TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 12 Dec 2019 19:31

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Sun 26 Oct 2008 23:14 
Probabil stiti cu totii ca in Arad exista garate numeroase rame de metrou. S-a discutat mult pe seama lor si s-au facut unele aprecieri. Totusi pe baza unor informatii pe care le am in legatura cu lovitura data de catre Metrorex companiei ASTRA VAGOANE ARAD referitoare la comenzi de material rulant in jurul anului 1995 am reusit sa ajung la niste concluzii.

Stiti ca mai demult s-a discutat despre intentia de a se creea vagoane intermediare pt IVA. ei bine acest lucru a depasit demult stadiul de intentie, si acest lucru s-a si intamplat. Vagoanele intermediare stau in triajul garii Arad si sunt de constructie noua (adica nu sunt rame modernizate). Deasemenea acolo se afla si niste rame ce au circulat in Bucuresti iar dupa/inainte de modernizare au fost uitate in acel triaj. Ramele ce au circulat au anii de fabricatie 1981 (rama 021) si 1983(053).

La vagoanele cu post de conducere observ o inscriptie "5" in partea dreapta a vagolunui exact in spatele usii a 4-a. Acolo este semnalizata o iesire a unei conducte de 5 BAR care in mod normal la ramele in circulatie se afla langa cupla. (vezi poza cu text descriere: "1")

In rest va las sa savurati fotografii cu aceste vagoane intermediare si macar in minte sa alcatuiti o astfel de garnitura imaginara. Dupa cum puteti vedea din poza odata demult aceste rame erau gata de a veni in Bucuresti (geamuri+scaune+interior+melamina+mocheta)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Oct 2008 09:33 
Sunt sigur ca sunt si altele in stare mult mai buna.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Oct 2008 10:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Erau la un moment dat unele chiar in curtea fabricii, dar nu erau in stare mult mai buna.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Oct 2008 10:11 
Au mai fost poze si cu unele pe boghiuri Daimond, una mai avea chiar si parbrizul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Oct 2008 16:36 
Radu161 wrote:
Erau la un moment dat unele chiar in curtea fabricii, dar nu erau in stare mult mai buna.


Mai sunt si acum acelea in curtea de la ASTRA. Sunt totusi curios cum ar fi fost garniturile compuse, cum ar fi ramas pantografele. Oare vagoanele intermediare au fost vreodata in Bucuresti macar pt probe? Sunt foarte multe intrebari pe care mi le pun si la care nu cred ca voi obtine vreodata vreun raspuns.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Oct 2008 23:05 
Am gasit si pozele de care ziceam mai sus, autor dan tm:
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/42/82/4135.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/42/82/4134.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/42/82/4133.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/42/82/4132.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/42/82/4131.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/42/82/4130.jpg


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Oct 2008 23:27 
Acea rama inca exista acolo si este rama 053 fabricata in 1983.

Toate ramele de acolo au avut geamuri, scaune, bare si de toate (chiar si vagoanele intermediare erau gata) Uitati ce-a mai ramas din geamurile unui vagon intermediar.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject: Ivele din Arad
PostPosted: Mon 23 Mar 2009 21:09 
Offline
User avatar

Joined: Fri 15 Aug 2008 09:47
Posts: 21
Domnilor, am incercat sa localizez IVE-le din Arad, insa fotografiile postate pana acum nu sunt concludente. Din unele fotografii rezulta ca sunt mai multe REM-uri galbene, dar nici de REM-ul gri nu-s sigur ca este singurul garat in Triajul Arad!!! As dori daca se poate niste fotografii mai "largi"!!! Banuiesc ca nu au fost realizate doar una-doua!!! :idea:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Mar 2009 22:34 
Ti-am scos eu o scanare destul de detaliata.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Mar 2009 10:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Nu mi-am imaginat ca sunt asa de multe.
Eu cand le-am vazut (acum cativa ani) erau puse mai aproape de poarta fabricii si parca mai putine.
Daca ajung in primvara pe acolo, musai ma duc sa le pozez.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Mar 2009 10:47 
Mai sunt si in curte la Astra. Aveam chiar si o poza de ansamblu eu ele in curte la Astra dar nu o mai gasesc. Ramele sunt foarte multe cu totul. Sa ma risc sa zic undeva in jurul a 50-60 de vagoane cu tot cu cele 3 linii din Astra?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Mar 2009 11:23 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
freyutz wrote:
... undeva in jurul a 50-60 de vagoane...

Adica exact atatea cate ar mai fi trebuit pentru ca metroul bucurestean sa circule in conditii decente. Chiar nu raspunde nimeni pentru paguba provocata si pentru nervii calatorilor-sardele?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Mar 2009 12:18 
Ca sa raspunda cineva de aceste lucruri atunci ar insemna ca ele sa fie contra obiectivelor / strategiei din transportul public bucurestean. Cum aceste obiective sunt doar de forma, se intelege cum de nu raspunde nimeni.

Mai ales ca aici avem si vagoane fara post de conducere, adica urmatorul pas logic in dezvoltarea nefinalizata a ramelor IVA, pas care ar fi anulat multe din punctele slabe ale acestor rame.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Mar 2009 12:45 
Brassovia wrote:
freyutz wrote:
... undeva in jurul a 50-60 de vagoane...

Adica exact atatea cate ar mai fi trebuit pentru ca metroul bucurestean sa circule in conditii decente. Chiar nu raspunde nimeni pentru paguba provocata si pentru nervii calatorilor-sardele?


Nu sunt exact aceste vagoane cele ce lipsesc pentru ca multe din ele sunt de tip intermediar. O parte din cele lipsa se afla in Craiova la Electroputere. Ma repet. Ceea ce m-a socat la acele vagoane intermediare este ca erau finalizate pana la cele mai mici detalii in interior. Aveau puse chiar si ornamentele de lemn la geamuri. Totusi sunt curios de un lucru. Oare pe unde se afla componentele de sub vagon si boghiurile originale?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Mar 2009 12:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Din ce am mai auzit, ramele erau duse pe boghiurile de marfa pana la craiova, unde li se montau cele finale si echipamentele.
Am studiat pe google si ar iesi vreo 13 vagoane afara si inca maxim 6 in curtea fabricii. Deci sa zicem ca nu sunt mai mult de 20. Pe astea le-am verificat si ca lungime.
In curtea n-am gasit decat vreo 2-3 forme care ar aduce cu ramele Astra.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Apr 2009 21:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Am facut o vizita la locul cu pricina.
Situatia e cam asa: in zona unde a pozat si freyutz sunt 4 vagoane obisnuite (productie 1981 si 1983) si 2 vagoane intermediare.
La momentul respectiv nu am vazut mai multe.
Ulterior am observat din tren, la capatul dinspre Curtici al triajului inca vreo3 vagoane intermediare intr-o stare precara. Pe acestea din urma nu am mai apucat sa le pozez in detaliu.
Starea vagoanelor a ramas cam aceesi.
Studiind vagoanele intermediare, am observat ca sub sasiu nu exista nici o intentie de echipament, ceea ce ma duce cu gandul ca ar fi fost nemotorizate.
O sa revin cu poze ca sa completez cele deja existente.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Apr 2009 00:18 
Te-ai uitat in cabinele vagoanelor obisnuite la numerele de parc?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Apr 2009 10:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Primele 2 aveau peretii albi, iar celelalte nu aveau deloc pereti despartitori.
In nici una nu am vazut vreun indiciu asupra numarului de parc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Apr 2009 21:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Poze cu fiecare vagon din exterior


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Apr 2009 21:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Interioare, in ordine inversa.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Apr 2009 21:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Diverse aspecte


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Apr 2009 00:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Si inca ceva.
Ce se vede in poza de pe Google Earth nu sunt rame IVA, ci probabil niste vagoane frigo, ori unele cu copertina (da nu stiu exact cum le zice).
Acele linii sunt folosite in mod curent. Ramele au fost depozitate p niste linii nefolosite, din dreapta, unde sunt stocate mai multe epave.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Apr 2009 12:46 
Offline
User avatar

Joined: Fri 15 Aug 2008 09:47
Posts: 21
Radu161 wrote:
Ce se vede in poza de pe Google Earth nu sunt rame IVA, ci probabil niste vagoane frigo, ori unele cu copertina (da nu stiu exact cum le zice).


VAGOANE REFRIGERENTE SE NUMESC.
Superbe fotografiile, insa e trist ca si acestea au fost vandalizate de taranii cu spey...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Apr 2009 15:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Apropo de grafferi (si gradul lor de inteligenta si egocentrism): observati in primul mesaj, in penultima poza, ce scrie pe capatul vagonului. :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Apr 2009 15:51 
Pai da, sa "pictezi" peste desenul altuia este cea mai mare crima posibila, insa daca peste acel desen deja este suprapus altul, chiar si cativa cm, atunci e considerat compromis, si e in regula sa "desenezi" peste el.
In afara de "Numele prostilor pe toate gardurile" mai e o vorba din popor: "Prostul pana nu e si fudul, nu e prost destul".


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Apr 2009 18:23 
Offline
User avatar

Joined: Fri 15 Aug 2008 09:47
Posts: 21
shoppy wrote:
(...) sa "pictezi" peste desenul altuia este cea mai mare crima posibila, insa daca peste acel desen deja este suprapus altul, chiar si cativa cm, atunci e considerat compromis, si e in regula sa "desenezi" peste el.(...)


GRAFFITI-ul in sine e ilegal!!! Grefarii mai au si tupeul sa spuna ca ceea ce realizeza ei se numeste arta. FALS! Grigorescu nu si-a pictat "Carul cu boi" pe ziduri sau pe mijloacele de transport!!!

Pana la urma cate vagoane sunt? In fotografii am vazut doar 2 vg intermediare si 2 REM-uri...de ce asa de putine? Au fost "reciclate" o parte dintre ele? Acum cine este proprietarul lor? Astra Arad, CFR, Metrorex ori NIMENI???

Totusi va mai spun un lucru sigur: intermediare sunt legate altfel de subteranele metroului bucurestean. Nu ma refer la cuple, ci la un lucru care poate confirma sau infirma excursia Arad-Bucuresti si retur...Voi reveni cu noi amanunte in posturile urmatoare...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Apr 2009 19:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Am impresia ca mai sunt 3 intermediare (pot fi si mai multe) in capatul dinspre Curtici al triajului, dar pe acelea le-am vazut fugar din tren si n-am mai avut timp sa ma duc sa le pozez.
Crezi ca intermediarele au fost la un moment dat REM ?

Cat despre graffiti, n-are rost sa discutam. Sunt niste copii teribilisti care se plictisesc acasa. (ca sa nu folosesc termeni mai duri)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Apr 2009 23:36 
Sper ca va dati seama ca ce este la noi nu se numeste graffiti in adevaratul sens al cuvantului (vezi alte sisteme de metrou). Acele vagoane intermediare era imposibil sa ramana nemotorizate. Nu poti trage un intreg tren doar cu 4 motoare ale vagoanelor din capat.

Cat despre proprietari, ramele cu post de conducere sunt sigur ale Metrorex. Rama aceea galbena are numarul de parc 053. Despre cea alba nu stiu ce sa spun. Dar daca ne luam dupa faptul ca a fost fabricata in 1981 poate fi cuprinsa intre 016 - ~035


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Apr 2009 00:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Nu ma intereseaza, tot o mizerie ramane, chit ca e la noi sau la altii.

Bombardierul are vagoanele de capat nemotorizate.
Avand in vedere ca cele 2 rame nu mai au boghiurile motoare ma face sa ma intreb daca nu cumva s-a vrut schimbarea motorizarii cu una mai puternica. Si totusi, motoarele obisnuite de IVA nu puteau sa traga mai mult?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Apr 2009 17:26 
Da, Bombardierele au vagoanele din capat nemotorizate dar sunt BiMotoare pe toate boghiurile.

BM=16 motoare asincrone a cate 125KW
IVA(6 vagoane)=12 motoare CC a cate 215KW

Poate erau in plan garnituri de 3 vagoane, sau poate unele intermediare ar fi ramas nemotorizate. Nu cred ca vom afla vreodata adevarul...


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group