TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 29 Mar 2020 16:05

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 267 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Nov 2008 23:35 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 83
daca frinarea este prea brusca sau exista vaselina pe linie (exista ungatoare care lubrifiaza rotile in special in curbe) SI ROATA SE BLOCHEAZA apare fenomenul de locuri plane sau suprafete drepte , acest sistem impiedica formarea acestora , la demaraj impiedica invirtirea rotii in loc


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Nov 2008 23:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7903
Marian Andrei wrote:
Deci mi se raspunde la o intrebare la care caut de mult raspuns - la metrou exista patinaj.


Asta se intampla la toate vehiculele feroviare... de la tramvaiele de pe diorama ta si pana la locomotive.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Nov 2008 09:03 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 60
In legatura cu acel tablou Icret... Imi aduc aminte ca in el ajung parca 2 tevi de cupru (ca la aerul conditionat) si din el se aude un fel de tiuit INAINTE de plecarea trenului din statie. Ce e in acel tablou?
O alta chestie: vad in poze "coborare captatoare I,II,III". Patinele de captatoare se pot actiona? credeam ca doar pantografele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Nov 2008 15:26 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 83
dave wrote:
In legatura cu acel tablou Icret... Imi aduc aminte ca in el ajung parca 2 tevi de cupru (ca la aerul conditionat) si din el se aude un fel de tiuit INAINTE de plecarea trenului din statie..

http://forum.transira.ro/files/pc060011_273.jpg cred ca la asta te referi nu? este cutia sistemului I60 (insusi) sistem de siguranta , opreste trenul daca nu a vazut mecanicul semnalul rosu o explicatie cum functioneaza gasesti aici http://en.wikipedia.org/wiki/Punktf%C3% ... influssung
dave wrote:
O alta chestie: vad in poze "coborare captatoare I,II,III". Patinele de captatoare se pot actiona? credeam ca doar pantografele.

acele butoane actioneaza coborirea captatorilor in caz de avarie , asta cit timp are aer in instalatie , au un cilidru pneumatic care actioneaza asupra sistemului


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Nov 2008 09:27 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 60
Multumesc frumos pentru explicatii, bygy! Nu ma gandeam ca acolo e instalatia indusi. Dar nu toate ramele au acel tablou! la altele, se pare ca e in alta parte.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Nov 2008 21:44 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 83
da in cabina in vagonul A in partea dreapta


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Feb 2009 01:57 
Postez mai jos niste fotografii cu rame IVA.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Mar 2009 01:10 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 83
cele cu tiristoare erau albe cu rosu doar 2 sau 3 rame s-au facut , oricum este o diferenta foarte mare intre tiristoare si tranzistoare (IGBT)
http://en.wikipedia.org/wiki/IGBT_transistor
, tiristoarele in curent continu, trebiesc stinse, acest lucru se facea cu un al doilea tiristor cu un condesator , ansamblul devine mult mai mare si oricum este cu totul alta tehnologie la ora actuala (calculatoare complexe) http://www.smartfinancial.ro/smartfinan ... din+madrid care nu se compara cu cele vechi


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Mar 2009 09:05 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 60
Tiristoarele au aparut cu muuult timp inaintea tranzistoarelor (MOS-uri si IGBT-uri). Acum 15 ani nici nu se visa la tranzistoare de mii de volti si sute sau mii de amperi. Istoric vorbind, multa vreme s-au construit invertoare si convertizoare numai cu tiristoare, cu scheme foarte complexe de comanda cu TTL-uri si cel mult un procesor Z80 (nu existau nici DSP-uri). Aparitia microcontrollereror si a DSP-urilor, precum si a tranzistoarelor de tensiune si curent de mii de volti/mii de amperi a facut ca un invertor mare cat un frigider sa poata fi construit in volumul unui cuptor cu microunde.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Mar 2009 10:50 
Exista doar 2 astfel de rame parcate la momentul de fata in Dep Militari.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Mar 2009 16:59 
Offline
User avatar

Joined: Fri 15 Aug 2008 09:47
Posts: 21
Revin cu 2 fotografii: una anterioara anului 1989, gasita pe internet...Din cate se poate observa este vorba de un TEM format din 2 REM-uri, in statia Timpuri Noi... a doua prezinta modul de transportare a ivelor de la ASTRA ARAD la Metrorex...
INTREBARE: de ce se transportau ivele pe vagoane platforma? din cate am observat nu aveau boghiuri...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 06 Apr 2009 03:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7903
Se pare ca ramele IVA inca sunt lasate prada grafferilor, care probabil le picteaza nestingheriti chiar la Linia de Centura sau prin zona, la cat de mult personal Metrorex e acolo...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 06 Apr 2009 03:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7903
227A... din interior, ca daca va arat exteriorul, va ingorziti.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 06 Apr 2009 03:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7903
Si 227B, murdarit rau :(


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 06 Apr 2009 09:58 
Nu sunt facute la linia de centura acele rame...134 este asa de ani de zile...iar despre 227 este intradevar foarte mazgalit.
Cel mai napastuit tren dupa parerea mea este 231-115-213...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Apr 2009 09:22 
Offline

Joined: Fri 20 Apr 2007 11:08
Posts: 6
Are cineva poze cu garnitura Astra modernizata de Alstom? Era prezentat un model alb cu cateva luni in urma ca alternativa ramelor Bombardier.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Apr 2009 17:24 
Prea multe poze nu exista cu noua rama. Ea este in conservare in momentul de fata.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Apr 2009 18:12 
Offline

Joined: Fri 09 Nov 2007 19:15
Posts: 102
Location: BUCURESTI
Aceasta rama este functionala sau este doar de model ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Apr 2009 18:39 
Este functionala pentru ca la partea tehnica inca nu s-a umblat deloc.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Apr 2009 18:49 
Din pacate acest proiect este mort din start din cauza ca mai devreme sau mai tarziu mai sosesc 26 trenuri Bombardier pentru ca licitatia va avea loc destul de curand. Oricum aceasta modernizare a fost facuta fara prea mult interes, la ora actuala nu stiu sa existe macar o rama modernizata complet si functionala. :(


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Apr 2009 19:36 
Nu vor veni bombardiere. Nu stiu de unde stii de aceasta licitatie. Licitatia trebuia sa fie in februarie dar a fost anulata.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Apr 2009 05:19 
Offline

Joined: Fri 20 Apr 2007 11:08
Posts: 6
freyutz wrote:
Nu vor veni bombardiere. Nu stiu de unde stii de aceasta licitatie. Licitatia trebuia sa fie in februarie dar a fost anulata.


De ce s-a anulat? Poate se va relua licitatia, nu?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Apr 2009 13:16 
Offline

Joined: Fri 05 Sep 2008 03:17
Posts: 7
Location: Galati
Desi poate nu conteaza asa de mult, parerea mea este ca nu trebuie neglijata productia interna, respectiv in cazul de fata, ramele IVA. Daca cu o suma mai mica de bani decat cea necesara achizitiei unei rame noi, indiferent de marca, o rama IVA poate fi adusa la zi din punct de vedere tehnologic, poate si cu unele modificari de design, aceasta oportunitate nu trebuie neglijata.
Hai sa fim sinceri, IVA-urile chiar arata mai bine ca Bombardierele, dar sunt prea imbatranite tehnologic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 May 2009 22:02 
Nou tren iesit astazi din RK si activat dupa mai bine de 5 ani de zile de conservare:

218-176-207

in 207 se gaseste o veche harta a M2.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 May 2009 22:15 
Cred ca totusi a iesit de ieri, am mers intre Gorjului si Politehnica si prea mirosea a nou, nu m-am uitat la numar dar am observat hartile model vechi si curatenia (care din pacate nu cred ca va tine prea mult) :evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 May 2009 22:21 
Ieri am stat de 2 ori sa vad toate turele de pe M3. Probabil iti mirosea 013-070-020 care a circulat ieri si este tot recent venit din RK.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 May 2009 22:34 
De-abia venit de la RK, dar plin de grafitti. :evil: :x :evil: :x


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 May 2009 22:56 
La RK se curata doar botul vagoanelor de capat. Pe unele trenuri sunt desene chiar din 2003-2004. Am observat ca de la o vreme pe luna ies cam 1-2 trenuri noi reactivate si cu RK facut. Pana acum avem ~6 trenuri pe 2009.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 May 2009 23:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Se mai curata si interiorul, da bineinteles ca exista imediat idioti care sa se semneze.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 May 2009 02:05 
Interiorul si echipamentele de dedesubt da. Ma refeream doar la carcasa exterioara.

Interiorul si cutiile de sub vagon sunt revopsite in intregime.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 267 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group