TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 07:00

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 May 2007 21:15 
Offline

Joined: Sat 14 Apr 2007 00:01
Posts: 16
Sunt 2 cauze mari si late ce au dus la distrugerea Rathgeber-urilor:
- infrastructura jalnica pe care au circulat: ganditi-va ce au avut de indurat numai cat au circulat pe 34
- tendinta unora dintre calatori de a se autoservi cu cate un suvenir din tramvai, dupa calatorie...eventual placerea draceasca provocata de distrugerea unor bunuri care nu le apartin, sau le apartin in mod indirect :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Jun 2007 18:24 
Care au fost primele tramvaie "Rathgeber" aduse in Bucuresti, si ce tip erau: 4.65 sau 5.65?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Jun 2007 20:58 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
@ mrM: Lista neoficiala a tramvaielor Rathgeber (1994-2001)

- ordinea cuplurilor este cea in care le-am vazut eu la traseu, in dep. Dudesti, si mai tarziu, la Giulesti. Nu garantez ca aceasta este ordinea exacta a sosirii lor din Germania.
- s-ar putea ca unele vagoane sa lipsesca din lista, desi nu cred.
- pana la montarea cuplelor "moderne" de la Ep-urile casate, componenta cuplurilor se schimba frecvent. In lista de mai jos, am trecut componenta initiala a cuplurilor.
- vagoanele cu numere 24xx si 34xx sunt de tipul 4.65, iar cele cu numerele de forma 25xx, 26xx si 35xx sunt de tipul 5.65.

1) 2497-3493
2) 2473-3487
3) 2493-3496
4) 2517-3474
5) 2601-3409
6) 2461-3458
7) 2484-3492
8 ) 2515-3486
9) 2494-3450
10) 2478-3476
11) 2495-3484
12) 2433-3495
13) 2510-3485
14) 2475-3469
15) 2425-3414
16) 2428-3490
17) 2410-3452
18 ) 2414-3494
19) 2466-3489
20) 2520-3451
21) 2521-3441
22) 2507-3439
23) 2458-3411
24) 2525-3417
25) 2606-3513
26) 2603-3538
27) 2416-3505
28 ) 2620-3542
29) 2610-3511
30) 2411-3467
31) 2424-3497
32) 2524-3466
33) 2670-3506
34) 2608-3514
35) 2509-3491
36) 2506-3515
37) 2522-3462
38 ) 2526-3523
39) 2612-3460
40) 2518-3526
41) 2614-3522
42) 2988-3533
43) 2033-3006 (Rathgeber gras)
44) 2523-3543
45) 2413-3475
46) 2490-3465
47) 2008-3018 (Rathgeber gras)
48 ) 2513-3503
49) 2535-3537
50) 2985-3536
51) 2663-3516

Remorci pe care le-am vazut in timp la traseu cuplate cu unele vagoane motor mentionate anterior:

1) 3544
2) 3529
3) 3540
4) 3518
5) 3525
6) 3498 (nu am vazut-o niciodata la traseu, dar am gasit-o devastata in Dep. Giulesti).

- intre 1996-2001, au avut loc urmatoarele renumerotari de vagoane (prima coloana indica numarul original, iar cea de-a doua numarul nou pus de RATB)

2494 2515
2475 2601
3487 3494
3486 3487
2473 2461
3494 3465
3484 3476
3441 3450
3452 3495
3451 3475
3458 3493
3489 3498

In plus, vagonul 2988 a venit cu acest numar de la Munchen, unde a fost renumerotat din 2611.

Am cateva intrebari pentru cunoscatori:
- stie cineva de ce s-a procedat la renumerotarea unor vagoane?
- de ce s-au adus mai multe remorci decat vagoane motor?

Multumesc anticipat! :wink:

Astept completari, corectii etc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Jun 2007 21:02 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
Si inca ceva: chiar nu se doreste pastrarea macar a unui cuplu rathgeber? Macar sa il tina in conservare la Giulesti, ca tot e acolo cimitir de tramvaie (si de oameni vizavi :lol: ), apoi sa il restaureze cand or avea bani si/sau chef.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Jun 2007 22:55 
Lista tramvaielor din Munchen in Romania:
http://www.strassenbahn-muenchen.de/rumaenien.htm

3498 nu a fost niciodata in Romania, iar 3489 n'a fost renumerotat. Poate s'au jucat cu cifrele care se dezlipeau.
Renumerotari s'au facut pentru ca s'au taiat vagoane si s'au inlocuit cu altele.
S'au adus mai multe remorci pentru ca probabil nemtii oricum nu mai aveau ce face cu ele, dar vagoane motor mai pastrau pentru utilitare.
2985 si 2988 au fost utilitare, nemodificate ca aspect, cum este si 2993 la Munchen.

Off-topic: alte modificari de numere la Munchen (in vag. utilitare):
1976: 2498 in 2924 (scoala)
1976: 2471, 2611 in 2985, 2988
1999: 2662, 2669 in 2991, 2992
2001: 2658 in 2993


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Jun 2007 02:43 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
Tom wrote:
3498 nu a fost niciodata in Romania, iar 3489 n'a fost renumerotat. Poate s'au jucat cu cifrele care se dezlipeau.


Multumesc de completari, Tom. Totusi, sunt absolut convins ca am mers cu tramvaiul 2458 + 3498. In exterior scria 3498, dar numarul din interior era 3489. Daca adevaratul 3498 nu a ajuns niciodata la Bucuresti, singura explicatie este ca remorca distrusa vazuta ulterior de mine la Giulesti era de fapt 3489, rebotezata 3498...
Oricum, problemele astea nu mai au nici o relevanta astazi, toate vagoanele de care vorbim fiind casate de ani buni.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 Jun 2007 14:09 
Pe site-ul nemtesc spune ca in Bucuresti s-au adus mai multe vagoane motor decat remorci :!: S-au adus "Rathgeber" in Bucuresti si in 1998? Cand au inceput sa le caseze in Bucuresti? Incepand cu 2004-2005, tramvaiele aduse in ce an mai circulau?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 Jun 2007 18:48 
In total s'au adus cu 2 remorci mai mult, dar in mod sigur intre timp disparusera din vagoane. In 1998 erau deja taiate multe vagoane in depoul Giulesti, inainte sa inceapa sa taie V56.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 Jun 2007 23:05 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
mrM wrote:
Pe site-ul nemtesc spune ca in Bucuresti s-au adus mai multe vagoane motor decat remorci :!: S-au adus "Rathgeber" in Bucuresti si in 1998? Cand au inceput sa le caseze in Bucuresti? Incepand cu 2004-2005, tramvaiele aduse in ce an mai circulau?


De fapt, pe acel site scrie ca s-au adus 51 vagoane motor (22 M4, 27 M5 si 2 P3) si 55 de remorci (31 M4, 22 M5 si 2 P3), deci s-au adus cu 4 remorci mai mult decat vagoane motor. Tot asta reiese si din listele publicate de Tom si de mine (cu exceptia "controversatului" 3498 care nu a ajuns niciodata in Romania).

Unele vagoane au circulat foarte putin, fiind casate pt. piese inca din 1997-1998 (ex. 2493, 2601, 3469 etc.), iar altele casate din diverse alte motive (ex. 2433, casat in Giulesti ca urmare a unui incendiu).
Pana in 2001, majoritatea vagoanelor casate erau de tip M4, care erau mai vechi, si probabil in stare mai proasta.
Mai tarziu nu stiu, pt. ca am plecat din tara, dar am citit pe forum ca M4-urile au rezistat pana in 2004.

Revin cu intrebarea: chiar nu se doreste pastrarea unui cuplu M? Chiar asa nedemne sunt de o capitala europeana ca Bucurestiul?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 Jun 2007 23:54 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Ramane un cumplu de M4-uri... care e transformat in tramvai pentru spalat linia.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 00:46 
In legatura cu aerul care iesea sub presiune de sub tramvai de ridica praful si-l zbura spre calatori: cand compresorul in timpul functionarii ajunge sa comprime mai mult aer decat trebuie surprusul este evacauat - cu aceasta ocazie mai sunt evacuate mizeria acumulata si o parte din apa care mai ajunge acolo - pentru a nu intra apa in compresor, apa care eventual sa inghhete si sa blocheze conducta de aer sau ceva componente, sunt montate niste filtre care au niste gaurele mici care lasa aerul sa treaca, dar particulele de apa nu - sistemul nu e perfect, asa ca mai intra si putina apa.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Mar 2008 20:06 
Marian Andrei wrote:
Motorul #2670 este pe post de "magarus" in depoul Alexandria.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 May 2009 16:21 
Tramvaiele Rathgeber ramase ca utilitare.

Titan - 2523
Alexandria - 2670
Dudesti - 2513
Giurgiu - 2614
Bucurestii Noi - 2525
Colentina - 2522
Militari - 2620
Victoria - 2518

ETE - 2416+3474 spalator


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Sep 2009 04:00 
Offline
User avatar

Joined: Sat 31 May 2008 16:27
Posts: 82
Location: Bucuresti, Sector 6 - Crangasi
In Depoul Victoria mai sunt ramase doua remorci de Rathgeber (#3514 si #3537) si utilitarul depoului, vagonul motor #2518.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Sep 2009 11:54 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 20:21
Posts: 40
Location: Bucuresti(Sector6); Galati
Iata pozele cu remorcile #3514 si #3537 din depoul Victoria. #3514 mai are inca placuta ultimului traseu pe care a circulat (linia 23).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Dec 2009 16:15 
Offline

Joined: Fri 09 Nov 2007 19:15
Posts: 110
Location: BUCURESTI
In filmul romanesc difuzat de PROTV in ziua de 25 Decembrie si care ii are protagonisti pe Stefan Banica si Alina Chivulescu apar cateva secvente cu tramvai Ratgheber decorat cu Mos Craciun si La Multi Ani . Stie cineva care din vagonele utilitare a fost folosit pentru filmari ? Am impresia ca la un moment dat sunt chiar doua vagoane cuplate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Dec 2009 10:24 
Offline

Joined: Fri 05 Sep 2008 03:17
Posts: 7
Location: Galati
Da, la un moment dat sunt doua cuplate, dar au preferat sa cupleze doua vagoane motor in loc de un motor si o remorca...ciudata alegere. Pe de alta parte, trebuie sa recunosc ca a fost cea mai buna alegere pe care o puteau face. Nu cred ca un V3A 93 sau un CH PPC ar fi dat bine in film


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Dec 2009 22:32 
Din cate retin un alt film in care joaca Rathgeber este Furia. Derularea intamplarilor surprinde la un moment dat si o calatorie ce se finalizeaza in Depoul Dudesti, pe atunci plin cu asemenea vagoane.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 Dec 2009 01:51 
In film apar 2518 si 2535, ambele ale Dep. Victoria.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Jan 2010 19:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 07 Jul 2009 14:42
Posts: 2
Location: Falticeni, jud. Suceava
Fotografiat în Piaţa Iancului, acest tramvai călătorea pe direcţia liniei 34 spre Piaţa Muncii.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Feb 2010 20:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Am dat azi #2523, utilitarul Depoului Titan. Inainte de asta, sa-l vedem cum arata pe cand circula cu calatori, impreuna cu remorca #3513:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Feb 2010 20:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Asa arata dupa ce a devenit utilitar, inainte sa fie modificat:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Feb 2010 20:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Si asa arata acum:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Feb 2010 20:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Un lucru interesant pe care l-am observat este prinderea amortizoarelor de boghiu. Vad ca s-au facut niste improvizatii grosolane, iar boghiul 2 nici nu mai are amortizoare (se vede locul unde se prindeau). Oare asemenea improvizatii grosolane s-au facut pe toate Rathgeberurile ce au circulat in Bucuresti?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Feb 2010 21:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 340
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Legat de vagoanele Rathgeber, cam tot ce s-a facut de cand au inceput sa circule in Bucuresti au fost improvizatii. Inceputul a fost intr-adevar facut cu boghiurile (mult prea costitisitor de intretinut pentru RATB in configuratia cu osie intermediara fata de cea cu boghiuri simetrice 2-2) si cu compresoarele de aer.

Discutand strict despre boghiuri, se poate spune fara nici un dubiu ca boghiurile vagoanelor Rathgeber au apartinut inainte vagoanelor EP/V3A. Aspectul ciudat al boghiurilor este evident. Este de presupus ca unele boghiuri au fost, in fapt transformate din vechile boghiuri EP/V3A prin adaugarea arcurilor lamelare (suspensiei secundare) in locul suspensie "clopot" din cauciuc. Ipoteza provenientei boghiurilor este sustinuta si prin declinul rapid si disparitia din circulatie a vagoanelor EP/V3A la care s-a mai facut un ultim RK spre anii 1999-2000.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Feb 2010 22:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Boghiruile si pantografele au provenit de la Ep.

Cand s-a facut modificarea suspensiei secundare si in ce a constat ea? Acele arcuri lamelare ,,imbratiseaza" clopotul sau il inlocuiesc complet? Cum functioneaza aceasta suspensie?
Am vazut ca s-a aplicat la aproape toate vagoanele, inclusiv V2A si V3A vechi si o parte din Ep/V3A.
Dealtfel, dintre utilitarele Ep ramase, doar S02 si S03 mai au suspensie clopot originala.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Jun 2010 13:28 
Vagonul motor #2513 la Dep. DudeÅŸti
Remorca #3543 la Dep. DudeÅŸti
Vag. motor#2670 la Dep. Alexandria
Am pus ÅŸi pozele arhivate (alea arhivate sunt la dimensiuni mai mari)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Jul 2010 11:35 
Mai ţine minte cineva în ce lună a lui 1993 au fost introduse tramvaiele "Rathgeber"? Vreau să găsesc în ziarele din anii '90 articole despre ele.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Jul 2010 20:42 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
Candva in perioada aprilie-iunie 1994, nu 1993. In 1993, a fost adus doar Lohner-ul 6502.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Jun 2011 20:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Rathgeber M5.65 #2670 (vagon de manevră) în Depoul Alexandria:
http://www.youtube.com/watch?v=HtsecAp0E_0


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group