TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 23 Nov 2017 19:56

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Sep 2009 00:39 
shoppy wrote:
Comportament in traseu, transmitere vibratii si balans.
Si la franare era ceva interesant.


Vibratii nu am simtit, decat putin in curbe. La balans nu prea avem cum sa ne dam seama deoarece vagonul fiind rigid se balanseaza cu totul. La prima iesire in probe in curbe tot corpul C avea un joc sacadat pe orizontala, problema a fost rezolvata ulterior.
Franarea la Bucur LF se face primar reostatic pe cele 2 boghiuri, frana de pe purtator este ajutatoare, pe 21 nu prea este cazul sa intervina des, dar cand va fi pe 41 isi va dovedi performantele, totusi fiind dotat cu ABS nu mai apar flecuri indiferent cat de puternic se franeaza.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Sep 2009 16:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 293
Location: Bucuresti 4, Berceni
Circuland cu el pe 8 martie pot zice ca in curbe sectiunea centrala se inscrie mai dur si se simte ca si cand s-ar inscrie in ele doar pe buza rotii - cel mai bine se observa la macazurile de sina incalecata de la Sf. Gheorghe, unde si V3A-urile te imping lateral cam tare; avand rotile independete era previzibil.

Nu am mers cu un V5x vreodata, dar cred ca este ceva asemanator. Ma astept si la uzura mai rapida a rotilor sectiunii centrale si a caii de rulare (dar fiind doar un vagon in exploatare nu o sa se observe).

Suspensia era ok, singurele zgomote mai ciudate venind de la motoarele instaltiei de franare. Ca o observatie prima articulatie este rigida in plan vertical (ca la un KT4). Altfel n-am simtit alte neajunsuri (vibratii, balans, serpuire), linia fiind proaspat modernizata.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Oct 2009 16:31 
Vagonul mai sta cateva zile in URAC avand parte de o revizie si analiza amanuntita a tuturor componentelor. Nu cred ca va fi trimis pe 41 momentan, trebuie sa mai faca cel putin 15000km.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
PostPosted: Mon 23 Nov 2009 11:32 
Offline

Joined: Tue 21 Jul 2009 22:30
Posts: 11
- In curba de la Sf. Gheorghe zici ca se rupe, banuiesc ca design-ul din trei elemente nu a luat in calcul si anumite unghiuri mai stranse ca acesta, nu ma mira altfel nu s-ar numi romania;
- Ce cauta tabla aia pe tot interiorul vagonului nu inteleg, este total neprietenoasa, rece, distanta, ne-ergonomica si neplacuta;
- Tot la tabla interioara se adauga urmele evidente si numeroase lasate de indoirea acesteia, necesara in zona ferestrelor, total inestetic si amatorial;
- Culoarea gri de pe interior este depresiva, mai nou incerc sa evit acest vagon, parca merg cu long-dricul;
- Semnalul de alarma este gigantic si penibil totodata, Guliver nu va poposi asa curand prin acest vagon, sa stiti;
- Zonele stanga si dreapta sus pe portiunile usilor ar putea fi partial mascate pentru a ascunde uratenia angrenajelor necesare deschiderii usilor - ergonomie si design echivalente cu zero in consecinta pe aceste zone foarte importante;
- Vagonul este foarte zgomotos, antifonare egala cu zero, imi creaza impresia ca sunt in aceleasi troncanituri de vechituri de vagoane, sincer nu imi venea sa cred, auzeam perfect zgomotul caii de rulare - jalnic, dezamagitor;
- Lipsesc camerele de supraveghere;
- Lipseste aerul conditionat, pentru calatori, evident;
- Comenzi bruscante, vagonul se comanda destul de deficitar din cate am observat, calatorii sunt luati in calcul tot ca niste popice proaste.

Ajunge?

Luati-va consultanti si/sau ingineri si designeri dragi ratb-isti daca vreti sa faceti ceva. Sau e numai alta cioara vopsita? Spor!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Nov 2009 13:37 
Astazi #401 a ajuns la RT1, RT2 se face la 20.000km.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
PostPosted: Mon 23 Nov 2009 14:01 
Offline

Joined: Thu 27 Aug 2009 13:05
Posts: 20
Location: Bucuresti
blankzebra wrote:
- In curba de la Sf. Gheorghe zici ca se rupe, banuiesc ca design-ul din trei elemente nu a luat in calcul si anumite unghiuri mai stranse ca acesta, nu ma mira altfel nu s-ar numi romania;
- Ce cauta tabla aia pe tot interiorul vagonului nu inteleg, este total neprietenoasa, rece, distanta, ne-ergonomica si neplacuta;
- Tot la tabla interioara se adauga urmele evidente si numeroase lasate de indoirea acesteia, necesara in zona ferestrelor, total inestetic si amatorial;
- Culoarea gri de pe interior este depresiva, mai nou incerc sa evit acest vagon, parca merg cu long-dricul;
- Semnalul de alarma este gigantic si penibil totodata, Guliver nu va poposi asa curand prin acest vagon, sa stiti;
- Zonele stanga si dreapta sus pe portiunile usilor ar putea fi partial mascate pentru a ascunde uratenia angrenajelor necesare deschiderii usilor - ergonomie si design echivalente cu zero in consecinta pe aceste zone foarte importante;
- Vagonul este foarte zgomotos, antifonare egala cu zero, imi creaza impresia ca sunt in aceleasi troncanituri de vechituri de vagoane, sincer nu imi venea sa cred, auzeam perfect zgomotul caii de rulare - jalnic, dezamagitor;
- Lipsesc camerele de supraveghere;
- Lipseste aerul conditionat, pentru calatori, evident;
- Comenzi bruscante, vagonul se comanda destul de deficitar din cate am observat, calatorii sunt luati in calcul tot ca niste popice proaste.

Ajunge?

Luati-va consultanti si/sau ingineri si designeri dragi ratb-isti daca vreti sa faceti ceva. Sau e numai alta cioara vopsita? Spor!


N-am mers cu acest model, dar sincer mi se pare ca analiza de mai sus nu tine cont de faptul ca avem totusi de-a face cu un prototip.

Aerul conditionat, camerele video si izolarea fonica sunt intr-adevar lucruri utile care ar fi trebuit incluse in specificatiile modelului (si care probabil vor lipsi si din modelul de serie), dar restul comentariilor doar reflecta gusturi strict personale...

Mie de ex. imi place culoarea gri, ii da un alt aspect fata de EuroWhite-ul prezent pe toate mijloacele de transport din Bucuresti. Nu zic sa facem tot parcul auto roz cu picatele, dar o tenta metalizata ar fi frumoasa...oricum, imi imaginez ca albul este ales in principal pt. revopsitul simplu cand mai tamponeaza vreo masina :(

Oare in cazul Bucur LF nu s-ar putea face un proiect ca pe vremuri, in sensul ca diverse fabrici (Faur, Astra, Remar) in afara de URAC sa contribuie la productie? Principala hiba a URAC-ului mi se pare ritmul lent de lucru, daca s-ar baga si celelalte fabrici imi imaginez ca s-ar putea reinnoi semnificativ parcul rulant si din alte orase cu linii modernizate (Iasi, Timisoara, Oradea...).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 24 Nov 2009 00:48 
Offline

Joined: Tue 21 Jul 2009 22:30
Posts: 11
lecter wrote:
...oricum, imi imaginez ca albul este ales in principal pt. revopsitul simplu cand mai tamponeaza vreo masina :(


Nu cred ca este ales tocmai (numai) din aceasta cauza. Culorile extreme cum sunt albul si negrul impun oarecum subconstient (putin) respect. Si nu numai. Poate si niste igiena sporita. Cam cum e si cu, chilotii. Legat de gri metalizat, inteleg ca te-ai referit la culoarea exterioara. Nu am comentat cu nimic asupra aspectului exterior (de data aceasta) ci ma refeream strict la interior. Mergi cu el ca si cum ai calatori cu viermele din Dune dar mai rau, cam cand ar fi bolnav saracul si a capatat o culoare ciudata, de stricat. Iti recomand cu incredere sa calatoresti cu el, sa stai si pe scaun in apropierea boghiurilor. Din cauza nepotrivirilor, nu l-am nimerit deloc asa ca intr-o zi l-am asteptat ~1:30h. Tocmai ca sa imi fac o parere. Si nu e subiectiva, tin sa te contrazic.

lecter wrote:
Oare in cazul Bucur LF nu s-ar putea face un proiect ca pe vremuri, in sensul ca diverse fabrici (Faur, Astra, Remar) in afara de URAC sa contribuie la productie? Principala hiba a URAC-ului mi se pare ritmul lent de lucru, daca s-ar baga si celelalte fabrici imi imaginez ca s-ar putea reinnoi semnificativ parcul rulant si din alte orase cu linii modernizate (Iasi, Timisoara, Oradea...).


Exact. Si nu numai, lista poate continua cu incredere. Dar hei, traim intr-o tara imputita plina de dobitoci si escroci.


Top
 Profile  
 
 Post subject: 401
PostPosted: Tue 24 Nov 2009 11:50 
Offline
User avatar

Joined: Mon 24 Oct 2005 15:32
Posts: 38
Location: Bucuresti 3
Nu ma mir sa constat ca au aparut si criticile absurde. Prin posturile afisate si prin directionalitatea lor, user-ul blankzebra se suprapune pe definitia troll-ului de forum.

Stimate domn, sunt multe motive pentru care tramvaiul Bucur LF nu corespunde intru totul cerintelor dvs estetice. Mi-aduc aminte ca nici Dacia Logan nu a placut prea mult la debut, iar acum se dovedeste ca un produs ieftin si functional este preferat unui produs aspectuos si scump.

Asa ca aveti rabdare cu proiectul de Bucur LF, este primul tramvai de conceptie integral romaneasca. Este primul pas dintr-un drum care poate fi de succes. Sa ne aducem aminte de alt produs similar, rama de metro IVA, care a facut istorie, chiar proiectata si realizata in Romania.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Nov 2009 11:54 
Am o sugestie pentru userul blankzebra. In lipsa unor mesaje mai utile restului comunitatii, te rog sa te abtii sa mai postezi off-topic si 100% critici, de parca le-ai trimite direct staff-ului Ratb. Pentru probleme pe tema asta, te rog sa-l contactezi pe userul Marian Andrei :wink: . In rest, aproape orice din ce ai postat la topicul asta, si dupa toate aparentele, ce vei posta si pe alte topice, va fi sters, pe motiv de off-topic si SPAM.

Terminati cu prostiile pe topicul asta, lasati tramvaiul sa intre macar in productie de serie, si dupa aia comentati.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 02:16 
Offline

Joined: Tue 21 Jul 2009 22:30
Posts: 11
Nu doresc sa jignesc pe nimeni. Dar principial nu sunt de acord cu, compromisurile. Compromisurile ne trag in jos de multi ani si realitatea incearca biata sa ne tot arate ca nu mai merge asa.

Poate nu am inteles eu bine, dar acest vagon costa ~500.000 EUR. Nu vad nici un fel de asemanare cu Dacia Logan atat timp cat un Alstom costa ~700.000 EUR daca nu ma insel. Dar ofera mult mai multe din toate punctele de vedere. Ce spuneam si mai sus, compromisuri = involutie.

Da, speram ca dl. Marian Andrei sa vada partea constructiva a criticilor. Asta era ideea. Ca am dat putin pe langa, asta este altceva, sunt o fire mai temperamentala. Dar nationalista. Mai mult decat oricare dintre voi. Va asigur.

Imi cer scuze pentru portiunea off-topic. Totusi as ruga administratorii macar sa ma anunte cand imi muta sau sterg post-urile. Asa este frumos. Le si multumesc pe aceasta cale, anticipat.

PS: Ideea era ca poate se schimba ceva legat de acest proiect *inainte* de a intra in productie. Logic. Intentiile mele sunt pur constructive. Sigur. Puteti verifica (daca nu au fost sterse) propunerile facute acum cateva luni pentru acest proiect.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 02:20 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Voi chiar va inchipuiti ca aceia de care depinde viitorul productiei lui Bucur LF tin cont de ce criticam sau laudam noi aici pe forum ?????

Dispute crancene de o parte, stergeri de mesaje de alta parte... Cred ca ati cam dat-o in paranoia, cu URAC-ul vostru cu tot. :oops:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 02:24 
Offline

Joined: Tue 21 Jul 2009 22:30
Posts: 11
:D Corect, dau copy paste pe forumul RATB, poate acolo citeste cineva la URAC, nu stiu ce altceva sa mai fac.

Legat de mesajele sterse, e o treaba mai veche, dar tot pe topicul asta. Nu as vrea sa se intample din nou.

LE: Dragi colegi eu ma bucur ca ma "atacati". Inseamna ca am spus ceva. De ce? Pentru ca toti doar il laudati si nu vedeati nici un defect orice ar fi fost. Ceea ce este echivalent cu a te imbata cu apa rece. Inca o data, nu imi doresc decat lucruri pozitive, si daca iata ca exista acest dram de speranta deschis prin intermediul acestui forum, nu pot sta de-o parte.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 10:10 
blankzebra wrote:
:D Corect, dau copy paste pe forumul RATB, poate acolo citeste cineva la URAC, nu stiu ce altceva sa mai fac.


Cei de la URAC citesc forumul acesta, inclusiv zona aceasta si vad parerile, dar de la pareri pana la comentarii rautacioase si de cautat noduri in papura e drum lung.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 00:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Problema nu cred ca este legata de tractiune, ci de boghiuri si articulatii, care probabil nu sunt inca optimizate nici macar pentru actualul LF. O idee intr-adevar "constructiva" ar fi fost montarea de tramvaie sub licenta unei firme cu traditie, undeva, candva. Sa stai acum sa reinventezi roata mi se pare cam tarziu. Sau poate asta e ideea, sa mai scapam intre timp de o parte din liniile existente.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 14:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Brassovia wrote:
O idee intr-adevar "constructiva" ar fi fost montarea de tramvaie sub licenta unei firme cu traditie, undeva, candva.

Cred ca totusi in Romania se gasesc ingineri competenti care sa proiecteze un boghiu nou. Insa cercetarea (si apoi proiectarea) - de orice fel - costa... si cum banii se duc in 1000 de stele, borduri, asfaltari electorale si studii de (pre-pre-pre)fezabilitate pentru magistrale de metrou cu care se vor plimba nepotii nostrii... e greu sa mai platesti cativa oameni sa faca ceva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 17:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Dr2005 wrote:
Brassovia wrote:
O idee intr-adevar "constructiva" ar fi fost montarea de tramvaie sub licenta unei firme cu traditie, undeva, candva.

Cred ca totusi in Romania se gasesc ingineri competenti care sa proiecteze un boghiu nou. Insa cercetarea (si apoi proiectarea) - de orice fel - costa... si cum banii se duc in 1000 de stele, borduri, asfaltari electorale si studii de (pre-pre-pre)fezabilitate pentru magistrale de metrou cu care se vor plimba nepotii nostrii... e greu sa mai platesti cativa oameni sa faca ceva.
Iti dau dreptate, exista ingineri competenti (inca). Dar pentru ca sa dea performanta, trebuie sa aiba si conditii adecvate in cercetare, proiectare si executie (altele decat le pot fi oferite in mod realist de o mica manufactura). Un produs nou are cheltuieli foarte mari pana la intrarea in productia de serie. Iar daca aceasta serie se prefigureaza a fi mica, pur si simplu nu merita efortul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Aug 2010 10:13 
Primul tramvai din seria Bucur LF a ajuns deja la 37.207,2 km. Intr-o saptamana jumatate va intra la RT2 ce va implica reintoarcerea boghiurilor.

LAST EDIT: URAC s-a apucat de constructia caroseriei vagonului #403.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Sep 2010 21:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Apropo de Bucur LF, sa doboram niste mituri.

Se lucreaza la vagoanele #402 si #403, fiind finalizate sasiurile sectiunilor A si B ale acestora (nu am vazut sectiunile C, nu stiu daca sunt facute).

Vagonul #402 are montate extremitatile de fibra de sticla:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Sep 2010 21:41 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
#403 nu are inca extremitatile (se lucra la ele, apoi vor fi montate):


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Sep 2010 21:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Vagoanele Bucur LF, nu prea au cum sa fie gata anul asta... bugetul e destul de redus, iar multe componente de baza nu sunt livrate... nu este venit lemnul pentru podele, nu e venita tabla, nu sunt venite geamurile, scaunele s.a.. In schimb, sunt venite sursele produse de ICPE-SAERP.

Se lucra si la boghiuri, fiind produse cadrele acestora. In poza puteti vedea mai multe cadre de boghiu. Primele 2 de sus sunt pentru #403 si au fost produse cu doar o zi in urma (15.09.2010). Celelalte sunt - probabil - pentru #402 si #076, dar nu am intrebat.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Sep 2010 00:36 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Off-topic: bonus (realizat ieri, 16.09.2010)... ciudat, cu vreo 3 ore inainte il vazusem mai lung, plimbandu-se pe 34.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Dec 2010 10:11 
Bucur LF #401 in cartierul 16 Februarie si la Orhideea cu ocazia "Inaugurarii" Pasajului Basarab (19 Dec. 2010) care practic nu prea este finalizat.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Sep 2011 13:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
#402


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Oct 2011 15:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Mandria RATB-ului si a lui Crit, Bucur LF...



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Jan 2012 18:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
#404


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group