TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 20 Aug 2019 02:14

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 210 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Apr 2010 21:58 
Ma gandeam si eu...

Daca distanta aproximativa dintre statii va fi de doar 500m. Cred ca trenul nici nu pleaca bine si intra in statia urmatoare. Cred ca ar trebuii sa fie de minim 1km; altfel n-ar mai fi metrou. Aceasta imbaxsire inutila va face doar ca metroul sa incetineasca. Vorba lor "statiile vor fi la aceeasi distanta precum cele de troleu" - pai mai bine iau troleul.
Imi cer scuze, poate este numai parerea mea, insa sper sa se mai gandeasca. ;)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Apr 2010 00:38 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 657
Location: Bucuresti, Militari
Ar fi bine sa se mai gandeasca - punctele importante ar fi Valea Ialomitei-Raul Doamnei, Romancierilor, Drumul Taberei, Favorit, Razoare, Eroilor. "Tramvai subteran" va mai fi si pe - oare in ce secol? - linia Alexandria-Voluntari.
Atat s-a vorbit de acest M5 (pe hartie) incat m-am plictisit de el, sa se apuce odata sa sape, sa se stabileasca odata pentru toitdeauna care vor fi statiile si sa-i dea drumul.
Ma uit pe la vecini, care au nu una ci doua linii in lucru simultan...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Apr 2010 10:22 
Este un nonsens si o problema sortita esecului de la inceput. Este un rationament gresit din faşă, si anume : Asa cum primariile de sector sunt gandite prost ( ma refer aici la Bucuresti), de fapt ce inseamna Primaria de sector ? Primaria Generala nu poate rezolva toate problemele marunte si-si infiinteaza 6 puncte distincte in 6 zone diferite ale capitalei. La noi ca la nimenea, Primaria Generala este de multe ori in contradictie cu cea de sector.
Asadar in loc sa avem un transport pentru Bucuresti format din autobuze, troleibuze, tramvaie, maxi taxi, metrou, taxiuri la ora actuala avem 3 forme distincte de transport care habar nu au unele de altele, si anume RATB - ul, maxi si metroul. Ar trebui sa conlucreze cele 3 tipuri de transport de suprafata (de stat si particular) si cel din subteran.
La fel de adevarat este ca ar trebui gandit si un sistem de taxare avantajos pentru cetatean si anume in cadrul aceluiasi tarif sa pot beneficia si de metrou si de un local. Exemplific cu Balta Alba. Ajung din centru cu metroul in Balta la Dristor de exemplu si apoi iau un tramvai local care are statii din 300 in 300 de metri.
Observatie personala. Nici la ora actuala nu sunt convins ca se vor face atatea statii in Dr. Taberei. Sau se vor apuca de metrou anul viitor (2011) si vor inaugura tronsonul in 2040.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Apr 2010 18:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Cred ca ar trebui sa spunem lucrurilor pe nume. Nu stiu care va fi viitorul lui M5, dar optiunea cu multe statii dese are in mod clar doua motivatii foarte puternice, mai presus de logica noastra de oameni obisnuiti sa traim cinstit si modest:

1. Aspectul electoral ("Uite bre, astia vrea sa ne faca metrou pana la scara blocului!" sau "De aia nu-l mai termina, ca vor sa-l faca cat mai bun pentru noi, adeca cu multe statii").

2. Aspectul foloaselor necuvenite. Din saparea tunelului, acestea sunt minime. Dar, de la realizarea - si mai ales finisarea - unei statii, se mai construiesc cateva zeci de vile din ce se pune in plus la costuri, la cantitati de materiale, la manopera etc.

Nu intereseaza pe nimeni, dragilor, daca metroul va fi eficient sau chiar daca va fi sau nu. Intereseaza cate voturi de tembeli le aduce si cat pot fura din lucrare. Oamenii de care depinde soarta metroului nu il folosesc si nu il vor folosi niciodata, deci ii doare fix in pix de el. Cand nu se va mai putea circula de loc pe strazi, isi vor lua elicopter, asa cum deja se practica, chiar si in orase inca neblocate, dar unde oamenii puterii considera ca nu mai e de rangul lor sa dea prioritate, sa stea la semafor etc.
http://www.adevarul.ro/actualitate/soci ... 75511.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Apr 2010 20:44 
Offline

Joined: Wed 21 Oct 2009 15:16
Posts: 11
Location: Bucuresti
Statii multe inseamna: bani multi cheltuiti aiurea, durata de executie mai mare, viteza de deplasare a ramelor de metrou redusa ... timp pierdut. Nu sunt necesare chiar toate statiile din proiect, ca nu moare nimeni daca mai merge putin pana la prima statie de metrou. Sau poate ... masina la scara si statie de metrou sub bloc ? :?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Apr 2010 21:31 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
ByOnu wrote:
Daca distanta aproximativa dintre statii va fi de doar 500m. Cred ca trenul nici nu pleaca bine si intra in statia urmatoare. Cred ca ar trebuii sa fie de minim 1km; altfel n-ar mai fi metrou.

Tin sa te contrazic. Am mai spus-o, dar o sa o repet cat va fi nevoie....
Exemplul cel mai bun ca se greseste cand se considera ca nu este necesara o distanta mica intre statii intr-un cartier foarte populat (muncitoresc) este statia Gorjului...Ea a fost construita la distanta de cca 500-600m de Lujerului, deci aproximativ distanta care se intentioneaza pe M5. Si nu se intampla lin cazul statiei Gorjului ca abia sa plece trenul si sa fie nevoit sa opreasca. Cat despre traficul generat de aceasta statie la doar 600 m de alta statie prefer sa nu comentez. Cine trece pe acolo la ora de varf stie despre ce vorbesc....
Si da, acum cativa ani era doar o statie de autobuz distanta intre cele doua statii de metrou (intre timp a aparut si statia Rasaritului).
A fost o mare eroare de conceptie a metroului din Bucuresti sa se faca statii la peste 1km distanta, mai ales in cartierele muncitoresti, dar si in centru. Exemplul tipic pentru centru este Romana. Intre Romana si Universitate sunt vreo 800m. Din pacate sa te apuci ulterior sa indesesti statii pe reteaua existenta in conditiile in care nu exista nici macar macaz la fiecare statie este un chin mult prea mare. Cine stie cum s-a construit statia Gorjului poate sa confirme.
Mai bine in cazul M5 sa le faca de la inceput si sa le inchida ulterior daca se dovedesc nerentabile, desi nu cred...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Apr 2010 22:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
sab wrote:
A fost o mare eroare de conceptie a metroului din Bucuresti sa se faca statii la peste 1km distanta, mai ales in cartierele muncitoresti, dar si in centru. Exemplul tipic pentru centru este Romana. Intre Romana si Universitate sunt vreo 800m. Din pacate sa te apuci ulterior sa indesesti statii pe reteaua existenta in conditiile in care nu exista nici macar macaz la fiecare statie este un chin mult prea mare. Cine stie cum s-a construit statia Gorjului poate sa confirme.
Mai bine in cazul M5 sa le faca de la inceput si sa le inchida ulterior daca se dovedesc nerentabile, desi nu cred...
Eu am regretat si am evidentiat faptul ca pe M2 si M1 statiile sunt mult prea rare si uneori prost amplasate. S-a facut aceasta prostie intr-o vreme cand chiar se putea construi metrou in Romania. Acum, se vede ca un melc are viteza mai mare decat inaintarea metroului dupa 1990 (cativa centimetri pe zi). Este oare realist sa credem ca acest tronson din M5 va putea fi terminat mai repede de 20 de ani?

De ce nu se putea face un tramvai pe platforma proprie, metrou usor daca vreti, pe traseul Drumul Taberei - Eroilor? Ca despre asta vorbim. Putea sa intre in subteran doar in zona V. Milea - Acad. Militara, ca tot este prevazut pasaj la Razoare, in rest nu ar fi fost absolut nici o problema sa ramana suprateran. Si avea statii la 600m, cum este normal in asemenea situatie. Costa de cel putin 100 de ori mai putin (fara sa mai amintesc de cheltuielile din exploatare) si era terminat totul peste doi ani. Capacitatea de transport putea fi asigurata prin achizitionare de tramvaie moderne, care nu se compara ca pret si cheltuieli de intretinere cu ramele de metrou. Timpul de parcurs era probabil mai lung cu 5-10 minute, ceea ce mi se pare nesemnificativ. O astfel de investitie ar fi fost credibila ca realizare. Nu si un super-costisitor M5.

De ce trebuie ca din banii contribuabililor, sau pe credite ce tot noi le vom plati, sa se inceapa bucatele de proiecte grandioase, imposibil de dus la bun sfarsit intr-un termen rezonabil, cand exista alte solutii care chiar ar rezolva rapid problema? Eu, desi admir metrourile, consider mai comod sa iau un tramvai rapid, decat sa cobor si sa urc zeci de trepte, chiar cu scara rulanta. Daca tot au bani prea multi, sa faca metrou sub centrul orasului, unde chiar nu exista alta solutie. Btw, de ce nu s-a inceput cu tronsonul Eroilor-Piata Iancului? E prea lejera circulatia din centru?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Apr 2010 23:00 
La "Gorjului" s-a ales o metoda de constructie a statiei extrem de paguboasa. Se poate "îndesi" o statie si fara sa opresti circulatia cu anii. Hai, maxim 3 luni s-ar fi oprit circulatia. (total sau partial). Este foarte simplu, se executa statia cu tunelul in functiune. In functie de pozitionarea tunelului pe traseu se poate alege varianta peron stanga sau dreapta, nu conteaza. Sa spunem ca s-a optat pentru varianta peron central. In dreapta fiecarui tunel ( in directia de mers) la 2 metri de tunel se fac peretii perimetrali ai statiei. Apoi se construiaste statia normal, avand tunelul in functiune, repet. La sfarsit, cand statia este gata se opreste intr-adevar circulatia pentru distrugerea tunelului, dar asta dureaza maxim 3 luni.
Cu privire la Dr Taberei, sunt de acord cu Brassovia, un metrou cu statii rare si transport local de suprafata care sa opreasca din 300 in 300 metri. Prezint mai jos o varianta cu tunel intre statii de 600 - 700 metri, deci in pozitia cea mai dezavantajoasa a cetateanului, pana la urmatoarea gura de acces sunt in jur de 350 metri si tot îmi ies mai putine statii decat vor ei sa construiasca acum. Repet parerea personala, daca se apuca de metrou in Dr Taberei nu o sa aiba bani pentru toate statiile.
Ca e sambata seara si e ora de povesti, sa va fac si planul general al cartierului asa cum il vad eu. Evident ca este fantezie pura, nu are nimic realist in el, nu trebuie sa va ghidati dupa acest plan. Cel putin mie mi se par suficiente statii in Dr. Taberei. Mai trebuie pusa si "Valea Ialomitei", dar nu mai mi-a intrat in cadru.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Apr 2010 00:16 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 657
Location: Bucuresti, Militari
Suficiente si utile. Macar sa se apuce de sapaturi si dupa aia mai vorbim si de alte statii, sa se circule odata intre Eroilor si Valea Argesului; iar santierul sa nu deranjeze mai mult decat cel al Pasajului Basarab (3-4 ani). Daca e sa stam cu gropile deschise inca 15 ani..., desi nu se mai poate acum, odata ce se incepe trebuie sa se tina de ea (nu se expropriaza si nu se demoleaza nimic ca sa tergiverseze). Pana la primul tarnacop la M5 sa incerce terminarea grabnica a tronsonului de M4 pana la Bazilescu-Laminorului si mai departe; ce mare filozofie e subtraversarea unui apeduct, ca doar nu-i Sena.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Apr 2010 14:30 
Offline

Joined: Wed 21 Oct 2009 15:16
Posts: 11
Location: Bucuresti
Mie planul lui andrei_ciocan mi se pare bun, firesc, aerisit. Cred ca asta ar fi cea mai buna varianta. Cum vedeti devierea traficului in Drumul Taberei pe durata executarii lucrarilor? Mai ales la Valea Ialomitei unde intorc troleibuzele, ce se va intampla cu ele?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Apr 2010 14:56 
Strict in Dr. Taberei nu vor fi probleme, statiile ocupa un singur sens, daca nu ma insel eu sensul spre centru.
Terminalul RATB de la Valea Ialomitei evident ca se va suspenda / desfiinta. Valea Argesului mi se pare foarte potrivit.
Oricum dupa ce se va inaugura metroul vor avea loc miscari de vehicule semificativ in zona, vor dispare practic multe mijloace de transport de la suprafata. Este o parere personala, nu o luati ca ceva oficial. Dar e evident treaba asta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Apr 2010 22:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 259
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Problema desfiintarii unor trasee de transport de suprafata este vesnica stupizenie propagata din anii economiei centralizate si pana in prezent, in epoca democratiei originale. Sa nu cumva sa se ajunga sa fie sensibil mai bine decat inainte ci doar o minima diferenta.

O buna parte din oameni uita ca, de fapt, ei isi imagineaza transportul in viitoarea zona deservita de metrou cu metrou si acelasi transport de suprafata nu cu metrou si un transport de suprafata fragmentat. In realitate tocmai cu transportul de suprafata fragmentat se vor alege.

Referitor la statiile de metrou regula cea mai potrivita dicta ca statiile se plaseaza in puncte de mare interes ce pot avea fluxuri importante dar conteaza si destinatia unui tronson. Nu trebuie uitat ca, din pacate, in Bucuresti metroul va fi principalul mijloc de transport rapid. Nu avem tren suburban sau ceva mai rapid. In aceste conditii statiile nu trebuie sa fie plasate la 500 metri distanta decat daca se justifica deplin acest lucru.

Factor agravant pentru ineficienta metroului in configuratia actuala este data si de amplasari proaste de statii facute in trecut dar probabil si mai multe aberatii ce se vor materializa in anii ce vin caci numai de inteligenta nu ii putem banui pe cei ce iau astazi deciziile pentru infrastructura.

Avem urmatoarele statii ce au fost prost plasate inca de la inceput:
- Basarab in locul unei statii ample Gara de Nord plasata intre Gara de Nord si Basarab, motivele alegerii le stim
- Mihai Bravu amplasata prea departe de intersectia Sos. Mihai Bravu cu Calea Vitan
- Piata Romana prin neprezenta initiala din proiectul pentru M2
- Statiile Obor si Piata Muncii datorita solutiei ieftine utilizate dar traseului prost impus pentru tramvai
- Statia "fantoma" Pantelimon, o aberatie ce de aproximativ 20 de ani dainuie. In mod normai ar trebui reproiectat tunelul si facuta statia functionala drept adevarat capat al M3.

Ultima dintre aberatii merita intr-adevar premiata pentru ca nici pana in prezent nu se discuta aproape deloc serios despre clarificarea punctului terminus M3. Capat la Republica sau Pantelimon? Cum ai bafta.

In acelasi mod, gresita a fost si intentia de realiza magistrala M1 ca un inel frant ce deserveste foarte prost zonele adiacente. A se vedea traseul Semanatoarea - Timpuri Noi in loc de un traseu Semanatoarea - Politehnica - Razoare - Panduri - Chirigiu - Pieptanari - Brancoveanu - Sudului - Mihai Bravu si apoi traseul M1 din prezent.

In fapt, intreaga proiectare a metroului a fost doar rodul unor ambitii personale ale cuplului prezidential si singura materializare efectiva a fost disparitia rapida a tramvaiului la aparitia metroului. In prezent ambitiile raman tot legate de marginalizarea transportului de suprafata. Nu conteaza cum se face metroul (a se vedea si prostia de traseu dintre Gara de Nord si Victoriei). In prezent, datorita acestor decizii proaste si a altora o sa avem doar trasee frante, magistrale care unesc puncte fara sens si vesnice transbordari inutile gen ipoteticul capat de la Crangasi pentru o viitoare inelara adevarata negandita asa de la inceput.

In aceleasi conditii, o magistrala M5 bine gandita intre Eroilor si Ghencea ar trebui sa aiba statiile: Eroilor, Razoare, Orizont, Favorit, Piata Dr. Taberei, Romancierilor, Valea Ialomitei, Raul Doamnei,Tricodava. Aberatia cu statii precum Ghencea este o dovada clara ca se doreste realizarea unui traseu prost gestionat de metrou cu statii ce se incurca intre ele si care fac imposibila aparitia unor alte axe prin oras.

In mod logic statii precum Ghencea si Piata 13 Septembrie ar avea sens pentru o viitoare magistrala continuata spre Piata Unirii venind dinspre Prelungirea Ghencea.

La finalizarea lucrarilor nu ar trebui desfiintata nici o linie de transport public din perimetrul deservit. Ar trebui chiar studiata posibiltatea de a extinde reteaua de troleibuz si prelungi anumite trasee de transport pentru a deservi mai bine zona.

Probabil ca nu va fi asa, prostia, incompetenta si inselatoria vor castiga, ca de fiecare data, impotriva logicii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Apr 2010 21:25 
Offline

Joined: Tue 06 Apr 2010 10:06
Posts: 11
Consider extrem de util metroul în Drumul Taberei cu staţiile propuse chiar dacă sunt mai dese. Aşa şi trebuie să fie că doar nu e metroul tren suburban. În Paris de exemplu staţiile sunt dese şi totuşi metroul este extrem de util.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Apr 2010 22:36 
Parisul nu (prea) are tramvaie si nici troleibuze. Ei s-au axat pe metrou ca mijloc de preluare a fluxurilor mari si reducerea transportului de suprafata, la noi ar trebui sa fie un mijloc rapid, de volum mare, care sa fie completat de mijloacele de suprafata, care la randul lor sa vina des, sa ofere conexiuni multe, sa umple golurile dintre statii.
Primaria viseaza sa faca un tramvai subteran, cu la fel de multe statii ca autobuzul, si in acelasi timp sa desfiinteze cea mai mare parte a transportului de suparafata. Asta considerati voi optim???


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 May 2010 16:10 
Ce stiti despre reportajul din ziarul "Gandul" ? http://www.gandul.info/news/statuile-de ... le-6082496
Parca in zona trebuia construita o statie de metrou ... Stie cineva amanunte, ca de statie de metrou nu se scoate un cuvant in reportaj. Sau M 5 va ajunge la Universitate in sec XXII ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Jun 2010 14:28 
Despre ce exproprieri este vorba in zona Razoare ? Ori eu am o lipsa totala de imaginatie privind traseul. Nu prea vad traseul metroului decat sub actuala sosea, inclusiv statia de la Academia Militara, indiferent unde ar fi pozitionata aceasta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Jun 2010 17:37 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Este vorba de reconfigurarea completa a zonei, prelungirea actualului Bd Dr Taberei pe traseul strazilor N Gaina si N Dobrin, de mutarea sensului giratoriu si de 2 pasaje subterane rutiere.
Practic actuala intersectie si actuala strada Razoare dispar.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Jun 2010 20:05 
Asta inseamna ca vor trebui sa lege constructia statiei de constructia pasajului ( pasajelor). Nu prea vad executandu-se lucrarea de la inceput la sfarsit dintr-o singura "strigare", cred ca vor adopta tactica de la complexul "Victoriei".


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Jun 2010 20:37 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
Posibil. Ce trebuie sa execute in prima faza este pasajul rutier pe sensul M5. Celalalt pasaj rutier (pe axa Trafic Greu) trece prin afara statiei. Cel mult va afecta ulterior un acces in statie, dar nu statia propriu-zisa. Sau pot efectua inca de la inceput pasajul pietonal catre accesul respectiv la adancime mare, tinand cont de celalalt pasaj
Insa sa fiu sincer eu nu cred ca se vor intersecta acolo 2 pasaje rutiere, mai ales ca pasajul pe sub Trafic Greu ar trebui sa inceapa inainte de Pta Leul si sa iasa la suprafata dincolo de 13 Septembrie.... Este prea SF, ar fi cred doua premiere pentru Romania : o intersectie de 2 pasaje rutiere subterane, iar unul sa aiba o asemenea lungime.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Jun 2010 21:59 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 203
Location: Bucuresti
De fapt, daca ma uit bine pe schema, pasajul pe sub Trafic Greu nu apare in schema statiei Academia Militara, deci nu vom avea un complex, gen Victoria, pe 3 niveluri


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Jun 2010 00:09 
Da, ai dreptate, pasajul de sub Trafic Greu trece pe langa statie, la nivelul 2 (nivelul vestibulului). Asa cum rezulta din schema notata de mine, lucrarea este de fapt pe 3 si nu pe 2 nivele. Exact ca la Victoriei, numai ca in loc de M 2 la Victoriei aici avem pasajul rutier de sub Trafic Greu


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Jun 2010 15:52 
Au inceput sa ridice statuile de la Universitate pentru parcarea subterana. Stie cineva unde se va construi statia de metrou de pe M 5 ? Cel mai logic este sa o faca odata cu parcarea, dar slabe sanse


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Dec 2010 15:28 
Oameni buni, calmati-va, nu va mai chinuiti atat cu M5 care conform Metrorex este deja gata ... macar pe straini sa-i mai mintim si noi ca la bietii romani nu mai tine! :lol:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Jan 2011 00:35 
Se pare ca ne luam ( definitiv ) gandul ca vom avea metrou in Dr. Taberei in secolul asta

Visul bucureÅŸtenilor din cartierul Drumul Taberei de a avea metrou se transformă, pe zi ce trece, în coÅŸmar. Patru din cele ÅŸase firme care au participat la licitaÅ£ia pentru atribuirea lotului al doilea de lucrări, pe tronsonul Romancierilor – Valea IalomiÅ£ei, au contestat în instanÅ£ă procedura.
Nenorocirea ÅŸi mai mare este că termenul de judecată ale procesulor de contestare a licitaÅ£iei au fost stabilit de instanÅ£ă pentru luna ianuarie a anului 2012.

Asa sustine ziarul Click. Articolul original il gasiti
AICI


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Apr 2012 15:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48288
Raport la studiul EIM.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Nov 2012 18:40 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 657
Location: Bucuresti, Militari
Se scrie o noua pagina din constructia metroului - au inceput sa fie puse pe pozitii cele doua TBM, la un an de la inceperea lucrarilor la statia Academia Militara. in scurt timp li se vor da bice si vor incepe sa muste din sol, croindu-si drum spre Drumul Taberei - macar pornirea TBMurilor ii va determina sa accelereze ritmul la celelalte statii ca vine "rama" peste ei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Nov 2012 12:55 
Iata-ne in sfarsit in data in care PLS Razoare a fost finalizat si s-a putut trece la etapa montarii TBM - urilor in pozitia de lucru.
De la inceput trebuie precizat ca ce s-a vazut in imagini / se observa in poza Nr 1 este partea din fata a TBM - ului, adica cutitele de taiat ( care sunt prinse in discul verde ), scutul de protectie si ÅŸnecul de degajare a pamantului rezutat. In zilele urmatoare vor fi montate in intregime ambele TBM - uri. ( Pentru metrou un astfel de TBM in totalitate echipat si functional are aproximativ 120 metri lungime, asadar cat o statie intreaga). Partea de dupa capul TBM - ului se numes sanii.
Este de la sine inteles ca punctul de lansare scut Razoare ( PLS Razoare ) coincide intr'u totul cu statia de metrou Academia Militara. Am facut precizarea sa nu se creeze confuzii.
Viteza de inaintare a scutului, in cartea tehnica a lui este de 25 - 30 metri / 24 h.
In poza a doua am facut o schita cu numaratoarea tunelelor si denumirea lor DREAPTA / STANGA, asta ca sa vorbim o aceeasi limba si sa nu se creeze confuzii.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Oct 2013 22:23 
Sursa :
Spiridusul neobosit ( sursa anonima ).
Astazi : 17 Octombrie 2013
- Varvara : 123 m
- Filofteia : 0 m ( luna asta nici o sansa sa o vedem la lucru ).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Nov 2013 14:13 
Vineri 8 Noiembrie 2013
UPDATE Ora 10:58: Cartita Varvara - echipamentul care sapa primul tunel al metroului din Drumul Taberei (Tunnel Boring Machine - TBM), a atins vineri peretii statiei Orizont. TBM-ul a intrat, practic, in prima statie de pe traseul sau la 45 de zile de cand si-a inceput forajul si cu aproape doua saptamani mai repede decat se asteptau autoritatile. Recordul de viteza: 19 inele pe zi, adica un avans de mai bine de 28 de metri.
Preluare si articolul intreg de pe Hot News.ro


Top
  
 
PostPosted: Mon 14 Dec 2015 10:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48288
Cine plăteşte pentru surparea din Eroilor? Metrorex ne ”linişteşte”: situaţii identice s-a petrecut la Roma şi Barcelona

În zona Eroilor din Bucureşti carosabilul s-a surpat, iar şefii Metrorex şi primăria Capitalei susţin că nu este ceva neobişnuit şi că asemenea evenimente au mai avut loc în oraşe mai celebre. “Asemenea incidente am înţeles că au mai avut loc şi în alte oraşe… la Roma, la Barcelona. Nu e o situaţie care s-a întâmplat doar la noi”, a declarat senin duminică Marin Aldea, directorul interimar al Metrorex.

Surparea, cauzată de greşeala constructorului Astaldi, va afecta timp îndelungat locuitorii din zona Eroilor şi nu numai. Deja 14 persoane şi-au părăsit locuinţele, din teama prăbuşirii caselor şi a fost nevoite să se cazeze pe la rude sau la hotel.

Traficul a fost deviat pe rute ocolitoare. Restricţiile de circulaţie vor fi menţinute cel puţin o lună, iar cele mai afectate zone ale Bucureştiului vor fi Drumul Taberei şi cartierul Militari. Rămâne de văzut cine trebuie să plătească pentru acest incident: firma Astaldi, proiectantul, consultantul, firma de monitorizare a terenului şi imobilelor din zonă sau Metrorex.

Cum a început totul

Sâmbătă, traficul rutier pe bulevardul Eroilor, între strada Carol Davila şi Pod Eroilor, şi pe bulevardul Eroilor Sanitari, între strada Carol Davila şi Piaţa Operei, a fost întrerupt din cauza surpării carosabilului.

Motivul oficial: în timpul lucrărilor la viitoarea magistrală de metrou spre Drumul Taberei, o freză trebuia să spargă un perete de beton, însă au început să se desprindă bucăţi mari de pământ, iar carosabilul de la suprafaţă a început să se surpe.

“Un puţ de epuizment a fost avariat şi apa a pătruns în staţia Eroilor 2. S-au luat măsuri de către constructor pentru izolarea pătrunderii apei în staţii. În continuare, se caută soluţii de consolidare a terenului”, a declatat directorul Metrorex, Marin Aldea.

Nu este primul incident de acest fel. În luna iunie, tot în timpul lucrărilor de la viitoarea magistrală de metrou, “cârtiţa” Filofteia a lovit un puţ vechi nesemnalizat şi a produs un crater pe o suprafaţă de 20 mp, în faţa Academiei Militare, iar strada de la suprafaţă a fost acoperită de noroi.

Primăria nu se grăbeşte cu sancţiuni

Alexandru Ichim, purtătorul de cuvânt al primăriei Capitalei, a anunţat că în mod “evident” constructorul va plăti daunele ce provin din acest incident, însă cei de la Astaldi au cerut un răgaz de 24 de ore “pentru un plan”.

Compania italiană Astaldi este mai mereu favorită în a primi contracte mari de la statul român: Pasajul Bararab (în parteneriat cu FCC Construction), Arena Naţională (în parteneriat cu Max Bogl), magistrala 5 Drumul Taberei – Universitate, un contract de peste 200 milioane euro, extinderea magistralei 4 cu încă doua staţii (Lac Străuleşti şi Laminorului), precum şi mai multe tronsoane de autostradă: Drajna-Feteşti, varianta de ocolire Piteşti, Medgidia-Constanţa, Cernavodă-Medgidia, Orăştie-Sibiu (lot 4), Nădlac-Arad (lot 1 şi 2).

Cel puţin o lună de restricţii pentru maşini

Autorităţile au anunţat că restricţiile de circulaţie în zona Eroilor se vor menţine pentru cel puţin 30 de zile, astfel încât traficul rutier dinspre cartierele Drumul Taberei şi Militari către centrul Bucureştiului se va desfăşura pe rute ocolitoare.

Rute ocolitoare: sensul de coborâre dinspre cartierele Drumul Taberei şi Militari se va face prin Şos. Pandurilor – Calea 13 Septembrie, precum şi prin Şos. Geniului – Şos. Cotroceni.

Pe sensul spre urcare către cele două cartiere, circulaţia rutieră se va desfăşura prin Splaiul Independenţei – Şos. Cotroceni – Şos. Geniului; Şos. Cotroceni – Bdul Iuliu Maniu – Bdul Vasile Milea şi prin Splaiul Independenţei – strada Elefterie – Bdul Eroilor.


http://www.romaniacurata.ro/foto-cine-p ... barcelona/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 210 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group