TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 06:53

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 203 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject: Bucur LF
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 23:33 
Prototipul cu podea joasa 65% realizat la URAC.
Deocamdata nu pot pune decat cateva poze de exterior, imediat ce voi avea permisiunea voi pune aici o prezentare detaliata.
Felicitari URAC pentru aceasta realizare.

http://www.ratb.ro/index.php?page=meniu ... a_meniu=13


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 23:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Cam ciudata dispunerea usilor. Dar poate ca asa o fi la moda... Din partea unui vehicul low-floor trebuie sa te astepti la orice, in privinta organizarii spatiului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 23:42 
Usa 1 - o foaie de usa - exclusiv pentru vatman
Usile 2,3,4,5 - mai mari decat usile de la V3A cu acces direct in vehicul, in partea LF.
Usa 6 - o foaie de usa pt coborare (teoretic :roll: )


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 23:43 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
In al doilea rand:
Nu prea inteleg de ce l-au mai facut cu doua articulatii, cand segmentul B e ridicol de minuscul. Cred ca, la aceeasi capacitate, putea sa aiba o singura articulatie - ar fi fost mai ieftin si mai fiabil.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 23:45 
Pai...segmentul B are rol de boghiu purtator, sub el este purtatorul vagonului. Si nu este chiar minuscul, acolo sunt 8 scaune si spatiu bunicel pentru stat in picioare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 23:49 
Am vazut multe proiecte de vehicule peste 60%LF si majoritatea sunt cu sectiuni atat de mici, iar dispunerea usilor are anumite standarde.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 23:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Nu contest buna functionalitate a vehiculului, sunt sigur ca excesul de usi e binevenit pe traseele Bucurestene. Doar ca imi vine mai greu sa ma obisnuiesc cu imaginea rezultata. Tot ceea ce produc occidentalii pare mult mai simplu. Dar "simplu e cel mai greu" spune o veche zicala a designerilor. Daca modelul acesta va avea noroc in viata sa fie si fabricat in serie si se va dovedi si fiabil, va fi cel mai performant vehicul de transport in comun fabricat vreodata in Romania. Sa-i uram succes!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007 00:00 
Pai nu vad de ce nu ar fi un vehicul fiabil, la probele la care am mers s-a comportat foarte bine. Practic inafara de sistemul de franare care este mult mai avansat, restul sistemului de tractiune/auxiliar este identic cu cel de pe CH PPCuri. Schimbarea majora este la caroserie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007 13:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Vagonul Bucur LF are un design reusit si este un lucru bun ca a fost conceput pentru fluxul de calatori intens prevazut pe liniile noastre. Configuratia usilor si compartimentarea par sa fie bine alese. Cel mai important lucru este daca va fi aprobat sau nu pentru a se moderniza mai multe vagoane in aceasta formula pe care o consider cea mai reusita pana acum realizata de URAC si o mare realizare pentru transportul public romanesc in conditile de acum.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007 15:48 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
fider wrote:
...daca va fi aprobat sau nu pentru a se moderniza mai multe vagoane in aceasta formula...

De ce "a se moderniza" si nu "a se produce"? Se interzice cumva Romaniei prin vreo clauza a tratatului de aderare la UE sa produca tramvaie? Nici macar CAER nu ne-a interzis asta. Daca RATB nu are in obiectul de activitate inscris la Registrul Comertului "productia de vehicule", se poate gasi o formula de colaborare cu un partener intern sau extern. Bucur LF chiar nu mai are nimic comun cu vechile serii V3A sau V2A. Inteleg ratiunile de moment pentru care se doreste pastrarea numerelor vechi de parc. Dar suntem oameni cat de cat cunoscatori cei care postam aici pe forum, haideti sa nu ne mai facem de ras fata de cei care ne citesc folosind cuvantul "modernizare". Nu se poate moderniza un tramvai din care a mai ramas doar un numar de parc.
In alta ordine de idei, este absolut laudabil efortul RATB de a incerca sa produca (chiar daca doar in prototip sau serie mica) un vehicul modern si performant. Nu mi se pare o crima la adresa nimanui, atat timp cat se respecta drepturi de proprietate intelectuala (licente daca e cazul etc). Iar pentru criza profunda in parcul de tramvaie bucurestean nu vad alta solutie, daca se doreste totusi supravietuirea tramvaiului in Bucuresti, macar in extensia sa actuala.

Gandind la aceste lucruri, am realizat un adevar trist, dar de care ar trebui tinut cont:
Romania nu a reusit sa importe, in cei 63 de ani trecuti de la cel de-al doilea razboi mondial, decat un numar infim de vehicule electrice noi (nu SH!), si anume:
- cele cateva troleibuze MTB 82-D folosite in Bucuresti si Timisoara in perioada 1949-1961;
- tramvaiele TATRA aduse in anii 1972-1974;
- ramele de metrou Bombardier.
In rest: NIMIC! Asa ca sa nu imbatam cu apa rece ca acum, cand conducatorii nostri alesi nu dau doi bani pe transportul electric, va fi posibil un import masiv si nemaivazut de tramvaie sau troleibuze.

Toata stima pentru RATB si URAC si incercarile acestora.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007 19:13 
Quote:
Se interzice cumva Romaniei prin vreo clauza a tratatului de aderare la UE sa produca tramvaie?
Clauza nu in tratat, ci in anexele lui, neoficiale dar mai puternice decat cele oficiale.
Romania a fost programata sa consume, nu sa produca.
Quote:
Nici macar CAER nu ne-a interzis asta.

CAER
Strul intr'un banc wrote:
Ce vremuri, domnule.

Quote:
Romania nu a reusit sa importe, in cei 63 de ani trecuti de la cel de-al doilea razboi mondial, decat un numar infim de vehicule electrice noi (nu SH!), si anume:
- cele cateva troleibuze MTB 82-D folosite in Bucuresti si Timisoara in perioada 1949-1961;
- tramvaiele TATRA aduse in anii 1972-1974;
- ramele de metrou Bombardier.
In rest: NIMIC!

- un tramvai LHB GT8, model pentru V3A.
- tramvaiele TATRA aduse in anii 1975-1979 :twisted:

TramVAI de noi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007 21:18 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Tom wrote:
- un tramvai LHB GT8, model pentru V3A.
- tramvaiele TATRA aduse in anii 1975-1979.

Putin off-topic.
1. Intr-adevar, mi-am dat seama si eu c-am gresit ceva la ani si-mi cer scuze, dar nu exista optiunea 'edit'. Totusi, din cate am cercetat, primele T3R din Galati au sosit in 1971, iar ultimele T4R din Bucuresti in 1975. A mai primit Tatre Aradul in 1978. Deci, intrebarea mea este: ce oras din Romania a fost dotat cu tramvaie Tatra in 1979? In 1977, se stie ca au fost sistate in tara importurile, chiar si de autobuze, din cauza cutremurului.
2. Care a fost soarta si cand a avut loc casarea LHB-ului adus? A existat o licenta intre acesta si V3A sau a fost adus pentru "inspiratie" (ca sa nu zic furt de tehnologie)?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Dec 2007 14:01 
1.Tatre in 1979: Iasi (ultimele 30)
2. LHB a fost casat in 1991 odata cu mai multe V3A. In lipsa de altceva, probabil ca Bucur LF vor umple golurile la numere: 001, 002 &c.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Dec 2007 14:47 
Dar oricum la ora actuala daca URAC ar primi comanda pentru 20 Bucur LF ar dura ceva timp pana se va incepe livrarea...sunt subansamble care necesita comanda externa, sistemul de franare, purtatorul etc. Daca anul acesta (2008) prototipul este omologat si intra in circulatie probabil abia in 2009 vom vedea productia de serie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Dec 2007 18:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Mi-ar place sa vad macar 20-30% din parcul de vehicule al RATB ca Bucur LF. Imi par a fi cea mai buna solutie. Pentru restul ar fi mai mult decat bune in urmatorii 5 ani macar CH-PPC trecandu-se in functie de capacitatea de productie si modernizarea liniilor la inlocuirea lor cu Bucur LF. Nu vreau sa se inteleaga ca sunt impotriva vehiculelor produse adica extinderi de parc si nu inlocuiri ale lui.

Problema cu productia unor vehicule noi (nu inlocuiri de parc, ce inseamna defapt modernizare pentru URAC) este ca e nevoie de finantare serioasa, licitatie si sustinere pentru a se putea realiza. Primaria nu prea e dornica de asa ceva cu actualul primar si slabe sanse si cu cel care va urma, la noi nu exista o mentalitate de dezvoltare durabila ci "peticeli" scumpe care doar amelioreaza situatia (vezi cele 1000 de Citaro) in loc sa se investeasca in prioritizari si infrastructura rutiera si planificare urbanistica in acord cu evolutia nu potentialul de a face ceva care sa "ia" ochii si sa fie cat mai scump.

In final, data fiind situatia PMB, URAC poate scoate multe vehicule bune, nu vor fi atragatoare iar caietele de sarcini pentru achizitii vor fi atent trasate ca se excluda vehiculele produse de URAC. Pacat. Am avut exemple din ce in ce mai bune: DAC-UDAN, HESS, V3A-93CH-PPC, Bucur LF. Sper sa nu am dreptate cu ceea ce este deja previzibil ca negativ.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Dec 2007 14:28 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 84
Cel mai mare dezavantaj al Bucurului LF este capacitatea mai mica decat cea a V3A-urilor. Pe de alta parte, daca ar fi capabil sa circule si pe linii nemodernizate, ar fi un excelent inlocuitor al V2A-urilor. Nu stiu cat de bine s-ar descurca boghiul purtator pe acele trasee. Apropos, ce provenienta are boghiul?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jan 2008 18:45 
Capacitatea este la fel cu cea a unui V3A. Dar imbunatatirea este la cele 4 usi mari toate pe portiune LF care asigura o fluenta mai buna la urcare-coborare...cel putin teoretic.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jan 2008 19:49 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Marian Andrei wrote:
Capacitatea este la fel cu cea a unui V3A. Dar imbunatatirea este la cele 4 usi mari toate pe portiune LF care asigura o fluenta mai buna la urcare-coborare...cel putin teoretic.

Care este capacitatea reala a unui V3A (forma originala, forme modificate)? Eu am gasit 300 pasageri, dar mi se pare un pic cam mult... Poate la 8,5 calatori/mp, cum se dorea sa fie incarcarea inainte de 1990. Orice vehicul trebuie sa aiba un numar maxim de pasageri autorizat, exista si norme europene pe care cred ca trebuie sa le respectam acum.
Bucur LF este vizibil mai scurt. Are deci si mai putine scaune decat V3A?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jan 2008 20:04 
Este mai scurt cu aproximativ 1m fata de V3A. Scaune are mai multe :!: 43 scaune. Nu stiu exact cum este calculata capacitatea, dar cu siguranta la ora de varf cand calatorii sunt "sardele" (vezi linia 41) se ajunge..depaseste numarul de 300 calatori.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jan 2008 20:11 
Iata organizarea interioara a vagonului. De precizat ca vagonul este mai lat cu aproximativ 5cm.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jan 2008 13:24 
Atat Bucur LF cat si CH PPC sunt dotate cu 2 motoare, TN71 in CC. Puterea nominala este de 240kW iar forta de tractiune este de 71,15kN.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jan 2008 13:58 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
De precizat ca 240 kW e puterea nominala pe vehicul cu ambele motoare in tractiune, puterea nominala a unui motor fiind de doar 120kW.
A existat si ideea echiparii LF cu 2 motoare asincrone EP de 240 kW fiecare (480 kW total) si invertor, insa in final vad ca s-a ajuns tot la TN71 pentru el, iar cele doua motoare asincrone cu invertorul de rigoare probabil ca il vor resuscita pe fostul Holec 205, in prezent mort la gard.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jan 2008 15:32 
Sa vedem si interiorul si bordul de LFu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jan 2008 19:59 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
Felicitari URAC-ului pentru aceasta realizare! Este imbucurator ca s-a reusit producerea unui tramvai modern si cu aspect placut, avand in vedere fondurile de care dispune URAC.
Am doua intrebari: A existat cumva o colaborare cu Bombardier in realizarea acestui prototip? Intreb asta fiindca nu pot sa nu observ asemanarea izbitoare cu Bombardierele din Cracovia.
Avand in vedere ca Urac-ul este uzina de reparatii, ce statut are acest tramvai in acte? A inlocuit cumva un V2A/V3A intrat la "modernizare"? Sau s-au apucat sa "modernizeze" V3A-urile disparute in '91?
@ Tom: Conform sefului depoului Giulesti - om cu vechime in RATB - vagonul 3501 a fost taiat acolo in 1993. Boghiurile au ramas in depou multa vreme dupa aceea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jan 2008 20:03 
Deocamdata Bucur LF este #001. URACul poate reconstrui, proiecta, moderniza vagoane, nu cunosc un statut oficial. Ce va pot asigura este ca vagonul este productie si conceptie romaneasca, URAC. Este normal sa existe o asemanare cu alte modele de la alti producatori din cauza modelelor foarte variate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jan 2008 21:02 
La Multi Ani tuturor membrilor forumului !

Octavian wrote:
Conform sefului depoului Giulesti - om cu vechime in RATB - vagonul 3501 a fost taiat acolo in 1993. Boghiurile au ramas in depou multa vreme dupa aceea.
Probabil atunci vagonul a fost taiat.
Conform unor documente RATB, aceea este data casarii oficiale a vehiculelor. Si prin alte orase sunt vehicule care au asteptat si cate 10 ani sa fie taiate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Jan 2008 01:28 
Octavian wrote:
A inlocuit cumva un V2A/V3A intrat la "modernizare"? Sau s-au apucat sa "modernizeze" V3A-urile disparute in '91?


Site-ul RATB deasupra unei poze cu Bucur LF wrote:
2007 :: Se realizeaz? ?i intr? ?n exploatare primul vagon de tramvai cu podea joas? (V3A modernizat). Intr? ?n exploatare primele troleibuze dintr-un lot de 100 CITELIS T.


Aici, in josul paginii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 15:19 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
Avantajul motoarelor de curent CA fata de cele de CC se manifesta mai mult pe partea de mentenanta. Motoarele de CA folosite in tractiune nu au perii colectoare ce trebuie inlocuite periodic, teoretic ar trebui sa fie "fara intretinere". In plus, cele de CA sunt mai mici si mai usoare fata de cele de CC la aceeasi putere.

Referitor la alimentarea motorului, aceasta se face prin intermediul unui convertor electronic de putere (invertor) care transforma CC din linia de contact in CA aplicabil motorului. Acest convertor este responsabil si cu controlul tractiunii si franarii prin varierea frecventei si amplitudinii curentului pe motor. Ca observatie, franarea electrica la tractiunea in CA este mult mai eficienta decat in CC, putand aduce vehiculul foarte aproape de oprire fara a mai fi necesara aplicarea unei frane combinate (electrica + pneumatica/hidraulica/solenoizi/etc).

Alimentarea directa in CA a liniei se foloseste doar la CFR, toate orasele din Romania avand alimentare in CC a transportului electric urban.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 17:21 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 11:33
Posts: 38
Circuitul se inchide prin sina, sus fiind faza.


http://www.railway-technical.com/ac-old.gif

http://www.railway-technical.com/dc-ch-con.gif


Detalii mai multe:

http://www.railway-technical.com/etracp.shtml


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 Jan 2008 18:19 
Master planul de pe siteul PMB lasa clar sa se inteleaga ca Bucur LF vor circula pe linia 41...

Quote:
Atelierele URAC ale RATB au construit un prototip pentru noua generatie de tamvaie, denumite Bucur LF. Acesta este un tramvai articulat, care are o lungime de 25 m, 60% platforma joasa. Linia 41 va primi (la productie) aceste tramvaie cu platforma joasa, pe baza de prioritate.


http://www4.pmb.ro/wwwt/l52/docs/31_01_2008.pdf


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 203 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group