TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Wed 22 Nov 2017 21:27

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Mon 10 Aug 2009 18:13 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
100 de ani de la infiintarea STB

Anul acesta se va aniversa un secol de la crearea STB (Societatii de tramvaie Bucuresti), precursoarea ITB, precursoarea RATB.

RATB pregateste deja festivitatile ce se vor desfasura cu aceasta ocazie, una din atractiile oferite catre invitati va fi si "muzeul" in curs de amenajare (vezi topicul sau).

Am creat acest topic pentru ca acei care sunt in legatura stransa cu aceste evenimente sa ne poata impartasi mersul lucrurilor si, mai ales, sa ne spuna cand si unde exact se vor desfasura evenimentele, care va fi programul acestora si daca are rost sa speram ca iubitorii transportului public din Romania si publicul larg vor avea acces la ele. In alte state, asemenea sarbatoriri "rotunde" prilejuiesc actiuni ale portilor deschise de mare anvergura.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 17:59 
COMUNICAT DE PRESÄ‚
-550 de ani de la prima atestare documentara-


Capitala implineste anul acesta venerabila virsta de…550 de ani. Prima referire la orasul Bucuresti a fost facuta la 20 septembrie 1459, intr-un document prin care domnitorul Vlad Tepes confirma o donatie facuta unor mici feudali. De atunci si pina astazi, Bucurestiul a evoluat permanent ca primul centru politic, economic, financiar-bancar, comercial,cultural-stiintific,de invatamant,de transport,informational,sportiv si turistic al tarii.

Primaria Capitalei va invita sa sarbatorim impreuna acest eveniment, timp de o saptamina, intre 12 si 20 septembrie!

Ne vedem pe strazile Bucurestiului in Piata Constitutiei, Parcurile Herastrau, Cismigiu, Tineretului si Carol, in Piata George Enescu, in Centrul Istoric (pe strada Carada), dar si pe traseu la muzeele si teatrele care isi vor tine portile deschise expozitii si spectacole gratuite pentru iubitorii de frumos.

Zilele Bucurestiului sunt un eveniment maraton sustinut mai ales cu forte proprii. Primaria Municipiului Bucuresti a dorit implicarea la maximum - si in limitele bugetare aferente unui an criza - a tuturor institutiilor culturale aflate in subordine, in asa fel incit bucurestenii sa se poata bucura gratuit, o saptamina intreaga, de activitatea acestor institutii.

Pe 12 septembrie, luati-va copiii de mina si veniti, de la ora 10:00 in Parcul Herastrau. Acolo incepe Carnavalul Copiilor, care va avea loc in fiecare zi pina orele 16:00.

Tot din 12 septembrie, muzeele bucurestene isi deschid portile gratuit pentru publicul iubitor de arta si istorie.

Muzeul Literaturii Romane gazduieste o expozitie de pictura si grafica, Galeria Municipiului Bucuresti va prezinta o expozitie de pictura, decoratiuni interioare si arta fotografica,
Muzeul Taranului Roman va adaposti (luni, 14 septembrie, de la orele 20:00) Gala Filmului - Bucurestiul Interzis,
Muzeul Municipiului Bucuresti organizeaza (pe 17 septembrie), in colaborare cu Ministerul Administratiei si Internelor, simpozionul cu tema "550 de ani de la atestarea documentara a orasului Bucuresti",
Si tot MMB organizeaza (pe 18 septembrie), in Parcul Herastrau, lansarea colitei filatelice aniversare "Bucuresti 550"
Expozitia "Ctitorii ale domnitorilor romani in Cetatea de Scaun a Bucurestilor" va asteapta in Pasajul Universitatii (vineri, 18 septembrie),
Biblioteca Metropolitana gazduieste simpozionul international "Cartea - Romania - Europa", iar
Sala de Marmura de la Cercul Militar v-a pregatit o expozitie de tablouri cu licitatie ( pe 20 septembrie, de la orele 17:00).
In noaptea dintre 19 si 20 septembrie - Noaptea alba a Bucurestilor - nu mai putin de 12 muzee si institutii va asteapta cu portile deschise pina la orele 3 dimineata:

Muzeul George Enescu
Muzeul National de Arta al Romaniei
Muzeul de Geologie
Muzeul National de Istorie
Muzeul Literaturii Romane
Muzeul Municipiului Bucuresti
Muzeul de Arta Vasile Grigore
Muzeul Hartilor Vechi
Muzeul National de Arta Contemporana
Palatul Curtea Veche
Observatorul Astronomic
Muzeul Militar National
Arcul de Triumf va fi deschis vizitatorilor intre 18 si 20 septembrie cu expozitia "Legiunea Romana din Italia in timpul primului Razboi Mondial".

Teatrele bucurestene vor pune in scena spectacole gratuite pe 19 si 20 septembrie, dupa cum urmeaza:

Teatrul Bulandra - Richard al III-lea se interzice (ora 19:00)
Teatrul Bulandra - Parcul Bazilescu - A douasprezecea noapte (ora 20)
Teatrul Nottara - Sala George Constantin, 19 sept - Doi pe o banca (19:30)
Teatrul ODEON - Pyram si Thisbe (ora 19:00)
Teatrul Mic - Parcul Sebastian, 19 sept - Se joaca pe gaura cheii (ora 20:00)
Teatrul de Comedie - Sala Studio - Domnisoara Iulia (ora 19:30)
Teatrul de Comedie:
- Sala Mare, 19 sept - Sunt un orb (ora 19:00)
- Sala Mare, 20 sept - Poker (ora 19:00)
Teatrul Tandarica - sediu, 19 sept - Cenusareasa (ora 11:00)
Teatrul Tandarica - Parcul Sebastian, 19 sept - Pacala (ora 10:00)
Teatrul Ion Creanga - Piata Constitutiei, 19 sept - Palaria cu surprize (ora 11:00)
Teatrul evreiesc de stat - Parcul Titanii, 19 sept - Care de asi cu valet (ora 20 :00)
Teatrul C. Tanase - Teatrul de vara Herastrau - Nimic despre papagali (ora 20 :00)
Teatrul Excelsior - Parcul Titanii, 19 sept - Vacanta vesela (ora 10:00)
Teatrul Metropolis - sediu, 19 sept - Zaruri si carti (ora 20:00)
Teatrul Masca:
- Bucurestii Noi, 19 sept - Gardienii se intorc (ora 20:00)
- Bd. Uverturii, 20 sept - Prostia omeneasca (ora 11:30)
Opera Comica pentru Copii - Piata Constitutiei, 20 sept - Balul Ispravnicesei (ora 11:00)
Intre 12 si 20 septembrie, Teatrul National Bucuresti gazduieste, la Galeria etaj III-IV, o expozitie de fotografie realizata in colaborare cu Ambasada Republicii Populare Chineze si MNAC - Caleidoscopul Chinei - Stilul de viata contemporan al chinezilor.

Seara zilei de 12 septembrie va fi incununata cu un spectacol care va arata in termeni metaforici geneza Bucurestiului. Evenimentul, organizat sub "bagheta" ARCUB, va avea loc in Piata Constitutiei si va incepe la orele 20:30.

Toata saptamina aniversara Centrul Istoric va fi din nou in prim plan, ca inima a manifestarilor culturale. Strada Carada va fi locul in care va veti bucura de spectacole Art Show, Comedy Show, Cutia Istoriei, de mini recitaluri ale unor solisti romani renumiti si de un tirg de produse realizate manual - toate sunt posibile cu ajutorul Fundatiei Culturale ARTEX, in colaborare cu Scoala de Arta a Municipiului Bucuresti.

Institutul pentru Dezvoltare Durabila se alatura Zilelor Bucurestiului cu un program cultural de exceptie, finantat din fonduri proprii.

Ulita Traditiei si Mestesugului - Parcul Herastrau
Fanfara Studentilor de la Conservator - Parcul Herastrau
Next Generation Pop Simphony (Vlad Mirita, Acapella, Nico, Sistem, Alex, Smiley, Elena Gheorghe, Orchestra simfonica, dirijor Daniel Jinga) - Teatrul de vara Herastrau, 13 sept (ora 22:30)
Spectacol de dansuri de societate - Teatrul de vara Herastrau, 16 sept (ora 20:30)
Spectacol Nicolae Voiculet (Folktronica) - Teatrul de vara Herastrau, 17 sept (ora 20:30)
Institutul pentru Dezvoltare Durabila a pregatit si o prezentare de moda realizata de creatori romani, ce va avea loc la acelasi Teatru de vara din Herastrau, pe 15 septembrie, incepind cu ora 20:30.

Soprana Angela Gheorghiu si cunoscutul tenor Vlad Mirita vor sustine un concert unic, de inalta tinuta artistica, pe scena din Piata Constitutiei, pe data de 19 septembrie, de la orele 21:00 - manifestare realizata tot prin implicarea Institutului pentru Dezvoltare Durabila.

Obiceiurile populare romanesti si imaginile Bucurestiului de alta data nu vor lipsi. Centrul de Conservare si Valorificare a Traditiei si Creatiei Populare al Municipiului Bucuresti va organiza zilnic, intre 12 si 20 septembrie, in Piata Constitutiei, un Tirg de Mesteri Populari.

CCVTC v-a pregatit, in aceeasi locatie, o parada a costumelor de epoca (12, 13, 18, 19, 20 septembrie) si o plimbare cu trasura pe Bulevardul Unirii (12, 13, 18, 19, 20 septembrie).
Nu vor lipsi fanfara si celebra bataie cu flori "la sosea" - in Piata Constitutiei pe 12 septembrie, de la ora 17:00.

Programele artistice organizate de CCVTC se vor tine lant:

Seara Romaneasca - Piata Constitutiei, 18 sept (ora 18:45)
Spectacol de minoritati (turco-tatari, rromi, germani, rusi si lipoveni) - Piata Constitutiei, 19 sept (ora 12:00)
Spectacol de minoritati (italieni, polonezi, aromani si germani) - Piata Constitutiei, 20 sept (ora 12:00)
Si pentru ca unora le place jazz-ul, ARCUB va invita pe 19 septembrie, de la orele 20:30, in Piata George Enescu, la un concert Florin Niculescu cvintet.

Holul Primariei Municipiului Bucuresti va fi - in perioada 15-20 septembrie - gazda expozitiei de pictura Vitalie Butescu.

Regia Autonoma de Transport Bucuresti, care implineste 100 de ani de existenta, organizeaza pe 19 septembrie, incepind cu ora 10:00, Caravana Timpului: o parada de la tramvaiele cu cai la cele mai noi tramvaie produse la RATB-URAC.


09 septembrie 2009
Serviciul pentru Relaţia cu Mass-Media


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 18:33 
Offline

Joined: Mon 24 Aug 2009 13:15
Posts: 40
Location: BucureÅŸti
Sa inteleg ca la parada organizata de RATB nu vor participa si autobuze/troleibuze? :shock:
Nu-i asa ca RATB o sa faca rost de un tramvai V3A clasic pentru parada? :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 18:36 
George85 wrote:
Nu-i asa ca RATB o sa faca rost de un tramvai V3A clasic pentru parada? :)


Nu cred ca reusesc sa termin macheta de V3A clasic pana atunci :lol:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 18:40 
Offline

Joined: Mon 24 Aug 2009 13:15
Posts: 40
Location: BucureÅŸti
Marian Andrei wrote:
George85 wrote:
Nu-i asa ca RATB o sa faca rost de un tramvai V3A clasic pentru parada? :)


Nu cred ca reusesc sa termin macheta de V3A clasic pana atunci :lol:


Pai de exemplu, nu pot aduce unul necasat din Constanta? :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 18:51 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Ei nu au fost in stare sa pastreze unul necasat...

Fac pariu ca la parada va fi tramvaiul cu cai (cel adus de la Muezul Leonida probabil) + V09 (slabe sperante, la ce lira are) + V56 + V3A-93-CH-PPC + Bucur LF. V2A nu vor aduce ca se dau de gol cum ,,modernizeaza", Rathgeber nu ca nu e romanesc si e mult mai confortabil decat ce produc ei, iar Tatrele nu sunt produse de URAC. In rest, altceva nu au ce sa aduca, din simplul motiv ca NU au pastrat nimic din niciun domeniu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 18:57 
Offline

Joined: Mon 24 Aug 2009 13:15
Posts: 40
Location: BucureÅŸti
Dr2005 wrote:
Ei nu au fost in stare sa pastreze unul necasat...

Fac pariu ca la parada va fi tramvaiul cu cai (cel adus de la Muezul Leonida probabil) + V09 (slabe sperante, la ce lira are) + V56 + V3A-93-CH-PPC + Bucur LF. V2A nu vor aduce ca se dau de gol cum ,,modernizeaza", Rathgeber nu ca nu e romanesc si e mult mai confortabil decat ce produc ei, iar Tatrele nu sunt produse de URAC. In rest, altceva nu au ce sa aduca, din simplul motiv ca NU au pastrat nimic din niciun domeniu.


Nu vor aduce si Rathgeber-ul P3.16, un tramvai V3A-2S-93, un tramvai V3A-93 si un tramvai Bucur 1?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 19:04 
La parada vor fi:

- 2 tramvaie cu cai
- 1 vienez
- V09
- V56 + remorca din URAC
- Rathgeberul galben
- CH PPC
- Bucur LF

Inca nu se stie daca vor fi Bucur 1 si V3A-93-CA.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Sep 2009 14:06 
De ce nu sunt si celelalte tipuri de tramvaie? V3A-93 clasic, H-ul, M-ul, prototipurile Bucur 1 etc, Tatrele...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Sep 2009 14:39 
Tavinho wrote:
De ce nu sunt si celelalte tipuri de tramvaie? V3A-93 clasic, H-ul, M-ul, prototipurile Bucur 1 etc, Tatrele...


Din simplul motiv ca ar fi prea multe, V3A-93 clasic e prea sec, Hul nu mai exista decat mort prin Alexandria, Mul vine 205, Bucur vine albastru daca vine, Tatra e troaca orasului...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Sep 2009 14:43 
100 de ani de transport public oferit de STB-ITB-RATB

Regia Autonoma de Transport Bucuresti implineste anul acesta 100 de ani de la infiintare,1909 fiind anul care consemneaza actul oficial de nastere al transportului public bucurestean prin constituirea "Societatii comunale de tramvaiuri Bucuresti - STB".

Pentru a marca acest eveniment, RATB va organiza in zilele de 18 si 19 septembrie 2009 o serie de manifestari care sa sublinieze rolul si importanta transportului public de suprafata in dezvoltarea Capitalei.

Aceste manifestari vor constitui nu doar un prilej de reintoarcere in timp si de reconstituire a atmosferei pe care transportul public a imprimat-o de-a lungul vremii asupra "Micului Paris", ci si un moment de bilant al progreselor inregistrate de transportul public bucurestean.

Evenimentul va debuta in ziua de 18 septembrie, la ora 9.00, cu o conferinta de presa organizata la sediul regiei din Bd. Dinicu Golescu, nr. 1, sector 1, urmata la ora 11.00 de o intalnire aniversara la care participa reprezentanti ai autoritatilor centrale si locale, specialisti din transportul public din tara si strainatate, colaboratori, angajati si pensionari din RATB.

In cea de-a doua zi a manifestarilor vom organiza, la ora 10.00, o vizita pentru specialisti si invitati la autobaza Obregia si depoul Dudesti.

Incepand cu ora 15.00, va invitam la o parada a tramvaielor intitulata "CARAVANA TIMPULUI", unde veti putea admira tramvaiele cu cai, urmate de alte modele de tramvai care au circulat in Bucuresti de-a lungul timpului, parada fiind incheiata de cel mai nou model de tramvai, BUCUR LF, produs la RATB-URAC.

Traseul acestei caravane va fi urmatorul: Depoul Victoria, Bd. Iancu de Hunedoara, Sos. Stefan cel Mare, Bucur Obor, Calea Mosilor, Piata Sf. Gheorghe.

Intre orele 09.00-18.00, angajatii regiei sunt invitati la Baza Sportiva RATB unde vom organiza o serie de manifestari sportive: fotbal, tenis de camp, sah, tenis de masa etc.

Va asteptam sa sarbatorim impreuna!
DEPARTAMENTUL RELATII CU MASS-MEDIA


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Sep 2009 14:59 
Marian Andrei wrote:
Tavinho wrote:
De ce nu sunt si celelalte tipuri de tramvaie? V3A-93 clasic, H-ul, M-ul, prototipurile Bucur 1 etc, Tatrele...


Din simplul motiv ca ar fi prea multe, V3A-93 clasic e prea sec, Hul nu mai exista decat mort prin Alexandria, Mul vine 205, Bucur vine albastru daca vine, Tatra e troaca orasului...

Noi facem o parada in care sa prezentam ISTORIA transportului in comun, sau o expunere a realizarilor statului national multilateral dezvoltat (si condus de idioti care tin toata dezvoltarea pe loc)? :evil: :evil: Cand prezinti tramvaiele care au marcat istoria bucuresteana, le prezinti pe TOATE, indiferent cat de monotone sau troace ar fi 8-| . Era de bun simt ca pe langa tramvaiele enumerata, sa aduca si un nenorocit de EP (ala care ruginea in Victoria), ca doar au circulat ani intregi prin Bucuresti, si un V3A-93 barem, ca vrem nu vrem, monoton sau nu, mergem cu ele de peste 15 ani :twisted: :roll: . Si fara prototipuri in afara de Bucur LF, ca nu asta e scopul prezentarii.
Dar evident, treaba se face din alte motive decat pentru a educa putinii oameni care chiar vor sa vina. Lasa-i sa caste gura la PPC 8-| ... JALNIC


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Sep 2009 15:20 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Bogdan_buc wrote:
Noi facem o parada in care sa prezentam ISTORIA transportului in comun, sau o expunere a realizarilor statului national multilateral dezvoltat (si condus de idioti care tin toata dezvoltarea pe loc)? :evil: :evil:

Pai e an electoral, nu stiai? :twisted:

Marian Andrei wrote:
Tatra e troaca orasului

Pe care URACul nu a reusit inca sa o reproduca... in totata istoria URACului nu a existat vagon mai fiabil si care sa reziste atatia ani fara nicio modernizare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Sep 2009 15:42 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 281
Location: Bucuresti, s. 1
Pai daca Bucur LF nu avea boghiul ala central, trebuia sa ii zica si lui Bucur LF 93. Si ce, mai avem vreun prototip in afara de Bucur LF? (ar mai fi Bucur 1 #3001, da ala-i prototip esuat, si modernizat, si prostia pastrata)
Iar Tatre s-au mai modernizat, ar merge un cuplu.
Pai daca nu pui un EP de 3 segmente, si nici Tatra, atunci ingnori juma din istoria regiei, asa cum e perceputa de majoritatea bucurestenilor.
Mai mergea si un V3A roz, parca mai ramasese unu, da e numa bun de intrat in RK, nu de parada.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Sep 2009 16:37 
shoppy wrote:
Iar Tatre s-au mai modernizat, ar merge un cuplu.


Ce s-a modernizat in afara de vopsea si iluminat? Nici macar niste pantografe mai normale nu au fost in stare sa le puna.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Sep 2009 17:15 
RobertC wrote:
Ce s-a modernizat in afara de vopsea si iluminat? Nici macar niste pantografe mai normale nu au fost in stare sa le puna.


Au pus SAT pe ele :twisted:

Pana atunci revenind on topic, pe cateva autobuze de la Militari (cel putin acolo am vazut)...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Sep 2009 17:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
RobertC wrote:
shoppy wrote:
Iar Tatre s-au mai modernizat, ar merge un cuplu.


Ce s-a modernizat in afara de vopsea si iluminat? Nici macar niste pantografe mai normale nu au fost in stare sa le puna.


Asta era si ideea, sunt singurele vehicule din instoria RATBului care au circulat peste 30 de ani fara o modernizare.... practic, toate componentele sunt cele originale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Sep 2009 01:44 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 646
Location: Bucuresti, Militari
Care au fost vagoanele de tramvei electrice care au facut istorie?
Simmeting, Thompson, unificate apoi in V09 cu remorcile corspunzatoare, V51, Festival, V54, V56, V58, Ep/V3A, LHB - LHB/V3A (cu variantele lui), Tatra T4R, Rathgeber, Duewag, V3A-93, Bucur.

Merita amintite si troleibuzele si autobuzele
troleibuze (din 1950) - MTB, TV1, TV2E, TV20E, Roman 112, DAC117EA, DAC112e (si subtipurile lor) si cele de import IK415T, Irisbus, Saurer fiind o adaptare din autobuz in troleibuz.
Autobuze: Renault, Chausson (recarosate ullterior) TV (slab reprezentat in Bucuresti), Skoda 105RTO, IK180, IK280, IK260 (Ikarus HU), IK4 (Ikarbus Zemun, Yu), Roman 112, Dac 117, Dac 112 UDM si achizitii ulterioare - Saurer (transformate in troleibuze), Saviem SC10U, DAF cu variantele de carosare (Hispano, Castrosua, Elvo), Rocar cu caroserie de Simon (noua varianta de DAC cunoscuta generic sub numele de Rocar de Simon, dupa carosier), Iveco, Mercedes Citaro.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Sep 2009 11:30 
Cat de frumos ar fi fost daca aveam macar 1 exemplar ramas din toate aceste mijloace de transport si in ziua de parada sa mearga lumea cu ele pe traseul "de onoare", sa se fotografieze, sa-si aduca aminte.....Dar din pacate, nu mai avem decat foarte putin din toate acestea, asa ca e doar un vis frumos ce am scris mai sus....
Cat despre vagoanele prezente la parada, sunt total de acord cu cei care spun ca si acele "troace" reprezinta istoria orasului si nu de ieri de azi, asa ca ar trebui primi un loc acolo....La Iasi la aniversare au circulat prin oras toate tipurile de tramvaie din parcul RATP, absentele Timis si V2A fiind nerefacute pentru asa o "misiune" si cine a stralucit? TATRA T4R....Oricum, pentru mine cel putin.
Oricum ideea este ca din toate tipurile si subtipurile de tramvaie ce ar putea iesi la parada, din parcul rulant din Bucuresti, vor iesi doar 2...si cine? PPC-ul si Bucur-ul....Direct de la V56 la PPC? Si cu cele intermediare ce facem? Reprezinta si ele istoria orasului si a RATB/STB/ITB....Pacat, tipic romanesc...
Asta e un moment un care mi-ar fi placut sa fim nemti....pastram toate mijloacele de transport de la STB incoace si aveam ce arata....faceam un muzeu de toata frumusetea si scoteam apoi bani frumosi din vizitarea lui. S-ar fi gasit oameni, cu atatea exponate...Dar cum RATB-ul si altii nu gandesc atunci cand trimit vechile autobuze, trolee si tramvaie la casat, si cum noi nu suntem nemti, ne lingem pe bot de toate astea.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Sep 2009 11:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Au pus macar un colant pe vreun troleibuz?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Sep 2009 11:48 
Silviu Sintea wrote:
Au pus macar un colant pe vreun troleibuz?


Exterior doar pe autobuze.
Interior este cate un afis cel putin pe Citaro si CH PPC, restul nu am mers deci nu stiu.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Sep 2009 11:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Marian Andrei wrote:
Silviu Sintea wrote:
Au pus macar un colant pe vreun troleibuz?


Exterior doar pe autobuze.
Interior este cate un afis cel putin pe Citaro si CH PPC, restul nu am mers deci nu stiu.


Da, anticipasem. TROLEIBUZELE NU SUNT ALE RATB? ELE NU AU FACUT ISTORIE?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Sep 2009 12:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 268
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Din pacate, am impresia ca desi se doreste ca acest eveniment sa fie unul special el va fi mai mult unul simplu, construit mai degraba pe considerentul unor lucruri care au impact (sa socheze) fara a surprinde insa normalitatea si aspectele ei cotidiene.

Este evident ca ar fi trebuit sa fie alocate fonduri speciale pentru o asemenea manifestare, dar daca ea era organizata asa cum trebuie, atunci:
- muzeul RATB era completat cu alte expozitii de materiale din epoca si legate sau nu de viata citadina si transport la Muzeul de Istorie, muzeul Municpiului Bucuresti
- muzeul Tehnic putea completa colectia de la muzeul RATB (doar au echipamente de vagon Thomson acolo)
- prezentarea vehiculelor de transport se facea nu doar la Sf. Gheorghe cat si in alte locatii cu istoric pentru transportul cu autobuze, troleibuze sau tramvaie cu prezentarea respectivelor modele reprezentative, chiar daca nu cele mai placute sau frumoase din fiecare tip
- organizarea unei linii de transport urban gratuita sau cu tarif normal care sa uneasca toate punctele de interes din acea zi.
- eliberarea unor brosuri gratuite sau cu cost redus ce prezinta programul evenimentelor la toate casele de bilete RATB si la insitutiile partenere (muzee, teatru, ArCub)
- era organizata o lansare de carte despre istoria transportului public in Bucuresti si ITB
- erau prezentate si mentionate alte carti lansate in trecut de STB/ITB/RATB in cadrul evenimentelor literare
- era organizata o zi a portilor deschise la URAC macar pentru o parte a ansamblului
- era organizata o zi a portilor deschise la un depou de tramvaie, o autobaza, un depou de troleibuze
- era organizata o seara cu diferite evenimente in Piata Unirii sau Piata Universitatii, Parcul Cismigiu in care diverse persoane publice sa prezinte amintirile lor, sa fie realizate si proiectii de film sau scurt metraje cu aceasta tematica a transportului si a vietii citadine, inclusiv aspecte comice
- era organizat macar la unul din teatrele bucurestene un mic spectacol de teatru cu artisti mai putin cunoscuti, chiar amatori, care insa sa aiba o savoare anume a prezentarii unor aspecte contemporane ale transportului public si legaturii lui cu viata citadina.

Trageti linie stimati domni din conducerea RATB si ganditi-va ce oportunitati deosebite au fost ratate intr-o asemenea zi. Merita sa trecem fugar peste istorie?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Sep 2009 12:23 
Silviu Sintea wrote:
Da, anticipasem. TROLEIBUZELE NU SUNT ALE RATB? ELE NU AU FACUT ISTORIE?


Au facut istorie, dar la ora actuala sunt cele mai oropsite mijloace de transport din Bucuresti (retea in mare parte veche, intretinere proasta mai ales la Vatra Luminoasa, mai mereu blocate de masini parcate aiurea in special in zonele Berceni, Militari, Pajura, Centru, investitii timide in modernizare)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Sep 2009 13:03 
Offline

Joined: Fri 09 Nov 2007 19:15
Posts: 103
Location: BUCURESTI
Da, se putea face mai mult pentru a marca acest eveniment. Ar fi trebuit ca o TATRA care tocmai ar fi iesit din RK de pe la URAC sa fie vopsita in culorile originale rosu si alb, autobuzul Roman 112 si DAC 117 sa fie reparate si puse provizoriu in circulatie, un Ikarus sa fie deasemenea vopsit in culorile alb si rosu si cred ca se putea inca gasi un troleibuz Dac pe la una din regiile din tara care sa fie expus daca cei de la RATB nu au putut sa pastreze niciunul. Una peste alta asteptam urmatorul eveniment si cine stie poate atunci cineva va reusi sa faca mai multe pentru a evidentia istoria transportului in comun din Bucuresti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Sep 2009 13:30 
liv_liv30 wrote:
autobuzul Roman 112 si DAC 117 sa fie reparate si puse provizoriu in circulatie


Daca zici tu ca asta poate fi reparat provizoriu e bine... :twisted:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Sep 2009 14:19 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Marian Andrei wrote:
liv_liv30 wrote:
autobuzul Roman 112 si DAC 117 sa fie reparate si puse provizoriu in circulatie


Daca zici tu ca asta poate fi reparat provizoriu e bine... :twisted:

Multumim pentru postarea acestei imagini AICI.
Aceasta este adevarata fatza a "istoriei" ITB / RATB, fie ca ne place, fie ca nu. Adica: un dezinteres constant si pagubos, pentru tot ce ar fi putut insemna istoria proprie.

De fapt, cred se incearca transformarea acestei sarbatori intr-o propaganda ieftina pro-URAC, si atat. Tot ce nu tine de interesele de moment ale regiei vad ca lipseste din program, sau ramane usor sub nivelul de la sarbatorirea similara de acum cativa ani buni.

Tatra a fost cel mai performant tramvai (in raport cu timpul sau) de care a dispus ITB. De ce sa-l numim "troaca"? Daca un V-09 sau V-56 ar mai circula inca si acum pe liniile din Bucuresti l-am numi si pe acela "troaca"?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Sep 2009 14:36 
Brassovia wrote:
De fapt, cred se incearca transformarea acestei sarbatori intr-o propaganda ieftina pro-URAC, si atat.


La ora actuala tramvaiul din Bucuresti supravietuieste datorita URACului, din pacate putini inteleg asta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Sep 2009 18:49 
Si tot din pacate e, ca oricat ar fi de adevarata afirmatia de mai devreme, intr-o astfel de zi importanta pentru istoria transportului in comun din Bucuresti, se puteau face mai multe. Nu stiu cu ce ar fi suparat punerea unei Tatra in parada, eclipsa cumva URAC-ul? Si oricum, aniversarea asta e de 100 de ani si tine o zi, URAC-ul poate avea merite oricand dar intr-o zi asa importanta le poate imparti si cu alte tramvaie, ce nu sunt creatia lui.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Sep 2009 19:30 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 281
Location: Bucuresti, s. 1
Nu, punerea unei Tatre in parada aducea aminte ca performantele de "tramvaie noi cu boghiuri din 93" ale URAC-ul se datoreaza casarii de Tatre (mda, s-au mai casat si V2A-uri), ca altfel nu mai prindeau sa construiasca vreo caroserie, nu faceau decat sa vopseasca si sa schimbe motoare / control in V3A-uri (sigur ca tot noi le-ar fi zis si la alea).
Si da, Tatre doar cosmetizate, nu modernizate.

Problema URAC-ului e ca isi dau seama ca istoria tramvaielor din Bucuresti nu a inceput cu ei. Sper ca isi dau seama ca in Romania incep sa se produca tramvaie cu adevarat noi si asta in uzine adevarate (Arad si Craiova), astfel monopolul de care se bucurau se va sparge repede, si trebuie sa vina cu ceva cu adevarat nou, nu vopsit boghiuri din 93, ca altfel nu o sa mai faca parte nici din viitorul tramvaielor din Bucuresti.

E adevarat ca tramvaiele din Bucuresti supravietuiesc datorita URAC. Lafel de adevarat e ca de la 90 incoace, in transportul romanesc nu au existat solutii reale, ci doar carpeli. Deci, cum zicea Garcea, prin logica rezulta ca...


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group