Iata 2 articole care clarifica situatia.
Cele 6 se pare ca vor intra pe M1 Industriilor-Eroilor, situatie in care doar M4 va ramane cu vechituri. Nu stiu de ce retinusem ca cele 6 sunt pentru M2.
Quote:
Contractul semnat anul trecut de Metrorex cu firma canadiana Bombardier prevede livrarea a 20 de trenuri contra sumei de 110 milioane de euro.
Prezenti vineri la Bucuresti, reprezentantii Bombardier au declarat ca gratie clauzei contractuale, Metrorex ar putea achizitiona suplimentar intre sase si 14 noi trenuri Bombardier, pretul ramanand acelasi. Metrorex ar putea castiga in cazul achizitiei acestor trenuri, deoarece Bombardier a facut un discount de 10 la suta operatorului bucurestean de metrou, contractul incheiat in 2004 fiind al doilea dintre cele doua companii. Metrorex a mai achizitionat 18 trenuri de la compania canadiana (144 milioane dolari). Pentru cele 36 de vagoane noi, Metrorex ar avea nevoie de circa 36 milioane de euro, tinandu-se cont de faptul ca un astfel de tren are sase vagoane, iar costul unui vagon este estimat la circa un milion de euro. Metrorex va avea drept de optiune pana in martie 2006, cand Bombardier va incepe sa livreze cele 20 de trenuri comandate. Boghiurile si carcasa vagoanelor trenurilor vor fi construite la uzinele Bombardier din Siegen, respectiv Gorlitz, ambele situate in Germania. Echipamentul de propulsie va fi produs la uzina Bombardier din Vasteras (Suedia), iar managementul de proiect va fi realizat tot in Suedia. Partenerul local al Bombardier, Electroputere Craiova, va realiza asamblarea finala a trenurilor.
____________________________________________________________
Quote:
Comanda Metrorex de 110 milioane euro pentru 20 de trenuri Bombardier
Compania canadiana Bombardier a anuntat ca va livra operatorului retelei de metrou din Bucuresti, Metrorex, 20 de trenuri in baza unui contract cu o valoare de 110 milioane de euro.
Contractul comercial a fost semnat in luna decembrie 2004, dupa obtinerea avizelor necesare din partea Bancii Europene de Investitii (BEI), care asigura circa jumatate din finantare, au spus surse apropiate afacerii. Partea romana va asigura restul finantarii.
Primele livrari sint programate pentru 2006, fiecare din trenuri avand in componenta sa cate sase vagoane.
Compania Electroputere Craiova va realiza etapele finale ale procesului de asamblare.
Potrivit producatorului, contractul include designul, producerea si livrarea garniturilor de metrou, care vor circula pe magistralele 1 si 3 (Republica - Eroilor - Gara de Nord - Dristor I, cu ramificatie Eroilor - Industriilor).