TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 13 Nov 2019 01:05

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 209 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Mar 2008 17:50 
Pe M2 actual se vine bine, 2-3 minute, dar tot insuficient. M2 ca aglomeratie este un 41 subteran :twisted:
Si o faza ciudata, este sigur sa mearga 2 trenuri unul dupa altul la mai putin de 1 minut ???
Azi am ajuns cu Londra la Eroilor, am coborat si supriza, in spate la semafor era deja un tren :!: , Nicosia. Sistemele de semaforizare permit asemenea apropiere intre trenuri (in tunel zic, ca sigur nu a ajuns in cateva secunde de la Izvor pana la Eroilor :shock:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Mar 2008 23:40 
Da! Pe galben se poate avansa pana la urmatorul semnal.

Ca o nota: Paris inca nu a parasit M2..acum 1 ora l-am luat de la tineretului la victoriei


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 09:59 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 60
La plecarea trenului din statie, dupa ce face cativa metri, uneori se simte o smucitura, ca si cand ar "trece peste o piatra" cu o osie. Nu pot spune ca e ca o frana, doar o smucitura. Se intampla brusc si foarte rapid, dupa care trenul accelereaza normal, si am observat treaba asta de multe ori. Stiti cumva ce poate fi?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 14:52 
Un articol interesant despre primul Bombardier livrat in 2002.
http://www.cfr.ro/jf/romana/0204/dalia.htm


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Apr 2008 23:06 
Acum cca 2 saptamani am luat trenul (1104-2104 Berlin) de la Piata Unirii 1 pana la Eroilor. Am stat in vagonul R2 in dreptul usii 1 a vagonului. In fiecare curba in care intram se petrecea un fenomen ciudat. Din toate imbinarile trenului se auzeau scrasnete. Astazi de dimineata am facut acelasi traseu dar invers, de la Eroilor la Piata Unirii 1. A sosit tot trenul 1104-2104 (Berlin). De data asta am stat in celalalt capat (R1) tot in zona usii 1. Din nou in curbe se auzeau acele paraituri venind de la imbinari. In special din zona imbinarilor stalpilor cu plafonul se auzeau acele scrasnete..

Va rog cei care mai prindeti acest tren in circulatie deplasati-va in vagonul R 1 sau 2 si spuneti-va si voi parerea despre ce ar putea fi. Parerea mea ar fi ca exista probabil o problema la suduri...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Apr 2008 23:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Si la V3A mai noi sau mai vechi se aud diverse zgomote la articulatii insa cand iti dai seama pe ce linie serpuita treceau si cat de solicitate au fost e clar ca nici intretinute ca la carte nu au sanse la asa cale de rulare.

Revenind la starea ramelor de metrou, si la IVA si la Bombardier sunt diferite zgomote ciudate si troncaneli de la starea proasta a liniei, indeosebi pe M1, deci chiar nu e nici o surpriza.

Daca stau bine sa ma gandesc in ce hal sunau vagoanele CFR putin mai sus de statia Campina spre Predeal, iti dadeau lacrimile, orice vagon inclusiv de InterCity. Linie cu denivelari din plin, tangaj si ruliu cum se vede doar pe la teste de rezistenta a materialelor si viteza de 60 km/h. La fel de trist e si cu trenurile bune ce merg prin alte zone ca Moldova sau Oltenia. Linia e praf si pulbere iar vagoanele se hodorogesc rapid.

Din aceste motive daca mai se spune ca si la Metrorex calea de rulare e pulbere nu ma mira nimic. Sa ne amintim doar halul in care era linia spre Depoul IMGB si nici spre depoul Militari nu era prea grozava. Din pacate la noi intotdeauna se aduc vagoane si locomotive noi dar linia ramane in ultimul hal uitandu-se de fapt ca investitia e degeaba facuta daca nu se rezolva problema de baza: calea de rulare bine pusa la punct.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 08:08 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 60
In afara de tangaj si rului, sa nu uitam de celebra problema legata de profilul incompatibil al vechii linii cu roata de BM.
Alta problema incepe sa apara pe linia fara balast de pe M1: incretirea liniei in statii (corugarea). Se aude spectaculos cand trenul opreste in Titan, de exemplu;(dar nu numai in Titan, exista portiuni si in tunel cu sine incretite).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 08:39 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 88
dave wrote:
In afara de tangaj si rului, sa nu uitam de celebra problema legata de profilul incompatibil al vechii linii cu roata de BM.
Alta problema incepe sa apara pe linia fara balast de pe M1: incretirea liniei in statii (corugarea). Se aude spectaculos cand trenul opreste in Titan, de exemplu;(dar nu numai in Titan, exista portiuni si in tunel cu sine incretite).


Zgomotele care se aud in zona articulatiilor provin in general de la burduful care este destul de rigid pentru miscarile destul de ample si bruste pe care le face. Cel mai relevant este la plecarea din Eroilor spre Titan, unde e de mirare cum de nu se rupe.
Legat de uzura ondulatorie, ea este prezenta si se simte pe toata reteaua din cauza ca Metrorex nu executa lucrari de polizare a sinei pentru indepartarea uzurilor (nici nu cred ca are cu ce, n-am vazut nici un utilaj specific). Daca uzurile nu sunt indepartate perodic prin polizare, ele duc la aparitia fisurilor in sina si in final la spargerea ei.
Uzuri ondulatorii sunt prezente si pe toata reteaua de tramvai, inclusiv pe linia 41.
S-ar putea macar inchiria de la CFR un utilaj pentru polizare si intretinere preventiva si costurile ar fi mult mai mici decat cele pentru inlocuirea sinelor distruse.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 09:09 
in teorie asa e, dar nu trebuie sa utiam ca cei care au functii de decizie au alte criterii pentru a lua deciziile; pe ei ii intereseaza prea putin costurile (nu dau din buzunarul lor), ba din contra as zice, le convine sa creasca , astfel incit sa justifice noi investitii chipurile pentru reducerea acestora; si cum aproape orice investitie presupune o licittatie, si cum licitatiile se cistiga asa cum se cistiga, .... e chiar logic sa nu se faca nimic pentru o intretinere eficienta


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 13:33 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 60
Incretirea apare din cauza incompatibilitatii profilelor si a otelurilor folosite. Bine, cauzele sunt foarte complexe si inca se studiaza fenomenul fara a exista un model complet pentru simulari. Solutia cu polizarea sinei este una de inlaturare a efectului, nu a cauzei. Pe vremea vechilor IVE nu am remarcat fenomenul, sau daca exista, nu era asa pronuntat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 14:28 
Vad ca nimeni dintre voi nu a inteles ce am vrut sa zic...

1: problema am observat-o numai la trenul 1104-2104 Berlin. Circul pe acea ruta zilnic si nu am mai auzit niciodata acele crasnete.

2: Nu eram in zona burdufului ci in capatul total opus...adica usa 1.

Stiu si eu zgomotele care deobicei apar in tren, dar va spun dupa parerea mea cred ca exista o problema la imbinari...va rog frumos mergeti cu acel tren si va veti da seama..iar apoi daca puteti reluati tronsonul cu alt tren.

PS: Usa 1 este langa usa de la cabina mecanicilor pe partea stanga a sensului de mers.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 14:44 
Image
Image
Image

Piata Unirii 1

Vilnius in probe 1125-2125


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 21:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 13 Mar 2007 18:49
Posts: 43
Location: Bucurest. S6 Militari
Rama ultima venita in probe a fost folosita putin pe scoala azi. Dar uitandu-ma la ora la care ai facut poza deja se terminase pregatirea. De remarcat ca nu mai a venit cu scaunele imbracate in celofan. Cate rame mai sunt de venit? Oare dupa ce termina si cu numele capitalelor ce nume o sa mai puna, incepe cu orasele din romania? :) Ca nu cred ca toate BM care sunt acum ar face fata numai ele pe toate magistralele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 23:26 
Mai este de venit doar 1126-2126 Sofia din lotul actual. Momentan nu mai este nici o comanda si nici macar vreo licitatie in planul apropiat. Deci din ceea ce se observa, noul racord se va baza in mare parte pe parcul actual.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 23:39 
Nu cred ca se va trece pe M1 in totalitate pe BM nici dupa venirea sofiei. Asta ar insemna ca roma si madrid sa se intoarca pe M1. Deci am ajunge la un parc circulant de 22 trenuri. Pt un traseu desfasurat cu 43 de opriri cu intervale de 3-4 minute la ora de varf nu s-ar face fata fizic cu 22 de trenuri.
In conditiile in care aceleasi trenuri nu pot circula zi de zi de dimineata pana seara, 1 tren "blocat" in sectorul Republica - Pantelimon si capatul de la dristor unde 1 tren stationeaza minim 6 minute la ora de vf si ajunge pana la 20 in afara orelor de vf...plus ca vor mai fi revizii, reparatii etc...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008 08:34 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 88
Marian Andrei wrote:
Ultimul cam cand vine ?

Deci inseamna ca vom ramane cu M1 si M2 Bombardier si M3,M4 cu IVA.
Probabil noua comanda va fi data dupa punerea in functiune a M3 (Industriilor - Linia de Centura) pentru a se da o comanda de cel putin 16 trenuri.


Merg in fiecare zi pe distanta mare pe M1 si am observat ca ieri erau vreo 6 IVA in circulatie, deci si dupa ce se intorc Roma si Madrid tot vor mai circula IVA. Doar in cazul in care tot lotul de 26 va veni pe M1 vor disparea, probabil, IVA de pe aceasta linie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008 12:56 
1125-2125 Vilnius este inca in probe pe M2, l-am vazut azi la Unirii. Se pare ca a avut ceva probleme pentru ca a fost BM-ul care a stat cel mai mult in probe.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008 16:32 
1125-2125 Vilnius a sosit LUNI in Bucuresti iar de marti este in probe..adica de 2 zile..probabil te referi la un alt tren. Oricum cel mai "longeviv" din acest punct de vedere ramane 1121-2121 Dublin care a bifat peste 2 luni de probe, acesta venind in subteran pe 6 Decembrie si aparand la traseu undeva spre sfarsitul lui februarie. (nu stiu exact ziua primei zi cu calatori)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008 16:58 
Offline
User avatar

Joined: Mon 07 Apr 2008 14:23
Posts: 18
Location: Bucuresti
freyutz wrote:
Oricum cel mai "longeviv" din acest punct de vedere ramane 1121-2121 Dublin care a bifat peste 2 luni de probe, acesta venind in subteran pe 6 Decembrie si aparand la traseu undeva spre sfarsitul lui februarie. (nu stiu exact ziua primei zi cu calatori)


Dublin a intrat pe traseu Sambata 9 februarie. I-am facut si poza atunci


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008 21:58 
La ora 17:45 Vilnius era in probe in statia Eroilor. A stationat vreo 4 minute in statie si la primul vagon vreo 4 persoane se tot uitau la ceva nedumeriti...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Apr 2008 00:04 
Se face scoala pe el...Am prins si eu azi Vilnius-ul la Eroilor dar a trecut repede si in pozele care le-am facut apare miscat rau si nu se observa numarul sau numele...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Apr 2008 00:07 
Azi in jur de ora 14 am luat de la Piata Unirii 2 pana la C-tin Brancoveanu trenul 1013-2013 Irisul...in jurul orei 21:15 tot prin statie C-tin Brancoveanu acesta a trecut, tranzitand aceasta statie pe el fiind arborata inscriptia "Fara calatori" In salon nu era lumina deloc iar mecanici erau decat 2 (Probabil mecanicul + ajutorul)

Dupa ce a iesit din statie la trecerea peste macaz s-au auzit niste scartaieturi. Posibil ca trenul sa fi plecat la schimbarea bandajelor in Depoul Pantelimon. Nu sunt sigur de aceasta informatie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008 17:02 
Maine sau cel tarziu poimaine Vilnius 1125-2125 va intra la traseu.

Pana Duminica este asteptata in depou si ultima garnitura Bombardier. Sofia (1126-2126) va intra si va ramane in depou cateva zile pana la startul probelor pentru probele in regim de stationare, verificarea softului si o revizie. Dar cum vine Pastele probabil vom avea ceva mai mult de asteptat.


Dupa cum spuneam de Vilnius, acesta si-a terminat astazi probele si se va colanta in cursul zilei de azi/maine.

Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Apr 2008 11:05 
Intr-adevar 1125-2125 este la traseu de azi pe M2.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Apr 2008 21:22 
Offline

Joined: Mon 21 Apr 2008 21:28
Posts: 3
Location: Bucuresti
Azi in jurul orei 19:30, in statia Mihai Bravu, garnitura Haga (1117&2117) a trecut prin statie fara sa opreasca si avea afisat "FARA CALATORI". :? Inauntru erau cei 2 mecanici si 2 paznici. :!:

Ori i s-a intamplat ceva garniturii, ori cei de la Metrorex au mai angajat un mecanic care trebuie scolarizat.
Dupa parerea mea Haga (1117&2117) era pe post de garnitura scoala astazi. :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Apr 2008 23:26 
Daca erau doar cei 2 mecanici cine facea scoala? :D deobicei cand se face scoala sunt prezenti si reprezentantii Bombardier. (Cei in veste portocalii)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 May 2008 23:04 
Sofia este de ceva timp in probe, mai stie cineva ceva, a iesit in traseu ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 May 2008 23:11 
Nu a contorizat toti KM de probe inca. mai avem de asteptat maxim 1 saptamana pana ce se vor termina probele, se va face predarea si se va colanta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 May 2008 16:38 
Pe M2 inainte de Piata Victoriei 1 s-a modificat anuntul vocal astfel incat nu se mai anunta legatura cu magistrala 1 si 3, ci cum este corect, doar Magistrala 1.


Revin tot cu o nota tinand cont de anuntul vocal. La unele trenuri exista probleme la instalatia de anuntare automata astfel incat exista cazuri cand la inchiderea usilor nu se mai aude atentionarea de inchidere si nici tiuitul specific. Unele anunturi ale statiilor pornesc de la jumatatea inregistrarilor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Jun 2008 23:38 
Un BM in zona IMGB...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 209 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group