TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 07:16

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 209 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Nov 2008 09:17 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 54
Treaba asta e valabila la orice vehicul echipat cu roti. FORTA de franare e proportionala cu greutatea vehiculului, deoarece F=m*a. Adica, daca masa e mare si vrem o acceleratie de franare constanta, umblam la forta.
Dar unde e legatura intre masa si limitarea vitezei cand trenul e incarcat?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Nov 2008 12:05 
Atingerea unei viteze de croaziera sau stabilita are rost doar atunci cand distanta strabatuta la aceasta viteza este mult mai mare decat distanta strabatuta la accelerare / franare. Daca vehiculul e mai incarcat, distanta de croaziera scade in timp ce distanta de accelerare / franare creste. Se fac niste calcule in functie de consum si uzura pentru diferitele regimuri de incarcare si distante de parcurs, si astfel se stabileste o viteza de croaziera optima pentru fiecare situatie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Nov 2008 21:24 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
Viteza maximă de serviciu 80 km/h
Viteza maximă de serviciu cu protecţia automată a trenului (ATP) izolată 60 km/h
Viteza maximă în modul AVARIE 40 km/h
Viteza maximă în modul MANEVRĂ 15 km/h
Viteza la circulaţia înapoi 5 km/h
Acceleraţia pe o linie în palier la încărcare normală (0–25 km/h) 1,25 m/s2
Acceleraţia pe o linie în palier la încărcare maximă (0–25 km/h) 1,15 m/s2
Capacitatea de menţinere a trenului cu frâna de parcare, timp de 1 oră la încărcare excepţională (8 pers/m²), pe o declivitate de 4,5 %
Capacitatea de menţinere a trenului cu frâna de parcare, permanent şi fără călători, pe o declivitate de 6 %
DeceleraÅ£ia la frânarea de urgenÅ£ă de la 80 km/h 1,3 m/s²
DeceleraÅ£ia la frânarea de siguranÅ£ă de la 80 km/h 1,0 m/s²
Capacitate totală (pentru 8 pers/m²) 2184
Capacitate în picioare (pentru 4 pers/m²) 984
Tensiune de alimentare 750 V c.c.
Caracteristicile motoarelor de tracţiune 16 motoare asincrone de 125 kW fiecare
Viteză maximă 80 km/h
Acceleraţie maximă 1,25 m/s²
Deceleraţie la frânarea de serviciu 1,2 m/s²
DeceleraÅ£ie la frânarea de urgenÅ£ă 1,3 m/s²
DeceleraÅ£ie la frânarea de siguranÅ£ă 1,0 m/s²
:wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Dec 2008 07:10 
pe ramele bm a inceput montarea de geamuri culisante. prima este 1117 haga. vagoanele au 4 geamuri culisante din cele 6 in total.acum 5 min trenul pleca de la unirii spre republica


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Dec 2008 14:49 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
da cunosc se monteaza in capetele vagoanelor primele 2 si ultimile2


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Dec 2008 00:52 
Pozele de vineri:


Attachments:
P1070326 (Medium).JPG
P1070326 (Medium).JPG [ 78.55 KiB | Viewed 6642 times ]
P1070327 (Medium).JPG
P1070327 (Medium).JPG [ 75.68 KiB | Viewed 6643 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Jan 2009 01:14 
freyutz wrote:
pe ramele bm a inceput montarea de geamuri culisante. prima este 1117 haga. vagoanele au 4 geamuri culisante din cele 6 in total.acum 5 min trenul pleca de la unirii spre republica


Azi am prins de 2 ori pe Haga si au fost montate geamurile culisante pe toate 6 vagoane. Inafara de Haga nu mai sunt montate pe niciun tren.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Jun 2009 13:01 
De duminica toate trenurile BM deschid usile in regim local, adica pasagerii trebuie sa apese pe buton. Nu stiu de ce le-a luat atat de mult timp ca sa-si dea seama ca este mult mai eficienta masura asta in cazurile in care sunt calatori care blocheaza usile atunci cand se inchid. In plus, cand este mai putina aglomeratie, se realizeaza o mica economie. Eu mi-as dori sa vad solutia asta implementata la Citaro-urile dotate cu AC. ;)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Jun 2009 13:19 
Aceasta solutie nu este posibila la autobuzele Mercedes decat daca s-ar umbla la sistem, ceea ce nu se va intampla.
Butoanele din interiorul autobuzelor pot actiona un semnal sonor si vizual pentru soferi pentru a-i putea informa daca sunt calatori care vor sa coboare sau nu.
Insa pana acolo e cale lunga, mai ales ca regulamentul RATB prevede clar ca soferul este obligat sa opreasca in toate statiile chiar daca nu e nimeni in statie si autobuzul e gol.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Jun 2009 17:43 
Offline

Joined: Sat 11 Apr 2009 21:39
Posts: 15
Apropo de acest subiect pe care si eu l-am observat in ultimul timp, va fi un nou test asupra fiabilitatii acestor trenuri.
Poate ca este doar o parere, dar nu cumva aceste butoane bazate pe senzori se vor strica sau isi vor pierde sensibilitatea completa mult mai repede decat in cazul unor butoane normale sau a unor manere?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Jun 2009 19:30 
Offline

Joined: Thu 14 Feb 2008 00:25
Posts: 90
Location: Bucuresti
Nu cred ca se vor strica. Am vazut asemenea butoane si pe tramvaie V3A-93, pe care sunt montate de ani buni, si functioneaza fara probleme.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Jun 2009 19:31 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 54
Mai repede se uzeaza usile deschise inutil decat un buton...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Jun 2009 19:32 
Butoanele de pe V3A-93 sunt garantate 20 ani, deci nu vad de ce la metrou nu ar fi la fel...
Cel putin de vineri este utilizata metoda de "liber usi" in metroul Bucurestean.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Jun 2009 21:03 
Si eu vineri seara am vazut la Unirii 1 trenul 1110-2110 Bruxelles trecand in probe si plin de pitici japonezi cu laptopurile conectate la tren iar unii la costum erau in cabina. Erau in jur de 20-30 de japonezi micuti in tren...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Jun 2009 22:58 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
Punerea la punct a sistemelor ATP si ATO :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Jun 2009 14:08 
De ce se intra cu viteza redusa in statie la Pta Muncii? are legatura cu ce ziceati voi mai sus? eu nu ma pricep la chestii tehnice, de aceea intreb. Merci!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Jun 2009 00:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Solutia cu deschiderea locala a usilor este deficitara. La anumite intervale orare poate e bine dar la altele este o mare, mare prostie. Imbarcarea/debarcarea calatorilor poate intarzia cu cel putin 5 secunde pentru fiecare usa la ora de varf, si atunci fiecare secunda conteaza. Merita oare asa-zisul beneficiu legat de confortul unei usi inchise sau uzura mai redusa a usilor (putin plauzibil) pentru satisfactia de a creste si mai mult disconfortul cand este mai mare nevoie de rapiditate?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Jun 2009 21:39 
Ba in general da posibilitatea unor intarziati sa prinda metroul. Nu sunt trenuri atat de dese incat sa conteze cele 5-15 secunde in plus.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Jun 2009 23:14 
In timp treaba asta va intra in reflex. Problema este ca se gasesc nesimtiti care nu apasa cu degetu respectivul buton. Unul era intr-o zi cu cheia pe buton si a tinut apasat dinainte ca trenul sa opreasca pana cand s-a dat liber la usi. Cu asemenea tarani in curand o sa ne dam seama ca nu mai merg butoanele si tot calatorii vor avea de suferit.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Jun 2009 10:05 
Ar putea in afara orelor de varf sa se utilizeze aceasta deschidere in regim local a usilor si in rest, sa se actioneze din cabina de comanda.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Jun 2009 13:22 
Offline

Joined: Fri 07 Jul 2006 10:10
Posts: 69
Este o nesimtire din partea mecanicului sa nu deschida toate usile cand intra in statie si vede peronul plin. Cumva isi inchipuie ca cei de pe peron poate nu vor sa urce, au venit sa se uite la monitoare, nu?

Ce reducere a uzurii?
Pai el apasa un buton si mai apasam si noi alte butoane la usi... Pt ce? Sa te enervezi? Sa se pastreze caldura sufocanta mai bine in vagaoane?

Sunt de acord cu "noul" sistem, dar dupa ora 21, cand chiar exista usi care nu trebuie deschise. In rest e pur si simplu bataie de joc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Jun 2009 14:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
In lumea intreaga acest sistem functioneaza (atat la metrou cat si la transportul de suprafata) si este absolut logic sa se deschida doar acele usi care sunt efectiv utilizate. Pana la urma se invata tot prostul sa apese pe buton, nu e mare efort intelectual. Troleibuzele SH din Brasov sau tramvaiele din vestul tarii dovedesc acest fapt.

Iarasi vrem sa fim noi mai "speciali" decat restul lumii, si sa reinventam roata, cu o varianta patrata a ei?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Jun 2009 15:16 
Nu este nesimtire din partea mecanicului. Daca omul vrea sa urce, va apasa pe buton, simplu ca "Buna ziua!" Comparatia asta arata insa ca sunt unii care nu saluta si cred ca totul li se cuvine si vine de-a gata.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Jun 2009 22:04 
Iar in Paris sunt garnituri la care trebuie intai sa ridici piedica si apoi sa tragi de usa ca sa se deschida, doar inchiderea fiind automata, si nu se plange nimeni.
Sigur ca e uzura mai mica, chiar si la orele de varf aglomeratia e mare doar in centru, spre capete se mai elibereaza.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Jun 2009 22:07 
Sistemul este foarte bun, lucru demonstrat si la tramvaie, unde pe linia 41 unde "se calca lumea in picioare" este folosit cu succes. Si nu a protestat nimeni pana acum. La metrou utilizarea acestui sistem este semn de civilizatie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Jun 2009 16:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 129
Location: Bucuresti/Arad
Azi, stand in statie la tramvai, mi-a picat fisa.
De fapt, ambele parti au dreptate, dar problema e in alta parte. Daca la tramvai butonul e in lateral si astfel, vrei nu vrei stai la marginea usii (zic de exterior), la metrou, butonul fiind in mijlocul usii, te face sa stai acolo, ca sa-l deschizi, blocandu-i (fara sa vrei) pe cei ce doresc sa iasa. Asta pentru ca n-ai incredere ca cei care vor sa iasa stiu sa foloseasca butonul.
Solutia ideala ar fi fost pozitionarea butoanelor la marginea usilor (la exterior), spre a evita ambutiajele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Jun 2009 17:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Radu161 wrote:
Solutia ideala ar fi fost pozitionarea butoanelor la marginea usilor (la exterior), spre a evita ambutiajele.


Problema e ca usile de la metrou se deschid spre lateral, ceea ce ar insemna ca butonul ar trebui pus destul de departe de usa (si la primele tramvaie cu acest sistem apare problema asta... daca nu iei mana de pe buton in timp util te loveste usa). O solutie ar fi fost amplasarea butonelor de pe exterior la extremitatile foilor de usa, iar cele de pe interior ar putea ramane la locul lor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Jun 2009 17:23 
Mi se pare logica a civilizatiei pozitionarea butoanelor. Nu sunt puse ca sa stea si cei care coboara si cei care urca sa apese. Daca sunt oameni care coboara in interior deschid ei usa, iar cei care urca stau in parti si asteapta sa se coboare ca sa urce si ei. Valabil si invers. Dar la noi parca sunt animale, nu poti sa treci ca stau toti zid la usa si daca ii atingi putin fac scandal. :evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Jun 2009 19:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 129
Location: Bucuresti/Arad
Pai pe foile de usa ziceam.
Exact asta ziceam la sfarsit, ca nu stii daca cel din interior stie sa apese pe buton.
Civilizatie, necivilizatie, ar fi fost o chestie mai buna.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Jun 2009 22:19 
Problema este una simpla de ergonomie, prost solutionata:
1. Sistemul se activeaza la minim 5 secunde dupa oprirea trenului in statie. Aici cauze pot fi multiple, de la proasta detectie a opririi la necesitatea inutila a unei confirmari manuale din partea conductorului. Indiferent de situatie, aceste 5", desi par putine, sunt semnificative si enervante.
2. Senzorii de deschidere a usii functioneaza prost. Reactia lor este lenta si de multe ori necesita atingeri repetate. Am vazut de nenumarate ori cum oamenii si din interior si din afara dau cu degetul in senzori si abia la a 4-a, a 5-a incercare usa reactioneaza, nefiind clar cine a deschis-o efectiv.

Una peste alta, intre sistemul central si cel local apare un decalaj de 10-15" la deschidere, decalaj mai mult decat important si total inacceptabil la un sistem modern, cu ergonomie studiata. Mai ales ca pana si la Metrorex stationarea medie este de 40", adica intarzierea sistemului local inseamna 25-40% din timpul mediu de stationare. Enorm!

Ca butonul e in centru, in stanga sau in dreapta, chiar nu conteaza, cata vreme sistemul ar functiona rapid si predictibil. Ceea ce insa nu e cazul la ramele Bombardier de la Metrorex.

Si inca un lucru foarte important: in toate sistemele de transport occidentale se folosesc senzori de deschidere locali CU MEMORIE. Adica apesi pe el oricand inainte de oprirea in statie si usa se deschide imediat ce deschiderea usilor e permisa la urmatoarea statie.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 209 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group