TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 20 Nov 2018 14:24

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 267 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next
Author Message
 Post subject: Ramele IVA - Astra
PostPosted: Mon 12 Mar 2007 15:45 
Producator: Intreprinderea de Vagoane Arad IVA ( Astra Vagoane Arad)

Caracteristici principale:

Tip vagon: rama electrica cu 2 vagoane motoare
Carcasa: otel
Nr locuri: 32 + 32 locuri
Viteza maxima: 80 km/h
Operator: METROREX Bucuresti
In functiune: din 1978

Image
Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Mar 2007 15:12 
Cu ocazia a nu stiu ce spectacol de teatru in statia Unirii 1 am reusit sa pozez cateva Astre...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Mar 2007 15:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Sa vorbim putin si despre rama albastra dintr-una din pozele lui Ciordescu. A fost modernizata de Faur, avand instatlatii similare cu cele ale Bombardierului... dar oamenii de atunci (care lucrau la metrou) nu s-au aratat prea fericiti ca vor exploata un tren cu computer de bord si care, mai mult, putea fi controlat si de la dispecerat. Asa ca in 2002 (la cativa ani dupa modernizarea ramei albastre) s-au adus Bombardierele (cu comisoanele de rigoare), cand Faur putea produce niste trenuri la fel de bune.

Revenim la Astrele noastre...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Mar 2007 15:53 
Mai existia rame de acel tip albastru ? Au circulat vreodata ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Mar 2007 16:41 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Da, au circulat, dar cei care au lucrat pe ele au zis ca nu se pricep la tehnologia de pe ele.
Bucurestiul ar fi putut avea 50 (cel putin) de rame modernizate la Faur care aveau aceleasi performante cu Bombardier, singurele diferente fiind ca nu se putea trece dintr-un vagon in altul si ca costau de vreo cateva ori mai putin. Dar nu s-a vrut!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Mar 2007 16:54 
Foto: ghettojames

Fantastica imaginea!!!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 May 2007 15:54 
Sa mai vedem cateva detalii de Astra, prins azi pe M3.
Partea 1


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 May 2007 15:55 
Partea 2


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 May 2007 13:05 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 61
Salutare. Uneori, observ urmatorul fenomen cand circul cu trenurile IVA. Si anume, trenul se urneste din loc pentru a pleca din statie, si apoi se aude un pocnet sec (probabil disjunctorul?) si franeaza usor. Apoi se aude un trosnet mai infundat (rearmarea disjunctorului?) si in cateva secunde incepe sa accelereze. Iar, acel pocnet sec, aceeasi franare usoara... intr-un ciclu care poate tine si cat distanta intre 2 statii, trenul accelerand foarte greu. Pentru ca fenomenul e relativ frecvent, m-a facut curios si m-am gandit ca cineva poate stie ce se intampla de fapt.
Ar putea avea legatura cu instalaia Indusi? Adica, atunci cand fiecare talpa a fiecarei rame trece prin dreptul unui inductor care nu merge bine, sa apara acea franare? totusi nu franeaza pana la oprire!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 May 2007 14:27 
Ai presupus foarte bine...ceea ce simti s-ar traduce in schimbarea treptei de viteza pe o pozitie superioara. Ti-as recomanda o plimbare in ultimul vagon langa usa mecanicului sa experimentezi corelarea dintre fenomenele prezentate si cuplarea contactelor!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 May 2007 21:16 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 61
Ciordescu, poti sa detaliezi un pic?
De ce ar trebui ca schimbarea treptei sa produca deconectarea disjunctorului si usoara franare?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Sep 2007 11:50 
Legat de cate astfel de rame au existat, informatiile sunt contradictorii. S'B-Atlas afirma ca ar fi fost 251 rame, cu numere dela 001 la 251.
Pe celalalt forum se afirma ca au fost mai multe, lucru pe care si eu l-am observat. Cred ca au fost 254 in total, 251 fiind probabil ramele in circulatie, restul fiind poate transformte in utilitare.
Eu am vazut 252 si 253 si cred ca si 254 (era un tren din 3 rame). Sau poate era 251-252-253 intr'o ordine pe care nu mi-o amintesc. Oricum, pana la 253 am vazut sigur, iar cineva de dincolo spunea ca a vazut 252.

In general, ramele noi intrau in functiune prima data pe linia M2.

Prima rama vopsita in rosu din fabrica a fost probabil 150 sau 151, mai curand ultima.

Undeva de pe la numerele 12x au inceput sa scrie deasupra numarului, cu un font mai mic, initialele REM. Nu stiu daca insemna Rama Electrica de Metrou, denumirea oficiala a unei rame de acest tip, sau daca era Regia de Exploatare a Metroului, devenita mai tarziu Metrorex (Metroul lui Rex 8) ). Cel mai mare numar scris asa pe care l-am vazut a fost 146, dar cred ca si urmatoarele 3-4 erau tot galbene.

Cele doua vagoane care compuneau rama aveau acelasi numar si o litera: A sau B, ca vagoanele bi-directionale din Frankfurt/Main. Conform materialului tehnic prezentat in revista Modelism, pantograful este situat intotdeauna pe vagonul A al ramei.
Am vazut insa undeva prin anii '90 o rama compusa din vagoane cu numere diferite (ceva cu 029, dar nu sunt sigur de numar).
Prima rama albastra pe care am vazut-o cred ca avea numarul 128. Mi s'a parut ciudata atunci aceasta schema de culoare.

Incepand dela ramele rosii s'au modificat si barele din interior, aparand o bara pe centrul vagonului, de-a lungul acestuia.

Pe celalalt forum au fost prezentate poze cu rame cu fata convexa si concava. Observasem vag aceasta diferenta dar nu i-am acordat atentie, asa ca n'as putea spune incepand dela ce rame erau intr'un fel si care erau altfel. Poate cei care merg mai des cu metroul ar putea spune, daca inca invazia bombardatoarelor nu s'a incheiat complet.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Sep 2007 20:31 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 20:21
Posts: 24
Location: Bucuresti(Sector6); Galati
o veste destul de trista pentru iubitorii ramelor IVA :cry: azi la ora 16.00 cand plecam de la servici, am vazut din 137 2 trailere cu rame galbene IVA taiate.... Asadar incepe si masacrarea lor :cry:
Cred ca erau 2 vagoane (1 rama completa).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Sep 2007 21:16 
autob368 wrote:
Asadar incepe si masacrarea lor


Mai bine zis continua, ca IVE/Astra s-au taiat o gramada in 2002-2004 cat au sosit Bombardierele pe M2 si se taie din nou de prin iarna lui 2006 cand au inceput sa vina Bombardierele pentru M1/3.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Nov 2007 20:09 
Tocmai am stat de vorba cu cineva de la Metrorex si mi-a spus ca Alstom va moderniza cateva IVA pentru M3. Are cineva mai multe amanunte?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Nov 2007 20:51 
Probabil se vor moderniza pentru Industriilor>Linia de Centura cu care se lauda ca se va da in folosinta anul viitor. Dar daca le modernizeaza ca pe cele de pe M4 care merg cu usile deschise si mereu sunt incidente cu ele (nu de putine ori am ramans pe intuneric sau am simtit miros de ars) mai bine le lasa asa.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Nov 2007 23:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Ar fi bine sa le dea in traseu pe cele albastre, refacute de FAUR. Hala de la Dep. Militari e plina cu asemenea rame. Dar cum Faur nu e Alstom, si depoul e al Alstom-ului... probabil se va gasi alt motiv de pompat bani, adica modernizarea vagoanelor IVA.
O asemenea lucrare ar fi putut sa o faca si Metrorex (daca nu concesiona Dep. Militari Alstomului).
Stau si ma gandesc cum vor arata ramele modernizate... cu putin efort, s-ar putea face rame in care sa se treaca dintr-un vagon in altul (adica intre A si B).

Marian Andrei wrote:
Dar daca le modernizeaza ca pe cele de pe M4 care merg cu usile deschise

Atat IVA, cat si Bombardier pot circula cu usile deschise! Pe bord exista un buton numite ,,Mers pe proprie raspundere" care, tinut apasat, permite trenului sa mearga cu usile deschise. La fel se intampla si cu vagoanele V3A noi, doar ca acolo butonul poarta inscriptia ,,Avarie".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Nov 2007 08:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 105
Location: Bucuresti
Dr2005 wrote:
Atat IVA, cat si Bombardier pot circula cu usile deschise! Pe bord exista un buton numite ,,Mers pe proprie raspundere" care, tinut apasat, permite trenului sa mearga cu usile deschise.


Asta am inteles, dar in conditii exceptionale, nu intr-o calatorie normala - asa cum a patit Andrei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Nov 2007 23:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 263
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Marian Andrei wrote:
Probabil se vor moderniza pentru Industriilor>Linia de Centura cu care se lauda ca se va da in folosinta anul viitor. Dar daca le modernizeaza ca pe cele de pe M4 care merg cu usile deschise si mereu sunt incidente cu ele (nu de putine ori am ramans pe intuneric sau am simtit miros de ars) mai bine le lasa asa.


Cel putin in situatia actuala, improbabil sa se modernizeze ramele IVA pentru M3 Industriilor-Linia de Centura, poate doar in perspectiva extinderii M4 sau pentru suplimentari pe M1/M3. Si asta deoarece: sunt montate sau se monteaza echipamente de control si comanda a circulatiei, aparate de cale si alte elemente pentru Movia. In al doilea rand, se mentiona si aici pe forum despre intentia de a achizitiona inca cateva rame Bombardier pentru M3 dar cel putin nu se va acoperi necesarul de rame in circulatie, ci vor functiona inca pe M3 cateva Movia si mai multe IVA. Cum vor circula pe aceeasi magistrala, este poate mai predictibil sa fie modernizate cateva rame IVA in acest scop.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Nov 2007 12:28 
Offline

Joined: Fri 30 Jun 2006 09:53
Posts: 128
Cred ca le vor moderniza pe toate care le au... Pentru ca pe M1 abia fac fata cu cele 19 capitale existente... Si mai sunt doar 7 de venit, din care 6 pt M3 Industriilor-Policolor


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Nov 2007 18:03 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 93
Nu sunt 19, sunt doar 16 (2 sunt pe M2 si 1 in probe) plus inca vreo 6-7 IVA. Asa ca cel mai probabil, restul de BB pana la 26 va intra tot pe M1 pentru a fi full BB. Pe M3 vor fi IVE la care probabil o sa le puna transpondere si tot ce mai e nevoie pentru a circula pe portiunea comuna cu M1.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Nov 2007 12:44 
Offline

Joined: Fri 30 Jun 2006 09:53
Posts: 128
Am uitat de cele 2 care merg pe M2 dar Lisabona este in exploatare de mai bine de o saptamana. Acum Bratislava e in probe, asa cum am scris la topicul dedicat bombardierelor. Deci 18 plus niste IVA care nu fac fata la orele de varf.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Nov 2007 17:34 
18...din care 1-2 stau in depou, si 1-2 mai au RT1 etc.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Nov 2007 19:04 
Astia nu au pus Bombardier nici pe m1 integral si deja se vorbeste de m3 cu movia...sigur vor moderniza IVA...stiti ca sunt deja acelea vopsite in schema alstom (2 stiu eu sigur gata dar nu stiu daca s-au modificat si echipamentele electronice)

Cat despre ramele albastre...ei bine...cred ca voi fi cel mai fericit om daca le voi vedea la traseu...asta ar insemna inca cel putin 2-3 ani cu IVA :D :D


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Nov 2007 19:20 
Macar sa le scoata pe cele albastre si sa taie cazaturile actuale. Vreo sansa sa iasa vreodata ? Si fara grafitti :x


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Nov 2007 21:53 
Si alea au grafitti cateva din ele...oricum...daca ati fost atenti..unele IVA nu sunt cazaturi..este un tren care cel putin pe interior are vopseaua si mocheta veche...acea vopsea culoarea mustarului si mocheta care de fapt este un linoleum...si paradoxal nu se vad semne de uzura la sasiu (rugina pe langa usi si la stalpii principali) ca in cazul altor rame...

nu stiu sigur trenul...am circulat azi cu el dar parca are in componenta rama 244...dar nu bag mana in foc...cand vad am sa scriu aici


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Nov 2007 23:10 
Dupa cum am promis in legatura cu prezentarea ramei vechi ce am observat-o:

Numarul ramei: 236A

Image


Interiorul-se observa schema de culoare originala si neafectata de baietii cu spray si linoleumul de pe jos

Image


Un sticker ce nu l-am mai vazut si pare foarte vechi...dovada ca rama aceasta nu a mai iesit de mult la traseu:


Image


Scuzati calitatea pozelor...sunt facute cu un telefon...dar sunt acceptabile si oricum le-am facut ca idee poate cineva zice ca aberez :P

Crede cineva ca in final in ramele albastre se va auzi vreodata:
"Atentie se inchid usile! Urmeaza statia Linia de centura cu peronul pe partea stanga!" :?: :?: :?: :?:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 09 Dec 2007 03:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
075A pe M4. Observati de cata ,,intretinere" are parte :( Pe usa cabinei scria ,,REM075".
Interesant e ca trenul respectiv avea ca mecanic asistent... o femeie :!: :shock: Pacat ca e singura magistrala unde asistentul nu intoarce trenul... atat la Gara de Nord 2, cat si la 1 Mai trenul pleaca inapoi in traseu de la aceeasi linie la care soseste.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 09 Dec 2007 10:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 13 Mar 2007 18:49
Posts: 45
Location: Bucurest. S6 Militari
Nu ai mai vazut femei ajutor? Au venit de cateva luni cateva femei care au fost repartizate la mai multe echipe. Eu stiam doar 2 femei ajutor de multi ani in metrou. Pe M4 exista doar 2 ture pe zi ( doar 2 trenuri) si acelea merg oricum singur. Se apasa doua butoane si trenul pleaca.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 09 Dec 2007 12:33 
Iata si o IVA vopsita cu grafitti de sus pana jos. Abia se vad usile si geamurile.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 267 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group