TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 07:00

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 203 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Mar 2009 18:56 
Bucur LF isi continua probele aproape zilnic. Sa il vedem alaturi de un CH PPC.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 May 2009 15:35 
Chiar daca public nu se mai aude nimic proiectul este inca viu, este in curs de finalizare documentatia de omologare a vagonului si se asteapta punerea in exploatare a lui 205 pentru a incepe seria Bucur LF.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 May 2009 21:55 
Offline

Joined: Tue 01 Nov 2005 12:41
Posts: 192
Location: Bucuresti
se va merge tot pe varianta cu chopper, sau se va incerca utilizarea invertoarelor daca 205 se va dovedi un succes?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 May 2009 22:14 
Obligatoriu se va trece pe varianta in CA, toate sistemele vor fi identice cu 205, doar motoarele vor fi probabil alta marca, cele de pe 205 sunt produse de EP Craiova.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Jun 2009 18:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 336
Location: Bucuresti 4, Berceni
Sectiunea Romania din Blickpunkt Straßenbahn 3/2009 in care apare si iesirea la strada a Bucur LF-ului


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Jul 2009 17:14 
Bucur LF in URAC


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject: Propuneri Bucur LF
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 14:57 
Offline

Joined: Tue 21 Jul 2009 22:30
Posts: 15
Va salut, de curand am 'descoperit' acest forum si sunt foarte entuziasmat ca exista oameni ca voi si un forum ca acesta. Sunt lucruri deosebit de laudabile. Intre timp incerc sa citesc tot ce s-a scris pe forum, in toate categoriile, toate fiind foarte interesante iar eu fiind din copilarie pasionat de mijloacele de transport in comun. Dar viata e ciudata, continuarea e usor de dedus. Am vazut ca sunteti cativa care stiti cam tot ce misca, mi se pare senzational acest fapt. Si veniti cu idei poate chiar mai bune decat cele ale conducerilor anumitor regii. Tot respectul. :D

Legat de Bucur LF si de propuneri legate de acesta...

1. A/C. Subscriu intru totul ideii de introducere A/C si in salonul calatorilor, motivele sunt cele doua principale enumerate de cei care au postat anterior propunerea. In plus, este absolut firesc sa existe A/C in salonul calatorilor tinand cont si de cresterea anuala a temperaturilor in sezonul cald cat si de extinderea acestei perioade an de an.
Aici as putea veni cu o idee, in cazul in care A/C este activ pe salon sa se mai intample doua lucruri.
In primul rand functionarea A/C sa fie semnalata calatorilor printr-un afisaj, cum ar fi, dar nu neaparat, de genul aceluia inscris cu STOP in autobuze si troleibuze. De ce nu, poate merge afisat chiar pe panoul electronic de informare, care este si el necesar, asa cum a fost spus mai sus. De ce? Pentru ca unii ori nu vor ori chiar nu realizeaza cand functioneaza A/C. Asa le sare in ochi, iar combinat cu propunerea numarul doi, poate mai se mai educa cativa tarzani.
In al doilea rand, niste senzori plasati la fiecare sistem de inchidere a geamurilor (practic niste contacte) sa declanseze un gen de alarma, insa nu una atat de stringenta incat sa iti irite scoarta cerebrala daca suna mai mult de 3 statii intr-una, ci una mai discreta, care totusi sa iti arate ca ori ai lipsa de bun simt (cum am vazut ieri pe 336 la doua domnisoare care nu stiu ce naiba faceau de stateau si invers pe scaune, nu ma intrebati mai mult, nu am inteles nimic) ori esti imobilizat la podea de auto-provocatele sechele pentru a cersi un ban cinstit. Un gen de 'beep-beep' discret. Poate se sesizeaza careva si face un bine inchizand geamurile lasate deschise de altii, reducandu-se astfel risipa de energie si crescandu-se confortul termic in vehicul.

2. Geamuri mai mari! Suntem in anul 2009, urmeaza tot ani din mileniul numarul doi, toata lumea pune geamuri mari peste tot pe unde poate. Si nu numai ca sunt mari, dar au si curburi ce din punct de vedere al design-ului sunt foarte reusite, ce insufla un aer de modernism. Exemple ar putea fi modelele ce au fost ras-licitate pentru RATB, de la cei trei producatori, dar nu se opresc aici. Pana si LF-ul rusesc are geamuri cu suprafata mult mai mare si forme unduite. Pentru ca, sincer, LF sau ne-LF, tot din mileniul trecut arata din punct de vedere al design-ului. Geamurile ar trebui marite si in sus si in jos, fata de pozitia actuala a acestora. De altfel ar trebui curbate.

3. Geamuri atermice. Pentru ca vor economisi energie si vor mari confortul termic interior.

4. 'Triunghiurile de tabla' ar trebui sa dispara. Se leaga partial de punctul doi. Pe segementele din colturile interioare cu plafonul, pe care se afla inainte sistemul de ilumintat ce acum este pozitionat pe centru, de ce mai trebuie sa ramana acele 'cutii de tabla'? Daca ar disparea, geamurile ar putea fi prelungite pana sus. In plus, estetic, arata groaznic acea tabla vopsita.

5. Modularitatea caroseriei. Vedeti Citaro ca un exemplu la indemana, zi de zi. Caroseria modulara da un aspect mult mai modern si este mai practica, din mai multe motive. In plus, modulele pot fi finisate mult mai bine din punct de vedere calitativ. Poate dispar, dupa zeci de ani, acele 'valuri' prezente la nivelul caroseriei la vehiculele vechi sau noi cat si la cele cu RK.

6. Alt material pentru caroserie. Ar trebui inlocuita acea tabla cu ceva mai ridicat din punct de vedere calitativ cat si mai modern. Aluminiu?

7. Chedere. Sau non-chedere. Calitatea finisarii chederelor sau non-chederelor (nu am idee cum se numeste metoda noua de montare a geamurilor pe caroserie) de pe CH-PPC este groaznica. Cel putin pe interior. Erau si niste poze pe aici pe forum, dar nu cred ca erau legate de subiectul asta. Insa se vedea clar cat este de groaznic. Oare materialul acela negru (cauciuc sau silicon sau ce este?) nu poate fi altfel aplicat decat cu lingura?

8. Trepte din alt material decat tabla. M-am saturat de treptele din tabla de otel cu motivul acela pe ele. Au disparut peste tot in lume. Pana si la tramvaiul rusesc au disparut. In plus, poate fi luat exemplu despre desenarea scarii, a treptelor. Sunt mai adanci, mai usor de abordat, nu asa abrupte cum inca le pastram pe cele din perioada interbelica...

9. Alt material pentru peretii interiori. Este absolut depasit acel MDF sau ce naiba este. Carton presat lucios. Cine mai pune asa ceva? Inclusiv pe plafon. Este tot la fel de groaznic. Puneti un ABS sau ceva gen Citaro 2. Nu cred ca influenteaza costurile atat de mult.

Mai adaug in timp. Util, sper.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Continuare
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 15:08 
Offline

Joined: Tue 21 Jul 2009 22:30
Posts: 15
10. Oglinzi mai moderne, in mod sigur. Acestea sunt mostenite cam demult.

11. Subscriu la propunerea cu sistemul de supraveghere video. 100%. Este indispensabil.

12. LCD-ul gen Citaro 2 ar fi de bun augur. Ar da foarte bine o uniformizare a intregului parc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 16:16 
Astazi s-au terminat procedurile de omologare pentru tramvaiul Bucur LF, astfel el poate intra in productia de serie, deocamdata nu sunt bani, dar cel mai probabil din iarna vom vedea urmatoarele vagoane din serie.
401 urmeaza sa fie predat la Depoul Alexandria unde pentru inceput va circula pe linia 32 apoi din septembrie-octombrie va trece titular pe linia 41.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 14:26 
401 intra in traseu in cateva saptamani, acesta va circula in prima etapa de testare/rodaj pe linia 34 si va sta garat in URAC si Depoul Dudesti. Dupa realizarea catorva luni de traseu pe linia 34, timp in care se vor efectua modificari in depoul Alexandria si pe linia 41, apoi va trece la Alexandria pe linia 41.
Tratamentul acesta a fost aplicat si primului CH PPC #306, dar pe linia 32. Bucur LF nu va circula niciodata pe linia 32 din cauza buclei stranse de la Piata Unirii si a unei anumite clase de calatori de pe aceasta linie.

Pe 402 inca nu se stie cand il vom vedea, posibil anul acesta in functie de cati bani sunt.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 15:06 
Offline

Joined: Fri 30 Jun 2006 09:53
Posts: 173
La cum se face rodaj la Dudesti, n-ar fi exclus sa-l vedem pe 19 sau pe 27 :-)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 15:12 
Nicio sansa, va circula doar pe 34, are regim special si va fi insotit si de cei de la AFER o perioada. Si asa pe linia 34 este o problema in zona Pasaj Muncii cu linia aia varza, dar decat sa il distruga "poporu" liniei 32 mai bine linia de pe Muncii. In plus la Dudesti va sta doar garat, inspectii, revizii si reparatii se vor face doar la URAC si in Depoul Alexandria (dupa ce va fi facut compatibil cu modelul).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Aug 2009 16:19 
Bucur LF este pregatit de traseu, in maxim 3 zile intra in traseu cu calatori, cel mai probabil pe linia 21 in prima etapa, pe linia 34 nu se doreste sa circule din cauza zonei nemodernizate de pe Pasaj Muncii. Dupa cateva luni pe linia 21 acesta va trece pe linia 41.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Aug 2009 17:50 
UPDATE: Bucur LF a intrat in traseu incepand de astazi pe linia 21. La ora asta nu stiu daca il mai gasiti.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Aug 2009 21:53 
Odata omologat si scos in rodaj cu calatori tramvaiul este finalizat si urmeaza sa inceapa productia de serie, in urmatorul an nu stiu daca vom avea mai mult de maxim 6 vagoane, dar este bine ca s-a pus pe picioare proiectul. Cel putin ca intentie vagoanele vor fi dotate cu invertoare si motoare asincron, motivul pentru care sunt propuse pentru continuarea inlocuirii parcului de tramvaie reostatice de pe linia 41.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Aug 2009 23:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 125
Location: Targoviste
Si n-au ajuns si la concluzia ca ar fi indicat sa le doteze si cu A/C?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Aug 2009 23:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Celestin Draganescu wrote:
Si n-au ajuns si la concluzia ca ar fi indicat sa le doteze si cu A/C?

AC-ul este o alta afacere, alte licitatii trucate, insa nu e decat pentru cine consuma motorina - prietenii stiu de ce. Ideea este ca, pentru salonul calatorilor, sa fie doar pe autobuze (si doar pe Merge-des-uri), ca lumea sa inceapa incet-incet sa deteste troleibuzele si tramvaiele, deci sa nu le regrete atunci cand se va pune problema disparitiei lor din peisaj. Asta e politica RATB/CGMB, fie ca ne place fie ca nu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 00:11 
Offline

Joined: Wed 18 Feb 2009 10:10
Posts: 14
Spuneati de fauna din 32....poate ati uitat de fauna de la Europa, si bataile celebre dintre chinezi si tigani. N-am vazut tramvaie mai mazgalite ca pe 21 nici in 32 si nici in 27 sau 23. Alea de pe 8, care traverseaza Ferentexas, arata ca noi...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 00:29 
Celestin Draganescu wrote:
Si n-au ajuns si la concluzia ca ar fi indicat sa le doteze si cu A/C?


Se poate dota si cu AC, dar banii tot de la primarie vin pentru ca pe langa AC mai trebuie si o sursa suplimentara speciala climei, dar cum am zis nu este imposibil, bani sa fie. Bani de care abia s-a facut rost pentru 36 unitati pentru cabinele CH PPCurilor (care in total in proiect sunt 46 deci tot nu ajung).

Oricum cu Bucur LF am mers mai mult noaptea si in probe, iar ziua cand am fost in probe a fost iarna, nu am avut ocazia sa vedem cum se comporta pe caldura salonul, dar daca se ventileaza la fel de bine ca la CH PPCuri nu este chiar justificata introducerea ACului in salon.

Legat de fauna, pe linia 32 pana acum mi se pare cea mai nenorocita fauna din oras...21 imi pare decent. Oricum linia 21 este buna pentru experimente pentru ca este aproape de URAC, iar depoul Dudesti a fost folosit pentru ca este sediul ETE si poate vedea si conducerea cum se comporta.

Estimez ca in primavara il vom vedea pe 41.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 05:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Marian Andrei wrote:
pe linia 34 nu se doreste sa circule din cauza zonei nemodernizate de pe Pasaj Muncii.

Marian Andrei wrote:
depoul Dudesti a fost folosit pentru ca este sediul ETE si poate vedea si conducerea cum se comporta.

Pai si ca sa ajunga la Dudesti nu trece tot prin P-ta. Hurmuzachi (ca nu se ma cheama muncii de vreo 10 ani)?


Marian Andrei wrote:
care sunt propuse pentru continuarea inlocuirii parcului de tramvaie reostatice de pe linia 41.

Unde se vor busi intre ele la iesirea din terminalul Ghencea si vor rade toate peroanele :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 12:50 
Offline
User avatar

Joined: Sun 26 Jul 2009 23:06
Posts: 2
Astazi l-am prins pe 21, deja e tamponat :? .


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 13:33 
SprinterXP wrote:
Astazi l-am prins pe 21, deja e tamponat :? .

A agatat niste borduri din statia Pod Colentina. Problema a fost rezolvata imediat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 17:02 
Nu va circula prea mult pe linia 21, deocamdata circula pana cel tarziu la 12, la schimbul 2 inca nu este in traseu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 17:09 
Vagonul sta garat in depoul Dudesti, temporar, la ora actuala el nu apartine de niciun depou, doar actele unde pe hartie este la Alexandria. La momentul de fata in faza aceasta de rulare poate ajunge in orice depou modernizat si sa circule pe orice linie 100% modernizata.
Depoul unde va fi predat in final va necesita modificari la rampa de ridicare, canalul de revizie si baia de spalare.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 17:11 
Legat de incidentul prezentat mai sus - vagonul este deja reparat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Aug 2009 17:13 
Offline

Joined: Fri 20 Apr 2007 11:08
Posts: 10
Cate Bucur LF vor fi produse? Vor avea aceeasi culoare gri inchisa ca modelul prezent?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Aug 2009 17:20 
Vor fi ceva mai deschise la culoare, la numarul de vagoane produse inca nu se stie cate vor fi facute in urmatorul an.


Top
  
 
 Post subject: BUCUR LF
PostPosted: Tue 11 Aug 2009 23:44 
Offline

Joined: Sat 21 Mar 2009 10:29
Posts: 5
Buna seara
Scriu pt prima data pe forum si vreau sa va salut pe toti cu respect.
Vreau sa-l intreb pe Marian Andrei, chiar crede ca Bucur LF va ajunge pe linia 41 sau fac probe pana cand ramane in 21 ca tot s-a obisnuit tramvaiul acolo si nu mai trebuie sa scoata alte borduri?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Aug 2009 08:45 
Tramvaiul nu va ramane pe linia 21 din mai multe motive.
- este inca in testare, linia 21 a fost aleasa pentru ca este aproape de URAC si linie de mica viteza, la fel a fost testat si 306 primul CH PPC, dar pe linia 32
- Depoul Dudesti nu poate tine ture de 21 (vagonul obligat sta la depouri modernizate) prea mult timp
- pe linia 41 se doreste inlocuirea totala a parcului de vagoane clasice, la ora actuala inlocuire facuta deja cu jumatate de parc CH PPC
- urmatoarele vagoane din serie vor fi identice cu 205 la echipamentele de tractiune, motiv pentru care 205 urmeaza sa intre in traseu pe linia 41 pentru a se vedea cum se descurca
- la RATB regula de la tramvaie este ca tot ce este nou sa fie introdus pe linia 41. regula ce se doreste sa fie continuata si cu Bucur LF (vezi istoria de pana acum Holec, FAUR, CH PPC)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Aug 2009 14:11 
La un moment dat vagonul va fi mutat pe linia 34, dar pana atunci mai trebuie sa faca Km. Deocamdata cel putin luna aceasta va circula pe linia 21 doar pana la ora 11:30.
Astazi a fost montat si pe el modului de firme montat pe CH PPCuri. Mai ramane sa se corecteze capatul "Piata Sf. Vineri" :P


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 203 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group