea liniei restrictie de 20 (evident nu o baga nimeni in seama), asa ca deasupra ei a aparut noua restrictie, de 30. Practic, dintre doua doua restrictii, se respecta cea mai severa, deci cum cea mai severa e demult ignorata, cea mai putin severa e lafel de inutila :D .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Apr 2009 20:03 
Offline

Joined: Thu 14 Feb 2008 00:25
Posts: 115
Location: Bucuresti
Marian Andrei a scris:
Quote:
Pe majoritatea zonelor CF ale liniei 41 au crescut flori de camp galbene si iarba care dau un aspect mai verde liniei 41

Portiuni de yellow/green track :twisted: .


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 18 Oct 2009 14:04 
Offline

Joined: Fri 09 Oct 2009 16:52
Posts: 15
pe strada Turda:

http://www.jurnalul.ro/webcam/turda-163.html

cred ca a imbatranit izolatia de la sine, au aparut bucatele de ceva sfaramicios si zgomotul facut de tramvaiul 41, depaseste limita admisibila.
Pare ca merge direct pe beton, vibreaza blocurile cand trece, mai ales ca sub linia de tramvai cred ca este un tunel cu tevi, canalizare ...
Nu stiu cum s-ar putea reduce zgomotul- tramvaie mai silentioase sau refacerea liniei?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Oct 2009 16:11 
Niciodata nu am inteles de ce s-a aplicat sistemul acesta pe strada Turda pentru ca este mai zgomotos decat zonele CF. In tramvai nu se simte prea mare lucru, decat zgomotul normal al curbei care este usor uzata deci cel putin vreo 5 ani nu va necesita interventii.

"ceva sfaramicios" este nisipul utilizat de vagoane odata cu aparitia patinajului din cauza frunzelor, este normal sa apara zgomote si vibratii deoarece linia se aspira destul de rar in zona aia.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Oct 2009 23:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
In zona Turda, inclin sa cred ca ratiunea pentru configuratia liniei actuale a fost probabil:
- nu se putea construi din motive necunoscute (retele edilitare la adancime mica?) terasament cu baza la adancime medie pentru linie. Nu trebuie uitat ca si la traseul liniei 35 pe bulevardul Timisoara au existat cateva asemenea mici portiuni. Acolo a fost vorba de retele de canalizare.
- s-a urmarit realizarea unei izolatii fonice acceptabile (se stie prea bine ca, de fapt, linia tip CF cu traverse de beton pe pat de balast este cu mult mai zgomotoasa la viteze mari) la pret redus.
- este posibil sa se fi luat in calcul la un moment dat largirea soselei Turda (si nu realizarea de parcari in spic) fapt ce implica probabil pentru o perioada circulatie mixta pe soseaua Turda.

Ce s-a realizat:
- preluarea apelor pluviale cu un sistem semi-performant dar ieftin: guri plasate in portiunea mediana a liniei care nu sunt intodeauna suficiente
- o zona care s-a comportat destul de bine in conditii de viteza medie catre mare de circulatie dar cu inconvenientul cheltuielilor mari de inlocuire a liniei in caz de defectiuni

Pe ansamblu, se poate intelege situatia Soselei Turda. Ce nu este insa clar este motivul pentru care Bd. Maresal Averescu nu a fost separata de trafic in conditiile in care latimea tramei stradale este identica cu cea a soselei Turda iar traficul era destul de intens si acum mai bine de 7 ani.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Oct 2009 10:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 224
Location: Bucuresti
fider wrote:
Ce nu este insa clar este motivul pentru care Bd. Maresal Averescu nu a fost separata de trafic

Daca ar fi izolat linia de trafic ar fi trebuit sa permita intoarcerea in ambele capete ale intersectiei (la Clucerului si la "Miciurin") sau macar virajul la stanga la "Miciurin". De fapt in ciuda oricaror interdictii soferii ar fi facut aceasta manevra, iar dupa cum am vazut in pozele de acum cateva seri chiar o fac si blocheaza tramvaiele. Cum ar fi fost, in conditiile prezentei gardului, sa nu poti nici macar sa cobori din tramvaiul blocat si sa stai in continuare "sardina" :shock:

BTW, eu am circulat cu 41 si inainte de modernizare, inclusiv in anii '90. Tin minte ca singurul loc in care se bloca din cauza masinilor care intrau pe linie (la traficul de atunci!) era... Turda, in apropiere de celebra intersectie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Oct 2009 23:03 
In cateva ore se implinesc 7 ani de la inaugurarea primei si singurei linii de Metrou Usor din Bucuresti si din Romania. La ora actuala aceasta este linia de tramvai cea mai moderna, aglomerata si rapida din Bucuresti.

Un scurt istoric al acestei linii:
- 10 februarie 2002 - incep lucrarile de modernizare pe tot traseul intre Ghencea si Piata Presei
- 21 octombrie 2002 - se pune in functiune pe tot traseul cu vagoane V3A-93 de la Depoul Bucurestii Noi
- 15 mai 2005 - in premiera se introduce in traseu primul tramvai cu podea partial coborata din Romania - V3A-93-PPC #008, urmeaza dupa cateva luni #164
- 19 septembrie 2005 - se introduc pentru prima data 36 ture la ora de varf (maximul a fost de 34 pana atunci)
- 24 iunie 2007 - depoul Alexandria intra pentru prima data pe aceasta linie temporar cu 4 vagoane clasice pentru acomodarea personalului cu linia in vederea introducerii tramvaielor noi
- 17 septembrie 2007 - se atinge din nou un maxim de ture, 38 la ora de varf (32 Bucurestii Noi, 6 Alexandria)
- 5 noiembrie 2007 - se introduc in circulatie pe linia 41 primele tramvaie V3A-93-CH-PPC intr-un program de inlocuire a vagoanelor cu actionare clasica, program inca in desfasurare
- 1 octombrie 2009 - se atinge din nou un maxim de ture, 41 la ora de varf (19 Bucurestii Noi, 22 Alexandria)

Parcul circulant alocat pe aceasta linie este urmatorul:
Depoul Bucurestii Noi
- V3A-93 - 24 vagoane
Depoul Alexandria
- V3A-93-CH-PPC - 26 vagoane + 1 rezerva V3A-93

De la punerea in functiune pana saptamana trecuta rulajul pe aceasta linie a atins valoarea de 24.500.000 Km.
Cel tarziu pe data de 26 octmbrie pe linia 41 va intra in circulatie primul tramvai cu actionare in curent alternativ produs in Romania.
Incepand cu anul 2010 pe linia 41 va intra in circulatie si prototipul Bucur LF 401.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Oct 2009 23:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Marian Andrei wrote:
Cel tarziu pe data de 26 octmbrie pe linia 41 va intra in circulatie primul tramvai cu actionare in curent alternativ produs in Romania.


Primul tramvai cu motoare actionate in curent alternativ nu a fost #4013 la sfarsitul anilor '80?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Oct 2009 09:45 
Offline

Joined: Fri 09 Oct 2009 16:52
Posts: 15
cea mai frumoasa amintire din istoricul liniei 41, o am cand aprox 1 an, n-a circulat, era santier si era o liniste f confortabila.
"prototipul Bucur LF 401" va fi silentios?
Va semana cu ce e prin Franta, de ex:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Oct 2009 10:15 
1. Prototipul Bucur LF exista deja si circula pe linia 21. Are un topic dedicat la sectiunea "Tramvaie RATB": http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=2351
2. Te rog redimensioneaza pozele la 800x600
3. Daca pozele nu iti apartin, te rog specifica sursa lor, daca pot fi redistribuite sau pur si simplu nu le publica daca exista restrictii in acest sens.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Oct 2009 13:10 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 327
Location: Bucuresti, s. 1
4. Avand in vedere ca in Franta s-a descoperit ca e contra-productiv sa te ascunzi dupa deget, acolo, pe o linie aglomerata, nu o sa se cumpere niciodata tramvaie noi cu boghiuri construite acum 10 ani si proiectate acum 20 de ani, sau tramvaie de capacitate mai mica decat cele actuale. Deci, in concluzie, raspunsul e "nu, din nefericire nu o sa fie ca prin Franta, o sa fie tot ca prin romanica".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Oct 2009 13:55 
Dr2005 wrote:
Primul tramvai cu motoare actionate in curent alternativ nu a fost #4013 la sfarsitul anilor '80?


Nu a circulat niciodata (nici macar nu stiu daca a functionat) si nici macar nu era cu invertoare ci cu un sistem cu tiristori si condensatoare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Oct 2009 16:45 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Actionare in curent alternativ poate sa fie si cu reglarea turatiei din invertor (cu variere de tensiune) (cum probabil e #205) si cu actionare reostatica sau variatoare de tensiune. Ideea de baza e ca se utilizeaza un motor de curent alternativ.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 28 Oct 2009 15:57 
Offline

Joined: Fri 09 Oct 2009 16:52
Posts: 15
nasty wrote:
pe strada Turda:

http://www.jurnalul.ro/webcam/turda-163.html

cred ca a imbatranit izolatia de la sine, au aparut bucatele de ceva sfaramicios si zgomotul facut de tramvaiul 41, depaseste limita admisibila.
Pare ca merge direct pe beton, vibreaza blocurile cand trece, mai ales ca sub linia de tramvai cred ca este un tunel cu tevi, canalizare ...
Nu stiu cum s-ar putea reduce zgomotul- tramvaie mai silentioase sau refacerea liniei?


izolatia lipsa pe unele portiuni


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Oct 2009 22:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Inclin sa cred ca in situatia actuala mult mai importante ar fi urmatoarele modernizari pentru a permite deservirea fluxului de calatori din prezent:

- in primul rand, vagoane de capacitate mult mai mare, 400 sau 500 de calatori, la drept vorbind nu se poate deservi in mod satisfacator un traseu cu intervale de succedare sub 2 minute

- statii cu pasaje pietonale denivelate in spatiile cu aflux mare de calatori: Piata Drumul Taberei, Virtutii, Bd Mihalache

Aspectele ce nu depind in mod direct de RATB si nu pot decat sa fie propuse Primariei:
- proiect de supralargire a Bd Marasti pentru a asigura separarea completa a traseului liniei de traficul rutier
- propunere de realizare pasaj rutier denivelat Piata Drumul Taberei

Aspecte ce sunt deja in discutie si care pot ameliora situatia in viitor (indirect):
- proiect de realizare strapungere Str Brasov - Sos Alexandria (timp de acces/retragere mai scurt)
- proiect de supralargire Bd Ghencea si Prelungirea Ghencea ce pot aduce lina 41 pe traseu propriu in portiunea mediana a arterei rutiere Bd. Ghencea (eficientizare circulatie si reducere risc accidente)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Oct 2009 22:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Ma uitam ca, in ultimele zile a luat-o razna complet linia 41, cu tot ce inseamna ea. Duminica dupa ora 20 se circula la 2 minute, ba chiar se formau trenulete. Azi (miercuri), la 7 dimineata se circula la 10 minute; la 15 se scazuse intervalul la 7 minute, dar terminalul de la Ghencea era aproape pustiu, cu cate un singur 41 (dar care mai si statea acolo pana venea urmatorul si mai schimbau cateva vorbe vatmanii).


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group