TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 06:58

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu 31 Jan 2008 22:17 
Iata si propunerile pentru modificarea retelei de tramvai din planul PMB...
(numar vechi, numar nou, ruta)

1 1 Nicio schimbare – a se lua ?n considerare retragerea (frecven?? prea mic?)
2 ~ Presupus a fi fost deja retras
4 4 Nicio schimbare
5 6A Leg?tur? cu traversarea ora?ului cu o parte din vechiul 23; u?oar? cre?tere a frecven?ei
7 7A, 7B Leg?tur? cu traversarea ora?ului cu vechiul 14 ?i 55
8 8 Nicio schimbare
11 11 Nicio schimbare
14 7A Leg?tur? cu traversarea ora?ului cu vechiul 7
15 6B, 8B Reluarea leg?turii cu traversarea ora?ului cu vechiul 44
16 6B Leg?tur? cu traversarea ora?ului cu 32; u?oar? cre?tere a frecven?ei
17 17 Nicio schimbare – se sugereaz? retragerea dat? fiind frecven?a dezastruoas?
19 19 Nicio schimbare
20 8D Leg?tur? cu traversarea ora?ului cu vechiul 40; cre?terea semnificativ? a frecven?ei
21 6C Leg?tur? cu traversarea ora?ului cu vechiul 32; u?oar? cre?tere a frecven?ei
23 6A, 8A Reluarea leg?turii cu traversarea ora?ului cu vechiul 5 ?i 35
24 24 Nicio schimbare – dar se sugereaz? retragerea (vechiul 20 este ?mbun?t??it; 74 este mai
bun
25 25 Nicio schimbare
27 8B Leg?tur? cu traversarea ora?ului cu 44; o ?mbun?t??ire semnificativ? a frecven?ei (vechiul
15 ?i 27 ofer? resurse echivalente)
31 ~ Serviciu temporar
32 6B, 6C Leg?tur? cu traversarea ora?ului cu vechiul 16 ?i 21
34 45 Integrat cu 46 pentru o frecven?? echilibrat?
36 36 Nicio schimbare
40 8D Leg?tur? cu traversarea ora?ului cu vechiul 20
41 41 Nicio schimbare
42 ~ Se sugereaz? retragerea
44 8B Leg?tur? cu traversarea ora?ului cu vechiul 15/27; cre?tere smenificativ? a frecven?ei
45 8C Leg?tur? cu traversarea ora?ului cu vechiul 56; nu mai deserve?te Gara de Nord
46 46 Cre?terea semnificativ? a frecven?ei pentru a permite un serviciu echilibrat cu 45 (fostul 34)
47 47 Nicio schimbare, dar se sugereaz? o „lovitur? de gra?ie”
55 7B Leg?tur? cu traversarea ora?ului cu 7
56 8C Leg?tur? cu traversarea ora?ului cu 45


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 Jan 2008 23:09 
8A, 6B, 7C :?: :?:
Adica, de aia au facut la autobuze 1xx, 2xx si 3xx, ca sa scape de 31R, 19B &c si acum vine un nea' Caisa si le ameteste iarasi cu barate, subliniate, taiate la mijloc sau in alte directii?
Ce-ati zice ca Vid-Eanu sa se numeasca de acum Zero-Barat?


Top
  
 
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 11:42 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 84
Liviu1983 wrote:
Nimic insa despre liniile care vor traversa pasajul Basarab. :?:

Si totusi :
Quote:
RATB ia in considerare extinderea liniei 41 pentru a forma o ruta expres semicirculara, in forma de U, cea mai mare parte a ei pe sine complet noi, avand o lungime de 20 km, oferind posibilitatea comutarii cu toate liniile de metrou actuale si in proiectare.

Reinfiintarea liniei 26 cred ca ar oferi posibilitaea comutarii cu toate liniile de metrou, mai ales ca odata cu deschiderea pasajului basarab nu va mai fi nevoie ca tramvaiele sa ocoleasca zona Garii de Nord pe la piata Virgiliu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 02 Feb 2008 08:14 
Deci din cate inteleg 34 dispare? si cum ar arata noul 45 corelat cu 46? care pe unde si care pe unde? o bulibaseala totala....7A 7B....8D!!??!?!?!? suntem la scoala?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 02 Feb 2008 11:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 153
Location: Bucuresti/Arad
Din ce inteleg eu , aceasta numerotare este temporara, doar pentru acest studiu, urmand ca aceste propuneri 7a, 7b, 7c sa devina o linie stabila, sa zicem 14.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 02 Feb 2008 22:38 
Offline

Joined: Sun 22 Apr 2007 13:14
Posts: 218
Location: Bucuresti, Baneasa, Linii: 112,148,149,261,205
Punctul de plecare al acestei strategii este traversarea prin Piata Unirii.
Si, in viitor actual cap Vasile Parvan - Piata Unirii. Adica, cum era acum 25 de ani, ce mai.

Fara aceste conexiuni, studiul nu poate fi valabil.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Feb 2008 03:10 
o boala de ficat se vindeca...o boala de inima se vindeca...da cand videanu e bolnav la cap...n-ai ce sa-i faci..
O sa zapaceasca tot bucurestiul..de atatia ani se circula asa...vine el si schimba numerotarea...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Feb 2008 05:18 
Offline

Joined: Sun 16 Jul 2006 22:41
Posts: 96
Location: Bucuresti
Ideea principală era că e nevoie de modificări de trasee pentru optimizarea fluxului de călători, schimbarea numerotării este doar o consecinţă a acestor schimbări şi, oricum, nu e bătută ?n cuie.

C?t despre restul invectivelor din ultima vreme de pe forum, parcă Transira era un forum mai alb şi mai curat - cu conversaţii civilizate şi argumentate. Eu văd, mai degrabă, c?ţiva membrii care fac spume la gură cu mai orice ocazie. Sau ?n anumite direcţii se poate ?njura?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Feb 2008 14:46 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 84
Desi in forma actuala 41 trece peste trei magistrale de metrou (M1 Pantelimon-Dristor 2, M3 Eroilor-Industriilor, M4 Gara de Nord-1Mai), nu are legatura directa decat cu M1 la Crengasi. si eventual cu M3, la Lujerului, daca lasam la o parte distanta mare dintre statia de tramvai si cea de metrou (Armata Poporului). Exista oare vreun proiect de realizare a unei statii de metrou pe M4 la Podul Grant si daca da se va face si o legatura cu 41?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Feb 2008 16:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Am parcurs si eu raportul. Eun material interesant, desi redactarea lui si informatiile sunt foarte ciudate. In fine, legat de liniile de tramvai mi se pare foarte ambigua situatia lui 32 si 21. Altfel spus: comuna cu ce linie si pana unde? Dincolo de asta mi se pare foarte ciudat si cum au determinat punctele de aglomerare maxima: Universitate e in regula, dar intersectia 13 Septembrie cu Petre Ispirescu sau alte perimetre ca Obor, Mosilor, Gorjului si multe altele?

Pe de alta parte nu inteleg aberatia cu 47. Ce lovitura de gratie? Lasa si mai putine vagoane pe traseu? Mi se pare total ridicol ca nu se spune nimic despre linia Ghencea - Unirii (si pana unde o mai fi). Sa inteleg ca 385 este excelent indiferent de ora, nu?

Dincolo de toate, raportul imi pare realizat foarte neprofesionist. S-au ales parcursuri care nu prea sunt in acord cu majoritatea traseelor urbane (ocolirea unor trasee Pacii - Universitate, Drumul Taberei - Presei Libere, 1 Dec 1918 - Pipera si multe altele). Iarasi, nici o vorba despre necesitatea unor linii de tramvai care sa traverseze orasul, desi e clar necesar indiferent cat de mult (a se citi cat de greu) se va extinde metroul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Feb 2008 16:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
O alta impresie proasta mai lasa si gandirea invechita ca e rau sa se suprapuna rutele de metrou cu cele de tramvai sau cele de autobuz cu cele de troleibuz. In cazul unor zone ca Militari (Bd. Iuliu Maniu), inelul central (in principal Victoriei - Obor - Dristor) nu am nici un dubiu ca un tramvai chiar si cu cale separata ar fi plin iar metroul deasemenea. Conteaza transportul complementar si cerea de transport. Tot stupida mi se pare si ideea de a mari numarul de statii ale metroului pe M1 si M2. Nu vad care ar fi ideea. Multi folosesc metroul pe aceste rute tocmai pentru a traversa spatii aglomerate si a avea legaturi rapide. Pentru distante mici e mai convenabil si rapid un transfer intermodal decat un tren cu statii din 200 in 200 de metri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Feb 2008 20:16 
Offline

Joined: Sun 16 Jul 2006 22:41
Posts: 96
Location: Bucuresti
fider wrote:
Iarasi, nici o vorba despre necesitatea unor linii de tramvai care sa traverseze orasul, desi e clar necesar indiferent cat de mult (a se citi cat de greu) se va extinde metroul.

Quote:
Tramvaiele
Se propun următoarele măsuri de infrastructură pentru reţeaua de tramvaie.
􀂄 Legătură cu traversarea centrului pe la Piaţa Unirii de la B-Dul Regina Maria la B-Dul Corneliu Coposu
􀂄 Legătură cu traversarea centrului de la Calea Plevnei la Piaţa Unirili
􀂄 Nouă legătură de la B-Dul Octavian Goga la Piaţa Traian via Str. Traian.
Odată cu implementarea acestor noi legături, reţeaua de tramvaie poate fi reproiectată pentru a genera noi frecvenţe ?mbunătăţite.

Citim acelaşi raport?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Feb 2008 21:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Realitatea este ca una dintre ele e cel mai probabil sa se realizeze (legatura 21 cu 32) dar nu se intrevede deocamdata, iar cea Calea Plevnei - Unirii este putin probabil sa fie in proiect prea curand. Si asa, exista inca mari goluri pentru acoperirea traseelor de tramvai pentru ca doar 2 traversari nu sunt deloc suficiente.

Spre exemplu, una dintre portiunile de linie care nu mai exista azi este cea de pe Gen. Berthlot. Printr-o prelungire simpla ea putea acoperi perimetrul "Sala Palatului" sau zona din jurul Ateneului cu posibile extensii si racordari la linia 16 sau 5 inchizand un coridor important. Dar prin anii 1990 erau alte prioritati si nu se mai vroia tramvai prin centru sau sa se modernizeze linia.

In fine, o alta fundatura este la Schitu Magureanu. Desi o prelungire si o traversare a tramvaielor pe Bd Kogalniceanu asa cum se intampla acum multi ani ar fi posibila, nu se doreste racordarea liniei sau macar o amarata de traversare spre Izvor cu posibilitatea realizarii unei legaturi cu linia 32 si traversarea centrului.

De aceea imi mentin parerea ca cele 3 racordari sunt doar niste proiecte simple (mai ales cea de la 32-21) in comparatie cu ce se poate realiza. Si avand in vedere cat se cacaie sa realizeze si acea legatura pe o distanta de sub 1km, nu prea consider ca au studiat bine problema sau posibilitatile in proiect. Din acest motiv consider ca nu se abordeaza serios problema racordarii si interconectarii retelelor de tramvai prin zona centrala la momentul actual, desi ar exista posibilitati importante. Cu o floare nu se face primavara dar se pot face poze si scoate un articol bun in presa legat de primarie. Raman insa realizari fara prea multa relevanta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Feb 2008 12:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 198
Location: Bucuresti, sector 3
Realizarea legaturii Vasile Pirvan - Splaiul Independentei - Piata Unirii inseamna abandonarea traversarii spre Calea Rahovei, via Bd. Uranus . Intre Casa Poporului, Catedrala Mintuielii Neamului si niscai vile, se pare ca linia de tramvai nu isi mai gaseste locul. Bine ca s-a mutat circuitul F3 spre Snagov; citiva ani s-ar putea insa sa mai suportam oprirea circulatiei pentru doua saptamini in zona 13 Septembrie - Izvor - Unirii din cauza lui.

Nu stiu de ce se mai marseaza pe legatura Traian - Nerva Traian - Timpuri Noi. Un eventual 7 unit cu 14 pe acolo(Foisor - Piata Traian - Nerva Traian - Timpuri Noi) are dezavantajul ca evita centrul, taind legaturile cu centrul atit pentru Pantelimon, cit si pentru cartierul Giurgiului.

Nu sunt de acord cu trimiterea ambelor linii 16 si 21 spre Rahova. Pe 16 il vad mai util spre Filaret - Viilor - Sura Mare - Giurgiului - Anghel Alexandru - Zetarilor. Iar 4 out, pentru ca este o linie mult prea scurta.
In plus, unirea lui 5 cu 23, desi OK, ar directiona prea mult reteaua dinspre NE spre SV.

Nu sunt de acord cu desfiintarea liniei 24. Nici cu join-ul dintre 45 si 46 , linie in L care ar trebui sa dispara o data pentru totdeauna. Nimeni nu merge din Pantelimon la Gara cu 46, cind exista metrou la Iancului sau Obor. In plus, bucata Piata Iancului - Muncii - Piata Sudului ramine fara tramvai ? Eu vad o linie 5 pe directia Nord - Sud, de la Aero Baneasa pe Barbu Vacarescu - Stefan cel Mare - Obor - Piata Sudului - Romprim. Mult mai indicata decit marirea numarului de statii de metrou, operatie mult mai costisitoare si care ar reduce sensibil viteza metroului.

Pina la urma, cu cine face 7 join ? Cu 14 sau cu 55 ? S-ar putea renunta la linia dintre Piata Iancului si Foisorul de Foc de pe Bd. Pake, introducind un autobuz(sa-i zicem 130) Granitul - Iancului - Foisor - Str. Traian - Bd. Unirii - Piata Unirii - Piata Arsenalului.

Linia 2 ar fi utila, in conditiile in care i se da drumul fie pe Uranus(varianta improbabila), fie prin Piata Unirii spre Rahova.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Feb 2008 14:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
bogdan71 wrote:
Realizarea legaturii Vasile Pirvan - Splaiul Independentei - Piata Unirii inseamna abandonarea traversarii spre Calea Rahovei, via Bd. Uranus . Intre Casa Poporului, Catedrala Mintuielii Neamului si niscai vile, se pare ca linia de tramvai nu isi mai gaseste locul. Bine ca s-a mutat circuitul F3 spre Snagov; citiva ani s-ar putea insa sa mai suportam oprirea circulatiei pentru doua saptamini in zona 13 Septembrie - Izvor - Unirii din cauza lui.

Legatura V. Parvan-Splaiul Independentei poate fi o prima etapa absolut necesara si pentru continuarea liniei pe eventuala strapungere spre Uranus. Dar studiul cred ca nu a luat in considerare aceasta varianta din cauza ca drumul respectiv inca nu exista si nici nu se stie daca onor municipalitatea il va accepta. Personal, cunoscand situatia dinainte de sistarea circulatiei cu tramvaie pe Str. Uranus, si mai apoi si de pe Str. Izvor, cred ca o astfel de legatura ar fi foarte binevenita si solicitata de calatori, rezolvand multe necesitati din trafic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Feb 2008 14:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 295
Propun urmatoarea numerotare la tramvaie:
-linii x,1x,2x si 3x,linii normale
-linii 4x,linii rapide sau metrou usor
-linii 5x,linii temporare


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Feb 2008 18:34 
Offline

Joined: Tue 01 Nov 2005 12:41
Posts: 192
Location: Bucuresti
o linie de tramvai care mie mi se pare utila si care nu este luata in calcul, ar fi pe bulevardul Unirii si Bulevardul Decebal pina la Piata Muncii (o prelungire a liniei 32 sau alt numar); ar rezolva si rpoblema aglomeratiei pe 104/123, si aceea e blocajelor in trafic a autobuzelor, starda fiin suficient de larga sa permita o linie in site propriu; ramin la parerea ca planul respectiv este facut pe genunchi, fara sa urmareasca intr-adevar realizarea unui sistem de transport performant si rapid, ci doar sa justifice niste investitii generatoare de licitatii


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Feb 2008 22:41 
Offline

Joined: Sun 22 Apr 2007 13:14
Posts: 218
Location: Bucuresti, Baneasa, Linii: 112,148,149,261,205
fantt wrote:
o linie de tramvai care mie mi se pare utila si care nu este luata in calcul, ar fi pe bulevardul Unirii si Bulevardul Decebal pina la Piata Muncii (o prelungire a liniei 32 sau alt numar


Ce rost are? Avem legatura intre P-ta Sf Vineri si P-ta Muncii prin Cal.Calarasilor. Nu cred ca se justifica inca o linie pe bd.Decebal, avand in vedere ca 40 circula mai mult gol.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Feb 2008 22:58 
Pai e gol fiindca nu circula pe unde trebuie! 8-| . In schimb liniile 104 si 123 sunt absolut tot timpul supraaglomerate, si raman blocate in prostie pe bdul Unirii. Sa zicem ca nu e inca o solutie sa le facem tramvaie( ar fi foarte grea lucrarea). Insa pe aceasta portiune cred ca ar ajuta enorm. Ma rog, ramane problema, ce facem cu liniile de autobuz...
Intradevar e destul de SF aceasta lucrarea, oricat de utila s-ar dovedi. Abia astept insa sa vad acea banda unica Ratb, care pe Unirii ar face MINUNI. Cred ca e suficient si atat, deocamdata.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Feb 2008 01:19 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
La densitatea uriasa din Bucuresti, ar fi necesare mai multe linii noi de tramvaie si interconectarea celor existente prin zona centrala.
Din pacate, asa cum a spus si fider, se pare ca deocamdata nu se iau in serios asemenea idei. La urma urmei, nici n-ar fi posibil fiindca parcul este oricum insuficient, si cand vor veni tramvaiele noi (cand oare? :roll: ) vor exista alte prioritati, de exemplu inlocuirea vagoanelor Tatra. Asa ca sa nu facem iluzii prea mari, desi e pacat, domnule, e pacat (vorba lui nenea Iancu).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Feb 2008 21:16 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 673
Location: Bucuresti, Militari
O interconectare in zona centrala se poate face prin prelungirea liniei de la Sf Vineri spre Timpuri noi (dar in loc sa se gandeasca la asta ei au pus-o de un capat acolo :D). Prin 87-88 preconizau prelungirea liniei 5 catre Timpuri Noi/Sura Mare, dar planurile le-au fost schimbate - nici o sina de tramvai nu trebuia sa traverseze bd Victoria Socialismului. Exista posibilitatea ca acum sa se repare raul facut in acele timpuri? Poate suporta Bd. Mircea Voda linie de tramvai?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Feb 2008 22:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 336
Location: Bucuresti 4, Berceni
ANTENA wrote:
fantt wrote:
o linie de tramvai care mie mi se pare utila si care nu este luata in calcul, ar fi pe bulevardul Unirii si Bulevardul Decebal pina la Piata Muncii (o prelungire a liniei 32 sau alt numar


Ce rost are? Avem legatura intre P-ta Sf Vineri si P-ta Muncii prin Cal.Calarasilor. Nu cred ca se justifica inca o linie pe bd.Decebal, avand in vedere ca 40 circula mai mult gol.

Ar ptuea fi mutat de pe cal. Calarasilor, care este mult prea ingusta, pe Bd. Unirii si Bd. Decebal. Ar merge foarte bine intr-un greentrack pe trotuarul sudic al bulevardelor respective (s-ar sacrifica niste pomi).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Feb 2008 02:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Nu stiu ce sa zic despre Calea Calarasilor si alte propuneri de extindere a liniilor de tramvai in sistem Green Track sau separat de trafic. Desi proiectele ar fi mai mult decat necesare, putin probabil sa vedem schimbari majore sau o politica mai hotarata a PMB.

In fine, sa ne amintim doar de cat de lamentabil a fost scandalul cu linia de tramvai de pe Sos. Panduri. Din acest motiv si altele am dubii ca prea curand se vor face proiecte majore si o prioritizare reala a tramvaiului in Bucuresti desi e cam singura solutie in stadiul actual avand in vedere incapacitatea Metrorex de a acoperi cererea de transport.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group