TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 13:56

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Tramvaie Bucur LF
PostPosted: Thu 07 Jun 2007 16:18 
Bucur LF este cel mai nou tramvai produs de URAC, nu este nici modernizare nici RK, este un tramvai nou. Acesta are o structura diferita de tramvaiele actuale din Bucuresti. Cele 2 boghiuri motoare sunt asemanatoare cu cele de V3A, dar diferite la sistemul de franare. Boghiul purtator este un truc montat sub sectiunea C, conceput pentru tramvaie LF. Podeaua vagonului este 70% LF, fiind ridicata doar in capete unde sunt boghiurile motoare. Capacitatea vagonului este de 300 calatori, cat un V3A-93 dar absorbtia din statii se face mai usor datorita celor 4 usi mari pozitionate pe portiuni LF. Usa 1 este exclusiv pentru cabina vatmanului, usa 6 este doar jumatate de usa conceputa pentru coborare. In sectiunea din mijloc exista o organizare putin asemanatoare cu cea din metrou cu cate 4 scaune in ambele parti.
Pe parcursul prezentarii foto voi mai detalia unele aspecte.

Tin sa felicit echipa de la URAC pentru aceasta realizare deosebit de importanta pentru modernizarea transportului cu tramvaiul din Bucuresti, precum si pentru celelalte 2 importante realizari - tramvaiele V3A-93-CH-PPC si Bucur 1.

Incep o lunga prezentare foto cu detalii de exterior, usi deschise.


Attachments:
DSC07214.JPG
DSC07214.JPG [ 107.49 KiB | Viewed 7945 times ]
DSC07231.JPG
DSC07231.JPG [ 103.23 KiB | Viewed 7945 times ]
DSC07240.JPG
DSC07240.JPG [ 79.29 KiB | Viewed 7945 times ]
DSC07241.JPG
DSC07241.JPG [ 60.92 KiB | Viewed 7947 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Jun 2007 16:22 
Detalii cu usile inchise. De precizat ca usile 2,3,4,5 se deschid ca la Siemens Desiro...au si acel piuit la inchidere. Usile 1,6 sunt produse de URAC si au sistemul clasic de actionare.


Attachments:
DSC07279.JPG
DSC07279.JPG [ 95.05 KiB | Viewed 7943 times ]
DSC07280.JPG
DSC07280.JPG [ 76.76 KiB | Viewed 7943 times ]
DSC07281.JPG
DSC07281.JPG [ 89.65 KiB | Viewed 7943 times ]
DSC07282.JPG
DSC07282.JPG [ 94.92 KiB | Viewed 7943 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Jun 2007 16:28 
Toate echipamentele tramvaiului se afla pe acoperis, motivul nu este greu de ghicit, fiind un tramvai LF nu exista spatiu sub podea pentru echipamente ca sursa sau choppere.


Attachments:
DSC07203.JPG
DSC07203.JPG [ 98.82 KiB | Viewed 7940 times ]
DSC07204.JPG
DSC07204.JPG [ 106.82 KiB | Viewed 7940 times ]
DSC07206.JPG
DSC07206.JPG [ 115.75 KiB | Viewed 7940 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Jun 2007 16:35 
Ca echipamente bordul este aproape identic cu cel de Bucur 1, doar forma este diferita. De asemenea mansa are un capac mai bine sigilat pentru a impiedica intrarea prafului sau accidentala a unor obiecte mici care pot pune in pericol functionarea sistemului de control.


Attachments:
DSC07244.JPG
DSC07244.JPG [ 75.8 KiB | Viewed 7935 times ]
DSC07245.JPG
DSC07245.JPG [ 67.36 KiB | Viewed 7935 times ]
DSC07246.JPG
DSC07246.JPG [ 81.18 KiB | Viewed 7935 times ]
DSC07249.JPG
DSC07249.JPG [ 77.18 KiB | Viewed 7935 times ]
DSC07253.JPG
DSC07253.JPG [ 66.57 KiB | Viewed 7935 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Jun 2007 16:40 
Cabina este echipata cu sistem de AC. Sistemul de afisaj si anunt statii este de la Hannover Displays.


Attachments:
DSC07247.JPG
DSC07247.JPG [ 47.11 KiB | Viewed 7933 times ]
DSC07248.JPG
DSC07248.JPG [ 41.53 KiB | Viewed 7933 times ]
DSC07251.JPG
DSC07251.JPG [ 50.93 KiB | Viewed 7933 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Jun 2007 16:45 
Cateva detalii de exterior, sectiunea C.


Attachments:
DSC07219.JPG
DSC07219.JPG [ 78.84 KiB | Viewed 7930 times ]
DSC07220.JPG
DSC07220.JPG [ 79.86 KiB | Viewed 7931 times ]
DSC07221.JPG
DSC07221.JPG [ 89.14 KiB | Viewed 7930 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Jun 2007 16:49 
Incep si o prezentare lunga a interiorului cu toate particularitatile acestuia.Se observa un nou tip de scaun mai deosebit ca design. Se vede ca interiorul este foarte bine organizat si spatios.


Attachments:
DSC07254.JPG
DSC07254.JPG [ 90.61 KiB | Viewed 7928 times ]
DSC07255.JPG
DSC07255.JPG [ 84.87 KiB | Viewed 7927 times ]
DSC07258.JPG
DSC07258.JPG [ 95.54 KiB | Viewed 7927 times ]
DSC07261.JPG
DSC07261.JPG [ 93.22 KiB | Viewed 7927 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Jun 2007 16:53 
Neoanele sunt pe mijloc in canal propriu, de asemenea acesta este primul tramvai romanesc cu scaune duble. :)


Attachments:
DSC07267.JPG
DSC07267.JPG [ 88.8 KiB | Viewed 7926 times ]
DSC07268.JPG
DSC07268.JPG [ 74.55 KiB | Viewed 7925 times ]
DSC07271.JPG
DSC07271.JPG [ 86.65 KiB | Viewed 7925 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Jun 2007 16:55 
Interiorul cu usile inchise...se observa schema vie de culoare a usilor pe interior.


Attachments:
DSC07285.JPG
DSC07285.JPG [ 87.36 KiB | Viewed 7923 times ]
DSC07286.JPG
DSC07286.JPG [ 72.43 KiB | Viewed 7923 times ]
DSC07289.JPG
DSC07289.JPG [ 72.34 KiB | Viewed 7923 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Jun 2007 16:59 
Alte cateva poze cu interiorul.


Attachments:
DSC07290.JPG
DSC07290.JPG [ 87.68 KiB | Viewed 7921 times ]
DSC07292.JPG
DSC07292.JPG [ 95.5 KiB | Viewed 7921 times ]
DSC07302.JPG
DSC07302.JPG [ 92.79 KiB | Viewed 7921 times ]
DSC07304.JPG
DSC07304.JPG [ 96.59 KiB | Viewed 7921 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Jun 2007 17:07 
Tramvaiul va merge la Depoul Alexandria si va circula cel mai probabil pe linia 41.


Attachments:
DSC08030.JPG
DSC08030.JPG [ 66.24 KiB | Viewed 7919 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jun 2007 22:42 
Iata si poze din prima noapte de probe (si deocamdata singura) urmatoarele probe se vor face din Dep. Alexandria pe traseele spuse mai sus.


Attachments:
DSC09431.JPG
DSC09431.JPG [ 42.63 KiB | Viewed 7835 times ]
DSC09443.JPG
DSC09443.JPG [ 58.87 KiB | Viewed 7835 times ]
DSC09448.JPG
DSC09448.JPG [ 55.51 KiB | Viewed 7835 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Jul 2007 13:20 
Bucur LF inainte de sedinta de prezentare in cadrul RATB.


Attachments:
DSC00185.JPG
DSC00185.JPG [ 82.85 KiB | Viewed 7822 times ]
DSC00189.JPG
DSC00189.JPG [ 103.14 KiB | Viewed 7821 times ]
DSC00193.JPG
DSC00193.JPG [ 82.16 KiB | Viewed 7821 times ]
Top
  
 
 Post subject: Bucur LF
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 23:33 
Prototipul cu podea joasa 65% realizat la URAC.
Deocamdata nu pot pune decat cateva poze de exterior, imediat ce voi avea permisiunea voi pune aici o prezentare detaliata.
Felicitari URAC pentru aceasta realizare.

http://www.ratb.ro/index.php?page=meniu ... a_meniu=13


Attachments:
DSC07279.JPG
DSC07279.JPG [ 90.47 KiB | Viewed 13422 times ]
DSC07237.JPG
DSC07237.JPG [ 96.55 KiB | Viewed 13424 times ]
DSC07209.JPG
DSC07209.JPG [ 72.18 KiB | Viewed 13422 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 23:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Cam ciudata dispunerea usilor. Dar poate ca asa o fi la moda... Din partea unui vehicul low-floor trebuie sa te astepti la orice, in privinta organizarii spatiului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 23:42 
Usa 1 - o foaie de usa - exclusiv pentru vatman
Usile 2,3,4,5 - mai mari decat usile de la V3A cu acces direct in vehicul, in partea LF.
Usa 6 - o foaie de usa pt coborare (teoretic :roll: )


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 23:43 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
In al doilea rand:
Nu prea inteleg de ce l-au mai facut cu doua articulatii, cand segmentul B e ridicol de minuscul. Cred ca, la aceeasi capacitate, putea sa aiba o singura articulatie - ar fi fost mai ieftin si mai fiabil.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 23:45 
Pai...segmentul B are rol de boghiu purtator, sub el este purtatorul vagonului. Si nu este chiar minuscul, acolo sunt 8 scaune si spatiu bunicel pentru stat in picioare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 23:49 
Am vazut multe proiecte de vehicule peste 60%LF si majoritatea sunt cu sectiuni atat de mici, iar dispunerea usilor are anumite standarde.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 23:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Nu contest buna functionalitate a vehiculului, sunt sigur ca excesul de usi e binevenit pe traseele Bucurestene. Doar ca imi vine mai greu sa ma obisnuiesc cu imaginea rezultata. Tot ceea ce produc occidentalii pare mult mai simplu. Dar "simplu e cel mai greu" spune o veche zicala a designerilor. Daca modelul acesta va avea noroc in viata sa fie si fabricat in serie si se va dovedi si fiabil, va fi cel mai performant vehicul de transport in comun fabricat vreodata in Romania. Sa-i uram succes!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007 00:00 
Pai nu vad de ce nu ar fi un vehicul fiabil, la probele la care am mers s-a comportat foarte bine. Practic inafara de sistemul de franare care este mult mai avansat, restul sistemului de tractiune/auxiliar este identic cu cel de pe CH PPCuri. Schimbarea majora este la caroserie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007 13:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Vagonul Bucur LF are un design reusit si este un lucru bun ca a fost conceput pentru fluxul de calatori intens prevazut pe liniile noastre. Configuratia usilor si compartimentarea par sa fie bine alese. Cel mai important lucru este daca va fi aprobat sau nu pentru a se moderniza mai multe vagoane in aceasta formula pe care o consider cea mai reusita pana acum realizata de URAC si o mare realizare pentru transportul public romanesc in conditile de acum.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007 15:48 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
fider wrote:
...daca va fi aprobat sau nu pentru a se moderniza mai multe vagoane in aceasta formula...

De ce "a se moderniza" si nu "a se produce"? Se interzice cumva Romaniei prin vreo clauza a tratatului de aderare la UE sa produca tramvaie? Nici macar CAER nu ne-a interzis asta. Daca RATB nu are in obiectul de activitate inscris la Registrul Comertului "productia de vehicule", se poate gasi o formula de colaborare cu un partener intern sau extern. Bucur LF chiar nu mai are nimic comun cu vechile serii V3A sau V2A. Inteleg ratiunile de moment pentru care se doreste pastrarea numerelor vechi de parc. Dar suntem oameni cat de cat cunoscatori cei care postam aici pe forum, haideti sa nu ne mai facem de ras fata de cei care ne citesc folosind cuvantul "modernizare". Nu se poate moderniza un tramvai din care a mai ramas doar un numar de parc.
In alta ordine de idei, este absolut laudabil efortul RATB de a incerca sa produca (chiar daca doar in prototip sau serie mica) un vehicul modern si performant. Nu mi se pare o crima la adresa nimanui, atat timp cat se respecta drepturi de proprietate intelectuala (licente daca e cazul etc). Iar pentru criza profunda in parcul de tramvaie bucurestean nu vad alta solutie, daca se doreste totusi supravietuirea tramvaiului in Bucuresti, macar in extensia sa actuala.

Gandind la aceste lucruri, am realizat un adevar trist, dar de care ar trebui tinut cont:
Romania nu a reusit sa importe, in cei 63 de ani trecuti de la cel de-al doilea razboi mondial, decat un numar infim de vehicule electrice noi (nu SH!), si anume:
- cele cateva troleibuze MTB 82-D folosite in Bucuresti si Timisoara in perioada 1949-1961;
- tramvaiele TATRA aduse in anii 1972-1974;
- ramele de metrou Bombardier.
In rest: NIMIC! Asa ca sa nu imbatam cu apa rece ca acum, cand conducatorii nostri alesi nu dau doi bani pe transportul electric, va fi posibil un import masiv si nemaivazut de tramvaie sau troleibuze.

Toata stima pentru RATB si URAC si incercarile acestora.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007 19:13 
Quote:
Se interzice cumva Romaniei prin vreo clauza a tratatului de aderare la UE sa produca tramvaie?
Clauza nu in tratat, ci in anexele lui, neoficiale dar mai puternice decat cele oficiale.
Romania a fost programata sa consume, nu sa produca.
Quote:
Nici macar CAER nu ne-a interzis asta.

CAER
Strul intr'un banc wrote:
Ce vremuri, domnule.

Quote:
Romania nu a reusit sa importe, in cei 63 de ani trecuti de la cel de-al doilea razboi mondial, decat un numar infim de vehicule electrice noi (nu SH!), si anume:
- cele cateva troleibuze MTB 82-D folosite in Bucuresti si Timisoara in perioada 1949-1961;
- tramvaiele TATRA aduse in anii 1972-1974;
- ramele de metrou Bombardier.
In rest: NIMIC!

- un tramvai LHB GT8, model pentru V3A.
- tramvaiele TATRA aduse in anii 1975-1979 :twisted:

TramVAI de noi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007 21:18 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Tom wrote:
- un tramvai LHB GT8, model pentru V3A.
- tramvaiele TATRA aduse in anii 1975-1979.

Putin off-topic.
1. Intr-adevar, mi-am dat seama si eu c-am gresit ceva la ani si-mi cer scuze, dar nu exista optiunea 'edit'. Totusi, din cate am cercetat, primele T3R din Galati au sosit in 1971, iar ultimele T4R din Bucuresti in 1975. A mai primit Tatre Aradul in 1978. Deci, intrebarea mea este: ce oras din Romania a fost dotat cu tramvaie Tatra in 1979? In 1977, se stie ca au fost sistate in tara importurile, chiar si de autobuze, din cauza cutremurului.
2. Care a fost soarta si cand a avut loc casarea LHB-ului adus? A existat o licenta intre acesta si V3A sau a fost adus pentru "inspiratie" (ca sa nu zic furt de tehnologie)?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Dec 2007 14:01 
1.Tatre in 1979: Iasi (ultimele 30)
2. LHB a fost casat in 1991 odata cu mai multe V3A. In lipsa de altceva, probabil ca Bucur LF vor umple golurile la numere: 001, 002 &c.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Dec 2007 14:47 
Dar oricum la ora actuala daca URAC ar primi comanda pentru 20 Bucur LF ar dura ceva timp pana se va incepe livrarea...sunt subansamble care necesita comanda externa, sistemul de franare, purtatorul etc. Daca anul acesta (2008) prototipul este omologat si intra in circulatie probabil abia in 2009 vom vedea productia de serie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Dec 2007 18:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Mi-ar place sa vad macar 20-30% din parcul de vehicule al RATB ca Bucur LF. Imi par a fi cea mai buna solutie. Pentru restul ar fi mai mult decat bune in urmatorii 5 ani macar CH-PPC trecandu-se in functie de capacitatea de productie si modernizarea liniilor la inlocuirea lor cu Bucur LF. Nu vreau sa se inteleaga ca sunt impotriva vehiculelor produse adica extinderi de parc si nu inlocuiri ale lui.

Problema cu productia unor vehicule noi (nu inlocuiri de parc, ce inseamna defapt modernizare pentru URAC) este ca e nevoie de finantare serioasa, licitatie si sustinere pentru a se putea realiza. Primaria nu prea e dornica de asa ceva cu actualul primar si slabe sanse si cu cel care va urma, la noi nu exista o mentalitate de dezvoltare durabila ci "peticeli" scumpe care doar amelioreaza situatia (vezi cele 1000 de Citaro) in loc sa se investeasca in prioritizari si infrastructura rutiera si planificare urbanistica in acord cu evolutia nu potentialul de a face ceva care sa "ia" ochii si sa fie cat mai scump.

In final, data fiind situatia PMB, URAC poate scoate multe vehicule bune, nu vor fi atragatoare iar caietele de sarcini pentru achizitii vor fi atent trasate ca se excluda vehiculele produse de URAC. Pacat. Am avut exemple din ce in ce mai bune: DAC-UDAN, HESS, V3A-93CH-PPC, Bucur LF. Sper sa nu am dreptate cu ceea ce este deja previzibil ca negativ.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Dec 2007 14:28 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 63
Cel mai mare dezavantaj al Bucurului LF este capacitatea mai mica decat cea a V3A-urilor. Pe de alta parte, daca ar fi capabil sa circule si pe linii nemodernizate, ar fi un excelent inlocuitor al V2A-urilor. Nu stiu cat de bine s-ar descurca boghiul purtator pe acele trasee. Apropos, ce provenienta are boghiul?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jan 2008 18:45 
Capacitatea este la fel cu cea a unui V3A. Dar imbunatatirea este la cele 4 usi mari toate pe portiune LF care asigura o fluenta mai buna la urcare-coborare...cel putin teoretic.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group