TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 17 Nov 2019 14:11

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 209 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Jun 2008 00:02 
BM in remiza de la Gara de Nord 1 si interior de BM gol


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Jun 2008 10:57 
Vineri, Sofia era din nou in probe pe M2. Aseara Europa facea probe pe M1, probabil a suferit niste reparatii...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Jun 2008 14:07 
Si 1102-2102 Bucuresti a facut ieri probe.

Bandaje noi probabil. Sofia da intradevar este in probe.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Jun 2008 00:08 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 83
S-au schimbat niste rulmenti pe la reductoare :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Jun 2008 00:10 
Deci au fost trenurile 01 si 02. Vor urma si celelalte?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Jun 2008 00:18 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 83
Da inclusiv cele de pe M2


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Jun 2008 00:32 
Cele de pe M2 sunt aduse tot la Pantelimon pt asta sau se va face lucrarea in IMGB?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Jun 2008 00:34 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 83
Toate se fac la IMGB


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Jun 2008 22:46 
De astazi 27 iunie 2008 garnitura 1126-2126 Sofia a intrat in circulatie pe Magistrala 2. Dupa cum este programul garnitura 1108-2108 Madrid s-a intors pe Magistrala 1.

Odata cu trenul Sofia s-a incheiat seria BM-urilor noi. Va urez calatorie placuta cu aceste trenuri care ne vor servi 30 de ani de acum inainte!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jun 2008 21:47 
Sofia 1126-2126 la statia Constantin Brancoveanu astazi si 1108-2108 Madrid la Eroilor inapoi pe M1.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jul 2008 12:47 
1123-2123 Talin s-a intors pe M1 odata cu reducerea de parc. Posibil si 1124-2124 Riga sa se intoarca in curand si astfel pe M2 vor ramane 20 trenuri iar pe M1 vom avea 24 trenuri.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jul 2008 14:39 
Si 1124-2124 Riga a intrat pe M1. Posibil vara asta pana la 15 septembrie sa apara si ceva flori prin rotatie pe M1.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jul 2008 23:35 
1123-2123 Talin in statia Piata Unirii 1 linia 2
1124-2124 Riga in statia Piata Unirii 1 linia 1

De la data de 15 septembrie doua capitale vor reveni iar pe M2 refacandu-se parcul iar abea atunci este posibil sa mai vedem IVA pe M1. Exista totusi sanse infime de a le mai vedea si vara asta in functie de rotatia florilor, reparatii, rezerve, inspectii


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Sep 2008 22:42 
1123 Talin si 1124 Riga au revenit pe Magistrala 2 de astazi urmand ca de maine Depoul IMGB sa scoate 20 de ture pe M2 in loc de 18 cat au fost in aceasta vara.

Pe magistrala 1 locul celor 2 va fi luat de 2 rame ASTRA iar suplimentarea de parc se va face prin alte 2 rame IVA asa ca cel putin pana vara viitoare vom mai vedea ASTRA pe Magistrala 1


In poza 1124 Riga in statia Piata Victoriei 1


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Sep 2008 22:45 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 83
Dupa ce au stat 6 luni nemiscate , s-au umplut diferiti microcontacti de pe la ea de praf si sa vezi defecte de acu in colo ne omoara :(


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Oct 2008 23:20 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 60
Pana la urma, ce profil se foloseste la Movia acum? STAS sau P8-ul original?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Oct 2008 12:05 
Rotile sunt P8. Linia pe M2 a fost adaptata la profilul rotilor de BM dar pe M1 inca este linia pe profil STAS cel putin deocamdata.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Nov 2008 21:16 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 60
Stiu ca BM-urile merg mai incet cand sunt pline ochi. La ce greutate pe osie se reduce viteza maxima de la 80 la 60km/h? La vechile IVE, cand erau pline ochi, erau conduse mai incet, sau se tinea cont doar de placutele indicatoare de viteza?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Nov 2008 23:37 
La BM se calculeaza nu numai greutatea efectiva pe osie ci si alti parametri cum ar fi curbe si raza lor, inclinatii, greutate, distribuirea greutatii in tren. Dar intradevar trenul este limitat la 60km/h automat.

La IVA cand sunt pline ochi se merge intradevar mai incet dar chiar si cu limita de 80km/h pe tunel IVA nu merg cu aceasta viteza si ruleaza undeva intre 65-70 km/h. Rareori doar cand sunt cu intarziere se mai trece de 70-75 km/h.

Deasemenea la IVA in cazul avarierii unei perne de aer trenul ruleaza cu 30km/h pentru evitarea tangajului care poate depasi limitele normale.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Nov 2008 18:48 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 83
Daca mecanicul stie lucrul asta , de obicei cu asemenea defect se retrage in depou pentru remediere
La BM cintarirea se face doar pentru frinare la o incarcare prea mare (8 pers/m patrat) viteza este limitata la 60Km/h


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Nov 2008 22:46 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 60
Sa inteleg ca BM-ul plin ochi nu poate frana in conditii de siguranta de la 80km/h?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Nov 2008 23:53 
Poate frana in conditii de siguranta dar n-ar fi recomandat pentru pasageri sa se intample asta. BM-ul are un sistem de franare total diferit de cel de la IVA, mult mai performant si nu ar vrea nimeni sa ajunga toti calatorii in cabina la mecanic. Glumind desigur :P


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Nov 2008 23:55 
freyutz wrote:
BM-ul are un sistem de franare total diferit de cel de la IVA, mult mai performant si nu ar vrea nimeni sa ajunga toti calatorii in cabina la mecanic. Glumind desigur :P


Poate fi simtit zilnic in statia Izvor spre Unirii cand trenul se opreste brusc dupa intrarea in statie :) 8-)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Nov 2008 08:58 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 60
Ok.Deci, pentru a pastra o distanta de franare mica, atat la 60km/h, cat si la 80km/h, cnd trenul e gol, de la 80km/h franeaza mult mai puternic, iar cand trenul e plin, se prefera sa franeze mai "dulce", dar de la o viteza mai mica?
D.p.d.v. al capacitatii de transport al sistemului, sa reduci viteza maxima exact la orele de varf inseamna sa reduci capacitatea de transport exact cand ai mai multa nevoie de ea. In intervalele neaglomerate, cand sunt putine trenuri in circulatie, nu mai conteaza prea mult ca ai viteza maxima mare. Viteza mai mica inseamna sa ai un numar mai mare de trenuri in circulatie, ca sa poti mentine intervale decente intre trenuri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Nov 2008 16:01 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 83
De fapt in permanenta este cintarita greutatea vagonului cu ajutorul a 2 perne in diagonala si in functie de greutate sporeste sau micsoreaza forta de frinare cu cit este mai greu trenul cu atit frineaza mai tare , e logic nu?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Nov 2008 20:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Sunt de parere ca la Bombardier nu este problema franarii cat a cum este ea comandata: ATO nu are distante de franare "flexibile" si atunci trenul trebuie sa reduca viteza sau sa opreasca pana la reperul (baliza) urmatoare. Din pacate cam orice vehicul (feroviar sau nu) are o limita legata de distanta de franare in siguranta. Sigur ca se poate aplica o franare mai puternica sau mai slaba in functie de necesitate, dar aplicarea unei frane puternice uzeaza.

Oricum, compromisul nu e atat de rau. Daca trenul ar accelera cu 25% mai repede pentru a prinde viteza si ar frana cu cel putin 35% mai mult pe acceasi distanta, senzatia nu ar fi deloc placuta cu toate ca viteza s-ar atinge. E adevarat ca sunt si portiuni pe care viteza de 80 km/h poate fi atinsa si la incarcare maxima pentru ca distanta dintre statii este suficient de mare, dar realitatea este ca sunt sub 10 portiuni pe toate magistralele de metrou din Bucuresti unde ar fi posibil, asa ca in final e greu de spus daca e chiar atat de rau ca nu se "forteaza" mai mult.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Nov 2008 22:12 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 60
bygy007 wrote:
De fapt in permanenta este cintarita greutatea vagonului cu ajutorul a 2 perne in diagonala si in functie de greutate sporeste sau micsoreaza forta de frinare cu cit este mai greu trenul cu atit frineaza mai tare , e logic nu?


Da, logica e similara cu cea a repartitorului de automobil pentru frana spate.
Insa nu intelegeam relatia intre greutatea trenului, frane si viteza maxima limitata. Nici asa nu mi-e prea clar de ce nu se poate frana la fel de bine de la 80 la ora cand trenul e incarcat, si trebuie limitat la 60km/h. Probabil sunt doar considerente pur economice, nu tehnice?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Nov 2008 22:41 
dave wrote:
Nici asa nu mi-e prea clar de ce nu se poate frana la fel de bine de la 80 la ora cand trenul e incarcat, si trebuie limitat la 60km/h. Probabil sunt doar considerente pur economice, nu tehnice?

Valabil pentru orice misca: cu cat viteza de deplasare e mai mare, cu atat spatiul de franare (poti intelege prin asta distanta parcursa dintre prima apasare a franei si locul unde vehiculul s'a oprit complet) este mai mare. E clar ca la 30 km/h poti opri in 100m (de vreo 10 ori...) pe cand la 300 km/h nu iti ajung 100m pt oprire...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Nov 2008 23:19 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 83
Chestia cu viteza este cind sint mai mult de 1 vagon cu frina defecta (izolata)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Nov 2008 08:59 
S-a remarcat ca o forta de franare medie este prea mare cand vagonul este gol si insuficienta cand vagonul este plin. Primul pas a fost instalarea selectorului gol - incarat. Pentru ca vagoanele cu pasageri sunt rareori absolut goale sau pline, s-a introdus franarea proportionala cu incarcatura, de aceea este "cantarit" vagonul.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 209 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group