TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 23 Sep 2017 06:55

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Nov 2005 05:09 
Vagoanele aduse in Romania:
http://members.surfeu.de/home/tram.muen ... aenien.htm


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2005 03:02 
Din ce motiv s-a renuntat la boghiurile originale cu 3 axe? Mai exista vreun astfel de vagon (motor sau remorca) cu boghiurile originale?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2005 11:27 
M4.65, M5.65, m4.65, m5.65 si alte tipuri de tramvaie produse de Waggonfabrik Rathgeber, Munchen Moosach au foarte multe in comun cu vagoanele GT5 produse de MAN (Maschinenfabrik Augsburg-Nurnberg), inclusiv boghiul (evident, aici aparand diferenta la ecartament si modul de prindere - la GT5 boghiul are posibilitatea de a se roti, iar la Rathgeber, normal, este prins fix; la vagonul GT5 apare in permanenta o pendulare stanga-dreapta din cauza modului de prindere a celor 2 boghiuri).

Iata vagonul GT5 si boghiul cu 3 axe de la primul segment al acestuia:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2005 11:47 
Rathgeber M5.65 (http://www.tram.org/fmtm/museum/M5.65.html):


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2005 12:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 336
Location: Bucuresti 4, Berceni
la rathgeber-uri: osiile din spate si fata se putea roti in functie de raza de curbura pt a se incadra optim (de asta exsista osia mica de pe mijloc). am inteles ca prin sistemul asta puteau sa se inscrie in curbe f stranse cu raze de pana la 12m (in fisa tehnica a unui V3A se specifica o raza minima de curbura de 18m)... am mai auzit despre munchen ca ar avea destule curbe...

cred ca s-a procedat la inlocuirea acestui tip de "boghiu" cu boghiuri de V3A (de la fostele EP-uri) pt ca bandajele rotilor nu mai rezistau prea mult (am si povestit undeva de un bandaj de pe un rathgeber care a cedat nervos la o incrucisare), si nu aveau cu ce sa le inlocuiasca...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2005 12:49 
2 decupaje de la cuplul M4.65 #2466 + m4.65 #3486 (1996). Nu am permisiunea de a publica imaginile intregi (e, de fapt, un material video).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2005 13:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 336
Location: Bucuresti 4, Berceni
Intre roata si bandaj erau niste bucatele de cauciuc (sau cel putin asa pareau.. se mai vede sistemul asta si la alte vagoane de tramvai nemtesti)... deci nu cred ca ar fi mers bandajele de V3A-uri...

in plus, rotile dintate dintre motor si osie faceau un zgomot destul de mare, mai ca mi se parea ca o sa cedeze ceva la un moment dat... nici suspensia nu mi se parea ca arata prea bine (un element al suspensiei era din arcuri lamelare, cu lamelele mai scurte in partea inferioara, ca la locomotivle LDE nemodernizate)...

in schimb aveau frana penumatica, inclusiv remorca


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jun 2006 00:45 
"Rathgeber" in mediul lui natural:
http://world.nycsubway.org/eu/de/munich-tram.html
Un comentariu frumos:
http://bukresh.blogspot.com/2006/01/tra ... ia-40.html
Ceva si pe aici:
http://www.tram.org/fmtm/museum/M4.65.html
http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypic ... ay/1536985


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Apr 2007 17:24 
Toate Rathgeber au fost retrase din circulatie si sunt in curs de dezmembrare in depou si casare in URAC. Doar accidental mai poate apare unul in traseu cu calatori dar nu prea cred , sunt radiate majoritatea din circulatie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 May 2007 21:02 
Interior si post de comanda.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 03:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
MrM wrote:
Desi sunt tramvaiele mele de suflet, recunosc ca au ajuns cam rablagite, dar asta si din vina celor de la R.A.T.B., care desi a casat multe dintre aceste tramvaie, cu piesele luate de pe ele nu s-a sinchisit sa le repare pe celalte cum trebuie! Dar si calatorii care iubesc vanadlizarea sunt de vina...
Sunteti de acord cu casare acestor tramvaie? Ganditi-va ca ati putea petrece clipe minunate alaturi de iubita pe un scaun dublu dintr-un tramvai "Rathgeber"!


Dr2005 wrote:
Tramvaiele Rathgeber au fost unele dintre cele mai bune tramvaie pe care le-a avut Bucurestiul... au fost primele tramvaie din Bucuresti cu incalzire functionala, iluminare cu neon si sistem de comandare a deschideri usilor cu buton apasta de calatori, buton care putea fi apasta si inainte de sosirea in statie pentruz a pre-semnaliza vatmanului ca se doreste coborarea intr-o anume statie. In buna traditie RATB-ista s-a ales praful, fiind lasta sa cada si carpite cum numai la noi e posibil Chiar si in aceste conditii, Rathgeberurile inca domina putinele trasee pe care le mai deservesc. Nu putine sunt cele care merg cu 70 sau chiar 80 km/h (din cauza boghiurilor, la viteza asta nu mai acceleraza) si asta chiar si pe macaze sau separatoare (am simtit pe pielea mea o asemenea senzatie... a fost pentru prima data cand mi-a fost friica (,) ca vagonul in care sunt se va rasturna, insa franele si-au dovedit utilitate... in 5 m vagonul era oprit, la mustata fata de masinile care ocoleau giratoriul de la Razoare. Pe Trafic Greu am avut iarasi parte de senzatii tari... peste 60 km/h la linia distrusa de acolo! n mii de vibratii sus-jos si dreapta-stanga, de ma miram cum rezista, iar tramvaiele de pe contrasens ii faceau semn cu farurile si cu mana cum ca e nebun... dar vagonul a rezistat si serveste si acum liniile 11 si 17).


--Preluate dintr-un alt topic pe aceeasi tema--


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 03:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Sa vedem si cateva dintre ultimele Rathgeber, macar atat merita si ele.

#2506+#3522


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 03:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
#2507+#3529


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 03:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
#2509+#3533


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 03:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
#2510+#3525
Foto: stfp


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 03:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
#2513+#3503


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 03:43 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
#2518+#3537


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 13:39 
Dr2005 wrote:
#2509+#3533


Este prin cele din dep Alexandria care pleaca cate 1 pe saptamana spre URAC.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 May 2007 19:56 
Rathgeber au avut si zile de glorie


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 May 2007 20:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Sunt numai Rathgeber M4.64 cu remorci m4.64 in poza. Bucuresti a avut si acest model pana in 2004, supravietuind doar cel pentru spalat linia.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 May 2007 16:01 
Poza cred ca e facuta intre 1957 si 1960, maxim 1961-62, judecand dupa ce masini apar pe acolo.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 May 2007 20:05 
Au venit cu pantograf original si a fost schimbat la noi in timp. La fel si pentru boghiuri.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 May 2007 20:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Pantograful original era actionat pneumatic, ridicandu-se mai repede (dar nu lovea tare firul) ca cel de V3A si mult mai usor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 May 2007 23:29 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 202
Location: Toronto, Canada
Salutari tuturor forumistilor!
Ma bucur sa gasesc acest forum, pentru ca de aici poti afla multe informatii interesante.

Despre tramvaiele Rathgeber: cand au fost aduse din Germania in 1994, erau de departe cele mai bune tramvaie ale RATB-ului. Aveau incalzire functionala (V3A-urile au avut incalzire abia dupa modernizare, si la vremea aceea multe mergeau cu burdufurile rupte), podeaua mai joasa, usurand accesul copiilor si a persoanelor in varsta, frana pneumatica, cupla automata intre motor si remorca, pantograf actionat pnematic, usi care se inchideau etans, scaune mai comfortabile ca la V3A, ferestre care chiar se deschideau etc. Butonul pe care se apasa la coborare era culmea interactivitatii.
In buna traditie RATB-ista, s-a ales praful si de "bijuteriile" parcului de tramvaie. Incepand cam din 1996, multe au fost duse la depoul Giulesti, pentru "reabilitare": boghiurile cu trei osii (care, intr-adevar erau uzate) au fost inlocuite cu boghiuri de la EP-urile casate, pantograful pneumatic a fost inlocuit cu unul "modern" actionat cu franghia, stopurile din spatele vagonului motor au fost scoase, in locul lor fiind puse niste table sudate grosier, motoarele au fost inlocuite cu unele de Ep etc. In 1998 cand am vizitat depoul Giulesti, acesta ere plin de M-uri, unele in diferite stadii de dezmembrare. Bineinteles ca o parte din ele nu au mai apucat "modernizarea", fiind casate in depou din diferite motive, mai mult sau mai putin realiste. De exemplu, vagonul 2433 a luat foc in depou (zvonul este ca din vina angajatilor), fiind ulterior casat, desi repararea lui nu ar fi fost foarte costisitoare. Primul Rathgeber "modernizat" a fost 2495. Desi urmare a casarii unora din tramvaie au ramas destule piese de schimb, nimeni nu s-a obosit prea mult cu repararea celorlalte, tendinta de casare pastrandu-se si in anii urmatori. Bineinteles ca nu s-a adus nimic in schimb, parcul micsorandu-se treptat. Un alt val de casari a avut loc in 2004, cand s-au taiat la greu pentru a face loc in depoul Dudesti Tatrelor venite de la Militari, cand acesta din urma s-a inchis pentru modernizare. Dupa redarea in folosinta liniei 35, excesul de tramvaie a disparut, problema fiind rezolvata in stilul clasic: desfiintarea de linii (50, mai tarziu si 2) si micsorarea parcului pe altele (1, 17, 20, 24 etc.).
Mi-a parut tare rau sa aflu ca ultimele Rathgeber au fost casate odata cu inchiderea liniei din Colentina. Chiar cei de la RATB nu au nici un plan in privinta parcului de tramvaie? Probabil vor trece cel putin 4-5 ani pana cele 100 de tramvaie noi vor intra in serviciu. Si daca vor fi probleme cu tramvaiele LF (asa cum au fost in multe orase din Vest -vezi Budapesta), singura solutie va fi introducerea de noi linii de autobuz. Nu ar fi fost mai bine daca Rathgenber-urile ar fi fost tinute in conservare (eventual, in Colentina, ca tot nu se modernizeaza), astfel incat sa existe un "spatiu de manevra" in cazul ca LF-urile nu sunt disponibile la timp? Asa batranele cum sunt, M-urile au rezistat 43 de ani! De ce in alte orase exista inca in circulatie tramvaie mai vechi (ex. Budapesta; UV-urile lor sunt mai vechi si inauntru arata destul de rau), dar la noi totul este casat, ca apoi sa ne intrebam: "Aoleu, ce ne facem ca ramanem fara tramvaie?" (Inclin sa cred ca de aceea vor sa desfiinteze linia 24, care apropo, in anii '80 avea o frecventa decenta).
De ce se mai investesc atatia bani in modernizarea liniilor de tramvai daca tot nu mai avem ce pune pe ele?? Vai de capul nostru!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 May 2007 23:45 
Bine ai venit pe acest forum.
Raspunsurile la aceste probleme sunt simple si le-ai gasit singur plecand acolo: This is Romania.
In mod sigur vor trage tare sa scape de DAC'uri si Rathgeber, iar daca nu vor avea ce pune in loc, vor improviza. De asta romanii sunt buni hackeri, pentru ca si sarma, simbolul industrial al inventivitatii romanesti, este tot un hack tehnologic, care merge. Daca in alte parti improvizatia este o situatie de conjunctura, la romani este starea de normalitate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 May 2007 21:00 
Sa vedem cateva poze si cu niste detalii ale interiorului si exteriorului tramvaielor Rathgeber pentru cei care nu au avut ocazia sa le vada sau studieze pe viu.

Partea 1


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 May 2007 21:01 
Partea 2


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 May 2007 21:02 
Partea 3


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 May 2007 21:03 
Partea 4,ultima.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 May 2007 00:49 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 127
Daca la capitolul autobuze si troleibuze s-au facut modernizari importante, la capitolul tramvaie situatia s-a degradat catastrofal fata de anii 90. S-au casat in mare graba EP-urile iar acum si Rathgeber-urile, reducandu-se enorm parcul, cu consecintele de rigoare: desfiintarea de linii.
Chiar linia pe care-au circulat pentru prima oara Rathgeber, a fost desfiintata...

Pana in acest moment, Rathgeber au fost cele mai moderne tramvaie pe care le-a avut vreodata Bucurestiul. Atunci cand au venit erau ca noi, insa au fost aduse rapid intr-o stare deplorabila. Probabil din teama ca acestea, fiind cu mult peste ceea ce se face pe la noi, vor taia craca de sub picioarele "modernizarilor" autohtone. Asta ar explica si faptul ca nu s-au mai adus si alte tramvaie second hand ulterior. Iata ca, in orase din tara unde nu fac "modernizari", tramvaiele second hand circula si se tin inca bine.
Si in prezent, produsele "de top" autohtone cu nume ciobanesti sunt mult sub Rathgeber, cel putin la design si confort, acestea contand cel mai mult pentru public. Practic sunt ca niste cenusarese pe langa o Barbie, cum se spunea pe undeva.

Distrugerea si casarea Rathgeber-urilor, fara inlocuirea lor cu ceva superior, este un pas inapoi pentru tramvaiul bucurestean...


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group