TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 06:58

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jan 2008 19:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Mentionez ca nemultumirea legata de cum s-au facut probele la acest vagon este ca prin atitudinea neadecvata fata de acea situatie lucrurile ar putea sa fi mai rele si nu cred ca merita sa se ajunga acolo (retea agatata, separator rupt sau pantograf deteriorat). In rest pot sa spun ca vehiculele RATB au parte de probe puse la puncte destul de bine, cu atentie la detalii si comportamentul vehiculului. Chiar daca au fost probleme s-a tinut cont de ele si este bine ca se lucreaza profesionist.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Feb 2008 17:03 
Dr2005 wrote:
Iar #3359 are sursa statica si circula acum cateva luni.



A avut RK, mai are sursa statica (si cele 3 scaune in plus) si probabil ajunge inapoi la depou saptamana viitoare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Feb 2008 22:41 
In diferite topice (inclusiv aici) au aparut comentarii si aprecieri privind sania (patina) pantografului T4R. Este evident ca pe anumite constructii moderne separatoare de circuit, dar, mai ales, incrucisari troleibuz-tramvai, prezenta unei singure sanii are o influenta negativa. Totusi (ca intrebare retorica) nu imi e clar de ce RATB nu a incercat adaptarea saniilor de la pantograful standard VXA sau chiar a intregului pantograf. Nedumerirea imi e accentuata si de faptul ca pe toate Duewagurile si Rathgeberurile (mai putin Popescu, daca o mai trai) pantografele au fost inlocuite, fie ca erau simetrice sau nu. Privind totusi prin perspectiva duratei de functionare ramase (nedeterminata, dar nu prea scurta), pentru Tatrele existente mi se pare aberant sa risti deteriorarea unei retele scumpe, cand cu eforturi nu prea mari situatia s-ar putea ameliora. In final nu vreau sa mai adaug decat ca privind poze cu Tatrele de prin Cehia, Slovacia, Germania la majoritatea absoluta sania unica a disparut fiind inlocuita de una dubla. Daca nu de un pantograf asimetric nou, cu sanie dubla.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Feb 2008 17:00 
Daca primaria nu se grabeste cu licitatia de tramvaie Depoul Militari risca sa fie nevoit sa ramana fara ture pe linii din cauza problemelor cu tramvaiele Tatra. In depou sunt 3 vagoane care foarte probabil nu mai ies niciodata in traseu din cauza problemelor la structura de rezistenta slabita de vechime. Au rezistat si ele destul, nimic nu rezista la infinit. :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Feb 2008 23:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Poate o solutie, temporara, e drept, ar fi sa se modifice calendarul si vagoanele ce se hotarasc a fi casate pentru constructia vagoanelor Bucur 1 in asa fel incat doar vagoanele care nu mai pot fi aduse pe traseu sa fie inlocuite. O alta varianta ar fi sa intre cateva dintre vagoane la RK si sa se gaseasca o solutie la problema pantografelor vagoanelor Tatra care sunt incompatibile cu reteaua electrica noua. Desigur, depinde si de ce este stricat la vagoane, dar daca este mai mult vorba de structura metalica sunt de parere ca pot fi rezolvate pentru a mai rezista macar 2-3 ani mai ales ca infrastructura pe care circula acum liniile 25, 47 si 8 este modernizata deci uzura vagoanelor e mult mai mica decat acum 2 ani (mai ales pe soseaua Progresu).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Feb 2008 17:44 
Azi 3431 scolariza...nimic neobisnuit pana cand am vazut ca are si remorca mai nou (3332 sau 3322)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Feb 2008 17:45 
Offline

Joined: Fri 30 Jun 2006 09:53
Posts: 173
ca sa se obisnuiasca scolarul cu lungimea reala a tramvaielor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Feb 2008 21:24 
LArSON wrote:
ca sa se obisnuiasca scolarul cu lungimea reala a tramvaielor.


...si cu 2 pantografe.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 15:35 
Iata si remorca lui 3431, din ce am vazut nu are SAT, deci nu a fost de ceva timp cu calatori. :roll:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 May 2009 17:15 
Cateva din vagoanele care au participat la constructia tramvaielor Bucur din prima serie, acestea sunt singurele poze ramase cu vagoanele si fac parte din arhiva sectiei prototipuri a URAC.

Sa le vedem 3331 si 3394.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 May 2009 17:18 
3346 si 3347


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 12:12 
Offline

Joined: Tue 21 Jul 2009 22:30
Posts: 15
Imi poate spune cineva de la ce se auzeau mai precis pocniturile de pe aceste vagoane la curbe? Indeosebi in perioade mai vechi cand nu prea erau modernizate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Nov 2009 00:23 
Offline
User avatar

Joined: Sat 31 May 2008 16:27
Posts: 82
Location: Bucuresti, Sector 6 - Crangasi
Azi am calatorit pe linia 8 cu cuplul de Tatre #3397 + #3329 care au avut RK recent. O comparatie intre interiorul lui #3397 din decembrie 2008 si interiorul lui din noiembrie 2009 :P


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Nov 2009 15:43 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Geamurile care separa cabina vatmanului, la Tatre, aveau initial sticla speciala, albastru-inchis. Astfel, vatmanul nu se simtea ca si cum ar sta intr-o vitrina, si nici calatorii nu erau incurajati sa stea in fata, ca nu vedeai aproape nimic prin geamurile alea. Asta era solutia din Republica Socialista Cehoslovacia a anilor 1970. Solutia noastra dupa 40 de ani este sa lipim ziare. Care-i problema?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Nov 2009 00:50 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 327
Location: Bucuresti, s. 1
Pai da, la noi fiecare vehicul e unicat, macar doar prin ziarele, banda de scotch, staniolul sau orice altceva mai gaseste soferul sa lipeasca in geam.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Nov 2009 11:53 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3531
Pai daca nu le mai da voie cu perdelute, face omul ce poate si el, doar sa se simta ca acasa.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Nov 2009 14:47 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 327
Location: Bucuresti, s. 1
Cum adica nu au voie cu perdelute? Exista o lista cu ce nu ai voie, ca sa se chinuie toti sa o sunteze? In tarile civilizate scrie clar ca nu ai voie sa aduci modificari, nu puerilitati dinastea de nu ai voie cu: perdele, draperii, postere, cartoane => ca ai voie cu ziare.
Pai, civilizat, daca soferii au o problema, atunci se ridica problema in sedinta de sindicat, se face referat la director semnat de sefii de sindicat si se stabileste sedinta de conducere pe a carei ordine de zi se va cauta solutionarea problemei, rezultatele sedintei de conducere find apoi transmise in vederea discutarii lor la urmatoarea sedinta de sindicat.

Si asa se gaseste cea mai buna solutie civilizata, unitara si care nu dauneaza imaginii regiei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 Jan 2010 20:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Iata ce gasim deasupra usii de T4R. Canaturile sunt actionate de un motor electric... se poate observa capatul rotorului (zona pe care se face contact cu periile colectoare).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Feb 2010 21:21 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Asa arata canalele pe care se misca partea de sus a usilor (vedere de jos in sus):


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Feb 2010 23:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Boghiuri

Fiecare boghiu are cate doua osii. Cutiile de osie sunt fixate rigid de cadrul de boghiu (osiile raman paralele intre ele si la curbe), astfel ca nu exista suspensie primara.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Feb 2010 00:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Forta de tractiune este transmisa de la motor la osie cu ajutorul unui ax cardanic. Osia si atacul de osie sunt acoperite cu o carcasa fixata de cutiile de osie.
Motoarele sunt fixate pe doua traverse intermediare. Aceste traverse sunt fixate cu uruburi de cele doua lonjeroane, iar la capetele lor se gasesc cate doua elemente de cauciuc, pentru a asigura prinderea lor elastica.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Feb 2010 00:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Pe traversa dansanta se gaseste crapodina inferioara. Pe sasiul vagonului se gaseste crapodina superioara (cred ca va dati seama din poze care e inferioara si care e superioara).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Feb 2010 01:21 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Boghiurile sunt prevazute si cu frana electromagnetica. Sa vedem cateva patine de frana:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Feb 2010 01:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Fiecare boghiu are cate doua motoare. Transmisia se realizeaza cu cate un ax cardanic, trecut pe sub traversa dansanta:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Feb 2010 02:16 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Frana de stationare actioneaza direct asupra unui disc fixat pe axul motorului, cu ajutorul unor came. Este usor de blocat si deblocat manual cu ajutorul unei parghii, spre deosebire de federul/pompa de V3A, unde ai nevoie de chei speciale, de muschi si de mult noroc (ca daca a intrat ceva in feder si l-a blocat, degeaba dai la cheie).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Feb 2010 02:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Motoare electrice de tractiune tip TE 022 B, puterea nominala 40 kW... observati rotorul si periile colectoare la primul motor, iar la cel din fundal se observa si zona pe care actioneaza frana de stationare. La partea superioara se observa si burduful prin care se asigura ventilarea fortata.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Feb 2010 02:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Actionarea motoarelor se face cu ajutorul unui accelerator. Pe acesta sunt montate 99 de rezistente, ce sunt introduse / scoase din circuit de piesele in miscare din partea superioara.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Feb 2010 02:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
In incheiere, un pantograf proaspat reparat in atelierul depoului Militari:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Mar 2010 20:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
#3361+#3409 la intersectia Sos. Progresului cu Cal. 13 Septembrie:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Mar 2010 20:47 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
#3416+#3417 la Ghencea:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group