sab wrote:
A fost o mare eroare de conceptie a metroului din Bucuresti sa se faca statii la peste 1km distanta, mai ales in cartierele muncitoresti, dar si in centru. Exemplul tipic pentru centru este Romana. Intre Romana si Universitate sunt vreo 800m. Din pacate sa te apuci ulterior sa indesesti statii pe reteaua existenta in conditiile in care nu exista nici macar macaz la fiecare statie este un chin mult prea mare. Cine stie cum s-a construit statia Gorjului poate sa confirme.
Mai bine in cazul M5 sa le faca de la inceput si sa le inchida ulterior daca se dovedesc nerentabile, desi nu cred...
Eu am regretat si am evidentiat faptul ca pe M2 si M1 statiile sunt mult prea rare si uneori prost amplasate. S-a facut aceasta prostie intr-o vreme cand chiar se putea construi metrou in Romania. Acum, se vede ca un melc are viteza mai mare decat inaintarea metroului dupa 1990 (cativa centimetri pe zi). Este oare realist sa credem ca acest tronson din M5 va putea fi terminat mai repede de 20 de ani?
De ce nu se putea face un tramvai pe platforma proprie, metrou usor daca vreti, pe traseul Drumul Taberei - Eroilor? Ca despre asta vorbim. Putea sa intre in subteran doar in zona V. Milea - Acad. Militara, ca tot este prevazut pasaj la Razoare, in rest nu ar fi fost absolut nici o problema sa ramana suprateran. Si avea statii la 600m, cum este normal in asemenea situatie. Costa de cel putin 100 de ori mai putin (fara sa mai amintesc de cheltuielile din exploatare) si era terminat totul peste doi ani. Capacitatea de transport putea fi asigurata prin achizitionare de tramvaie moderne, care nu se compara ca pret si cheltuieli de intretinere cu ramele de metrou. Timpul de parcurs era probabil mai lung cu 5-10 minute, ceea ce mi se pare nesemnificativ. O astfel de investitie ar fi fost credibila ca realizare. Nu si un super-costisitor M5.
De ce trebuie ca din banii contribuabililor, sau pe credite ce tot noi le vom plati, sa se inceapa bucatele de proiecte grandioase, imposibil de dus la bun sfarsit intr-un termen rezonabil, cand exista alte solutii care chiar ar rezolva rapid problema? Eu, desi admir metrourile, consider mai comod sa iau un tramvai rapid, decat sa cobor si sa urc zeci de trepte, chiar cu scara rulanta. Daca tot au bani prea multi, sa faca metrou sub centrul orasului, unde chiar nu exista alta solutie. Btw, de ce nu s-a inceput cu tronsonul Eroilor-Piata Iancului? E prea lejera circulatia din centru?