TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 06:54

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Mar 2007 12:44 
Vagon Tip Tatra 4R

Date tehnice:

- Lungimea vagonului inclusiv tampoanele) 15200 mm
- Lungimea caroseriei 14000 mm
- Latimea vagonului 2200 mm
- ?naltimea vagonului 3063 mm
- Distanta ?ntre boghiuri 6400 mm
- Distanta ?ntre osiile aceluiasi boghiu 1900 mm
- Locuri pe scaune 20
- Locuri ?n picioare 77
- Tipul motorului TE 022 B
- Puterea motoarelor: 4 * 40 kW
- Viteza maxima 65/55 km/h

Acestea stau la depoul Militari si circula pe liniile acestui depou. Exceptie vagonul 3431 care este vagon SCOALA.

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Apr 2007 19:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Vagoanele T4R nu au sursa statica, cu exceptia lui #3402 si #3359. #3402 e la RK, iar #3359 circula. Interesant ca inanite de RK, lui #3402 i s-a scos sursa statica.

-----
De ceva vreme cuplul #3401 + #3409 a fost ,,spart". #3409 a ajuns sa circule solo...
Ieri am avut placuta surpriza sa-l gasesc pe #3401 in Dep. Militari, cu sursa statica montata (probabil cea a lui #3402) in spate, constituind suport pentru inca 3 scaune.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 May 2007 21:23 
In final pentru cele 15 Bucur o sa fie 30 Tatra disparute. Nu stiu daca se mai caseaza si din cele cu probleme la sasiu sau structura.

Anul asta pana acum am scapat de - 3396(3006),3424+3345(3007).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 May 2007 16:25 
Sa vedem cum mai stam la capitolul Tatra T4R.
Initial au fost 131 bucati aduse in anii 1973-1975.
Pana acum au fost modernizate urmatoarele vagoane - 3318,3331,3336,3342,3345,3346,3347,3394,3396,3414,3424. Urmeaza ca pana in primavara lui 2008 sa fie modernizate aproximativ 30bucati.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 May 2007 18:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Au fost 131 de T4R-uri. Cel de-al 131-lea a fost, toata viata lui, folosit ca scoala. Momentan sta la Depoul Titan... anul trecut il vedeam des cu viitori vatmani, acum observ ca se prefera trimiterea pentru scoala a unor V3A-93-uri de 300 de locuri, in conditiile in care e nevoie de tramvaie mari. Fara sa mai precizez ca bordul V3A-ului e asemanator celui de Ep, deci s-ar fi putut adapta un Ep pentru scoala, ca oricum nu mai avem Ep pentru calatori.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 May 2007 20:54 
Offline

Joined: Mon 14 May 2007 18:38
Posts: 5
Location: Bucuresti
chiar nu inteleg aceasta perpetuare a inconsecventei in cadrul parcului RATB. De ce se fac 10 tramvaie Bucur bazate pe Tatra T4R care oricum nu arata niciunul la fel (scheme de vopsire diferite, piese de culori diferite) in loc ca acesti bani sa fie utilizati fie pentru modernizarea infrastructurii sau pusi la achizitii? sau cum spune Dr2005 sa fie folositi pentru o modernizare efectiva ce ar putea aduce si un aport de imagine Bucurestiului?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 09:22 
Exista un proiect pentru care s'au luat fonduri din afara. Proiectul specifica transformarea din 2 T4R in 1 ceva articulat = Bucur/V2ST/V2AT. Din cauza faptului ca din ceva nu poate iesi ceva mai lung, nu se face ceva ca V3AT din ele, iar unele proiecte prezentate pe aici au o usa mai ingusta in fiecare segment, ca in total sa se incadreze in lungimea din proiectul de modernizare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 May 2007 18:03 
Iata propunerea venita de afara pentru modernizarea Tatrelor. Restul se gasesc in topicul dedicat tramvaielor Bucur 1.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 May 2007 22:31 
Boghiu Tatra T4R mai detaliat, pozat dupa RK.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 May 2007 14:00 
whitewolfcata wrote:
Unuia dintre cuplurile de Tatre T4R (3358+3333) i-a fost aplicat un mic "tuning", care, desi minor, il face sa arate mai bine, cel putin din punctul meu de vedere. Este vorba de o dungulita neagra subtire care separa mai evident banda de garda (portocalie) de albul masiv in care este vopsit vehiculul.


Acest "tuning" a fost aplicat si cuplului 3379+3380, venit acum cateva luni de la URAC.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Jun 2007 16:28 
Tatra 3402 a fost dusa ieri de la URAC la Alexandria asteptand sa ajunga la Militari, deja sunt 5 Tatre in Alexandria cu RK.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Jun 2007 16:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
I s-a mai pus sursa statica? Ca a lui a ajuns pe #3401...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Jun 2007 16:48 
Nu am observat, sau nu am fost eu atent. Dar din poza vad ceva in spate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 20:57 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
Pentru ca in alt subiect au existat controverse cu privire la patina pantografului de T4R, vreau sa mentionez ca patina la Tatra este mai ingusta decat cea de VxA. Totusi, de ce patina de T4R nu se impaca cu reteaua de contact noua de pe Sos. Progresului?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 21:01 
Separatoarele au o despartitura mare si poate reteaua este cu elemente speciale ca in linia 41 unde merg exclusiv pantografe cu patina de grafit.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 21:36 
Offline

Joined: Sun 29 Jan 2006 23:36
Posts: 15
Location: BUCURESTI, GHENCEA
Ma intreb de ce tatra are pedale si nu controler.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 21:43 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
Cu mult timp in urma, pe vremea PCC, s-a mers pe ideea ca manipulantul sa aiba mainile libere in timpul mersului.
Ulterior s-a renuntat la idee, constatandu-se ca nu avea altceva mai bun de facut cu ele in timpul asta :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Oct 2007 23:12 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 20:21
Posts: 40
Location: Bucuresti(Sector6); Galati
Va dau o veste cat se poate de proasta.... in aceasta seara, la ora 21.15, asteptandu-l pe 41 in statia Bd. Timisoara, am vazut trecand un vagon Tatra T4R #3357 fara pantograf :shock: remorcat fiind de un EP Utilitar de la Depoul Militari. Vagonul nu arata prea bine... tabla era ruginita, mergea cu usa 1 deschisa si nu stiu daca mai avea SAT (nu am vazut bine, era intuneric si eram la circa 15-20 metri de el). Cred ca il ducea spre URAC la casare. :cry: :cry: :cry:
Este fff trist ca incep si casarea ( masacrarea ) acestor tramvaie atat de bune. Sa nu uitam ca au circulat ff bine atatia zeci de ani. Pana vom vedeam minim 100 de tramvaie noi (Bucur sau altceva) NU avem dreptul sa casam nimic.... De unde atatea vagoane?????
Aaaaa...... mda.... am uitat... :evil: RATB SI PRIMARIA mai au nevoie de licitatii trucate...., pardon, organizate "in folosul cetateanului"..... :evil: :evil: :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Oct 2007 23:19 
Hmm, nu stiu daca chiar 3357 este pe lista de modernizari sau pleaca la RK. Dar el nu se caseaza, se reconstruieste in varianta Bucur 1, dar ce iese este un tramvai nou nout si mult mai modern :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Oct 2007 15:27 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Marian Andrei wrote:
iese este un tramvai nou nout si mult mai modern :)

...si care tramvai modern adopta sistemul din 1900 toamna, unde vatmanul sta mereu cu o mana pe controller (maneta chopperului, dupa caz) si cu o mana pe maneta pentru patine si cu o alta mana pe butoanele pentru usi... fata de Tatra unde avea mainile libere.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Oct 2007 18:05 
Pai asa cer normele UE. Sa existe un sistem de vigilenta care sa nu poata fi pacalit sub nici o forma. Toate tramvaiele moderne au aceste sisteme.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Oct 2007 18:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
S-ar fi putut pune o pedala de vigilenta ca la locomotive, care sa trebuiasca apasata 1 data la un anumit interval. Sau, mai simplu (si chiar se practica in unele orase din Germania), montarea de instalatii INDUSI (sau similare) pe vagoane, iar celelalte dispozitive inaintea statiilor, semafoarelor, macazelor etc.. De exemplu, la trecerea peste instalatia de la intrarea in statie, vatmanul sa tina pasat butonul ,,depasire controlata", altfel fiind franat. Totodata, aceste instalatii pot masura si viteza vehiculului si sa-l franeze la o anumita limita, chiar daca se apasa ,,depasire controlata". Deasemenea, comanda de oprire a instalatiei (in caz de inductor defect de exemplu) sa fie protejata cu sigiliu si sa poata fi activata numai in prezenta cuiva autorizat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Oct 2007 19:04 
S-a ales cel mai simplu sistem posibil. Dar noul model de mansa este mult mai usor de utilizat fata de cel cu apasarea (apasarea care era de ajuns sa ti mana pe mansa).
Ca tot ziceai de butonul pentru patina si butoanele pentru deschis usile:

Sistemul mansa la tramvaiele Bucur si CH PPC are mai multe trepte:
ACCELERARE INAINTE
PUNCTUL 0
FRANARE DE SERVICI
FRANARE DE URGENTA
Cand mansa este trecuta in punctul de franare de urgenta se actioneaza automat patinele si clopotul :!: . Nu trebuie omis faptul ca patinele se folosesc doar in situatie de urgenta, iar pentru acestea exista un simplu buton, nu o maneta, buton care odata apasat actioneaza si patinele si clopotul.
Pentru usi exista UN SINGUR buton care da liber usi si daca se apasa si butonul pentru usa 1 se deschid toate usile. Apoi tot cu cele 2 butoane se inchid usile. Dar la toate vagoanele cu acest tip de bord la ora actuala se foloseste doar Liber Usi...deci un buton fata de nu stiu cate butoane rotabile cat sunt pe T4R.

Am mers de atatea ori cu aceste modele de tramvai "in fata" ca sa vad exact cum se descurca manipulantii si este mult mai comod. Daca ai cunoaste bine aceste modele ai vedea ca nu e chiar asa tragic cum spui tu. :P


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Oct 2007 19:19 
#3357 are RK din ce am vazut.
In Militari sunt 4 vagoane care nu mai pot fi reparate si probabil acelea vor fi reconstruite in varianta Bucur.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Oct 2007 11:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 198
Location: Bucuresti, sector 3
Marian Andrei wrote:
#3357 are RK din ce am vazut.
In Militari sunt 4 vagoane care nu mai pot fi reparate si probabil acelea vor fi reconstruite in varianta Bucur.


Cele 4 fac parte foarte probabil din mulţimea:
{ 3356, 3359, 3361, 3366, 3373, 3391, 3392 }
Acestea nu mai apar in SAT de mai bine de 3 luni. Nu pot spune cu exactitate care dintre ele sunt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Oct 2007 14:55 
3366 si 3356 au RK.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Oct 2007 14:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Iar #3359 are sursa statica si circula cum cateva luni.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Oct 2007 14:42 
Cuplurile de tramvaie "Tatra" din Bucuresti care au montate becuri florescente (adica neoane) - e o lista mai veche

3319 + 3370
3375 + 3376
3348 + 3330
3326 + 3327
3303 + 3337
3413 + 3422
3324 + 3402
3401 + 3315
3352 + 3353
3341 + 3409

Primele care au avut montate neoane au fost 3353, 3370, 3375.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Jan 2008 22:53 
3356 in probe dupa RK


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jan 2008 02:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
E ceva interesant la acest vagon. Luni, pe 7 ianuarie acest vagon era tot in probe si circula pe la Sfantul Gheorghe in jurul pranzului. Curios mi s-a parut ca in vagon erau mai multe persoane si parea sa fie instalata si o masa. Probabil se faceau teste si constatari referitoare la comportamentul vagonului. Parea sa aiba si un pantograf nou-nout iar patina posibil sa fie usor schimbata. Se pare ca si releul de decuplare a motoarelor era de alt tip decat cel standard (dupa sunet).

Ce mi s-a parut foarte prost la acest vagon este ca se vedea clar ca avea o problema la pantograf (era lasat foarte mult pe spate patina) si totusi nu parea ca cei din interior acordau prea multa importanta fenomenului. La Sfantu Gheorghe vagonul a continuat mersul desi mi se parea logic sa opreasca si sa incerce macar sa indrepte patina. Nu a fost asa. Ma intreb ce se intampla daca mai agata pantograful ceva pe traseu. Presupun ca se lasa cu ruperea completa a pantografului. Ma asteptam sa fie mai atenti la probe, dar iata ca se mai fac si de mantuiala pe principiul "las ca merge si asa" desi putea iesi mai rau si cred ca un blocaj pe 21 la halul in care circula oricum 66 pe la pranz era ce mai lipsea.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group