TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 13:54

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 209 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject: Ramele Bombardier
PostPosted: Mon 12 Mar 2007 15:29 
MOVIA 346 for Bucharest Metro, Romania
Operator: Metrorex
Carbody Material: Stainless Steel
Length: 112,610 mm
Width: 3,100 mm
Max. Speed: 80 km/h
Seated Passengers: 216
Standees: 984 (4 pass/m2)

Ramele care circula pe M2 si ocazional M1 au nume de flori.

1001 -2001 Delia
1002 -2002 Narcisa
1003 -2003 Camelia
1004 -2004 Zambila
1005 -2005 Violeta
1006 -2006 Margareta
1007 -2007 Bujorul
1008 -2008 Crizantema
1009 -2009 Craita
1010 -2010 Crinul
1011 -2011 Iasomia
1012 -2012 Frezia
1013 -2013 Irisul
1014 -2014 Nufarul
1015 -2015 Nalba
1016 -2016 Magnolia
1017 -2017 Liliacul
1018 -2018 Gladiola

Ramele care circula exclusiv pe M1 au nume de capitale europene (exceptie primul din serie care denumeste chiar continentul).

1101-2101 Europa
1102-2102 Bucuresti
1103-2103 Stockolm
1104-2104 Berlin
1105-2105 Londra
1106-2106 Paris
1107-2107 Roma
1108-2108 Madrid
1109-2109 Luxemburg
1110-2110 Bruxelles
1111-2111 Viena
1112-2112 Atena
1113-2113 Copenhaga
1114-2114 Budapesta
1115-2115 Praga
1116-2116 Varsovia
1117-2117 Haga
1118-2118 Helsinki
1119-2119 Lisabona
1120-2120 Bratislava
1121-2121 Dublin
1122-2122 Nicosia
1123-2123 Talin
1124-2124 Riga
1125-2125 Vilnius
1126-2126 Sofia

Ultima actualizare 28 Aprilie 2008


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Mar 2007 12:57 
http://www.electroputere.ro/vfu/ro/P/ab ... p?aCode=g4

Greutatea trenului 173,5 tone
Ecartament 1.432 mm
Sarcina pe osie 14 tone
Locuri pe scaune 216
Tensiune alimentare 750 V c.c.
Viteza maximă 80 km/h
Putere 16x125kw


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Mar 2007 17:07 
Bombardierul "Bucuresti"

Foto: ghettojames


Attachments:
Drum_and_soul_by_ghettojames.jpg
Drum_and_soul_by_ghettojames.jpg [ 59.32 KiB | Viewed 13930 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Apr 2007 19:37 
Am reusit sa prind si un interior de Bombardier - "Stockolm"


Attachments:
DSC06489.JPG
DSC06489.JPG [ 67.14 KiB | Viewed 13737 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Apr 2007 21:43 
Offline

Joined: Sat 07 Apr 2007 14:50
Posts: 6
Luxemburg 1109/2109 in probe pe M2.

Referitor la lista cu ramele Bombardier ce circula pe M2, lista din primul post al topicului, vreau sa spun ca eu am vazut ca 1010/2010 Crinul, iar pe 1009/2009 nu l-am vazut anul acesta deloc (anul trecut nu stiu). Deci ce s-a intamplat ? Crinul a luat numarul 1010 al Craitei ? Si cu Craita ce s-a intamplat ? Ca ar trebui sa fie astfel 1009.
Am facut si eu o lista cu ramele, si singurul pe care nu am reusit sa-l pun pe lista, in ultimele 3 luni de cand am inceput, a fost 1009/2009, care apare aici ca si Crinul, dar pe Crinul l-am vazut ca fiind 1010.


Attachments:
Image01.jpg
Image01.jpg [ 144.11 KiB | Viewed 11954 times ]
Image02.jpg
Image02.jpg [ 120.69 KiB | Viewed 11951 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Roma cu defectiuni
PostPosted: Thu 26 Apr 2007 23:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 10 Apr 2007 13:25
Posts: 6
Location: Bucuresti
Se pare ca metroul cu numele Roma are ceva probleme de ordin tehnic. Zilele trecute a avut una dintre usi defecta, desi a fost pusa de putin timp in circulatie. De altfel tot Roma mai prezinta si primele acte de vandalism (pe care le-am vazut eu) pe noile Bombardiere de pe M3 : mai multe scaune au fost zgariate cu "patima" de catre cineva, probabil intr-un moment in care paznicul metroului nu a fost atent.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 May 2007 23:52 
Offline

Joined: Mon 26 Mar 2007 16:51
Posts: 14
Location: Bucuresti
Acum aproximativ 2 ore, trenul Londra avea o usa defecta la vagonul de capat 2105. Usa nu se deschidea si avea lipit un sticker cu mesajul respectiv. Avand in vedere ca trenul este aproape nou, mi se pare destul de ciudata situatia.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Jun 2007 08:49 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 86
Indicatoarele de informare interioara de la Bombardiere au un mare bai. Te informeaza cu orice mai putin ora exacta. Consider ca prezenta orei exacte pe aceste indicatoare este o informatie de baza, care nu ar trebui sa lipseasca in nici un caz. Sunt convins ca exista posibilitatea afisarii orei, doar ca este necesara programarea din soft.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Jun 2007 17:25 
Mai multe poze cu interiorul de rama Bombardier, primul lot.


Attachments:
DSC08731.JPG
DSC08731.JPG [ 62.84 KiB | Viewed 12277 times ]
DSC08733.JPG
DSC08733.JPG [ 54.4 KiB | Viewed 12277 times ]
DSC08734.JPG
DSC08734.JPG [ 55.33 KiB | Viewed 12277 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Jun 2007 17:27 
Altele


Attachments:
DSC08740.JPG
DSC08740.JPG [ 57.88 KiB | Viewed 12273 times ]
DSC08742.JPG
DSC08742.JPG [ 73.91 KiB | Viewed 12273 times ]
DSC08743.JPG
DSC08743.JPG [ 69.14 KiB | Viewed 12273 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Jun 2007 14:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 146
Location: Bucuresti, sector 3
Dr2005 wrote:
...Am urcat in tren, erau vreo 40 de grade... caldura mare, aglomeratie, barele erau aproape inexistente...


Personal, eu am constatat ca in zona articulatiilor(denumite popular si burdufuri) desi echilibrul e mai greu de mentinut, adie o briza izbavitoare.
In plus, mi-am adus aminte cum erau calatoriile cu articulatele de pe 119 sau 134 in anii 80.

In alta ordine de idei, desi ramele Bombardier inca nu sunt afectate de grafitti, sunt total nemultumit de modul cum sunt spalate. #2104 avea zilele trecute geamurile exterioare acoperite de zoaie, iar plafonul exterior arata ca si cum ar fi iesit dintr-o zona cu alunecari in subteran.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jul 2007 19:31 
Offline
User avatar

Joined: Fri 26 May 2006 20:56
Posts: 49
Location: Bucuresti,Sector2,D-na Ghica
Un Movia nou surprins de mine pe centura in zona Militari.Din pacate nu am retinut nici numarul nici numele.


Attachments:
Poz?004.jpg
Poz?004.jpg [ 54.88 KiB | Viewed 11781 times ]
Poz?003.jpg
Poz?003.jpg [ 44.79 KiB | Viewed 11780 times ]
Poz?002.jpg
Poz?002.jpg [ 37.49 KiB | Viewed 11781 times ]
Poz?005.jpg
Poz?005.jpg [ 53.31 KiB | Viewed 11783 times ]
Poz?006.jpg
Poz?006.jpg [ 63.04 KiB | Viewed 11782 times ]
Poz?007.jpg
Poz?007.jpg [ 52.38 KiB | Viewed 11784 times ]
Poz?008.jpg
Poz?008.jpg [ 44.24 KiB | Viewed 11783 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jul 2007 22:32 
Offline
User avatar

Joined: Fri 26 May 2006 20:56
Posts: 49
Location: Bucuresti,Sector2,D-na Ghica
Am descoperit si cum il cheama "Copenhaga"


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jul 2007 07:59 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 86
Ieri si 1015 -2015 Nalba circula pe M1, probabil ca s-au apucat serios de ciopartit IVE. Bine ca macar s-a terminat cu cersetorii pe magistrala asta!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Jul 2007 09:25 
Iata 2 articole care clarifica situatia.
Cele 6 se pare ca vor intra pe M1 Industriilor-Eroilor, situatie in care doar M4 va ramane cu vechituri. Nu stiu de ce retinusem ca cele 6 sunt pentru M2. :roll:

Quote:
Contractul semnat anul trecut de Metrorex cu firma canadiana Bombardier prevede livrarea a 20 de trenuri contra sumei de 110 milioane de euro.

Prezenti vineri la Bucuresti, reprezentantii Bombardier au declarat ca gratie clauzei contractuale, Metrorex ar putea achizitiona suplimentar intre sase si 14 noi trenuri Bombardier, pretul ramanand acelasi. Metrorex ar putea castiga in cazul achizitiei acestor trenuri, deoarece Bombardier a facut un discount de 10 la suta operatorului bucurestean de metrou, contractul incheiat in 2004 fiind al doilea dintre cele doua companii. Metrorex a mai achizitionat 18 trenuri de la compania canadiana (144 milioane dolari). Pentru cele 36 de vagoane noi, Metrorex ar avea nevoie de circa 36 milioane de euro, tinandu-se cont de faptul ca un astfel de tren are sase vagoane, iar costul unui vagon este estimat la circa un milion de euro. Metrorex va avea drept de optiune pana in martie 2006, cand Bombardier va incepe sa livreze cele 20 de trenuri comandate. Boghiurile si carcasa vagoanelor trenurilor vor fi construite la uzinele Bombardier din Siegen, respectiv Gorlitz, ambele situate in Germania. Echipamentul de propulsie va fi produs la uzina Bombardier din Vasteras (Suedia), iar managementul de proiect va fi realizat tot in Suedia. Partenerul local al Bombardier, Electroputere Craiova, va realiza asamblarea finala a trenurilor.


____________________________________________________________
Quote:
Comanda Metrorex de 110 milioane euro pentru 20 de trenuri Bombardier

Compania canadiana Bombardier a anuntat ca va livra operatorului retelei de metrou din Bucuresti, Metrorex, 20 de trenuri in baza unui contract cu o valoare de 110 milioane de euro.
Contractul comercial a fost semnat in luna decembrie 2004, dupa obtinerea avizelor necesare din partea Bancii Europene de Investitii (BEI), care asigura circa jumatate din finantare, au spus surse apropiate afacerii. Partea romana va asigura restul finantarii.
Primele livrari sint programate pentru 2006, fiecare din trenuri avand in componenta sa cate sase vagoane.
Compania Electroputere Craiova va realiza etapele finale ale procesului de asamblare.
Potrivit producatorului, contractul include designul, producerea si livrarea garniturilor de metrou, care vor circula pe magistralele 1 si 3 (Republica - Eroilor - Gara de Nord - Dristor I, cu ramificatie Eroilor - Industriilor).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Aug 2007 19:28 
1115+2115 Praga in probe pe M3 azi. :)
Cu cele 2-3 flori care circula se fac cam 18 trenuri pentru M3. Deci cel putin teoretic ar trebui sa nu mai vedem vechituri pe M3.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Sep 2007 17:42 
Sa il vedem pe Paris in statia Grozavesti :)


Attachments:
DSC01068.JPG
DSC01068.JPG [ 56.16 KiB | Viewed 11339 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Sep 2007 01:41 
Din cele 26 de noi trenuri (adica lotul 2), 6 erau pentru M2


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Sep 2007 22:23 
Ultimul vagon al ramei 1104+2104 Berlin.


Attachments:
DSC01796.JPG
DSC01796.JPG [ 66.58 KiB | Viewed 10851 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Sep 2007 22:23 
Daca ne-am lua dupa ce spune redactorul articolului despre metrou inseamna ca dupa sosirea celor 26 de trenuri Bombardier din lotul 2 + cele 18 trenuri din primul lot ar trebui ca toate 37 garnituri care circula sa fie Bombardier avand in vedere ca vor fi 44 de trenuri.

Quote:
In prezent, pe cele patru magistrale aflate in functiune circula 37 de garnituri de trenuri la un interval mediu de cinci minute. Cota maxima de aglomeratie a fost atinsa anul acesta in luna mai: 15 milioane de calatorii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Sep 2007 19:51 
1110+2110 Bruxelles in statia Crangasi :)


Attachments:
DSC02262.JPG
DSC02262.JPG [ 52.96 KiB | Viewed 10720 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Oct 2007 14:28 
1117-2117 Haga in probe azi la Unirii 2.

De asemenea ieri Londra era pe M2 iar pe M1 era invazie de Astre... Si-or fi luat Alstomul banii... :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Oct 2007 15:33 
Au fost suplimentate trenurile, daca asta vara erau majoritatea Bombardier si doar 2-3 Astra acum sunt peste 6 Astra. Dar mai sunt de venit vreo 10 Bombardiere in traseu (daca 17 e in probe inseamna ca in maxim o saptamana e in traseu)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Oct 2007 20:11 
emil1980 wrote:
In drum spre Timisoara, intre Caracal si Craiova am vazut din tren o rama Bombardier, incadrat de vagoane de marfa care se indrepta spre Bucuresti.



Image

La asta te referi nu?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Oct 2007 21:39 
Pe ramele de pe M1/M3 au aparut curele pentru maini la fel cu cele de pe M2, doar ca acestea sunt galbene.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Nov 2007 18:59 
Bratislava am vazut-o astazi la victoriei 2 avea o multime de cablaturi pe exteriorul vagonului...iar in spate o masa pline de aparate de masura si calculatoare...are cineva idee ce fel de parametrii verifica in exterior??


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Dec 2007 00:25 
Azi am avut deosebita placere sa ma aflu intr-un post de conducere de la Depoul IMGB pana la Piata Unirii..fusesem in depou sa fac poze la LDH Alstom si am intrat in postul de conducere...
L-am intrebat pe mecanic daca este greu de condus un bombardier..la care acesta a ridicat mainile si le-a tinut asa pana trenul a oprit la statia IMGB..Pilotul automat este uimitor..iar cu acesta vitezometrul a urcat pana la 80 km/h maxim unde se mentinea constant intre statii..


Am intrebat de ce se opreste trenul brusc uneori intre statii si mi s-a raspuns ca este din cauza ratei prea mari de acceleratie..viteza prea mare intre doua balize sau apropierea de trenul din fata..


Am mai intrebat si de IVA albastre daca vor reveni la traseu si ce parere are despre ele..mecanicul a ras si mi-a zis ca alea sunt "computer de bord pe un morman de fiare vechi".


Dupa sarbatori am mai aflat ca se vor mai comanda inca 6 trenuri..


Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Dec 2007 13:19 
Cele 6 trenuri sunt comandate, doar trebuie sa vina


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Dec 2007 10:41 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 86
Desi sustin achizitia de vehicule noi si moderne in detrimentul cazanelor, iata ca in timp se dovedeste ca nici cele noi nu sunt de cea mai buna calitate, fiind o afacere buna doar pentru anumite personaje si foarte proasta pentru publicul calator.
"Din cauza unor probleme tehnice, trenul se retrage din circulatie. Va rugam sa coborati!" - este fraza de care au oroare calatorii aflati la bordul trenurilor tip Bombardier si care, din pacate, se aude din ce in ce mai des in difuzoare.
Este inacceptabil asa ceva pentru un vehicul nou, sa trebuiasca sa dai jos aiurea, la ore de varf, peste o mie de oameni grabiti sa ajunga fiecare la treaba lui.
Mai ales ca tocmai acest motiv a fost invocat pentru casarea IVA...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Dec 2007 13:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 93
Location: Bucuresti
calatorul wrote:
Din cauza unor probleme tehnice, trenul se retrage din circulatie. Va rugam sa coborati!"


Parerea mea este ca aceste probleme se datoreaza faptului ca aceste trenuri au niste sisteme mai noi care nu prea sunt folosite asa cum trebuie de catre cei ce le intretin. Am auzit de multe ori aceasta fraza la IVA. Cred totusi ca dupa ce se vor obisnui cu ele, dupa ce vor face probe astfel incat sa le cunoasca mai bine, le vom ptuea vedea circuland fara probleme.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 209 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group