TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 25 Sep 2017 16:26

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Sep 2009 22:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 03 Mar 2009 00:59
Posts: 1
Location: Brasov - Romania
Salutare tuturor,
in masura in care ajuta puteti avea in vedere si prezentarea mea:
- - - - - - - - - - -
CEASURI DE BUZUNAR - S.T.B.
- - - - - - - - - - -
Scuze daca am inoportunat!
Toate cele bune!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Sep 2009 10:25 
Offline

Joined: Fri 30 Jun 2006 09:53
Posts: 173
Rathgeberul gras si V56-le se pot vedea in depoul Dudesti (se vad din strada).

Afisele erau puse si in troleibuzele Irisbus.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Sep 2009 12:49 
Offline

Joined: Fri 09 Nov 2007 19:15
Posts: 110
Location: BUCURESTI
Autobuzul Roman 112 al RATB din poza pusa de Marian sunt sigur ca URAC il poate reface. Sa nu uitam ca si tramvaiul V09 era un morman de fiare ruginit cand a fost adus la URAC. Orice se poate reface, vointa lipseste. Avem autobuze moderne dar sa ne gandim si la nota de plata pentru ele, peste 5 - 6 ani deja uzura isi va spune cuvantul si reparatiile acestora va costa enorm. Nu m-ar mira sa ne trezim peste cativa ani cu o treime din parcul de Citaro pe post de magazie de piese pentru a le mai putea mentine in circulatie pe celelalte.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Sep 2009 16:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
liv_liv30 wrote:
Autobuzul Roman 112 al RATB din poza pusa de Marian sunt sigur ca URAC il poate reface.

Pai nu prea mai au din ce, ca sasiul si motorul sunt aceleasi ca pe Dac 112 UDM... dar ei au casat cu totul (decat sa taie unul din cele 2 Dacuri ramase). In plus, usi nu mai au, asa ca ar iesi un Dac 112 UDM ,,tunat" (daca da RAR-ul aprobare) cu faruri si usi de Ikarus si parbrize si bot de Roman 111, deci un kitsch. Singurul mod de a-l reface e achizitonarea altuia (mai sunt 2 la Craiova, 1 la Ploiesti, 1 la Campina, mai era 1 la Vaslui) si readucerea lui in starea initiala. Prea multa bataie de cap pentru o intreprindere ca RATB, care considera ca istoria transportului in comun in Bucuresti inseamna doar tramvai cu cai, V09, V56 si Bucur LF.

liv_liv30 wrote:
Sa nu uitam ca si tramvaiul V09 era un morman de fiare ruginit cand a fost adus la URAC.

Dar era. Romanul 112 nu mai este.

liv_liv30 wrote:
Nu m-ar mira sa ne trezim peste cativa ani cu o treime din parcul de Citaro pe post de magazie de piese pentru a le mai putea mentine in circulatie pe celelalte.

Asa a facut RATB-ul cu toate autobuzele... dupa 10 ani maxim incepeau casarile, se trageau autobuze la gard din lipsa de piese s.a.m.d..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Sep 2009 21:08 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 673
Location: Bucuresti, Militari
Am uitat sa amintesc la autobuze de MTD, Leyland si SM-11.
Primul troleibuz romanesc a fost T12 nu TV1 (nu mai stiam exact, fiind tot cu T in titulatura).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Sep 2009 13:30 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 327
Location: Bucuresti, s. 1
Conform ratb.ro, parada tramvaielor va fi la ora 11.00 (nu 17.00).

"Incepand cu ora 11.00, va invitam la o parada a tramvaielor intitulata "CARAVANA TIMPULUI", unde veti putea admira tramvaiele cu cai, urmate de alte modele de tramvai care au circulat in Bucuresti de-a lungul timpului, parada fiind incheiata de cel mai nou model de tramvai, BUCUR LF, produs la RATB-URAC."


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Sep 2009 14:14 
Offline

Joined: Thu 14 Feb 2008 00:25
Posts: 115
Location: Bucuresti
Si tramvaiele participante la parada doar se pot admira, sau putem si merge cu ele?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Sep 2009 18:16 
Tot pe Citaro 2 afis cu zilele orasului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Sep 2009 19:57 
shoppy wrote:
Conform ratb.ro, parada tramvaielor va fi la ora 11.00 (nu 17.00).

"Incepand cu ora 11.00, va invitam la o parada a tramvaielor intitulata "CARAVANA TIMPULUI", unde veti putea admira tramvaiele cu cai, urmate de alte modele de tramvai care au circulat in Bucuresti de-a lungul timpului, parada fiind incheiata de cel mai nou model de tramvai, BUCUR LF, produs la RATB-URAC."


Nu este nici 11 nici 17. In programul oficial pe care il am eu este inclusa intai vizita la o unitate RATB (Dudesti probabil, la Obregia este o problema).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Sep 2009 22:04 
Am facut curatenie in acest topic, maine spre seara voi publica aici programul oficial venit direct de la RATB. Deoarece este vorba de RATB si mai intervin mici schimbari fata de un program initial :P .
De asemenea maine pregatim o premiera pe forum. Daca aveti alte nelamuriri legate de subiectul festivitatilor de sambata va rog contactati-ma pe privat pe mine sau pe alt admin.
Multumesc :wink:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Sep 2009 15:36 
Offline

Joined: Mon 24 Aug 2009 13:15
Posts: 49
Location: BucureÅŸti
Azi s-a actualizat stirea de pe site-ul RATB si parada tramvaielor incepe la ora 11.00, la depoul Victoria! :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Sep 2009 17:58 
George85 wrote:
Azi s-a actualizat stirea de pe site-ul RATB si parada tramvaielor incepe la ora 11.00, la depoul Victoria! :D


Adevarat, este ora reala si programul real.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Sep 2009 18:00 
Offline

Joined: Mon 24 Aug 2009 13:15
Posts: 49
Location: BucureÅŸti
Deci sa fim la 10.30 in fata la depoul Victoria? :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Sep 2009 18:02 
George85 wrote:
Deci sa fim la 10.30 in fata la depoul Victoria? :D


Fiecare cum vrea, se va merge pana la Sf. Gheorghe (pauza acolo) si de acolo inapoi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Sep 2009 18:04 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 673
Location: Bucuresti, Militari
Muzeul RATB cum se va putea vizita?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Sep 2009 18:04 
Offline

Joined: Mon 24 Aug 2009 13:15
Posts: 49
Location: BucureÅŸti
Marian Andrei wrote:
George85 wrote:
Deci sa fim la 10.30 in fata la depoul Victoria? :D


Fiecare cum vrea, se va merge pana la Sf. Gheorghe (pauza acolo) si de acolo inapoi.


A, deci vor fi doua ture. :D
Bucur 1 si V3A-93-CA vor participa?
Asta inseamna ca o sa prindem si noi locuri intr-un tramvai vechi (macar o tura), nu?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Sep 2009 18:05 
V3A-93-CA si Bucur 1 nu vor participa. Primul este pregatit de traseu iar al doilea nu prea este necesar, merita mai mult varianta LF :P


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Sep 2009 15:12 
Locul de intalnire al invitatilor/pasionatilor pentru participarea la caravana timpului este Statia Lizeanu (5, 34, 46) sens Obor la ora 11-11:10 (cel tarziu).

Tramvaiele prezente sunt:
- 2 cu cai
- V09
- V56+remorca cu fanfara
- tramvai cofetarie
- tramvai tip M restaurat la URAC
- Bucur 1
- CH PPC
- Bucur LF

Oficial nu se stie daca vor fi si V3A-93 sau Tatra T4R.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Sep 2009 00:52 
Offline

Joined: Tue 01 Nov 2005 12:41
Posts: 192
Location: Bucuresti
pana la urma se va putea urca oricine in tramvaie?vor opri in statii? sau e in clasicul stil romanesc, doar cu "invitatii"?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Sep 2009 15:31 
Offline

Joined: Mon 24 Aug 2009 13:15
Posts: 49
Location: BucureÅŸti
Eu nu am avut timp sa merg cu tramvaiele, doar le-am pozat si pot sa va spun ca:
- V3A-93-CH-PPC si Bucur 1 nu au participat
- doar pe linia 21 a circulat #4018, in loc de Bucur LF
- cu tramvaiele celelalte se putea merge, dar era o aglomeratie foarte mare


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Sep 2009 18:54 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 327
Location: Bucuresti, s. 1
Si de la inceput din Depoul Victoria a putut urca oricine, dar doar in Bucur LF, si cu toate astea tramvaiul nu era aglomerat.
Ratb puteau sa bage si ei o perie pe sinele din Victoria ca aratau ca niste sine abandonate, tramvaiele electrice au plecat cu scantei la roti din cauza asta. La Bucur Obor aceeasi problema, breteaua de Mosilor era plina de pamant, care a trebuit scos de primul tramvai, calutii aveau putere dar asfaltul era lustruit si mai si plouase, asa ca au alunecat de cateva ori pana cand au reusit sa iasa din intersectie.

Si oameni, cand va puneti sa faceti o poza, aveti un pic de grija sa nu va puneti in fata altui fotograf. Nu ma asteptam sa observati ca-mi alesesem locul si stateam de 15 min la poarta Depoului Victoria(ca fotografii asa fac, isi aleg din timp locul, nu alearga innebuniti in ultimul moment) sau ca plasticele voastre de sapuniere si telefoane(care sigur au supraexpus poza in ziua asta noroasa) nu faceau impreuna nici cat juma din aparatul meu(care era doar un dslr mediu, nici macar un full frame), deci ca meritam sa-mi faceti un pic de loc, dar ma asteptam ca voi, ca pasionati, sa observati ca acolo e deja un fotograf pasionat ca si voi, iar voi, in loc sa va puneti langa el(ca sa facem toti poze din cel mai bun unghi si fara sa ne incurcam), va puneti la 2 metrii fix in fata lui. Hai sa fim un pic mai atenti data viitoare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Sep 2009 19:32 
Discursul primarului Sorin Oprescu la aniversarea RATB

Quote:
Doamnelor si domnilor,

Bine v-am gasit!

Suntem cu totii in moment de dubla sarbatoare. Anul acesta, Capitala Romaniei implineste 550 de ani de existenta administrativa. Iar dintre acestia, ultimul secol a fost marcat de un serviciu absolut vital, o minune a tehnicii si realizarilor ingineresti care i-a ajutat pe oameni sa ajunga mai lesne si mai rapid dintr-un capat in altul al orasului. E vorba de transportul public in comun.

La 1872, un belgian aducea in Micul Paris romanesc tramvaiul cu cai, ce se deplasa pe “drumul de fier american”. Desigur ca prima linie pleca din Piata Sf Gheorghe, pe atunci inima cartierelor mestesugaresti si a comertului.
22 de ani mai tirziu, Capitala Romaniei se minuna deja descoperind stramosul tramvaiului de azi – acea “masina umblatoare fara cai si fara foc”.
La 1949 aparea prima linie de troleibuze, iar la 1955 – in Atelierele Centrale – se realiza primul model de autobuz si primul model de troleibuz de conceptie romaneasca.

Sunt date care merita mentionate si retinute, pentru ele, pentru dvs cei care lucrati in domeniu, dar si pentru toti cei care se bucura de serviciile pe care le oferiti, inseamna o frumoasa istorie.

Cu mijloacele de transport in comun, in Bucurestiul de astazi se realizeaza zilnic aproape 3 milioane de calatorii – in tramvaie, troleibuze, autobuze. Statisticile arata ca 60% din populatia Capitalei utilizeaza aceste mijloace de transport. Nu includem aici si Metroul care asigura, in paralel, un trafic cel putin egal.

Este o zona extrem de importanta, deci, asupra careia este obligatoriu ca administratia locala sa se concentreze – in sensul modernizarii parcului existent si al extinderii traseelor, al prioritizarii anumitor rute cu aflux mai mare de calatori si, nu in ultimul rind, in sensul unei bune sigurante a cetatenilor care zilnic utilizeaza aceste mijloace de transport.

Am reusit sa aplicam o serie intreaga de masuri vitale pentru ameliorarea sistemului de transport public in Bucuresti. Programul de prioritizare a Liniei 21 este in curs de desfasurare si va continua cu celelalte linii, iar sistemul de management al transportului public este implementat la nivelul intrgii retele de transport si a parcului de vehicule.

S-a continuat modernizarea liniilor de tramvai (Strada Viitorului, Strada Tunari, in contractare pe Soseaua Pantelimon, Iancului, Bulevardul Aerogarii si Liviu Rebreanu).

In paralel, ne pregatim pentru participarea in proiectul de infiintare a Autoritatii Metropolitane de Transport, autoritate care a devenit in prezent o necesitate evidenta in vederea realizarii unui transport public modern si eficient.

Toate policile si strategiile elaborate la nivelul directiilor de specialitate din cadrul PMB au ca principal scop asigurarea unor servicii de transport public de nivel European pentru locuitorii Municipiului Bucuresti.

RATB isi da concursul, cu rezultate multumitoare, la aplicarea tuturor acestor masuri. Vreau sa ramarc faptul ca acest an s-a incheiat programul de reinnoire a parcului de autobuze care a presupus achizitionarea a 1000 de vehicule Mercedes Citaro. In prezent se pregateste documentatia de atribuire pentru licitatia internationala privind achizitia a 150 de troleibuze. Si tot in 2009, la URAC se incheie modernizarea a 290 de tramvaie V3A. Si nu pot sa nu mentionez un alt eveniment important: omologarea tramvaiului Bucur LF, cu 60% podea coborita, proiectat si produs la RATB-AC.

Sunt alte cifre, iata, care tin de istoria moderna de asta data si care incununeaza cei 100 de ani de transport public in Bucuresti. Un serviciu pentru care cererea creste zilnic, direct proportional cu cresterea demografica si cu dezvoltarea orasului nostru.

Ca Primar General al Bucurestiului in sarbatoare vreau sa va urez astazi, tuturor celor reuniti aici, tuturor transportatorilor care le fac zilnic bucurestenilor viata mai ....rapida si mai usoara, multa putere de munca si spirit inventiv.

La multi ani!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Sep 2009 21:30 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Care este ratiunea pentru care tramvaiului donat de Viena i-au fost aplicate emblema STB si placa de traseu??? Au existat vreodata tramvaie din acest tip in circulatie in Bucuresti?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Sep 2009 21:33 
Brassovia wrote:
Care este ratiunea pentru care tramvaiului donat de Viena i-au fost aplicate emblema STB si placa de traseu???


Tramvaie de acest tip au circulat in Bucuresti in preajma anilor 1912.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Sep 2009 22:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Imi cer scuze ca am ignorat acest lucru.
Sa le multumim atunci austriecilor.

Poate n-ar fi rau sa ne doneze si cehii niste Karose, ca TV-uri si Roman-uri avem destule pastrate la noi in tara... in poze.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Sep 2009 00:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8347
Marian Andrei wrote:
Brassovia wrote:
Care este ratiunea pentru care tramvaiului donat de Viena i-au fost aplicate emblema STB si placa de traseu???


Tramvaie de acest tip au circulat in Bucuresti in preajma anilor 1912.


1932 poate. Vagonul prezentat e din 1929. Ar fi interesanta descrierea afisata pe el, eu nu am reusit s-o pozez.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group