TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 06:53

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next
Author Message
PostPosted: Sat 26 May 2007 14:22 
Daca tot vorbim despre tramvaie sa vedem si cum se construiesc acestea. Deoarece am avut ocazia sa vad cam toate fazele de constructie pentru tramvaiele V3A-93-CH-PPC voi face un mic articol cu constructia acestora.
Acestea se construiesc in Sectia 4a din URAC, boghiurile se fac in sectia de boghiuri V3A, apoi trec prin vopsitorie si in final ajung la sectia 4a pentru a fi montate pe vagoane. Structura vagonului este imbracata in tabla care apoi este acoperita cu un strat protector. Dupa aceasta operatiune sectiunea ajunge in vopsitorie unde se aplica un strat de grund protector, vopseaua iar apoi schema de culori (dunga galbena, partea neagra din jurul geamurilor etc).
Sa vedem operatiunile descrise mai sus, in poze apare si o structura a vagonului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 14:26 
Dupa ce se termina vopsirea definitiva vagonul se intoarce in sectia 4a pentru inceperea asamblarii. Se incepe cu lipirea podelei (din placi de lemn) si a linoleumului de pe podea. De punctat este ca vagonul se plimba prin URAC tractat pe boghiuri de manevra.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 14:32 
Urmatorul pas este montarea pantografului, montarea separarii dintre salon si cabina, realizarea gaurilor necesare pentru montarea echipamentelor, montarea coltarelor de la scari si diversilor suporti pentru echipamente.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 14:38 
Cam in acelasi timp in interior se pun izolatiie, melamina, cutiile in care vor sta mecanismele de inchidere-deschidere usi, cutiile unde vor sta echipamentele din cabina, instalatia de incalzire etc.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 14:47 
In cazul a 10 vagoane de acest tip dupa ce au fost facute o parte din montaje acestea au stat cateva saptamani asteptand urmatoarele materiale pentru a se continua constructia. Vagoanele au stat in curte cu geamuri temporare care sa protejeze interiorul de ploi etc.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 14:57 
Urmatorul pas este montarea interiorului, rampei de la usa 3, bare, cutii pentru neoane etc.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 15:04 
In acest timp sunt finalizate si boghiurile vagonului. Acestea sunt reconstruite de la 0. Motoarele sunt rebobinate complet. Sistemul de franare este optimizat prin introducerea sistemului de frana reostatica recuperativa produs de Hanning & Kahl.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 15:12 
Se monteaza si cuplele, sistemul de salvare persoana si masca din fata/spate care acopera cupla. Din cate vedeti cupla are un mecanism (manual) de ascundere.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 15:23 
Se trece la cablaje interne, se monteaza sistemele de inchidere-deschidere usi, apar suportii pentru faruri si stopuri...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 15:30 
Capacele diverselor echipamente, precum si majoritatea componentelor sunt intai testate pe vagon apoi finisate si fixate final. Se observa noul tip de geamuri culisante, lipite direct de caroserie...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 15:32 
Se monteaza articulatiile, se finiseaza exteriorul. Apar aparatorile contactorilor de pe acoperis si cablajele. Vagonul este asamblat pe boghiurile lui.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 15:37 
Vagonul este finalizat din punct de vedere constructiv, cablajele sunt facute in proportie de 100%, interiorul este finisat...sunt puse inclusiv taxatoarele de bilete. Ramane sa fie montata masca din fata, mastile de boghiurile purtatoare si geamurile din parti de la cabina. Cu aceste geamuri a fost o problema deoarece manipulantii se plang ca nu vad bine in oglinda de ele, vom vedea ce metoda se va alege.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 May 2007 13:56 
Continuam, primele componente electronice incep sa apara cat de curand pe CH PPCuri. Iata contactori din partea din fata, locul unde urmeaza sa fie montat chopper 1 si conectica de sub bord.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 12:35 
Offline

Joined: Tue 06 Jun 2006 13:36
Posts: 2
Location: BUCURESTI
De ce nu se pun de la primul montaj boghiurile lui?
De ce nu se foloseste tabla de aluminiu pe laterale?
Nu s-ar coroda si ar tine mai mult ansamblul
De ce are trepte si nu panta la zona LF?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 12:38 
dizzy wrote:
De ce nu se pun de la primul montaj boghiurile lui?
De ce nu se foloseste tabla de aluminiu pe laterale?
Nu s-ar coroda si ar tine mai mult ansamblul
De ce are trepte si nu panta la zona LF?


Boghiurile se pun abia dupa ce se fac toate cablajele to tot, odata puse bohiurile nu mai sunt scoase.
Tabla de aluminiu este mai scumpa si vopsirea eie costa mai mult, deocamdata tabla de aluminiu avem doar pe Bucur.
Nu se poate face panta in zona LF din cauza spatiului prea mic, aceasta ar fi foarte abrupta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 12:39 
Toate tramvaiele PPC de tipul constructiv al V3A, incluzand KT8D5N si K3RN, au trepte. Cred ca si T3RN (varianta lungita si PPC a lui T3) are tot trepte. In felul acesta se castiga spatiu pentru LF.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Jul 2007 14:03 
Vesti bune...
- au sosit manse pentru 8 vagoane (mansele vin din Italia)
- la sectia de electronica sunt in curs de configurare chopperele pentru 3 vagoane.
- au sosit sistemele de afisaj si anunt statii pentru 6 vagoane


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Jul 2007 13:48 
Sa detaliez si putin si provenienta materialelor electronice ale CH PPCurilor.
Mansele dupa cum spuneam vin de la un producator din Italia.
Chopperele sunt facute in parteneriat, piesele sunt aduse de la diversi producatori iar constructia efectiva a chopperelor se face la sectia 4a electronica din URAC. Asamblarea si configurarea unui chopper dureaza 8-12 zile.
Sistemele de display si calculatorul de diagnoza sunt inventie facuta in URAC (sistemele MCKV1-A) si productia de serie a acestora este asigurata de Iorom.
Contactorii si toate sistemele auxiliare sunt facute la sectia 4a URAC.
Sursele sunt aduse de la INDA Craiova.
Pantografele sunt asamblate la URAC.
Bordul tramvaielor cu toata butonistica si electronica este facut la sectia 4a URAC. (la ora actuala sunt vreo 4 facute)

O sa revin si cu poze si detalii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Jul 2007 13:00 
Iata si blocul unde se afla contactorii de tractiune de pe vagonul 224. Aceste blocuri sunt in numar de 2, cate unul pentru fiecare motor/chopper.
Echipamentul este identic pe toata seria CH PPC deci nu il voi mai prezenta pentru urmatoarele vagoane.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Jul 2007 13:04 
Sa vedem si spatiul pentru chopperul A a lui 224.
De asemenea chopperul 1 a lui 224 este aproape gata, al doilea pana pe 1 este finalizat.
Ce mai lipseste acum este sistemul de diagnioza si displayul de pe bord.
De asemenea dupa o directiva UE am inteles ca este obligatoriu ca transportatorii sa asigure conditii bune soferilor si vatmanilor, asa ca RATB este aproape obligat sa puna AC in cabina pe toata seria CH PPC.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Jul 2007 13:08 
Iata si bordurile lui 172 si 131.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Jul 2007 15:08 
La ora actuala in URAC sunt vreo 15 caroserii V3A-93-CH-PPC din care nu mai putin de 6 sunt deja echipate in proportie de 80% asteptand chopperele si componentele electronice.

Acestea sunt:
224,131,4008,4014,136,264
Numere de lucru in URAC, care nu au inca nr de parc - 257>263.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Sep 2007 13:33 
Incepand cu #224 toate CH PPCurile (si Bucur) au un model nou de mansa, diferenta este la partea de vigilenta. Daca pana acum vatmanul era nevoit sa tina apasata mansa, lucru putin complicat acum sistemul a fost schimbat - practic vatmanul acum trebuie doar sa tina manerul mansei in pozitie normala iar cand va lua mana manerul se va roti in pozitia de stop.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Sep 2007 13:36 
Practic pe #224 inafara de sistemul de diagnoza si display sunt montate toate elementele. Azi au fost finalizate cablajele.
Probabil va mai sta prin urac sa i se faca modificarile pentru linia 41.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Sep 2007 16:30 
Sa il admiram si pe V3A-93-CH-PPC #264 dupa reconstructie :)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Sep 2007 13:18 
Va pot spune cu bucurie ca #224 este 99% finalizat, mai asteapta displayul si 2 procesoare pentru sistemul de franare H&K. In urmatoarea perioada se vor monta si farurile, afisajul,scaunul, se vor scrie sigla si numerele de parc si in acest timp vor sosi si ultimele componente necesare.
De asemenea pana pe 20 Septembrie vor ajunge in aceeasi stare 172,131,4008.
Azi se tragea tare la 172 si 131.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Sep 2007 16:13 
A venit si randul lui #131 (252 nr de lucru) sa ii fie montate componentele electronice. De asemenea a primit si afisajele.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Sep 2007 17:40 
Azi a inceput echiparea lui 253 , numar de traseu 4008.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007 12:40 
Un moment foarte frumos azi, avem 3 CH PPC complete. Deja #172 si #224 fac probe la toata partea electrica pe tensiune joasa si inalta, saptamana viitoare incep sa faca probe de miscare prin curte iar in maxim 2 saptamani se monteaza toate componentele pe ele si fac cate 200km de probe apoi sunt date in traseu.


In poze este #172 in timp ce i se regleaza si testeaza usile.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007 16:55 
Sa aprofundam putin deja renumita problema a capacelor de la boghiuri din linia 41. In caz ca vagonul ramane infranat si nu se mai poate defrana prin nici o metoda se va trece la metoda manuala. Exista o cheie de defranare manuala. In poze vedeti exact locul si cum se introduce aceasta pentru a se defrana manual.

Initial s-a vrut modificarea astfel incat capacul sa se ridice in sus in genul celui din fata de la tampon. La ora actuala proiectul este sa se faca o usita de 15x15cm care sa se traga in lateral sau sa se ridice cu ajutorul unei balamale. Saptamana viitoare voi pune poze si cu acest sistem.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group