TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 23 Nov 2017 19:54

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Parada tramvaielor 2010
PostPosted: Sun 19 Sep 2010 23:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Parada tramvaielor 2010.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 00:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Vagoanele în Depoul Victoria:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 00:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Să începem prezentarea cu vagonul V09, cel mai vechi din convoi. Acest model de tramvai s-a produs
începând cu 1927, fiind în serviciu până în 1976. Unicul vagon rămas a fost renovat în 1994.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:02 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Să vedem câteva detalii: distribuitor de aer, compresor:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Postul de conducere: vagonul este echipat cu controller Thomson-Houston cu 8 contacte (rezistentele sunt montate pe acoperis), frână pneumatică si frână de mână. Se poate utiliza si frână în contra-curent, vagonul neavând frână electrică. Usile sunt actionate pneumatic, prin intermediul unui robinet montat sub bord.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Aspecte din interior: geamurile se puteau deschide cu o cheie pătrată specială (din păcate, la renovare au fost blocate).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Deasupra geamurilor sunt prezente trape de ventilatie, ce pot fi actionate din salon printr-o manetă. La renovare s-a pierdut din vedere aspectul realizării grilelor de ventilatie în lemnul ce tapetează interiorul, astfel că trapele nu sunt eficiente.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Al doilea vagon (ca vechime) a fost vagonul V56 #119. Produs în 1956, a fost renovat în 2006 (ci nu 2008 cum scrie pe el). A purtat numărul #246 până înainte de renovare, când au fost inversate numerele ultimelor două V56 rămase, celălalt devenind utilitarul S21, aflat acum în conservare la Depoul Militari. Vagoanele de acest tip au fost în circulatie până în 1981 (1985 după unele surse).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Ca si vagonul V09, V56 este dotat cu controller Thomson-Houston cu 8 contacte, fără frână electrică. Frânarea se realizează pneumatic, dar se poate folosi si frâna de mână.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Interiorul:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Detalii cu trucul si sistemul de frânare cu saboti:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Ultimul vagon din convoi a fost Rathgeberul P3.16 #2008, transformat în cofetărie în anul 2002. Vagonul a fost produs în 1967 si adus în 1998 din Muenchen, făcând parte dintr-un lot de două tramvaie motor P3.16 (#2008 si #2033) cu remorci articulate p3.17 (#3006 si #3018). Au circulat până în anul 2002, când vagonul #2033 si cele două remorci au fost scoase din circulatie si casate (una dintre remorci a fost transformată în restaurant pentru un lant de fast-food-uri, fiind casată ulterior).
Vagoanele sunt dotate, în partea din spate, cu o cuplă automată. În partea din fată se foloseste o cuplă ,,clasică", asemănătoare cu cea a vagoanelor V56 si V09, ce necesită o eclisă pentru cuplare.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Să urcăm la bord! Contactorii sunt instalati într-o cutie în stânga vatmanului, reducând mult spatiul din cabină. Controller-ul se actionează cu o manetă, fiind usor de utilizat. Desigur, controller-ul permite frână electrică (folosită ca frână de serviciu), frâna de stationare este pneumatică, iar frâna de urgentă se realizează cupatine de frână cu suspendare joasă. Se poate folosi si frâna pneumatică pe post de frână de urgentă, conducta de aer putând fi golită complet prin apăsarea unei pedale dedicate.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
.....


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
.....


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Interiorul:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Rathgeberul a fost mutat pe o altă linie. La ora 10:30 s-a permis accesul tuturor în depou:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Ordinea în care s-a plecat a fost: V56 #119 - V09 - Rathgeber P3.16. Traseul a fost parcurs în aproximativ 40 de minute. Să vedem V09 si Rathgeber la P-ta. Sfântul Ghorghe:
[youtube]BCVNkLCcf1E[/youtube]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
V56 #119:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:43 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Vagonul V09:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:45 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Rathgeber P3.16:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Traficul nu a fost închis prin P-ta. Sfântul Gheorghe, astfel că vagoanele V3A-93 ale liniilor 16 si 21 au putut fi surprinse pe lângă vagoanele ce deserveau acest terminal acum mai bine de 30 de ani:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:51 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Am plecat de la P-ta. Sfântul Gheorghe, prin Cal. Mosilor - Str. Turmelor - Str. Reînvierii - Str. Lizeanu - Sos. Stefan cel Mare - Str. Mexic - Depoul Victoria. Vagonul V09 a fost ,,uitat" cu lira pe fir la separatoarele tramvai-troleibuz de la intersectia Sos. Colentina cu Str. Turmelor. Din fericire, noul model de separator din dotarea R.A.T.B. s-a dovedit a fi foarte ,,prietenos" cu vechea liră de V09, spre deosebire de pantografele de V3A, agătate frecvent în asemenea separatoare.

Pe Str. Reînvierii ...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:54 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
... urmează Str. Lizeanu:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Mai aruncăm o privire la interiorul vagonului V56:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Apoi urcăm în V09:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Si admirăm Rathgeberul P3.16 #2008:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 01:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Aruncăm o privire în interiorul vagonului V09:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 02:02 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Apoi privim Rathgeberul intrând si mergând pe Sos. Stefan cel Mare:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Sep 2010 02:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Urcăm şi în Rathgeber... anul 2010 este an de criză, asa că R.A.T.B. a oferit doar câteva flori domnisoarelor (în limita stocului disponibil), nicidecum ceva prăjituri sau apă:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group