TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 25 Sep 2017 16:25

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 203 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 16:21 
Offline

Joined: Wed 29 Apr 2009 19:38
Posts: 47
Parerea mea este ca e foarte OK sa faci niste critici atata timp cat ele sunt constructive. Numai ca userul blankzebra a luat chestia asta mult prea in serios, si nu a punctat chestiile generale, ci doar lucruri care il deranjeaza pe el personal, lucruri care nu contin pareri majoritare ale calatorilor (foarte multi au fost incantati de acest model).

In plus, nu cred ca Marian Andrei ar putea ajuta cu altceva, in afara de faptul ca ar expune personalului RATB ideile si concepturile noastre.Din pacate pentru noi, nu el are bugetul si nu el poate decide cum sa arate un vagon :) ...

Sunt multi factori la mijloc, trebuie sa intelegem ca nici bugetul, nici experienta prea mare si nici conditiile de fabricare nu sunt foarte bune, astfel incat ceea ce a iesit nu poate fi perfect, mai ales ca personalul RATB era obisnuit doar cu V3A-urile sau cu Tatrele.

Eu cred ca ar trebui sa fim mai indulgenti, pentru ca desi lucrurile nu merg tocmai roz, stam destul de bine la transport, fata de alte tari de nivelul nostru, si oricat de inestetica ar fi culoarea Bucurului LF, trebuie sa acceptam cu totii ca arata mai bine decat V3A-urile, Tatrele si CH-PPC-urile albe. Cele mai frumoase tramvaie din RATB, in opinia mea, raman totusi #224 si #306.

Marea problema a romanilor, este ca oricat de bine(sau de rau), ar iesi o treaba, ei stiu doar sa critice si sa isi expuna nemultumirile, negandindu-se probabil la munca celor care au conceput tramvaiul, sau pur si simplu la faptul ca este ceva nou.

Aduceti sfaturi si critici, dar fiti realisti si in limita posibilitatilor :) .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 17:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Roberto wrote:
Eu cred ca ar trebui sa fim mai indulgenti, pentru ca desi lucrurile nu merg tocmai roz, stam destul de bine la transport, fata de alte tari de nivelul nostru [...]
Mai sunt si alte tari de nivelul nostru? Care din ele sta mai rau?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 17:45 
Offline

Joined: Thu 27 Aug 2009 13:05
Posts: 23
Location: Bucuresti
Brassovia wrote:
Mai sunt si alte tari de nivelul nostru? Care din ele sta mai rau?


Ucraina? Serbia? Bulgaria?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 18:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44618
Bulgaria? Glumesti.

P.S. gata cu off-topic-ul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 18:48 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 327
Location: Bucuresti, s. 1
Si daca ma gandesc la cum o duc aia din Somalia, la noi deja e raiul pe pamant, deci doar cuvinte de lauda pentru toate aspectele. Chiar nu inteleg ce se asteapta sa gaseasca pe acest forum colegii cu atitudinea de "las-o ba ca merge asa, ne-am obisnuit cu ea".

Si mie mi s-au parut comentarii pertinente. Cumva designerii de la URAC s-au nascut deja invatati si cu stampila de gusturi obiective in frunte? Stii cum e, daca vin doi oameni si-ti zic ca esti beat atunci chestia e sigura, si te duci sa te culci.

Parerea mea ca e bine ca e patratos pe afara, colturile rotunjite de la PPC sunt un esec, am ascultat mai multe conversatii de calatori pe 41 si toti ziceau ca nu le plac PPC-urile ca (in perceptia lor) sunt mai mici, deci e inghesuiala mai mare in ele. Deci tramvaiul trebuie sa semene cu o caramida, lafel ca orice autobuz/troleibuz.

Cel mai mult ma doare rulajul, fiind aceleasi boghiuri de V3A, ma rog, teoretic reconditionate practic mers pe burta si facut altele noi daca ne luam dupa spusele celor ce cunosc situatia bine si daca acceptam ca RATB a platit o reconditionare de boghiu cat sa se faca un boghiu nou-nout, rulajul este fix ala care il are un V3A dupa un RK general sau RK la boghiuri, adica la performantele de acum 10 ani si cu o panta abrupta de degradare. Mai ales ca avem experimentele cu boghiul central, care franeaza mai tarziu, si cum pe Mosilor mai mult se franeaza decat se merge, e logic ca bandajele celor doua boghiuri motoare ajung un ciur de locuri plate de 2 ori mai repede ca la un V3A normal. In felul asta, ideea cu franarea intarziata a boghiului nou de sub articulatie se preconizeaza din ce in ce mai mult a fi o eroare, eroare ce trebuie eliminata cat mai curand, adica intarzierea la franare eliminata imediat, ca sa franeze impreuna cu celelalte boghiuri si astfel sa preia o parte din uzura acestora.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Dec 2009 23:59 
Offline

Joined: Wed 18 Feb 2009 10:10
Posts: 14
Mabucur ca discutie exista, dar nu mi se pare constructiva. Varianta V5A a fost mult prea putin dezbatuta. Am intele ca in cazul lui 205 V3A-CA motoarele "zboara". Pai un Bucur LF "long" de ce nu se poate face???


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 00:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Problema nu cred ca este legata de tractiune, ci de boghiuri si articulatii, care probabil nu sunt inca optimizate nici macar pentru actualul LF. O idee intr-adevar "constructiva" ar fi fost montarea de tramvaie sub licenta unei firme cu traditie, undeva, candva. Sa stai acum sa reinventezi roata mi se pare cam tarziu. Sau poate asta e ideea, sa mai scapam intre timp de o parte din liniile existente.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 00:25 
Oricum mijlocul nu este optimizat la cat scartaie momentan.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 14:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Brassovia wrote:
O idee intr-adevar "constructiva" ar fi fost montarea de tramvaie sub licenta unei firme cu traditie, undeva, candva.

Cred ca totusi in Romania se gasesc ingineri competenti care sa proiecteze un boghiu nou. Insa cercetarea (si apoi proiectarea) - de orice fel - costa... si cum banii se duc in 1000 de stele, borduri, asfaltari electorale si studii de (pre-pre-pre)fezabilitate pentru magistrale de metrou cu care se vor plimba nepotii nostrii... e greu sa mai platesti cativa oameni sa faca ceva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 17:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Dr2005 wrote:
Brassovia wrote:
O idee intr-adevar "constructiva" ar fi fost montarea de tramvaie sub licenta unei firme cu traditie, undeva, candva.

Cred ca totusi in Romania se gasesc ingineri competenti care sa proiecteze un boghiu nou. Insa cercetarea (si apoi proiectarea) - de orice fel - costa... si cum banii se duc in 1000 de stele, borduri, asfaltari electorale si studii de (pre-pre-pre)fezabilitate pentru magistrale de metrou cu care se vor plimba nepotii nostrii... e greu sa mai platesti cativa oameni sa faca ceva.
Iti dau dreptate, exista ingineri competenti (inca). Dar pentru ca sa dea performanta, trebuie sa aiba si conditii adecvate in cercetare, proiectare si executie (altele decat le pot fi oferite in mod realist de o mica manufactura). Un produs nou are cheltuieli foarte mari pana la intrarea in productia de serie. Iar daca aceasta serie se prefigureaza a fi mica, pur si simplu nu merita efortul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Apr 2010 15:26 
Aparent, RATB va incepe in curand productia de Bucur LF.
Aflam de pe site-ul RATB:

Quote:
Licitaţii
Echipamente de franare pt vagoanele BUCUR LF


Procedură aplicată: Licitatie

Criteriu de selecţionare: Pretul cel mai mic

Dată limită: Vineri, 16 Aprilie 2010 9:30

Dată selecţionare: Vineri, 16 Aprilie 2010 10:00


Cod CPSA: 34630000-2


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Apr 2010 19:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Informatia nu este rea in sine, dar, de fapt lucrurile stau cam asa:
- anul acesta, in cel mai bun caz, se mai "modernizeaza" inca doua, hai trei vagoane in Bucur LF
- putin probabil sa se aiba in vedere un program serios de modernizare a peste 150 de vagoane din parcul actual in varianta Bucur LF si restul in V3A-93-CA-PPC, finantarea nu este pentru asa ceva
- si mai putin probabil sa se achizitioneze macar 100 vagoane noi, preferabil construite drept un fel de V4A cobinat cu Bucur LF pentru ca traseele existente si noile prelungiri de tronson sa fie acoperite acceptabil
- avem in prezent mai bine de 100-150 vagoane V3A-93 ce ar trebui urgent modernizate. Mai bine de o treime din ele au norma de casare depasita si sunt carpite in ultimul hal.

Chiar si asa, sa fim sinceri si sa recunoastem ca in prezent, desi proiectul Bucur LF este destul de bun, impartirea interioara a spatiului in zona corpului median este cat se poate de proasta, rezultand un culoar chiar mai inghesuit decat ar trebui datorita plasarii scaunelor in sistem bancheta, fata in fata.

Rabdare si tutun sa avem caci mai este inca mult pana departe. Cu o floare nu se face primavara. In alta ordine de idei, legat de primarul in functie a inmanat destule gogosi ca sa nu mai fie chiar atat de credibil cu proiectele lui utopice pentru Bucuresti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Apr 2010 13:53 
fider wrote:
Informatia nu este rea in sine, dar, de fapt lucrurile stau cam asa:
- anul acesta, in cel mai bun caz, se mai "modernizeaza" inca doua, hai trei vagoane in Bucur LF
[...].


Tramvaiele Bucur LF sunt constructie noua si NU MODERNIZARI.

Se lucreaza de cateva saptamani la constructia si proiectarea vagoanelor 402, 403. Pana la sosirea pieselor se vor construi caroseriile vagoanelor.

Mastile vagonului 402 au fost deja finalizate (fata + spate):


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Aug 2010 10:13 
Primul tramvai din seria Bucur LF a ajuns deja la 37.207,2 km. Intr-o saptamana jumatate va intra la RT2 ce va implica reintoarcerea boghiurilor.

LAST EDIT: URAC s-a apucat de constructia caroseriei vagonului #403.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Sep 2010 21:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Apropo de Bucur LF, sa doboram niste mituri.

Se lucreaza la vagoanele #402 si #403, fiind finalizate şasiurile secţiunilor A şi B ale acestora (nu am văzut secţiunile C, nu ştiu dacă sunt făcute).

Vagonul #402 are montate extremităţile de fibră de sticlă:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Sep 2010 21:41 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
#403 nu are încă extremităţile (se lucra la ele, apoi vor fi montate):


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Sep 2010 21:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Vagoanele Bucur LF, nu prea au cum sa fie gata anul asta... bugetul e destul de redus, iar multe componente de baza nu sunt livrate... nu este venit lemnul pentru podele, nu e venita tabla, nu sunt venite geamurile, scaunele s.a.. In schimb, sunt venite sursele produse de ICPE-SAERP.

Se lucra si la boghiuri, fiind produse cadrele acestora. In poza puteti vedea mai multe cadre de boghiu. Primele 2 de sus sunt pentru #403 si au fost produse cu doar o zi in urma (15.09.2010). Celelalte sunt - probabil - pentru #402 si #076, dar nu am intrebat.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Sep 2010 00:36 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Off-topic: bonus (realizat ieri, 16.09.2010)... ciudat, cu vreo 3 ore inainte il vazusem mai lung, plimbandu-se pe 34.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Dec 2010 10:11 
Bucur LF #401 in cartierul 16 Februarie si la Orhideea cu ocazia "Inaugurarii" Pasajului Basarab (19 Dec. 2010) care practic nu prea este finalizat.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Sep 2011 13:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
#402


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Oct 2011 15:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Mândria RATB-ului şi a lui Criţ, Bucur LF...



... împins de o Tatra după ce a blocat Bd. Vasile Milea (şi Bd. Timişoara, că rămăsese un 1 în intersecţie) pentru peste 90 de minute (dar nu s-a lăsat împins până nu a venit intervenţia, care e foarte ,,operativă" ... vine după 90 de minute).

Poate incidentul ăsta o să determine conducerea să mai cumpere piese de Tatre sau măcar să permită punerea în circulaţie a celor în stare bună (Dep. Militari are un CUP sub 40%!!).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Jan 2012 18:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
#404


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bucur LF
PostPosted: Tue 01 Apr 2014 01:12 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Bucururi pe Bd. G-ral. Vasile Milea, sensul spre Şura Mare:

#402
Image

#407
Image

#410
Image


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 203 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group