TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 20 Sep 2020 21:20

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Sep 2009 22:49 
Radu Berceanu: "Ministerul Transporturilor a semnat cu BEI un imprumut de 300 milioane euro pentru linia de metrou Drumul Taberei - Universitate"

Joi, 17 septembrie 2009


Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a semnat cu Banca Europeana de Investitii (BEI) un imprumut de 300 milioane de euro pentru linia de metrou Drumul Taberei - Universitate, deoarece in 22 noiembrie acordul de imprumut urma sa expire, a anuntat joi ministrul de resort Radu Berceanu, potrivit NewsIn.

Am finalizat, cu semnaturi cu tot, imprumutul de 300 milioane de euro pentru un tronson extrem de important si necesar de metrou si anume Drumul Taberei - Universitate".
Berceanu a mai precizat ca BEI si-a exprimat dorinta si este de acord sa mareasca imprumutul cu cat ar mai fi nevoie, dar cu conditia ca partea romana sa suporte restul cheltuielilor.

Tronsonul Drumul Taberei - Universitate face parte din Magistrala 5 Metrou care va lega cartierele Drumul Taberei si Pantelimon si are o lungime de 6,1 kilometri. In cadrul proiectului sunt cuprinse opt statii, respectiv Brancusi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militara si Eroilor. Costurile totale ale magistralei sunt estimate la 740 milioane de euro.

http://www.hotnews.ro/


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jan 2010 18:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Drumul Taberei nu a fost gandit sa se termine in Str. Razoare... Faptul ca, desi s-a demolat un sfert de Bucuresti, nu s-au putut demola cateva cladiri si doua fabricute insignifiante, pentru ca sa se realizeze legatura directa si fireasca cu Eroilor (in jurul insulei Academiei Militare), arata ca acolo au existat niste interese speciale mai tari decat interesul public. Am mari dubii ca se va realiza si acel pasaj subteran.

Toata bucla bulevardului este o reflectare a principiului conform caruia un cartier rezidential nu trebuie sa fie "taiat" de artere de tranzit, ci sa fie o insula mai linistita intre acestea, fara a atrage traficul ce nu are legatura cu ea. In mijloc, Drumul Taberei a avut prevazut un parc mai mare si un centru de sector cu importante cladiri administrative si culturale. Nu s-au mai realizat, din motiv de economie si pentru a nu muta cateva unitati productive. Daca Romania nu ar fi pornit in 1970 pe calea fara de intoarcere a modelelor coreean / african / sud-american, Drumul Taberei ar arata si ar funciona la fel de bine precum toate mega-cartierele similare din Polonia, Cehia sau Germania de Est.

Metroul nu este o joaca. Costa bani multi si rezolva (sau nu) niste probleme grave. Din pacate, la noi a fost o joaca. Ceausescu l-a dorit repede si ieftin, nu neaparat unde era nevoie reala de el, ca sa se poata mandri cu realizarea sa. Tot a fost mai bine decat nimic. Acum, e doar o amagire care le este fluturata pe la nas alegatorilor o data la cativa ani. Actualul proiect M5 este o expresie a populismului din politica: are in el momeala necesara omului neinformat, pentru a pune botul: statii dese (daca se poate - la fel ca parcarile auto - in fata fiecarui bloc), acoperire redundanta a cartierului, un "viitor de aur" prin prelungirea ipotetica la Universitate si mai departe.

Un proiect pe logica aplicata in toata lumea ar fi aratat poate cam asa:

Etapa I (2011): UNIVERSITATE (M2) - CISMIGIU - HASDEU (M4) - EROILOR (M1, M3) - ACADEMIA MILITARA
Etapa II (2012): ACADEMIA MILITARA - VASILE MILEA - SIBIU - BRASOV (linia 41)
Etapa III (2014): BRASOV - RAUL DOAMNEI (trecere pe ramura sud) - BRANCUSI

Mi se pare mult mai functional sa incerci sa treci in primul rand traficul din centru in subteran si sa pastrezi autobuzele pe bulevardele largi de la periferie. De la blocul tau si pana la metrou poti sa mergi 800 m pe jos sau sa iei un autobuz, dar o data ajuns in reteaua de metrou trebuie sa poti atinge destinatiile-cheie, direct sau cu tranbordare facila M/M. Este inadmisibil sa trebuiasca iar sa iei transportul de suprafata. Din pacate, actualul M5 este gandit sa-ti treaca pe sub balcon, dar nu te va duce nicaieri. Asta in cazul in care chiar il vom apuca, vorba lui andrei_ciocan.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Feb 2010 10:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 41
Location: Bucuresti
Cateva planuri noi..aparute.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Feb 2010 10:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 41
Location: Bucuresti
Ultimele..


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Feb 2010 21:45 
Vad ca depoul are numai 5 linii ! Si pe o linie nu cred ca incap 2 trenuri, deci depoul va fi numai pentru 5 trenuri ? Celalalte trenuri pe unde or sta ? Si mai am o intrebare, s-a mai discutat pe forum dar nu s-a ajuns la nici o concluzie. M 5 pe unde va fi legata de restul magistralelor ? Oricum un depou ptr 5 garnituri mi se pare stupid de mic.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Feb 2010 00:49 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 612
Location: Bucuresti, Militari
Legatura M5 cu celelalte magistrale va fi la Eroilor si la Granitul. "Depoul" ala se vrea poate un fel de spatiu de garare ca la Dristor 2. In loc sa gaseasca un spatiu adecvat, inghesuie totul sub o strada, marginita de blocuri. Era loc destul dincolo de str Valea Oltului. De la Valea Ialomitei e posibila prelungirea liniei spre A1?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Apr 2010 18:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Cred ca ar trebui sa spunem lucrurilor pe nume. Nu stiu care va fi viitorul lui M5, dar optiunea cu multe statii dese are in mod clar doua motivatii foarte puternice, mai presus de logica noastra de oameni obisnuiti sa traim cinstit si modest:

1. Aspectul electoral ("Uite bre, astia vrea sa ne faca metrou pana la scara blocului!" sau "De aia nu-l mai termina, ca vor sa-l faca cat mai bun pentru noi, adeca cu multe statii").

2. Aspectul foloaselor necuvenite. Din saparea tunelului, acestea sunt minime. Dar, de la realizarea - si mai ales finisarea - unei statii, se mai construiesc cateva zeci de vile din ce se pune in plus la costuri, la cantitati de materiale, la manopera etc.

Nu intereseaza pe nimeni, dragilor, daca metroul va fi eficient sau chiar daca va fi sau nu. Intereseaza cate voturi de tembeli le aduce si cat pot fura din lucrare. Oamenii de care depinde soarta metroului nu il folosesc si nu il vor folosi niciodata, deci ii doare fix in pix de el. Cand nu se va mai putea circula de loc pe strazi, isi vor lua elicopter, asa cum deja se practica, chiar si in orase inca neblocate, dar unde oamenii puterii considera ca nu mai e de rangul lor sa dea prioritate, sa stea la semafor etc.
http://www.adevarul.ro/actualitate/soci ... 75511.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Apr 2010 20:44 
Offline

Joined: Wed 21 Oct 2009 15:16
Posts: 4
Location: Bucuresti
Statii multe inseamna: bani multi cheltuiti aiurea, durata de executie mai mare, viteza de deplasare a ramelor de metrou redusa ... timp pierdut. Nu sunt necesare chiar toate statiile din proiect, ca nu moare nimeni daca mai merge putin pana la prima statie de metrou. Sau poate ... masina la scara si statie de metrou sub bloc ? :?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Apr 2010 21:31 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 99
Location: Bucuresti
ByOnu wrote:
Daca distanta aproximativa dintre statii va fi de doar 500m. Cred ca trenul nici nu pleaca bine si intra in statia urmatoare. Cred ca ar trebuii sa fie de minim 1km; altfel n-ar mai fi metrou.

Tin sa te contrazic. Am mai spus-o, dar o sa o repet cat va fi nevoie....
Exemplul cel mai bun ca se greseste cand se considera ca nu este necesara o distanta mica intre statii intr-un cartier foarte populat (muncitoresc) este statia Gorjului...Ea a fost construita la distanta de cca 500-600m de Lujerului, deci aproximativ distanta care se intentioneaza pe M5. Si nu se intampla lin cazul statiei Gorjului ca abia sa plece trenul si sa fie nevoit sa opreasca. Cat despre traficul generat de aceasta statie la doar 600 m de alta statie prefer sa nu comentez. Cine trece pe acolo la ora de varf stie despre ce vorbesc....
Si da, acum cativa ani era doar o statie de autobuz distanta intre cele doua statii de metrou (intre timp a aparut si statia Rasaritului).
A fost o mare eroare de conceptie a metroului din Bucuresti sa se faca statii la peste 1km distanta, mai ales in cartierele muncitoresti, dar si in centru. Exemplul tipic pentru centru este Romana. Intre Romana si Universitate sunt vreo 800m. Din pacate sa te apuci ulterior sa indesesti statii pe reteaua existenta in conditiile in care nu exista nici macar macaz la fiecare statie este un chin mult prea mare. Cine stie cum s-a construit statia Gorjului poate sa confirme.
Mai bine in cazul M5 sa le faca de la inceput si sa le inchida ulterior daca se dovedesc nerentabile, desi nu cred...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Apr 2010 22:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
sab wrote:
A fost o mare eroare de conceptie a metroului din Bucuresti sa se faca statii la peste 1km distanta, mai ales in cartierele muncitoresti, dar si in centru. Exemplul tipic pentru centru este Romana. Intre Romana si Universitate sunt vreo 800m. Din pacate sa te apuci ulterior sa indesesti statii pe reteaua existenta in conditiile in care nu exista nici macar macaz la fiecare statie este un chin mult prea mare. Cine stie cum s-a construit statia Gorjului poate sa confirme.
Mai bine in cazul M5 sa le faca de la inceput si sa le inchida ulterior daca se dovedesc nerentabile, desi nu cred...
Eu am regretat si am evidentiat faptul ca pe M2 si M1 statiile sunt mult prea rare si uneori prost amplasate. S-a facut aceasta prostie intr-o vreme cand chiar se putea construi metrou in Romania. Acum, se vede ca un melc are viteza mai mare decat inaintarea metroului dupa 1990 (cativa centimetri pe zi). Este oare realist sa credem ca acest tronson din M5 va putea fi terminat mai repede de 20 de ani?

De ce nu se putea face un tramvai pe platforma proprie, metrou usor daca vreti, pe traseul Drumul Taberei - Eroilor? Ca despre asta vorbim. Putea sa intre in subteran doar in zona V. Milea - Acad. Militara, ca tot este prevazut pasaj la Razoare, in rest nu ar fi fost absolut nici o problema sa ramana suprateran. Si avea statii la 600m, cum este normal in asemenea situatie. Costa de cel putin 100 de ori mai putin (fara sa mai amintesc de cheltuielile din exploatare) si era terminat totul peste doi ani. Capacitatea de transport putea fi asigurata prin achizitionare de tramvaie moderne, care nu se compara ca pret si cheltuieli de intretinere cu ramele de metrou. Timpul de parcurs era probabil mai lung cu 5-10 minute, ceea ce mi se pare nesemnificativ. O astfel de investitie ar fi fost credibila ca realizare. Nu si un super-costisitor M5.

De ce trebuie ca din banii contribuabililor, sau pe credite ce tot noi le vom plati, sa se inceapa bucatele de proiecte grandioase, imposibil de dus la bun sfarsit intr-un termen rezonabil, cand exista alte solutii care chiar ar rezolva rapid problema? Eu, desi admir metrourile, consider mai comod sa iau un tramvai rapid, decat sa cobor si sa urc zeci de trepte, chiar cu scara rulanta. Daca tot au bani prea multi, sa faca metrou sub centrul orasului, unde chiar nu exista alta solutie. Btw, de ce nu s-a inceput cu tronsonul Eroilor-Piata Iancului? E prea lejera circulatia din centru?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Apr 2010 22:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 237
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Problema desfiintarii unor trasee de transport de suprafata este vesnica stupizenie propagata din anii economiei centralizate si pana in prezent, in epoca democratiei originale. Sa nu cumva sa se ajunga sa fie sensibil mai bine decat inainte ci doar o minima diferenta.

O buna parte din oameni uita ca, de fapt, ei isi imagineaza transportul in viitoarea zona deservita de metrou cu metrou si acelasi transport de suprafata nu cu metrou si un transport de suprafata fragmentat. In realitate tocmai cu transportul de suprafata fragmentat se vor alege.

Referitor la statiile de metrou regula cea mai potrivita dicta ca statiile se plaseaza in puncte de mare interes ce pot avea fluxuri importante dar conteaza si destinatia unui tronson. Nu trebuie uitat ca, din pacate, in Bucuresti metroul va fi principalul mijloc de transport rapid. Nu avem tren suburban sau ceva mai rapid. In aceste conditii statiile nu trebuie sa fie plasate la 500 metri distanta decat daca se justifica deplin acest lucru.

Factor agravant pentru ineficienta metroului in configuratia actuala este data si de amplasari proaste de statii facute in trecut dar probabil si mai multe aberatii ce se vor materializa in anii ce vin caci numai de inteligenta nu ii putem banui pe cei ce iau astazi deciziile pentru infrastructura.

Avem urmatoarele statii ce au fost prost plasate inca de la inceput:
- Basarab in locul unei statii ample Gara de Nord plasata intre Gara de Nord si Basarab, motivele alegerii le stim
- Mihai Bravu amplasata prea departe de intersectia Sos. Mihai Bravu cu Calea Vitan
- Piata Romana prin neprezenta initiala din proiectul pentru M2
- Statiile Obor si Piata Muncii datorita solutiei ieftine utilizate dar traseului prost impus pentru tramvai
- Statia "fantoma" Pantelimon, o aberatie ce de aproximativ 20 de ani dainuie. In mod normai ar trebui reproiectat tunelul si facuta statia functionala drept adevarat capat al M3.

Ultima dintre aberatii merita intr-adevar premiata pentru ca nici pana in prezent nu se discuta aproape deloc serios despre clarificarea punctului terminus M3. Capat la Republica sau Pantelimon? Cum ai bafta.

In acelasi mod, gresita a fost si intentia de realiza magistrala M1 ca un inel frant ce deserveste foarte prost zonele adiacente. A se vedea traseul Semanatoarea - Timpuri Noi in loc de un traseu Semanatoarea - Politehnica - Razoare - Panduri - Chirigiu - Pieptanari - Brancoveanu - Sudului - Mihai Bravu si apoi traseul M1 din prezent.

In fapt, intreaga proiectare a metroului a fost doar rodul unor ambitii personale ale cuplului prezidential si singura materializare efectiva a fost disparitia rapida a tramvaiului la aparitia metroului. In prezent ambitiile raman tot legate de marginalizarea transportului de suprafata. Nu conteaza cum se face metroul (a se vedea si prostia de traseu dintre Gara de Nord si Victoriei). In prezent, datorita acestor decizii proaste si a altora o sa avem doar trasee frante, magistrale care unesc puncte fara sens si vesnice transbordari inutile gen ipoteticul capat de la Crangasi pentru o viitoare inelara adevarata negandita asa de la inceput.

In aceleasi conditii, o magistrala M5 bine gandita intre Eroilor si Ghencea ar trebui sa aiba statiile: Eroilor, Razoare, Orizont, Favorit, Piata Dr. Taberei, Romancierilor, Valea Ialomitei, Raul Doamnei,Tricodava. Aberatia cu statii precum Ghencea este o dovada clara ca se doreste realizarea unui traseu prost gestionat de metrou cu statii ce se incurca intre ele si care fac imposibila aparitia unor alte axe prin oras.

In mod logic statii precum Ghencea si Piata 13 Septembrie ar avea sens pentru o viitoare magistrala continuata spre Piata Unirii venind dinspre Prelungirea Ghencea.

La finalizarea lucrarilor nu ar trebui desfiintata nici o linie de transport public din perimetrul deservit. Ar trebui chiar studiata posibiltatea de a extinde reteaua de troleibuz si prelungi anumite trasee de transport pentru a deservi mai bine zona.

Probabil ca nu va fi asa, prostia, incompetenta si inselatoria vor castiga, ca de fiecare data, impotriva logicii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Apr 2012 15:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49975
Raport la studiul EIM.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Nov 2012 12:55 
Iata-ne in sfarsit in data in care PLS Razoare a fost finalizat si s-a putut trece la etapa montarii TBM - urilor in pozitia de lucru.
De la inceput trebuie precizat ca ce s-a vazut in imagini / se observa in poza Nr 1 este partea din fata a TBM - ului, adica cutitele de taiat ( care sunt prinse in discul verde ), scutul de protectie si ÅŸnecul de degajare a pamantului rezutat. In zilele urmatoare vor fi montate in intregime ambele TBM - uri. ( Pentru metrou un astfel de TBM in totalitate echipat si functional are aproximativ 120 metri lungime, asadar cat o statie intreaga). Partea de dupa capul TBM - ului se numes sanii.
Este de la sine inteles ca punctul de lansare scut Razoare ( PLS Razoare ) coincide intr'u totul cu statia de metrou Academia Militara. Am facut precizarea sa nu se creeze confuzii.
Viteza de inaintare a scutului, in cartea tehnica a lui este de 25 - 30 metri / 24 h.
In poza a doua am facut o schita cu numaratoarea tunelelor si denumirea lor DREAPTA / STANGA, asta ca sa vorbim o aceeasi limba si sa nu se creeze confuzii.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
PostPosted: Mon 14 Dec 2015 10:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49975
Cine plăteşte pentru surparea din Eroilor? Metrorex ne ”linişteşte”: situaţii identice s-a petrecut la Roma şi Barcelona

În zona Eroilor din Bucureşti carosabilul s-a surpat, iar şefii Metrorex şi primăria Capitalei susţin că nu este ceva neobişnuit şi că asemenea evenimente au mai avut loc în oraşe mai celebre. “Asemenea incidente am înţeles că au mai avut loc şi în alte oraşe… la Roma, la Barcelona. Nu e o situaţie care s-a întâmplat doar la noi”, a declarat senin duminică Marin Aldea, directorul interimar al Metrorex.

Surparea, cauzată de greşeala constructorului Astaldi, va afecta timp îndelungat locuitorii din zona Eroilor şi nu numai. Deja 14 persoane şi-au părăsit locuinţele, din teama prăbuşirii caselor şi a fost nevoite să se cazeze pe la rude sau la hotel.

Traficul a fost deviat pe rute ocolitoare. Restricţiile de circulaţie vor fi menţinute cel puţin o lună, iar cele mai afectate zone ale Bucureştiului vor fi Drumul Taberei şi cartierul Militari. Rămâne de văzut cine trebuie să plătească pentru acest incident: firma Astaldi, proiectantul, consultantul, firma de monitorizare a terenului şi imobilelor din zonă sau Metrorex.

Cum a început totul

Sâmbătă, traficul rutier pe bulevardul Eroilor, între strada Carol Davila şi Pod Eroilor, şi pe bulevardul Eroilor Sanitari, între strada Carol Davila şi Piaţa Operei, a fost întrerupt din cauza surpării carosabilului.

Motivul oficial: în timpul lucrărilor la viitoarea magistrală de metrou spre Drumul Taberei, o freză trebuia să spargă un perete de beton, însă au început să se desprindă bucăţi mari de pământ, iar carosabilul de la suprafaţă a început să se surpe.

“Un puţ de epuizment a fost avariat şi apa a pătruns în staţia Eroilor 2. S-au luat măsuri de către constructor pentru izolarea pătrunderii apei în staţii. În continuare, se caută soluţii de consolidare a terenului”, a declatat directorul Metrorex, Marin Aldea.

Nu este primul incident de acest fel. În luna iunie, tot în timpul lucrărilor de la viitoarea magistrală de metrou, “cârtiţa” Filofteia a lovit un puţ vechi nesemnalizat şi a produs un crater pe o suprafaţă de 20 mp, în faţa Academiei Militare, iar strada de la suprafaţă a fost acoperită de noroi.

Primăria nu se grăbeşte cu sancţiuni

Alexandru Ichim, purtătorul de cuvânt al primăriei Capitalei, a anunţat că în mod “evident” constructorul va plăti daunele ce provin din acest incident, însă cei de la Astaldi au cerut un răgaz de 24 de ore “pentru un plan”.

Compania italiană Astaldi este mai mereu favorită în a primi contracte mari de la statul român: Pasajul Bararab (în parteneriat cu FCC Construction), Arena Naţională (în parteneriat cu Max Bogl), magistrala 5 Drumul Taberei – Universitate, un contract de peste 200 milioane euro, extinderea magistralei 4 cu încă doua staţii (Lac Străuleşti şi Laminorului), precum şi mai multe tronsoane de autostradă: Drajna-Feteşti, varianta de ocolire Piteşti, Medgidia-Constanţa, Cernavodă-Medgidia, Orăştie-Sibiu (lot 4), Nădlac-Arad (lot 1 şi 2).

Cel puţin o lună de restricţii pentru maşini

Autorităţile au anunţat că restricţiile de circulaţie în zona Eroilor se vor menţine pentru cel puţin 30 de zile, astfel încât traficul rutier dinspre cartierele Drumul Taberei şi Militari către centrul Bucureştiului se va desfăşura pe rute ocolitoare.

Rute ocolitoare: sensul de coborâre dinspre cartierele Drumul Taberei şi Militari se va face prin Şos. Pandurilor – Calea 13 Septembrie, precum şi prin Şos. Geniului – Şos. Cotroceni.

Pe sensul spre urcare către cele două cartiere, circulaţia rutieră se va desfăşura prin Splaiul Independenţei – Şos. Cotroceni – Şos. Geniului; Şos. Cotroceni – Bdul Iuliu Maniu – Bdul Vasile Milea şi prin Splaiul Independenţei – strada Elefterie – Bdul Eroilor.


http://www.romaniacurata.ro/foto-cine-p ... barcelona/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 16 Sep 2020 09:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49975


https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24287110-metroul-din-drumul-taberei-deschis-magistrala-5-cum-arata-statiile.htm


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group